Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dirk's derde reis naar de USA zomer 2013, bepaling route

Discussie gestart

Dirc

Ach ja, routes zijn er om aangepast te worden toch.....
De ene keer zal het koud zijn, de andere keer warm. Een rondje Texas zal er ook vast ooit een keer aankomen.
#76 - 31-07-2012, 13:10 uur

Dirc

Voordat mensen denken dat ik niet meer aan mijn volgende reis denk: integendeel!

Ik kom net terug van Zuid Frankrijk. Ik zit dus met het luxeprobleem dat ik te weinig vakantiedagen heb om mijn plannen te vervullen ;)
Wij gaan komend jaar minstens 1 keer een week naar Zuid Frankrijk. Ook gaan we de tuin waarschijnlijk aanpakken.

Kortom, een reis naar USA kunnen we pas plannen rond maart / april omdat we dan de planning en kosten van alles zeker weten.
Dit houdt waarschijnlijk ook in dat er voor ons geen Yellowstone in zit omdat we te laat zullen zijn met boeken. Maar je weet het nooit  ^-^

In het 'ergste' geval boeken we gewoon een aantal dagen Vegas en Moab en gaan we daartussen nog wat rijden.....
#77 - 26-08-2012, 13:21 uur

Bakvet

Die tuin kan wel wachten tot je met pensioen bent. Vertel tegen je vriendin/vrouw dat jullie volgend jaar ter compensatie een weekje naar Chicago gaan, veel dichterbij dan dat verre westen. Als ze tegenstribbelt zeg je dat jullie een hotel bij de Magnificent Mile nemen, een van de beroemdste modestraten van Amerika, met allerlei gezellige restaurantjes en patio-terassen. Wereldberoemde museums, architectuur, strand, theater, je hebt er gewoon alles. Een auto is niet nodig, sterker nog, daar heb je alleen maar last van. Het openbaar vervoer kost nog geen 4 dollar per dag. Alleen vanwege het weer zul je tussen mei en september moeten gaan.
#78 - 26-08-2012, 20:21 uur

MiamiHeat

Of met Kerst zoals wij eind vorig jaar gedaan hebben. Het was geweldig weer!
#79 - 26-08-2012, 20:59 uur

Dirc

Die tuin kan wel wachten tot je met pensioen bent. Vertel tegen je vriendin/vrouw dat jullie volgend jaar ter compensatie een weekje naar Chicago gaan, veel dichterbij dan dat verre westen. Als ze tegenstribbelt zeg je dat jullie een hotel bij de Magnificent Mile nemen, een van de beroemdste modestraten van Amerika, met allerlei gezellige restaurantjes en patio-terassen. Wereldberoemde museums, architectuur, strand, theater, je hebt er gewoon alles. Een auto is niet nodig, sterker nog, daar heb je alleen maar last van. Het openbaar vervoer kost nog geen 4 dollar per dag. Alleen vanwege het weer zul je tussen mei en september moeten gaan.

Like! ;-)

Altijd een optie natuurlijk.
Ik kan niet zeggen of dit opweegt tegen Vegas :p
#80 - 26-08-2012, 21:14 uur

Dirc

Tickets naar Vegas verschillen in prijs in ieder geval niet heel veel met Chicago zover ik nu zie via Skyscanner.
En Arkefly vliegt direct naar Vegas.
#81 - 26-08-2012, 21:18 uur

Old Faithful

En tegen de tijd dat je met pensioen gaat, verhuis je naar een appartement.  Dan heb je naar de tuin ook geen omkijken meer en alle tijd en geld voor vakantiereisjes.  :afro:
#82 - 27-08-2012, 00:32 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Hahaha, ik ben 28 dus dat duurt nog even.

Ach wat is er mis met EN de tuin EN een weekje Vegas EN het voorjaar 2014 weer een rondreis?
#83 - 27-08-2012, 10:39 uur

petravv

Doe wat ik van plan ben....alles eruit uit die tuin en grind laten storten. Klaar! Hoef je als je terug komt van een reis door Amerika dat grind alleen maar aan te harken ;-)

Maarre, hoe veel kost een retourtje Vegas, hoewel Chicago ook erg leuk klinkt. Ik ben er ook nog niet uit wat het gaat worden komend jaar dus sta voor alle leuke opties open :-)
#84 - 27-08-2012, 10:51 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Marianne

Wij zouden in het najaar een weekje naar Rome, maar voor nog geen 600 euro vlieg je met Arke naar Las Vegas. Of LA of SF. Is toch wel heel verleidelijk ....

En wat MiamiHeat zegt: rond de kerst is het ook geweldig. Wij waren vorig jaar rond kerst in de omgeving van LA en hadden schitterend weer. Perfect voor wandelingen in Josha Tree.

Marianne
#85 - 27-08-2012, 12:23 uur

Dirc

Doe wat ik van plan ben....alles eruit uit die tuin en grind laten storten. Klaar! Hoef je als je terug komt van een reis door Amerika dat grind alleen maar aan te harken ;-)

Maarre, hoe veel kost een retourtje Vegas, hoewel Chicago ook erg leuk klinkt. Ik ben er ook nog niet uit wat het gaat worden komend jaar dus sta voor alle leuke opties open :-)

Met skyscanner kwam ik in september / oktober op 550-600 euro.
Eventueel direct vanuit Amsterdam via Arkefly
#86 - 27-08-2012, 14:22 uur

Dirc

Wij zouden in het najaar een weekje naar Rome, maar voor nog geen 600 euro vlieg je met Arke naar Las Vegas. Of LA of SF. Is toch wel heel verleidelijk ....

En wat MiamiHeat zegt: rond de kerst is het ook geweldig. Wij waren vorig jaar rond kerst in de omgeving van LA en hadden schitterend weer. Perfect voor wandelingen in Josha Tree.

Marianne

Kerst is wel erg kortdag.......ook qua €€
#87 - 27-08-2012, 14:43 uur

Hans B

neem je oud/nieuw er bij heb je toch vier dagen   :-\
#88 - 27-08-2012, 16:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

MiamiHeat

Dirc....dat dachten wij ook toen we in Oktober pas gingen boeken. Kon echt een mega deal maken bij Comfort Suites....6 nachten voor 419 euro! In een enorme suite downtown Chicago (zie mijn blog) en met tickets hadden we ook mazzel...478 pp

Als ik je nu maar niet te veel aan het twijfelen heb gebracht :-)
#89 - 27-08-2012, 17:52 uur

Dirc

Hahahaha, ik ben net 3 weken in USA geweest en 2 weken in Zuid Frankrijk dus dit jaar gaat het echt niet meer worden.
In mei 2013 staat ook al minstens 1 week zuid frankrijk (vrienden wonen daar).

Dus opties voor Amerika:
-Zomer / najaar / winter 2013
-Voorjaar 2014
-beide bovengenoemde opties (voorkeur!!!!)

En als ik mijn voorkeur in vervulling laat gaan zal het eerder een korte reis zijn in het najaar 2013 en een rondreis voorjaar 2014 of ik moet ergens een zak geld vinden  ;D
#90 - 27-08-2012, 18:57 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15