Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Denver - Las Vegas juni 2012

Discussie gestart

lenecees

Wij gaan in juni voor het eerst op vakantie naar Amerika en kunnen wel wat advies gebruiken om de route vast te leggen.

Dit is wat wij van plan zijn:
6-jun   Amsterdam - New Orleans
7-jun   New Orleans
8-jun   New Orleans
9-jun   New Orleans via St. Francisville en Natchez naar Vicksburg
10-jun   Vicksburg naar Clarksdale
11-jun   Clarksdale naar Memphis
12-jun   Memphis
13-jun   Vertrek Memphis - Denver (vlucht)
14-jun   Denver
15-jun   Denver naar Boulder
16-jun   Boulder (vrienden bezoeken)
17-jun   Boulder (vrienden bezoeken)
18-jun   Boulder via Nederland naar Georgetown
19-jun   Georgetown naar Glenwood Springs
20-jun   Glenwood Springs naar Moab
21-jun   Moab naar Bryce NP
22-jun   Bryce NP
23-jun   Bryce NP naar Zion NP
24-jun   Zion NP naar Grand Ganyon
25-jun   Grand Canyon
26-jun   Grand Canyon via Hoover Dam naar Las Vegas
27-jun   Las Vegas
28-jun   Las Vegas
29-jun   Las Vegas - Amsterdam

Wij twijfelen of wij mischien Moab moet laten schieten om meer tijd over te houden bij Bryce NP en Zion NP. Wij willen namelijk niet het gevoel hebben constant onderweg te zijn. Kunnen jullie ons aub adviseren? Alvast bedankt
#1 - 26-09-2011, 19:52 uur

Marianne

Voor 1 overnachting heeft het niet zoveel zin om naar Moab te gaan, dan heb je te weinig tijd voor zowel Arches als Canyonlands. Je zou op weg vanuit Boulder sneller naar Moab kunenn rijden, en ook zou 1 nacht Bryce voldoende kunnen zijn,maar dan zou ik wel een nacht tussen Moab en Bryce plannen.
Veel mensen vinden 1 overnachting bij de GC voldoende, en als je alleen maar een paar viewpoints wilt doen, dan kan dat ook, hoewel ik de afgelopen week met onze twee nachten veel te weinig tijd had en weer van alles heb moeten laten vallen.
Zion is een van mijn favoriete parken waar een volle dag heel prettig is als je van wandelen houdt.

Ligt er al iets vast? Is het niet een idee om het deel in het zuiden voor een ander keer te bewaren?

Marianne
#2 - 26-09-2011, 23:12 uur

Old Faithful

Allereerst hartelijk welkom op het forum van usa4all.

In de omgeving van Moab is veel te doen en te zien, o.a. Arches N.P., Dead Horse S.P., Canyonlands N.P. Island In The Sky District en Canyonlands N.P.  Needles District. Ik zou Moab nooit met slechts één overnachting in een route opnemen, meestal wordt voor drie overnachtingen in Moab gekozen.  Ik zie  wel mogelijkheden voor wijzigingen in de route, echter zonder te weten of jullie misschien duidelijk redenen hadden om het zo te plannen.

Hoewel de Peak to Peak Highway naar Nederland een mooie route is, zou ik veel liever via de Trail Ridge Road door Rocky Mountain N.P. naar Georgetown rijden.

Van Georgetown naar Moab is ongever 5 uur rijden, een half uur langer als je via de mooie Ut128 rijdt, zeker doen! Ik zou dus Glenwood Springs overslaan voor een extra nacht in Moab. Echter zoals gezegd, ik weet niet of jullie een reden hebben om Glenwood Springs in de route op te nemen.
Je zou kunnen overwegen de overnachting in Denver in te ruilen voor eentje in Moab.

Ik zou op 22 juni het grootste deel van de dag in Bryce N.P. doorbrengen en tegen de avond de 135 km naar Springdale (Zion N.P.) rijden. Je kunt dan op 23 juni de auto bij het hotel laten staan en met de shuttle bus naar het park rijden en daar overstappen op de verplichte shuttle bus om het park te bezoeken. Je hebt zo ook geen gedoe met het zoeken van een parkeerplaats.

Een andere optie is een overnachting in Grand Canyon N.P. te laten vallen. Als je van Zion naar de Grand Canyon rijdt kun je de uitzichtpunten aan de east rim alvast meenemen, omdat je daar toch langs rijdt. De volgende dag zou je dan het gedeelte naar Hermits Rest kunnen doen, alvorens naar Las Vegas te rijden.Kijk dan wel even naar de tijd. Het zou krap kunnen worden, zeker als je Hoover Dam wilt bezoeken.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 26-09-2011, 23:18 uur
Groet,

Old Faithful

lenecees

Heel erg bedankt voor jullie advies/mening.

Wat is dit moeilijk zeg  :)
Nee, wij hebben nog niets geboekt - Eigenlijk zijn wij nog bezig met de route samen te stellen.

Er is geen echte reden om Glenwood Springs te bezoeken dus als jullie aanraden om dat te laten vallen en in plaats van Moab te bezoeken dan gaan wij zeker dat doen.
Ik heb wel door dat wij toch even naar de planning nog een keer moeten kijken om ervoor te zorgen dat wij ECHT de beste mogelijke reis overhoudt... = hier en daar wat veranderen

Ik kijk nu al uit naar juni

Nogmaals bedankt

#4 - 07-10-2011, 16:01 uur

Hans B

Alles kan maar waarom eerst een week in N.OR + MEM en daarna DEN t/m LV.
Waarom niet beperken tot één deel.
In elk deel is meer dan zat te zien.
#5 - 07-10-2011, 18:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

snoodaard

Wanneer je in Glenwood Springs bent moet je zeker de trail naar Hanging Lake doen.OK het is best wel een beetje lastig maar het meer(tje) is voor mij wel een van de mooiste plaatsen in de USA.
#6 - 07-10-2011, 21:27 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15