Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dirk's derde reis naar de USA zomer 2013, bepaling route

Discussie gestart

Hans B

Laatste stukje met Bear Tooth aangepast.
Je kunt overwegen indien er tijd is, om één dag heen en weer naar de Grand Teton te reizen. Wij vonden het aardig om langs te rijden, de boottocht over het Jenny Lake en de wandeling naar Hidden Falls is leuk, maar liever zou ik deze dag in Yellowstone verblijven.
Mocht je nog een dag of 3 willen verblijven in Las Vegas, denk ik dat het aardig krap wordt om alle bezienswaardigheden de nodige aandacht te schenken.
#61 - 25-07-2012, 16:10 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Vegas is een must dus daar zal ik zaken op aan moeten passen.
#62 - 25-07-2012, 16:16 uur

Dirc

Het probleem van deze reis is natuurlijk dat wij Vegas en Yellowstone willen combineren.

Vegas is echt een must. Naast dat mijn wederhelft er graag naar terug wilt zien we dit ook als een paar dagen relaxen om de vakantie af te sluiten.
Yellowstone is zo gekozen omdat  het nog een van de 'grote' bezienswaardigheden is die wij nog niet gezien hebben.

Als ik 100% zeker zou weten dat wij nog regelmatig terug gaan dan zou ik Yellowstone bewaren voor een andere keer en een hele andere route kunnen kiezen natuurlijk. Bijvoorbeeld via Texas (Houston) langs de Mexiaanse grens of vanuit de Canadese grens naar beneden.

Dit was / is trouwens wel een van de redenen waarom mijn topic steeds zo verspringt. Het is geen standaard reis waarvan is alles klaar heb en alleen hoef te finetunen. Ik probeer juist om onze wensen heen iets in elkaar te draaien. En tja, lukt het echt niet, dan blijft Yellowstone inderdaad op het lijstje staan en zullen we een alternatief moeten vinden.

Er ligt nog steeds niets vast, alleen is de denkrichting zoals de mogelijkheden hierboven wel een goede. De anderen (Texas, Canada) heb ik nog niet eens over nagedacht. Misschien moet ik dat toch eens doen en is het juist leuk iets in elkaar te puzzelen zodat anderen hier weer iets kunnen leren van mijn reis  :)
#63 - 25-07-2012, 17:13 uur

Old Faithful

vanaf de kruising met de 296? En dan de 212 naar Cooke City.
Hierbij mis je het deel Red Lodge - kruising met de 296 over de BT.

Meerdere wegen leiden naar Rome en dat geldt ook voor Yellowstone N.P.  ;)
Van Cody kun je Wy-120 nemen en die bij de kruising met Wy-296 blijven volgen tot Belfry. Daar steek je via Wy-308 over naar Red Lodge om Us-212 - dit is de Beartooth Highway - naar de noordoostingang van Yellowstone N.P. te nemen.
Wy-296 - dit is de Chief Joseph Highway - is ook een mooie weg, zij het volgens de meesten minder spectaculair dan de Beartooth Highway. Daarom zijn er ook mensen die deze weg nemen en dan op de kruising met Us-212 niet linksaf slaan naar Yellowstone N.P., maar rechtsaf richting Red Lodge. Ze rijden dan Beartooth Pass op, draaien boven om en rijden via Cooke City naar Yellowstone N.P.
#64 - 25-07-2012, 19:43 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Om het makkelijk te maken  ;D
#65 - 25-07-2012, 22:59 uur

Dirc

Mooi, bijna naar zuid-frankrijk. Daarna eens kijken wat het wordt in 2013 of 2014  :)
#66 - 27-07-2012, 18:34 uur

Dirc

Even geen updates.
Volgend jaar gaan we misschien ook onze tuin aanpakken (staat al een tijdje op het programma).

Als de geldboom het dan nog toe laat wordt het een reis USA, anders wellicht een weekje Vegas (wat de planning voor het jaar erop weer makkelijker maakt).

Wordt vervolgd.....
#67 - 28-07-2012, 23:00 uur

TondeG

Ga je de parken alvast wel boeken in het geval  er nog wat aan je geldboom hangt ?   
#68 - 29-07-2012, 12:11 uur

Dirc

Dat hangt er van af. Onze tuinman (een vriend) is momenteel op vakantie voor 2 weken. Daarna maakt hij een offerte op en weten we dus meer.
Ik denk dat ALS het doorgaat ik de parken boek begin 2013.

Een andere optie voor ons is om komend jaar een weekje Vegas te doen, wat begin 2014 deze route weer ten goede komt.
#69 - 29-07-2012, 13:18 uur

TondeG

Klink allemaal goed, weekje Vegas of lange route :afro:   
#70 - 29-07-2012, 13:33 uur

petravv

Een korte reactie van mijn kant.
net terug van onze rondreis en daarin zowel Badlands (vanuit Rapid City) en denver aangedaan en van beiden kan ik zeggen dat ik het echt niet had willen missen.
Denver is een stad met een ontzettend relaxed centrum, je hebt 16th Sr. mall, een autovrije straat, die ontzettend gezellig is met terrasjes en winkeltjes.
Badlands is een heel mooi park, je bent er wel redelijk snel "klaar mee" (je hebt een 1 uurs loop erdoorheen)
Wat betreft de keuze Hill City versus Rapid City kan ik alleen mijn eigen mening geven. Rapid City ligt een half uur dichter bij Badlands en ik vond Hill City grappig om even rond te kijken maar kwam op mee erg over als een nep-toeristen-stadje.
Het is dus net wat je zelf leuk vindt en wilt. De afstand Mt Rushmore - rapid City is ook niet groot, we vonden zelf dat we erg centraal zaten om alles te bekijken wat we wilde zien.

Veel plezier met de voorbereiding.

Petra
#71 - 29-07-2012, 15:32 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Dirc

Prachtig, al 5 pagina's forum voor een 2014 reis  :)

Ik heb gisteren even overlegd thuis en wij zien voorjaar 2014 als een serieuze optie.
Het is namelijk zo dan mijn vriendin / vrouw (moet er nog aan wennen hoor ;D) maximaal 3 weken aangesloten vrij mag hebben.

Echter.....29 mei 2014 is hemelvaart.
En 9 juni is 2e pinksterdag.

Met andere woorden zou het wel eens 29 mei - 21 juni 2014 kunnen worden. Dan hebben we dus 24 dagen!
De enige vraag die ik dan heb (uitgaande van een rondje Denver-Denver): Is dat niet te koud in Yellowstone?
#72 - 31-07-2012, 09:06 uur

Marianne

Wij hebben eens in juni gekampeerd in Yellowstone. Ging best. Wel nachtvorst, maar overdag was het heel prettig. Je kunt misschien niet altijd in korte boek + T-shirt rondlopen, maar zelf vind ik het wel prettig als het niet te heet is. Er is wel kans op sneeuw, en de Beartooth hwy kan nog afgesloten zijn, maar daar zou ik het niet om laten.
Klinkt als een mooie periode om weg te gaan, moet ik ook maar eens over nadenken ...  ;)

Marianne
#73 - 31-07-2012, 12:25 uur

Dirc

Haha,

Dan hoef ik niet alleen na te denken om deze reis  >:D
Vegas laten we dan zitten. Wellicht pakken we dan in het najaar 2013 een weekje Vegas.

Is Yellowstone niet meer een park voor de zomer / najaar dan?
#74 - 31-07-2012, 12:43 uur

Hans B

Ik ben 7x in Yellowstone geweest, 1x in mei.
We kwamen van Grand Teton en de dag dat wij Yellowstone wilden inrijden (15 mei) was die nét sneeuwvrij. We hadden dus geluk en konden ons reisschema aanhouden.

Blijft natuurlijk dat je met een Denver - Black Hills - Yellowstone - Grand Teton - Denver route veel op grote hoogte zit, waardoor de kans op sneeuw en koeler weer altijd groter is dan het warmere zuiden (bv. New Mexico / Zuid Arizona)
#75 - 31-07-2012, 12:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15