Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dirk's derde reis naar de USA zomer 2013, bepaling route

Discussie gestart

Dirc

Zo, na wat leeswerk heb ik de eerste week van de route al weer aardig compleet.
Als de prijzen van hoogseizoen meevallen kan het ook zijn dat we half augustus al gaan.

Waar ik nog over twijfel is die ene dag Denver. Als ik ergens anders een dag nodig heb snoep ik deze weg.
De rest van de route ben ik nog mee aan het schuiven. Wellicht nog tips? Ik zit zelf te twijfelen om dag 8 gewoon in een keer door te rijden naar Sheridan.

1. Amsterdam / Brussel - Denver            
2. Denver            
3. Denver - Estes Park    (Via Hwy 40 / Trail Ridge Road (wanneer open))   239 km
4. Estes Park - Fort Laramie - Scottsbluff   (Fort Laramie NP audio tour / Scotts Bluff NM)   399 km
5. Scottsbluff - Custer   (Wind Cave NP)   274 km
6. Custer   (Custer SP, Jewel Cave NM)   
7. Custer - Badlands   (Badlands Loop Road (240))   202 km
8. Interior - Gillette   Keyhole State Park ???
9. Gillette - Sheridan      168 km
10. Sheridan - Cody        238 km
11. Cody - Yellowstone      (via 212)      257 km
12. Yellowstone            
13. Yellowstone            
14. Yellowstone      
15. Yellowstone - Jackson         (Grand Teton)   132 km
16. Jackson - Salt Lake City    (bear lake)   439 km
17. Salt Lake City- St. George      488 km
18. St George - Las Vegas   (Valley of Fire)   198 km
19. Las Vegas            
20. Las Vegas            
21. Las Vegas            
22. Las Vegas - Amsterdam / Brussel         

#31 - 17-07-2012, 12:07 uur

Dirc

Vanmiddag even de e-book aangeschaft "The Rough Guide to the USA".
Erg handig op de tablet zie ik al wel want er staan ook kaartjes in enzo.

Dus ik ben druk aan t lezen ;)
#32 - 17-07-2012, 18:08 uur

Jez

Ga je wel langs Devils Tower? Die mag je eigenlijk niet missen! Denver zou ik zeker doen, is naar mijn idee ook wel lekker, zo de 1e dag. Ik zou dan liever een dag minder Yellowstone doen (jaja, ik weet dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt, wij waren niet zó impressed dat we er langer dan 2 dagen wilden blijven)
#33 - 17-07-2012, 22:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Ja dit zou op dag 8 natuurlijk kunnen:


Dag 8. Interior - Gillette
361 km
Bear Country USA, Rapid City
Devils Tower

Voorlopig heb ik nog geen extra dag nodig volgens mij. Ik heb nog een volle dag Denver staan en 4 volle dagen Yellowstone.
Als ik, buiten dat ik dag 3 de Trail Ridge Road wil doen, meer van Rocky Mountain NP wil zien, zal ik daar nog een dag nodig hebben. Die zal dan toch van Yellowstone of Denver moeten komen  ^-^
#34 - 17-07-2012, 23:09 uur

Jez

Ter voorbereiding en omdat dit nou eenmaal onderdeel van ieders opvoeding hoort te zijn, kun je "Close encouters of the third kind" kijken. Devils Tower speelt daar een prominente rol in.
#35 - 18-07-2012, 00:18 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

snoodaard

Heb je al eens overwogen om na Jackson Hole naar Evanston te rijden en daar 150 door de Uinta-mountains te nemen?Richting LV zou je via Capitol Reef NP kunnen rijden,van daar uit is het een prachtige rit richting Zion NP,Bryce NP of Cedar breaks NM.
#36 - 18-07-2012, 21:42 uur

Dirc

Goed idee. Ik ga even kijken of er ergens bij Evanston te overnachten valt. Op die manier vermijdt ik SLC.

Capitol Reef, Bryce en Zion ben ik reeds geweest. Gezien de afstanden wordt het ook lastig om hier tijd te besteden.
Ik zou dan wel een andere stop moeten maken dan St George. Bijvoorbeeld Springville of spanish fork aan Utah Lake of iets verder richting Cedar City.
Een andere dag is een stop ertussen plaatsen.

Het idee wordt dan zoiets:
Dag 12. Yellowstone
Dag 13. Yellowstone
Dag 14. Yellowstone - Grand Teton
Dag 15. Grand Teton - Evanston
Dag 16. Evanston - Heber City
Dag 17. Heber City- ???
Dag 18. ??? - Las Vegas
#37 - 18-07-2012, 22:01 uur
« Laatst bewerkt op: 18-07-2012, 22:24 uur door Dirc »

Dirc

Voor degenen die mijn signature nog niet gelezen hadden: de planning van 2013: http://america2013.muijsenberg.eu/#post0

Tot en met dag 8 ben ik inmiddels wel redelijk tevreden over mijn volgende reis.
3 dingen moet ik nog uitzoeken:

Dag 6: Is Keystone een leuk dorpje voor een overnachting?
Dag 8: Is Gillette hier een goede uitvalsbasis?
Dag 9: Waarmee vullen we de rest van de dag Gillette - Sheridan

Verder ben ik nog niet met uitzoeken  ;)
#38 - 19-07-2012, 13:34 uur

Hans B

Dag 9 Gilette - Cody maak er een mooie reisdag van waarin je wat meer kilometers aflegt.
Afgezien van een prachtige route door de Bighorn Mtn, kom je niet super veel bijzonders tegen.
Wil je toch nog wat anders kun je de Hwy-16 nemen en naar Thermopolis rijden (ietsje uit de route).
Daar is 's werelds grootste natuurlijke hotspring. Je kunt gratis naar een thermalpool en is er een zwembad met natural water.
Kun je de volgende dag door naar Cody.
#39 - 19-07-2012, 15:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Dag 6: Is Keystone een leuk dorpje voor een overnachting?

Ja.
#40 - 19-07-2012, 20:42 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Dirc

Met Gillette - Cody (406 km) bespaar ik een dag, maar sla ik wel Sheridan over.
Ik heb nog niet iets speciaals kunnen vinden in Sheridan om daar per se te overnachten.

Die extra dag kan vast ergens gebruikt worden:) bijvoorbeeld RM in het begin.
#41 - 20-07-2012, 12:09 uur

Marianne

Als je in Gillette overnacht is een overnachting in Sheridan natuurlijk niet nodig. Het is maar net waar je je accenten legt. Sheridan zelf is niet een stop waard, maar dat vind ik eigenlijk van alle plaatsen, maar je moet nu eenmaal toch eens een keer ergens slapen. En Sheridan heeft natuurlijk wel Sanford's Grub Pub & Brewery. En wij hadden er nog de parade.  :)

Marianne

#42 - 20-07-2012, 13:10 uur

Dirc

Het valt mij trouwens op dat de tickets volgend jaar juni nog helemaal niet zo duur zijn.
Dit biedt wellicht de kans om niet in september pas te gaan maar wellicht ergens in de zomer.

Over 2 maandjes kan ik de prijzen in juli / augustus zien.
#43 - 20-07-2012, 14:03 uur

Hans B

Het valt mij trouwens op dat de tickets volgend jaar juni nog helemaal niet zo duur zijn.

Tot ˝ juni is nog wel het voorseizoen, evenals na eind augustus geldt daarvoor waarschijnlijk hetzelfde tarief.
#44 - 20-07-2012, 14:24 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Ja klopt.


Wellicht een mooiere periode voor de parken dan september, net voor er een aantal dicht gaan.
#45 - 20-07-2012, 14:32 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15