Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dirk's derde reis naar de USA zomer 2013, bepaling route

Discussie gestart

Dirc

Wanneer
Nadat ik voor de tweede keer door het westen heb gereden en mijn vriendin (oja: vrouw inmiddels) voor het eerst hadden we het idee om 'ooit' nog wel eens terug te gaan. Nu, 2 weken later, is het idee om dit volgend jaar al te doen  ;). Wij hebben het idee dat het voorjaar 2013 wel erg dichtbij is (zowel qua planning als qua kosten) en het hoogseizoen is erg duur. Het idee is dan ook om de reis net na het hoogseizoen 2013 te plannen of in het voorjaar 2014. Dit jaar willen we gebruiken om de route goed uit te werken en mogelijkheden te noteren.

Waarheen
In een ander topic (http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,12725.15.html) heb ik globaal gekeken wat mogelijkheden zijn en ben ik tot een globale opzet gekomen die ik met jullie tips wil uitwerken. Er staat niets vast qua dagen maar we willen in ieder geval eindigen met een paar dagen Vegas en Yellowstone is ook wel een pre. Parken die we eerder gezien hebben plannen we liever niet in om meer andere dingen te kunnen zien. Moab staat er wel weer bij, maar hier hebben we lang niet alles gezien.

In tegenstelling tot onze vorige reis wil ik (indien mogelijk met de parken) wellicht niet alles op voorhand al boeken. Maar wie weet gebeurt dit in het enthousiasme toch.

Route
1   Amsterdam / Brussel - Denver
2   Denver
3   Denver - Rocky Mountains NP
4   Rocky Mountains NP
5   Rocky Mountains NP - Cheyenne
6   Cheyenne - Rapid City
7   Rapid City - ??
8   ?? - Yellowstone
9   Yellowstone
10   Yellowstone
11   Yellowstone
12   Yellowstone - Grand Teton
13   Grand Teton - SLC
14   SLC
15   SLC - Moab
16   Moab
17   Moab - Denver
18   Denver - Las Vegas
19   Las Vegas
20   Las Vegas
21   Las Vegas
22   LV - Amsterdam / Brussel
#1 - 15-07-2012, 15:02 uur
« Laatst bewerkt op: 22-10-2012, 11:38 uur door Dirc »

melvin

Ik zie dat je zegt dat je van Moab teruggaat naar Denver maar volgens mij klopt dit niet helemaal. Aangezien je hier al aan het begin van je reis heen gaat en de reis naar Vegas meer dan 10 uur rijden is. Denk een foutje toch?
Daarnaast zou ik in Yellowstone zeker een hotel boeken. wij zijn hier 2 jaar geleden geweest en sliepen midden in het park bij de canyon. Wil je ook in het park zelf overnachten moet je dit zeker vooraf boeken. Deze overnachtingen hebben wij ook bijna anderhalf jaar van te voren geboekt toen we een paar maanden later keken was het al volgeboekt.
Ik vind voor de rest de reis goed uitzien. Dit rondje deden wij 2 jaar geleden ook ongeveer. Neem zeker je tijd in Yellowstone zeer mooi park! Met 4 nachten zou je genoeg moeten hebben, dit deden wij ook en wij hebben alles gezien wat we wilde in dat park.
Daarnaast is op de plaats van je vraagtekens misschien Sheridan een optie? wij hebben hier ook overnacht, niet veel te doen maar goed genoeg voor een tussenstop onderweg naar Yellowstone.

veel succes verder,
Melvin
#2 - 15-07-2012, 15:14 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Dirc

Denver - Vegas doen we vliegend ^-^ Scheelt in de kosten voor de huurauto én Moab naar Vegas is ook nog 750 kilometer.

1,5 jaar van te voren boeken ja? Dat is de moeite. Parken moest je altijd ter plekke betalen toch? Kun je deze later kostenloos annuleren?
Ik ben nu nog helemaal niet bezig met boeken. Ik moet eerst de beste periode nog zien te vinden en de dagen goed verdelen.
#3 - 15-07-2012, 15:18 uur

Marianne

Je hoeft ook nu nog niet te boeken natuurlijk, maar als je in de maand september naar Yellowstone gaat moet je wel je accommodatie van te voren boeken en niet op goed geluk er naar toe gaan. Veel voorzieningen sluiten al in september.
En kijk ook eens goed naar drop off kosten Denver - Las vegas, ik kan me niet voorstellen dat een vlucht (x 2) goedkoper is.
Van Moab naar Denver is ook nog een aardig eind rijden, hou daar ook rekening mee.

Marianne
#4 - 15-07-2012, 15:25 uur

melvin

Oke ik dacht al vreemde ritten met de auto. Wij zijn wel in de zomerperiode geweest. Ik denk dat dit dus na de zomerperiode mee zal vallen maar nog steeds is Yellowstone een gewild park om te bezoeken ook in het najaar
Volgens mij werd het hele bedrag achteraf afgehouden maar dit weet ik niet zeker meer. Kostenloos annuleren weet ik eigenlijk helemaal niet meer. Ik zal je hierbij de site geven, kun je zelf even zoeken en anders altijd mailen. http://www.yellowstonenationalparklodges.com/canyon-lodge-cabins-86.html

groet,
Melvin
#5 - 15-07-2012, 15:36 uur
2005: Florida,   2008: west,   2010: mid-west,   2012: north-east --> www.melvinchani.reismee.nl,   2014: mid-west --> www.roufs.reislogger.nl
2015/2016 Internship Wallstreet, NY --> www.brightlightsbigcityny.wordpress.com & www.verenigdestaten.info/stage-in-new-york/

Dirc

Extra drop off kosten Denver => Vegas is op dit moment $ 300,- plus taxes.
Extra drop-off is dus ongeveer 275 euro incl. tax

Een ticket (even september dit jaar gekeken bij cheaptickets als voorbeeld):
Brussel => Denver, Denver => Vegas, Vegas => Brussel = 880 euro pp
Brussel => Denver, Vegas = > Brussel = 811 euro pp
Extra vliegen is 70 euro meer pp. Met 2 man dus 140 eur

Uiteindelijk is vliegen dus zo'n 135 euro goedkoper.

Daarnaast is Moab => Denver 570 kilometer en Moab => Las Vegas 750 kilometer
Dus het kost nog een paar tientjes benzine extra naar Vegas ook.

Qua tijd zullen we wel meer hebben als we rijden naar Vegas, omdat je in Denver op het vliegveld ook weer je koffers moet inchecken en in Vegas weer moet halen.
En, niet te vergeten moeten we dan ook nog in Vegas met een taxi naar de strip. Maar dat is volgens mij maar 5 kilometer en deze kosten hebben we ook als we de auto inleveren in Vegas.

Maar goed, nu zit ik te zeuren over een paar tientjes. Wat eigenlijk veel belangrijker is: Welke route is leuker?
En daarbij rekening gehouden met het feit dat wij Bryce, Zion en Capitol Reef al eens bezocht hebben.
#6 - 15-07-2012, 17:52 uur

Marianne

Bij National zijn de drop off kosten 250 dollar. Maar goed, bekijk dat volgend jaar eens. De route is mooi, naar Denver, maar een beetje onhandig vind ik het wel.
Wat reserveren voor Yellowstone betreft; de eerste nacht wordt van je CC afgeschreven. Je kunt gratis annuleren, ik denk tot 24 uur van te voren, dat moet je op de site wel kunnen vinden.
Je hebt nog even de tijd om met de route te spelen, maar zoals je hem nu hebt is de tijd voor South Dakota wel heel erg weinig. Ik zou ook niet in Rapid City gaan zitten. Sla Cheyenne over en probeer in 1 dag in SD te komen, dan heb je al een dag gewonnen.

Marianne
#7 - 15-07-2012, 20:06 uur

Dirc

In 1 dag in SD? Rapid City ligt toch in South Dakota?

Is dat geen handige stop om ook de mount rushmore te bezichtigen?
#8 - 15-07-2012, 22:52 uur

Dirc

Verre van perfect, maar even een aangepaste opzet. Het zijn wel wat meer kilometers en ik ben er ook niet uit welke stad het nu wel waard is om een dag te blijven en welke niet.


1   Amsterdam / Brussel - Denver      
2   Denver      
3   Denver - Rocky Mountains NP      100 km
4   Rocky Mountains NP - Cheyenne (in de ochtend RM, eind vd middag naar Cheyenne)      148 km
5   Cheyenne - Rapid City   (Mount Rushmore)   464 km
6   Rapid City   (Wind Cave NP & Badlands NP   )
7  Rapid city - Buffalo   (Jewel Cave NP)   341 km
8   Buffalo - Red Lodge      360 km
9   Red Lodge - Yellowstone (via 212)      237 km
10   Yellowstone      
11   Yellowstone      
12   Yellowstone - Jackson   (Grand Teton)   132 km
13   Jackson - SLC      439 km
14   SLC      
15   SLC - Moab      377 km
16   Moab      
17   Moab - Cedar City      465 km
18   Cedar City - Las Vegas      281 km
19   Las Vegas      
20   Las Vegas      
21   Las Vegas      
22   Las Vegas - Amsterdam / Brussel      
#9 - 15-07-2012, 23:18 uur

Marianne

Rapid city is South Dakota. Maar voor Mount Rusmore etc is Hill city een leukere uitvalsbasis. Je kunt ook bij Custer SP gaan zitten.  Beide dichterbij dan Rapid City en in 1 dag te doen als je uit Estes Park komt. Kijk ook eens in ons 2004-verslag.

Marianne
#10 - 15-07-2012, 23:19 uur

Dirc

Hoi Marianne,

Jullie hebben in 2004 de Rocky Mountain NP niet gedaan en geen dag in Denver besteed? Was dit een bewuste keuze?
En waarom zijn jullie via Cody naar de 212 gereden en niet via Red Lodge?
#11 - 16-07-2012, 12:18 uur
« Laatst bewerkt op: 16-07-2012, 12:25 uur door Dirc »

Dirc

Als ik een deel van de route van Marianne 'leen' kom ik al iets beter uit. Ik vraag me af of ik een dag Denver en/of SLC moet laten vallen voor een extra dag yellowstone en wellicht nog ergens een extra dag.


1   Amsterdam / Brussel - Denver      
2   Denver      
3   Denver - Estes Park  100 km
4   Estes Park / Rocky Mountan NP
5  Estes Park - Hill City 588 km
6   Hill City   (Wind Cave NP & Badlands NP   )
7  Hill City - Sheridan   (Jewel Cave NP)   3471km
8   Sheridan - Cody  238 km
9   Cody - Yellowstone (via 212)      257 km
10   Yellowstone      
11   Yellowstone      
12   Yellowstone - Jackson   (Grand Teton)   132 km
13   Jackson - SLC      439 km
14   SLC      
15   SLC - Moab      377 km
16   Moab      
17   Moab - Cedar City      465 km
18   Cedar City - Las Vegas      281 km
19   Las Vegas      
20   Las Vegas      
21   Las Vegas      
22   Las Vegas - Amsterdam / Brussel   
#12 - 16-07-2012, 12:42 uur

Hans B

Salt Lake City vond ik niet echt spannend.
Als je het mormonen complex bekeken hebt en misschien ook nog even langs het state capitol rijdt is het belangrijkste wel gezien.
Of je moet langs de verschilende Olympische Lokaties willen, als die al open zijn.
#13 - 16-07-2012, 13:19 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hoi Marianne,

Jullie hebben in 2004 de Rocky Mountain NP niet gedaan en geen dag in Denver besteed? Was dit een bewuste keuze?
En waarom zijn jullie via Cody naar de 212 gereden en niet via Red Lodge?
Denver trok ons niet, en het was ook schipperen met het aantal dagen, maar RMNP hebben we wel degelijk bezocht (1e 2 dagen).
Cody vonden we een leuke stop, ik weet niet of we veel gemist hebben door niet naar Red Lodge zelf te gaan, maar we hebben wel een heel groot deel van de Beartooth Hwy gedaan. Op deze manier konden we ook nog de Chief Josep Hwy meenemne. Niet zo spectaculiar als de Beartooth Hwy maar wel mooi.

In jouw route zou ik een dag extra voor Yellowstone uittrekken, het park is zo groot en zo divers dat ook 3 volle dagen nog niet echt veel zijn.
Als Las Vegas geen must zou zijn kon je een mooier en wat rustiger rondje Denver maken, maar dat is zeker onbespreekbaar?  :)
Of Moab laten vallen, het kost je relatief veel tijd en kilometers voor die ene dag. Gebruik die tijd voor een extra dag South Dakota (je hebt ook nog Custer SP en Crazy Horse) en een extra dag Yellowstone of Grand Teton.

Marianne
#14 - 16-07-2012, 13:22 uur

Dirc

Vegas is een must ;D Moab niet maar Moab was wel goed bevallen vorige keer.
Die dag SLC ook niet trouwens.
#15 - 16-07-2012, 13:28 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15