Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Denver - Las Vegas

Discussie gestart

ruud

Howdy Stinger,
Als redelijk ervaren Amerikaganger (5 x een maand in een camper) verbaas ik mij elke keer weer over de manier van reizen die sommigen in Amerika willen hanteren. Het moet zo snel mogelijk van A naar B. Ook uit de antwoorden op jouw vragen lees ik weer dat het in een aantal uren te doen is als je een beetje doorrijdt. Dan denk ik, waarom zo'n dure reis naar Amerika ?? Koop een racekaart voor het circuit van Zandvoort en leef je uit. Ik ga ervan uit dat je toch nog iets wilt zien onderweg en heb daarom enkele tips voor een deel van je route. Het eerste deel van je route over de I 70 van Denver naar Grand Junction. Onderweg kom je het plaatsje Georgetown tegen, heel leuk om even door te wandelen.
Van Grand Junction richting Montrose Hwy 50 kom je door Delta. Daar vind je Fort Uncompahre, een oud fort van pelsjagers waar een oldtimer heel boeiend vertelt over het verleden en je het fort doorsleept om alles te tonen. Zeer aan te bevelen. Vanaf Montrose rijdt je over de Hwy 550, bijgenaamd de million dollar highway omdat hierover vroeger zilvererts uit de kleine plaatsjes werd vervoerd. Dit vind ik de mooiste route die ik in Colorado ben tegen gekomen. Verder zou ik zeker een stop maken in de zilverstadjes Ouray en Silverton. Hele leuke winkeltjes. Ook Durango is een bezoekje waard. Als je dit soort zaken inbouwt zie je ook nog iets zonder een hele vakantie bezig te zijn zoveel mogelijk mijlen te maken. Heel Amerika in 1 vakantie proppen lukt je toch niet.
Ook ik vlieg dit jaar op 29 mei naar Denver, misschien wel in hetzelfde toestel als Angelica. Ik doe ook een groot deel van haar reis maar dan contra en trek daar weer een maand voor uit.
Ik wens je een prettige vakantie. See you, Ruud
#16 - 04-03-2005, 12:51 uur

stinger

Ruud,

ik denk dat ik minsdtens zo ervaren in Amerika ben als jij,en ook denk ik dat je mijn vraag helamaal verkeerd heb begrepen.
Het gaat mij er namelijk niet om hoe snel ik vanuit Denver in Las Vegas kan zijn,maar hoe lang het rijden is,hoeveel miles etc.
Dan kan ik hier rekening mee houden met mijn planning,snap je??
Ik ben helemaal geen gehaast type,ga maar na,ik woon al 6 jaar in de Caribbean,denk je dat ze hier gehaast zijn????ik doe alles op mijn gemakkie hoor!!niks geen strees,haast,en opschieten voor mij.
En nog iets,ik plan mijn trips helemaal zelf,zonder reisgids,zonder reisbureau enz,dus vandaar dat ik wilde weten,hoelang/hoeveel mile het is naar L.V.
Maar bedankt voor je nuttige tips!!!!

Stinger
#17 - 04-03-2005, 13:42 uur

angelica

Bedankt Ruud,

Voor de tips over grand junction deze waren bij mij nog niet bekend en we gaan zeker even stoppen. We vliegen met un ited naar de states via chiagago. En jij???

angelica
#18 - 04-03-2005, 19:10 uur

Loek

Van Grand Junction richting Montrose Hwy 50 kom je door Delta. Daar vind je Fort Uncompahre, een oud fort van pelsjagers waar een oldtimer heel boeiend vertelt over het verleden en je het fort doorsleept om alles te tonen.

Kleine correctie, het heet Fort Uncompaghre (met een "g"), en ja best de moeite waard.  Als je van forten houdt, moet je ook eens kijken bij Bent's Fort (oostelijke prairies van Colorado) en Fort Larimie in Wyoming.  Beiden ook wel de moeite waard, geven een stukje historie weer van de kolonisatie van het westen.


#19 - 04-03-2005, 19:32 uur

stinger

Thnxs Loek,


Groetjes Stinger :)
#20 - 05-03-2005, 01:19 uur

aart stuyf

Hi Stinger

...Denver-Las-Vegas! Voor mij één groot waanzinnig avontuur want 'deed'  dat, drie jaar geleden, op de fiets. Inderdaad, ik heb vrijwel alleen maar op tweebaanswegen gereden. Mijn route voerde  via de interstate 285, dwars door de Rocky's en het Pike National Forest  richting Grand Junction. Een aanraaier! Via de San Rafaelwoestijn richting Moab! Daar moet je zeker meerdere dagen blijfen gezien de werkelijk adembenemend mooie omgeving. En voor de rest...in Arizona en Zuid-Utah hoef je je wat natuur betreft niet te vervelen. Veel succes en groet
#21 - 07-03-2005, 14:02 uur

stinger

nou ik heb heel veel respect voor je trip op de fiets!!Maar ik ga het toch liever vanuit de auto bekijken.

Maar bedankt voor je tips!!
Groetjes Stinger
#22 - 10-03-2005, 02:07 uur

Inge

wij rijden dit jaar in tegenovergestelde richting:
- LV > grand Canyon
- grand canyon > monument valley
- monument valley > moab
- moab > colorado
- > rocky mountain np
- > denver

we trekken hier ongeveer 2 weken voor uit. een deel van de route hebben we al gedaan, dus daar gaan we iets sneller doorheen, maar we wilden het wel graag nog een keer opsnuiven  :)

groetjes
Inge
#23 - 10-03-2005, 16:03 uur

aart stuyf

Dag Inge

Twee weken? Dat wordt hard door fietsen. Ik deed er zeventien dagen over. Als gewezen wielrenner,  had ik voor mijn 'tripje' heel veel getraind. Met name in de Rockies maar ook in het traject Grand-Junction-Moab, 180 km door een  hete woestijn,  kwam dat van pas. Maar nogmaals het was het waard!! Er gaat geen week voorbij of ik denk daar aan terug. Tip! Zoek van te voren uit waar het vliegveld in Denver ligt. Deze is namelijk flink buiten de stad gesitueerd. En opassen geblazen: want er zijn in Denver twee grote vliegvelden. En natuurlijk, veel plezier en succes gewenst!
#24 - 10-03-2005, 16:35 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15