Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Denver Yellowstone Denver Utah

Discussie gestart

ivette

Hallo allen,

Onze reis zal 24 augustus 2010 naar Denver gaan.
We vliegen vanaf Dusseldorf naar Denver, welja, dat is het plan.

Aldaar gaan we een nachtje bijkomen bij vrienden van ons, die wonen dichtbij Denver.

25 aug gaan we de camper ophalen bij Cruise America, die we 8 dagen gaan gebruiken om van Denver naar yellowstone te gaan, en terug.
Hoe de route precies zal gaan weet ik nog niet, maar ik denk dat we proberen zo snel mogelijk naar Yellowstone te gaan, zodat we daar zeker 3 dagen kunnen zijn.
De route terug naar Denver kunnen we via Estes gaan denk ik.

Wanneer we de camper weer inleveren op 1 sept, gaan we een auto huren, en kunnen we weer bij onze vrienden terecht, waar we een tentje gaan lenen.
Omdat we dan naar Utah willen gaan, lijkt het ons heerlijk om dan te gaan kamperen.
Daarvoor hebben we dan 10 dagen.
Hoe de route dan is... geen idee nog, Moab, arches...

Onze reis is dus opgedeeld in een camper gedeelte van 25 aug tot 1 sept.
En een tent/ huurauto gedeelte van 2 sept tot 11 sept

Tips en adviezen? graag!!
#1 - 13-05-2010, 20:21 uur

ivette

We houden van wandelen, natuur en rust... beesten spotten... fotografie.
 8)
#2 - 13-05-2010, 20:23 uur

Marianne

Hallo Ivette,
Is de camper al geboekt?

Marianne
#3 - 13-05-2010, 20:40 uur

Jez

Ik zie de logica niet zo om tussendoor terug naar Denver te rijden. Da's bijna 1000 km enkele reis. Met een camper lijkt me dat dat niet echt opschiet en dat je dan onnodig veel brandstof verbruikt.
#4 - 13-05-2010, 20:49 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

ivette

Tussendoor terug naar Denver, omdat we de camper geboekt hebben voor deze periode.
3 weken de camper vonden wij te duur, en daarom hebben we voor deze oplossing gekozen.

Omdat het in Utah warm is, en wij erg houden van kamperen en basic, lijkt het ons fijn om zo de kosten wat te drukken.

vandaar...
#5 - 13-05-2010, 21:05 uur

sjiek

Tussendoor terug naar Denver, omdat we de camper geboekt hebben voor deze periode.
3 weken de camper vonden wij te duur, en daarom hebben we voor deze oplossing gekozen.

Omdat het in Utah warm is, en wij erg houden van kamperen en basic, lijkt het ons fijn om zo de kosten wat te drukken.

vandaar...


Ha Ivette,

Nu ook lekker actief bezig met de reis? Heerlijk he! Wie weet krijg ik hier ook nog wel tips...
Dus ik ga je Topic volgen. Ik hoop dat je goede tips krijgt. Veel plezier met voorbereiden.

Groetjes Sjiek
#6 - 13-05-2010, 21:24 uur

Marianne

Tja, zoals Jez al zegt kost het je wel erg veel extra kilometers, en niet over de mooiste route. Alleen auto en tent was natuurlijk ook een mogelijkheid geweest, ik zou zelfs met een tent liever in Yellowstone staan dan in Utah, want dat is erg heet in de zomer!

Maar goed, het kan wel zo, maar hou er rekening mee dat je aardig wat reisdagen hebt. Op weg naar Yellowstone zou je via Cody kunnen rijden. Je kunt dan via de oostingang het park in, of nog noordleijker (en nog een stuk van de Beartooth Hwy meenemen). Voor die laatste mogelijkheid zie ons 2004-verslag.
Na Yellowstone kun je via Grand Teton en Jackson en Rocky Mountain NP weer terug rijden naar Denver. Voor Yellowstone zou ik inderdaad minimaal 3 dagen uittrekken, maar 4 is ook niet te veel. Dan een dag Grand Teton, en dan blijft er naast de rijdagen net een dag over voor RMNP.
Dan voor Utah: vanuit Denver naar Moab, dan via Capitol Reef naar Bryce, Zion en via Page en Monument VAlley terug naar Denver. Na MV zou je nog naar Mesa Verde kunnen gaan, of rij via Durnago. Great Sanddunes en Colorado SPrings kun je ook nog meenemen, maar probeer eens de route uit te schrijven, dan zie je wel hoeveel tijd je nog hebt. Voor Moab heb je 2 volle dagen nodig, dus 3 nachten, en voor Zion zou ik 2 nachten plannen. Bij Capitol Reef is het prachtig kamperen dus plan daar ook een overnachting.
Voor een deel kun je wat tips uit ons 2008-verslag halen (Moab, Yellowstone, Zion, Monument valley, Page, Mesa Verde).

Marianne
#7 - 13-05-2010, 21:34 uur

ivette

Met een tent in Yellowstone leek ons wat koud, en met het oog op beren- gevaar, denk ik dat ik in de camper toch wat
lekkerder slaap  ;)
Maar goed, we moeten het ermee doen, de camper is geboekt. We doen de Grote Loop van Yellowstone.
#8 - 14-05-2010, 17:27 uur

Loek

Als je de boeking nog kunt wijzigen zou je ook dit kunnen doen:
- Viegen naar Denver
- Auto huren in Denver met dropoff in Bozeman
- Met de auto vanuit Denver via Santa Fe, Albuequerque via Moab naar Bozeman, MT daar de auto inleveren.
- Camper bij CA in Bozeman ophalen en dan Yellowstone verkennen
- Camper of weer inleveren in Bozeman (scheelt in de mileage kosten) en vandaar terug naar NL/DE vliegen

Delta, United, KLM vliegen allemaal op Denver en Bozeman (ook vanuit Dusseldorf).
#9 - 14-05-2010, 23:35 uur

ivette

Hoi, nee de camper huur staat vast, Daar zullen we niet meer aan wijzigen,
We doen 2 loops 1 naar Yellowstone met de camper, en 1 richting Moab, met huurauto en tent.
Voor Denver- Utah hebben we de tijd van 1 t/m 11 sept.
#10 - 15-05-2010, 16:18 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15