Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Denver - Las Vegas

Discussie gestart

stinger

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoelang je erover doet om van Denver,via montrose,durango,noord arizona door in Las Vegas te komen??We willen wel wat zien in Colorado,dus af en toe stoppen hier en daar,wat wandelen,paardrijden,en andere leuke dingen bezichtigen.
Is het ook waar dat alle wegen in Colorado bijna 2 baans wegen zijn???
Uit ervaringen van jullie kan ik een planning maken voor onze trip in juni.

Hartelijk dank voor jullie info!!
stinger
#1 - 15-01-2005, 03:51 uur

Jez

Dat is ca. 900 mile, dus je zou het in 3 dagen kunnen doen.
#2 - 16-01-2005, 16:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

stinger

 ik weet dat het ongeveer 900 mile is,maar 3
dagen ?......dat schijnt dus niet zo te zijn,in Colorado zijn namelijk hoogtes van meer dan 4/5 kilometer,en dat betekent dus bergje op,bergje af,dat schijnt niet te lukken om 300 mile per dag te doen.
Daarom vroeg ik of iemand dit ook heeft gedaan?en mij zijn ervaring over de wegen in Colorado kan vertellen.

Maar bedankt voor je antwoord in ieder geval.
Stinger
#3 - 17-01-2005, 13:57 uur

angelica

 :D Hallo wij gaan in juni ook vanuit denver onze rondreis starten.
De planning is om van denver naar moab te reizen (circa 570 km) dit hebben we al eerder in 1 dag gedaan dus dat gaan we nu ook doen.
De interstate vanuit denver gaat richting denver niet echt over berg passen en je kunt normaal door rijden daar.

vanuit maob gaan we naar capitol reef en bryce en dan de grand canyon en dan doen wij pas las vegas aan. Maar als je nergens stopt om de parken te bezoeken moet het in 3 a 4 dagen haalbaar zijn.
Ik zou het wel erg zonde vinden om overal zo langs te rijden, je komt onderweg hele mooie parken tegen.

hopelijk heb je iets aan de informatie,
groetjes,
angelica
#4 - 17-01-2005, 20:53 uur

stinger

hoi,bedankt voor je info,nee we willen zeker wat gaan bekijken van Colorado,maar wilde graag weten hoelang we er ongeveer over zouden doen naar Vegas.dit i.v.m de verdere planning van onze reis,wat kunnen we nog gaan doen,wat kunnen we nog gaan bekijken.
Waneer komen jullie aan in Denver???
Wij de 6e,en willen dan eerst naar Montrose,en dan via Durango door naar Arizona,en dan naar Mesquite,en dan naar Vegas.en verder hebben we nog geen plan.

bedankt voor je berichtje
stinger
#5 - 17-01-2005, 21:18 uur

angelica

 :DHoi, wij komen 29 mei aan in denver, gaan dan door naar moab (2 nachten) dan capitol reef (1n) bryce (1n) grand canyon (2n) las vegas (3n) zion (1n) salt lake city (2n) grand teton (1n) yellowstone (2n) badlands/mount rushmore (2n) cheyenne (1n) en eindigen in denver.
We komen in de meeste parken voor de tweede of derde keer en zijn nog steeds niet erop uitgekeken!!! Ik zorg voordat we weg gaan dat we een aardig reisschema hebben en dat er ruimte voor verlenging is. Maar meestal schatten we het goed in.
3 jaar terug zijn we vanuit denver toen vertrokken naar new mexico om santa fe en roswell te bezoeken. Durango hebben we niet aangedaan. veel plezier met je voorbereiding nog.

groetjes,
angelica
#6 - 17-01-2005, 21:28 uur

stinger

Hoi hoi,

Jullie zijn dus 3 jaar geleden van Denver naar NM gereden,hoelang hebben jullie daar over gedaan dan??

wij zijn in 93 voor het eerst naar FL geweest,daarna in 95 naar CA,AZ,NV en UT.we zijn toen getrouwd in Vegas.In dec 95 zijn we naar Arlington VA geweeest naar familie.in 97 naar Phoenix gevlogen en rondtrip gedaan,weer naar Vegas geweest.in 98 naar wyoming,montana,idaho,oregon en washington geweest.daarna niet meer naar de states geweest omdat we in 99 zijn geemigreerd.

maar nu,gaan we weer,jippie!!!!
heb er zo'n zin in.vieren we ook gelijk ons 10 jarig jub.in Vegas,als jullie zin hebben kom ook een borrel drinken dan!!! ;)

groetjes stinger
#7 - 17-01-2005, 21:36 uur

Loek

Er zijn ook highways in Colorado, dus als je een beetje door wilt rijden kunt dat, maar je mist dan wel wat van de omgeving.  Ik rij weleens in het weekend op zaterdag naar Santa Fe NM, ongeveer 5-6 uur rijden.  Lekker rond banjeren in de stad en late middag weer terug.  Naar Las Vegas over de snelweg (I-70) is in een dag te doen.

De binnenwegen door de bergen zijn leuker om te rijden, en niet echt langzaam.  Iedereen rijd meestal iets te hard en je kunt makkelijk inhalen, dus haal je op de langere afstanden makkelijk een gemiddelde van 60 MPH.  Dus heb je tijd zat om onderweg te stoppen en van alles te bekijken.  

Loek
#8 - 18-01-2005, 01:10 uur

stinger

Hoi Loek,

Heel erg bedankt voor je informatie,hier heb ik zeker wat aan!!!
Nog tips voor bezienswaardigheden in Colorado die ik zeker niet mag missen????


Groetjes Stinger.
#9 - 18-01-2005, 19:00 uur

Loek

Colorado is groot, en in alle hoeken is wel wat te zien:

Noord west - Dinosaur National Monument.  Ruige en mooie omgeving waar veel dinosaurier fossilen zijn gevonden.  In het visitor center is een rivierbedding te zien die geheel bezaaid is met dino botten.

Zuid West - Mesa Verde NP met de Anasazi indianen woningen of Four Corners niet echt opziendbarend, maar wel de enige plek waar je in minder dan 1 minute 4 staten kunt bezoeken.  

Langs I-70 plaatsen zoals Vail, Aspen, Breckenridge, Glenwood Springs.  Wat verder weg Steamboat Springs.  Grand Lake is vooral leuk als ze in de winter daar hondeslede races hebben, maar in de zomer is het daar ook goed vertoeven.

In de buurt van Denver Rocky Mountain NP en het daarbij gelegen Estes Park.  In Denver zelf de 16th street mall, lodo, vele museums, dierentuin en shopping malls in de omgeving.  Verder weg van Denver plaatsen zoals Boulder en Golden.

Meer naar het zuiden Tiny Town, Great Sand Dunes NM, Bishop's Castle, Manitou Springs, Garden of the Gods en Pikes Peak in Colorado Springs
Meer naar het het oosten Bent's Fort, de Pawnie Graslands.

Het ligt er helemaal aan wat je het liefst ziet en doet.

Loek
#10 - 20-01-2005, 00:20 uur

Jez

Mesa Verde is erg mooi en bij Four Corners hebben ze heerlijke Indan Fried Bread!
#11 - 20-01-2005, 22:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Ik heb alleen een probleem met de entree voor Four Corners.  Ik vond het nogal veel voor hetgeen werd geboden.  Het is wel leuk om daar te staan een foto te maken terwijl je met handen en voeten in vier verschillende staten staat, maar voor de rest is het eigenlijk een dorre vlakte daar...

#12 - 20-01-2005, 22:36 uur

blusmuts

Bij Grand Junction heb je ook nog Colorado National Monument, hele mooie canyon.

Als je een account aanmaakt op www.randmcnally.com kun je een "roadtrip" aanmaken. Je geeft een begin en een eindpunt op en kunt dan nog 8 tussenstops aangeven. Je kunt de instellingen zelfs op km's zetten. Het programma geeft aan hoelang je er over doet en houdt daarbij rekening met de snelheidslimieten.

Ook kun je bij de plaatsen opzoeken welke hotels er zijn en wat er in de buurt te doen is.

Ik heb het zelf gebruikt om onze route in Californië te plannen en vond het erg handig!
#13 - 21-01-2005, 15:48 uur

Norbert

Ik heb deze site in 2003 ook gebruikt om mijn route in Amerika uit te stippelen en het werkt inderdaad heel makkelijk en goed.
#14 - 21-01-2005, 19:01 uur

stinger

Hoi hoi,

Bedankt voor al jullie nuttige tips!!
Ik ga hier zeker wat aan hebben de komende tijd als ik mijn reis ga plannen!!!

Dank voor alle informatie!!!

groetjes Stinger
#15 - 22-01-2005, 03:02 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15