Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dingen doen nationale parken

Discussie gestart

lindat47

Ik ga deze zomer naar amerika en kom in de volgende nationale parken:
Yosemite, Grand canyon, Bryce canyon, Monument valley, Joshua tree park, Zion, Death valley, Antelope Canyon.
Hebben jullie tips om uitstapjes in deze parken te doen? Ik zie heel veel helicoptervluchten, ezelritten, paardenritten, maar wat is echt de moeite waard om er te doen?

Alvast bedankt voor de reacties!
#1 - 24-05-2009, 18:45 uur

melvin

hoi,

in yosemite is genoeg te zien, je kunt hier genoeg wandelen en wat mooi is om te zien vond ik zelf bijvoorbeeld glacier point met het uitzicht op the half dome.
van zion heb ik zelf niet zoveel gezien, wij hebben alleen een stukje gelopen naar the lower pool maar wat ik hoor van andere mensen is het ook mooi om naar de upper pool te lopen!
joshua tree vond ik zelf niet veel bijzonders, het was wel leuk om door heen te rijden maar om er echt te overnachten ofzo zou ik zelf niet doen.
death valley is ook wel leuk om door heen te rijden, rij bijvoorbeeld eens naar badwater of the sanddunes.
grand canyon vond ik zelf echt een super park, wij hebben hier ook een helicopter tour gemaakt en dit was echt waanzinnig!!!
veel succes verder,

melvin
#2 - 24-05-2009, 20:39 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Marianne

Hoi Linda,

Er is meer dan genoeg te doen in de meeste parken, maar meestal zie je het meest als je een of meerdere wandelingen maakt.
Begin eens met de NPS site en bekijk per park wat de mogelijkheden zijn. Elk park heeft een hoofdstuk: plan your visit. Her staan allerlei activiteiten genoemd.
De NPS site is www.nps.gov . Hiervandaan kun je alle parken aanklikken of je gaat rechtstreeks naar het park van je keuze door na nps.gov/  de eerste 4 letters van het park in te vullen.
Dus nps.gov/yose voor yosemite en nps.gov/grca voor de Grand Canyon, etc

Voor Yosemite is www.yosemitehikes.com ook een mooie site om wandelingen uit te zoeken. Lees ook wat reisverslagen voor ervaringen.
In Zion heb je erg veel wandelmogelijkheden, zoals de Emerals Pools die Melvin al noemde. Andere korte wandelingen zijn de Riverside Walk, Weeping Rock, Canyon Overlook Trail. Een stuk door de Narrows lopen is ook een geweldige ervaring!

Antelope Canyon is geen park, je bent hier ook snel doorheen. Wel  ontzettend mooi! Zie ons 2008-verslag voor ons bezoek aan de Lower Antelope canyon. Voor een bezoek aan de Uper moet je reserveren, voor de Lower hoeft dat niet.

Marianne
#3 - 24-05-2009, 21:04 uur

Repo222

In Yosemite kun je de hoogtepunten makkelijk met de auto bekijken. Natuurlijk zijn er vele wandelmogelijkheden.
Misschien is het verstandig om een national annual pass te kopen:
http://www.nps.gov/grca/planyourvisit/entrance-fees.htm#CP_JUMP_339633
Hiermee kun je dan de parken "gratis" binnen. Bij enkele parken moet je namelijk entree geld betalen.
Zo'n pass kan je aan de kassa van het park kopen.

Bij Grand canyon raad ik aan zoveel mogelijk te zien. Prachtig.
In 1 a 2 dagen kan je de standaard bezoek punten van de south rim wel bezichtigen. Wil je wandeltochten naar beneden, trek dan nog een dag per wandeltocht uit.

In Bryce canyon zijn de hoogtepunten ook per auto allemaal te bereiken. Ook voor wandeltochten dien je een dag extra te tellen.

Monument valley kun je ook met eigen auto geheel rondrijden. Hiermee zie je ook alle hoogtepunten.

Ik ben niet in Joshua tree park en antelope Canyon geweest.

Zion is geheel te voet of met de daar gratis rondrijdende bussen te bezichtigen. Persoonlijk vond ik het niet zo indrukwekkend, dus 1 dag was voldoende. De weaping rock is / zijn wel bijzonder.
Natuurlijk zijn er ook afwijkende wandelroutes.

Death valley is ook heel goed met de auto te doen. Eigenlijk alleen maar met de auto. Badwater is wel het hoogtepunt, vond ik. De grote zoutvlakte waar je uit je broek waait. Maar juist daardoor hou je het wel uit met 50 graden!!!

Afhankelijk van de tijd die je hebt, vond ik dat je met 1 a 2 dagen genoeg had per park. Je ziet dan alle hoogtepunten op je eigen tempo en manier. Kijk op de site http://www.nps.gov/
Lees hier goed over de waarschuwingen en wat er allemaal te doen is.
Met sommige wandelroutes ben je snel een dag bezig. Helicopter vluchten, mountainbike ritten, en paardritten e.d. geven volgens mij geen extra indruk van de parken. Natuurlijk mooi om te doen, maar geen must als je puur voor mooie natuur gaat.

#4 - 26-05-2009, 14:47 uur

lindat47

Bedankt voor de uitgebreide antwoorden! Ik ben al een keer eerder in de parken geweest (behalve antelope canyon en monument valley) dus ik wilde graag wat echte hoogtepunten wat ik eventueel heb gemist weten. Ik denk dat ik er nu grotendeels wel uit ga komen. De vakantie komt in ieder geval steeds dichterbij, kan niet wachten totdat ik er weer sta!
#5 - 31-05-2009, 19:25 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15