Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Deze route zouden wij willen volgen (aangepast )

Discussie gestart

Gerd

Graag Do's en Dont's over deze route . Het is onze allereerste keer Amerika , ik zou graag jullie commentaar horen .
Wij zouden vertrekken op 19 augustus en thuiskomen op 11 september  :-\

America reis

Dag 1 :

Brussel – Los Angeles
Vlucht naar Californiλ. Aankomst in Los Angeles.

Dag 2 :

Ophalen huurwagen

Los Angeles – Central California Coast (260 km)
Panoramische route langs de kust via de Pacific Coast Highway.

Dag 3 :

Central California Coast – Monterey (185 km)
Overnachting Monterey bay

Dag 4 :

Monterey – San Francisco (185 km)
Bezoek Union Square – Ficherman’s Wharf – Nobb Hill – Chinatown – Golden Gate – Lombard Street – Alcatraz gevangenis

Dag 5 :

San Francisco
Bezoek stad

Dag 6 / 7 :

San Francisco – Yosemite national park (315 km)
Sillicon Valley

Dag 8 :

Yosemite national park – Death Valley (420 km)
Ridgecrest overnachting




Dag 9 :

Death Valley – Las Vegas (420 km)
Overnachting Las Vegas

Dag 10/11 :

Las Vegas

Dag 12 :

Las Vegas – St. George Zion National Park (190 km) – Bryce Canyon (138 km)
Overnachting bij national Park

Dag 13 :

Bryce Canyon

Dag 14 :

Bryce Canyon  - Capital Reef (230 km)

Dag 15 :

Capitol Reef – Moab (255 km)

Dag 16 :

Moab – Monument Valley (290 km)

Dag 17 :

Monument Valley – Page (175 km)
Antelope Canyon

Dag 18 :

Page – Grand Canyon (225 km)

Dag 19 :

Grand Canyon

Dag 20 :

Grand Canyon – Sedona – Scottsdale – Phoenix (352)

Dag 21 :

Scottsdale / Phoenix – Palm Springs (448 km)

Dag 22 :

Palm Springs – Los Angeles (216 km)
Hollywood – Beverly Hills – Santa Monica

Binnenbrengen huurwagen

Dag 23 :

Los Angeles

Dag 24 :

Los Angeles – Brussel

11-2-2009




#1 - 11-02-2009, 23:07 uur
« Laatst bewerkt op: 13-02-2009, 22:06 uur door Gerd »
Pluk de dag

babarage

even wat dingen die me opvallen. je wil heel veel door vanuit los angeles ook de moab hoek mee te nemen.  das best een end rijden maar dan blijf je er nauwelijks.  wat moet je er dan?  arches is al een dag waard, canyonlands en dead horse ook een dag....  ik zou zeggen sla over en kom er een later jaar voor terug.  zelfde geldt voor phoenix,  skip phoenix en dergelijke, is om en voegt nu niet veel toe.  zo kan je je beter concentreren op de vele hoogtepunten die je al op deze trip gaat zien.  neem een dagje extra in yosemite bijvoorbeeld, doe een dagje extra in san francisco dat soort dingen.  overweeg ook om het rondje andersom te doen, het is mooier van san francisco via de kust naar beneden te rijden dan naar boven (scheelt weinig maar je rijdt dan aan de zeekant van de weg...)  oh en waarom lever je de auto al een dag voor je vliegt in?  los angeles en openbaar vervoer is niet geweldig, ik zou de auto houden als het even kan.
#2 - 11-02-2009, 23:28 uur

hdeweert

Hallo Gerd

Zo te zien heb je de rit niet zelf samengesteld maar is het er een uit het reisbureau boekje. Helaas licht dan alles al vast en valt er weinig aan te schuiven. Sommige parken zul je nauwelijks kunnen bezoeken. Een bezoek aan Zion zit er haast niet in want je rijd onmiddellijk verder naar Bryce, Het is een prima rondje maar wel veel rijden, maar na afloop kun je wel zeggen dat je overal geweest bent.

Harm
#3 - 12-02-2009, 07:41 uur

jerbia

Ik ben het met mijn voorgangers eens, dit is een erg krap schema. De omgeving van Moab is fantastisch maar het ligt te ver uit de route voor de tijd die je hebt. Ook snap ik de overnachtingen in Sillicon Valley en Ridgecrest niet goed. Sillicon Valley ligt ten zuidoosten van San Francisco, of bedoel je hier iets anders? Van Yosemite naar Death Valley kun je via de Tioga Pass rijden (route 120) dus Ridgecrest is geen voor de hand liggende plaats voor een overnachting. Phoenix zou ik ook helemaal uit de route weglaten. Ik zou de route ongeveer zo rijden:

1) BRU - LAX
2) LA - overnachting ergens langs HWY 1
3) HWY1 - SF
4) SF
5) SF
6) SF - Yosemite
7) Yosemite
8) Yosemite - Mammoth Lakes of Lone Pine (via Tioga Pass, Bodie en Mono Lake)
9) Mammoth Lakes - DV
10) DV - LV
11) LV
12) LV - Springdale (Zion NP)
13) Springdale - Bryce Canyon
14) Bryce Canyon - Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Glen Canyon Dam etc.)
15) Page - Monument Valley
16) Monument Valley - Grand Canyon
17) GC - Sedona (Oak Creek Canyon, Slide Rock SP)
18) Sedona
19) Sedona - Blythe (via 89/71/60)
20) Blythe - Palm Springs (Joshua Tree NP)
21) Palm Springs - LA
22) LA
23) LA
24) LA - BRU
#4 - 12-02-2009, 09:10 uur

Gerd

Bedankt allemaal . Het is geen route die vastlag in een reisbureau hoor  ^-^ Want mijn ventje is al dagen bezig met vanalles uit te zoeken . Maar we moeten ergens starten en weten niet goed waar .Ik ga jullie antwoorden hier straks eens even op tafel leggen en dan bekijken we het allemaal nog eens . Ik vind het wel fijn dat ik hier goeie raad krijg en pak die dan ook met beide handen aan .
We weten niet goed of we het op eigen houtje aandurven of dat we het best laten organiseren . Ik persoonlijk zou liever met een camper rondtoeren maar het lijkt me wel erg duur .
Jullie horen nog wel van mij  :afro:
#5 - 12-02-2009, 14:32 uur
Pluk de dag

Hans B

Hallo Gerd,

wat betreft je route zou ik zoals al gezegd door de anderen enkele uitersten eraf halen.
Moab, Aches ed als ook Phoenix/Scottsdale.
Laat het geen trip worden waarbij je grote afstanden aflegt en weinig van de prachtige parken ziet.
Zeker een eerste keer wil je eigenlijk alles zien, maar daarvoor is jullie 3½ week echt te kort.

De voors en na's van een auto/motel of camper zijn al veel vaker aan bod gekomen op dit forum.
Het is wat je zelf wilt, wat de kosten betreft is het heel moeilijk een juiste berekening te maken.
Amerika is een apart land en het reizen in een camper een hele aparte belevenis.

groetn, Hans

#6 - 12-02-2009, 14:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Gerd

Je hebt gelijk , het is niet de bedoeling om steeds te rijden en geen tijd hebben om alles te bekijken onderweg . We zullen het nog eens bekijken .

Wij zijn beide gek op camperen . Ik ga eens zoeken of ik iets vind over campers in Amerika hier op het forum .
#7 - 12-02-2009, 16:42 uur
Pluk de dag

Gerd

We zouden nog eens graag jullie mening hebben over deze route .  :)

America reis (19/8 – 11/9) (3515 km)

Dag 1 :

Brussel – San Francisco
Ophalen huurwagen

Dag 2 :

San Francisco - Monterey (185 km)

Dag 3 :

Monterey – Pismo Beach (248 km)

Dag 4 :

Pismo Beach – Los Angeles (309 km)

Dag 5 :

Los Angeles
Hollywood – Beverly Hills – Santa Monica

Dag 6 :

Los Angeles – Palm Springs (175 km) – Joshua Tree National Park (85 km)

Dag 7 :

Joshua Tree National Park – Needles (256 km)

Dag 8 :

Mojave National Preserve

Dag 9 :

Mojave National Preserve – Kingsman – Seligman (215 km) (Route 66) – Willliams – Valle (117 km) - Grand Canyon (47 km)

Dag 10 :

Grand Canyon

Dag 11 :

Grand Canyon – Page (225 km)

Dag 12 :

Page – Bryce Canyon National Park (245 km)

Dag 13 :

Bryce Canyon

Dag 14 :

Bryce Canyon National Park – Zion (144 km)

Dag 15 :

Zion National Park – Las Vegas (266)

Dag 16 :

Las Vegas

Dag 17 :

Las Vegas – Death Valley (248 km)

Dag 18 :

Death Valley – Lee Vining (358 km)

Dag 19 :

Lee Vining – Mono Lake – Tioga pass (19km) – Yosemite national park (64 km)

Dag 20 :

Yosemite

Dag 21 :

Yosemite – San Francisco (309 km)

Inleveren huurwagen

Dag 22 :

San Francisco
Union Square – Ficherman’s Wharf – Nobb Hill

Dag 23 :

San Francisco
Chinatown – Golden Gate – Lombard Street – Alcatraz

Dag 24 :

San Francisco – Brussel

12-2-2009




#8 - 12-02-2009, 22:36 uur
Pluk de dag

Coyote

Je laatste route ziet er in mijn ogen al een stuk beter uit.

Enkele dingen die ik anders zou doen:

De rit van Los Angeles naar de Grand Canyon is verdeeld over 4 dagen/3 nachten. Dat zou sneller kunnen. Besteed bijv. een dag extra in Los Angeles. Je hebt dan genoeg tijd om daar van alles te ondernemen. Verder houd je dan ook nog voldoende tijd over voor je rit naar de Grand Canyon.

Grand Canyon: Daar heb je nu 2 nachten voor uitgetrokken. Qua tijd ongeveer 1,5 dag. In mijn beleving is een volle dag niet nodig tenzij je flink wilt wandelen daar en misschien een stukje wilt afdalen. Als je in de loop van de middag aankomt kun je nog wat ondernemen en de andere ochtend ook. (zonsondergang en -opgang, prachtig om mee te maken bij de Grand Canyon). Je kunt dan aan het eind van de ochtend richting Page. Wil je in Page Antelope Canyon rond het middaguur bezoeken dan zal een vertrek aan het eind van de ochtend te laat zijn en moet je het misschien zo laten. Het hangt er even vanaf wat je plannen voor de Grand Canyon en Page zijn.
 
Bryce Canyon NP/Zion NP: Ik zou kiezen voor 1 nacht Bryce Canyon NP en 2 nachten Zion NP (bijv. in Springdale, ligt vlak naast het park). Bryce kun je in een halve tot 3/4 dag ook heel goed bezoeken incl. een mooie wandeling als de Queens Garden Trail. Zion NP biedt genoeg mogelijkheden voor mooie wandelingen waardoor 2 nachten geen overbodige luxe is. Bijv. de Angels Trail of een wandeling door de rivier (Narrows Trail).

Succes met je planning. Voor de rest is je route goed te doen lijkt mij.

Roland
#9 - 12-02-2009, 23:45 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

jerbia

Ik kan me helemaal vinden in de aanbevelingen van Roland. Verder is het een prima route!
#10 - 13-02-2009, 00:53 uur

Gerd

Hartelijk bedankt , we gaan het straks nog eens bekijken en nog wat 'schuiven ' met plaats en datum . Als de route klaar is gaan we wellicht een totale  offerte laten maken in een paar reisbureau's . Het lijkt ons nogal riskant om de eerste keer alles op eigen houtje te doen . Jullie horen me nog  ;)
#11 - 13-02-2009, 10:15 uur
Pluk de dag

jerbia

Het lijkt ons nogal riskant om de eerste keer alles op eigen houtje te doen. 

Waarom lijkt je dat riskant? Wij hebben nog nooit geboekt via een reisbureau. Het is het erg leuk om zelf op zoek te gaan naar tickets en hotels, je zult zien dat je veel goedkoper uit bent. Bovendien verhoogt het de voorpret  ;)
#12 - 13-02-2009, 13:37 uur

Gerd

Waar we dan gaan uitkomen dat weet ik niet hoor hihihihi ;D ;D Dat krijgen wij nooit klaar vrees ik .  :-\
#13 - 13-02-2009, 15:24 uur
Pluk de dag

Hans B

Mail een groot internet reisburo zoals vliegticket.nl of worldticketcenter.nl zij zijn veelal een van de goedkoopste en kunnen alles voor je regelen.
Vliegticket, auto + 1e en laatste hotels overnachting nabij het vliegveld.
Voor de rest ben je dan vrij om het zelf in te vullen.
#14 - 13-02-2009, 22:02 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Gerd

Bedankt voor de info Hans .

Hier is onze recente aanpassing van de route , graag jullie mening nog eens ?

Dag 1 (19/08) :

Brussel – San Francisco

Dag 2 (20/08) :

Ophalen huurwagen
San Francisco - Monterey (185 km)

Dag 3 (21/08) :

Monterey – Pismo Beach (248 km)

Dag 4 (22/08) :

Pismo Beach – Los Angeles (309 km)

Dag 5 (23/08) :

Los Angeles
Hollywood – Beverly Hills – Santa Monica

Dag 6 (24/08):

Los Angeles – Palm Springs (175 km) – Joshua Tree National Park (85 km)

Dag 7 (25/08):

Joshua Tree National Park – Needles (256 km)

Dag 8 (26/08) :

Needles – Kingman (106 km) – Seligman (106 km) (Route 66) – Willliams – Valle (117 km) - Grand Canyon (50 km)

Dag 09 (27/08) :

Grand Canyon – Page (225 km)

Dag 10 (28/08) :

Page – Bryce Canyon National Park (245 km)

Dag 11 (29/08) :

Bryce Canyon

Dag 12 (30/08):

Bryce Canyon National Park – Zion (144 km)

Dag 13/14 (31/08 en 01/09) :

Zion National Park

Dag 15 (02/09):

Zion National Park – Las Vegas (266)

Dag 16 (03/09):

Las Vegas

Dag 17 (04/09):

Las Vegas – Death Valley (248 km)

Dag 18 (05/09):

Death Valley – Lee Vining (358 km)

Dag 19 (06/09):

Lee Vining – Mono Lake – Tioga pass (19km) – Yosemite national park (64 km)

Dag 20 (07/09):

Yosemite

Dag 21 (08/09):

Yosemite – San Francisco (309 km)
#15 - 13-02-2009, 22:06 uur
Pluk de dag

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15