Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Denver -yellowstone via shoshini en cody hoeveel tijd kost dit met camper

Discussie gestart

AnnaHelena

Hallo,
wij (Bert, Mirjam en twee meiden van 11 en 13)willen met camper vanaf Denver naar Yellowstone. De 6e of 7e dag moeten we richting Salt Lake City om de rest van de reis te doen. Route die ik bedacht heb, na het lezen van veel verhalen, is via cheyenne,casper, shoshoni, thermopolis, cody. hebben jullie enig idee hoeveel tijd we daar voor uit moeten trekken. Liefst zo weinig mogelijk want het gaat om Yellowstone, maar het moet ook leuk blijven. Wat zijn leuke overnachtingsplekken?
Hoeveel zou je de eerste dag kunnen rijden? We mogen de Moturiscamper R25 smorgens ophalen. We komen de avond ervoor aan in Denver vanuit New York, waar we dan al drie nachten geweest zijn.
Is Shoshoni de moeite waard?, daar kan ik weinig over vinden?

Wij hebben niet eerder met een camper gereisd. Is het logisch om bijvoorbeeld in Yellowstone van RV naar RV te gaan of kun je net zo goed vanuit 1 camping alles doen en de plaats gereserveerd houden?

De rest van de reis gaat via Moab, Page, grand canyon (north rim) naar Los angeles. In los angeles blijven we nog drie nachten voor we terugvliegen, camper hebben we dan ingeruild voor auto. Dit deel van de route moet nog verder ingevuld worden, dat komt nog. maar ik ben al een tijd  bezig met het eerste deel, dus daar eerst vragen over. De Rand mc Nally 2010 heb ik al in huis. Wat een voorpret. We gaan in juli. (12 juli tot 5 augustus).
Ben benieuwd naar reacties. groet Mirjam




#1 - 20-01-2010, 23:46 uur

Hans B

Als je verder weinig tijd heb en snel naar Yellowstone wilt, lijkt mij dit wel de snelste route.
De eerste dag dat je de camper krijgt, veel boodschappen doen  ^-^ en een kleine stukje rijden bv. naar Cheyenne.
Volgende dag moet 300-350 mile kunnen, eind Thermopolis, kun je nog lekker wat poedelen in de hotspring.
Volgende dag naar Cody, Buffalo Bill museum bekijken, mocht je in het weekend zitten is er een rodeo, dan zou ik dat zeker meepikken en 's nachts blijven. anders kun je alvast door naar een camping aan het Lake Yellowstone.
Volgende dag naar Yellowstone.
Alle campings van te voren bespreken !!!

Handig lijkt mij om eerst de noordelijke 'loop' te doen.
stukje langs het meer, mud vulcano, hayden valley Canyon, Tower, Mammoth daar op de camping
Volgende dag Mammoth, Norris, dorpje west yellowstone overnachten.
Volgende dag Olf Faithfull en omgeving overnachten West Thumb
Volgende dag naar Grand Teton, Jackson.
Volgende dag Jackson, Salt Lake City

tot zover mijn idee.
succes, Hans
#2 - 21-01-2010, 08:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Tet14

Nog een optie is om de RV op te halen en dan naar Casper rijden, verder dan Cheyenne. Dan de volgende dag via Thermopolis door Wind River Canyon naar Cody voor de Buffalo BIll museums en de nite rodeo. Voor zover ik weet is die er dagelijks en niet alleen in het weekend. Mis Cody niet.
Dag 1 en 2: de reis naar Cody
Dag 3,4,5: Yellowstone
Dag 6: Grand Teton NP
Dag 7: Jackson-Salt Lake City
Soshoni was "flits" er door heen, kan me geen bizonderheden herinneren.
Tet
#3 - 21-01-2010, 09:32 uur

harryenans

 Hallo Bert en Mir,
Wij, Ans en ikke, zijn daar ook geweest
In 2006 met de camper
In Yellowstone kun je t beste op 1 plek blijven staan en van daaruit dit park beleven
#4 - 23-01-2010, 20:41 uur
Harry / Ans de Mulder

davidivad

Hallo,
Wij hebben 2 jaar terug ongeveer dezelfde reis gedaan: vanuit Denver(inkopen gedaan in de walmart, erg goedkoop daar!) reden we met de camper en kids van 9,12 en 14 tot in Duoglas(erg goede KOA daar); de 2e dag reden we wel tot Dubois(een leuk klein stadje,  gegeten bij de Italiaan; het eten zag er niet uit maar was heerlijk; wijn moesten we gaan halen in de saloon ernaast maar kids mochten niet mee binnen).
 We bezochten eerst de Grand tetons en dezelfde dag reden we via Old Faitfull tot in West-Yellowstone--daar zijn full hookups  en een groot zwembad wat toch wel handig is met kids van die leeftijd. Van daaruit reden we elke dag naar het park- dag 2 de noordelijke loop en de 3e dag een deel van de zuidelijke loop- het gedeelte boven Old Faithful. Dit was best haalbaar.
Als je toch in het park verblijft, kan je beter steeds naar een andere campground gaan denk ik.
De volgende dag reden we via de autosnelweg in 1 tijd door tot voorbij Salt lake city. Kijk maar eens naar ons reisverslag.
De rodeo bezochten we bij ruby's inn bij Bryce canyon.
We zijn ook tot in Los Angeles gegaan-Universal studios is een must hier. Enkel het laatste deel van onze reis voor en na Las Vegas waren iets te optimistisch gepland qua tijdsduur.
Voor een beoordceling van de campgrounds keek ik vooral naar www.rvparkreviews.com.  Deze beoordelingen kwamen steeds goed overeen met de werkelijkheid.
Veel plezier: het is een prachtige tocht!
#5 - 24-01-2010, 10:51 uur
rondreis 2008(Yellowstone - Utah - LV - LA) http://users.telenet.be/americanland/
rondreis 2010(noordelijk Californie en zuiden van Oregon) http://users.telenet.be/americanland2010

AnnaHelena

Bedankt voor jullie reacties!

We hebben inmiddels 3 overnachtingen in Yellowstone gereserveerd.
Van Cody naar Canyoun RV park, dan naar Madison en als laatste nog naar Grant, om van daar uit richting Salt lake city te gaan.

de weg er naar toe via overnachting in thermopolis en cody.

alleen de eerste dag twijfel ik nog. Waarschijnlijk wordt het de eerste nacht de KOA in Cheyenne. niet te lange rij-afstand. Kunnen we even wennen

Nu nog 6 maanden wachten..



#6 - 24-01-2010, 17:00 uur

Marianne

Jullie hebben dus maar 2 dagen in yellowstone, is niet veel, maar voor de higlights heb je voldoende tijd. Denk er aan dat het vanaf grant nog een aardig eind rijden is naar SLC. Willen jullie ook nog door Grand teton NP? Misschien is dat wel aardig als tussenstop in plaats van Grant (dat is de minst leuke plek in Yellowstone). Of heb je nog overnachtingen tussen Yellowstone en SLC?
Kijk eens naar ons 2004 en 2008 verslag voor Yellowstone en Grand Teton.

Marianne
#7 - 24-01-2010, 18:51 uur

AnnaHelena

bedankt voor reactie Marianne. Ik heb je reisverslagen gelezen, deze hebben mij geholpen bij invullen route. Zoals ik bedacht had hebben we drie dagen in yellowstone. We vetrekken vroeg uit Cody, dat is dan 1e dag om te eindigen in Canyon.. Derde dag heb ik eindigen in Grant bedacht omdat dat meest zuidelijk ligt, maar nog net in park, zodat we die hele dag ook nog hebben.We hoeven daar dus eigenlijk alleen maar te overnachten. Ik zie wel andere leuke campgrounds in yellowstone, maar niet die van te voren te reserveren zijn. Daarna richting SLC heb ik nog niets gepland. Dat wou ik er ook vanaf laten hangen hoe het tot dan toe gaat. Of we in Tetons nog even blijven hangen, of juist wel een lange rit maken. Ik ga er vanuit dat vanaf daar het minder noodzakelijk is van te voren de campings te reserveren.
groet, Mirjam
#8 - 25-01-2010, 13:14 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15