Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dirk's derde reis naar de USA zomer 2013, bepaling route

Discussie gestart

Yessica

Haha, het is goed visweer zie ik   ;D
#106 - 03-09-2012, 10:03 uur

Dirc

Mag ik jou er nu ook de schuld van geven dat mijn laatste vragen op de vorige pagina staan en mensen dus een extra klik moeten doen om mij te kunnen helpen  :P
#107 - 03-09-2012, 10:06 uur

Marianne

Waarom wil je vanaf Billings vliegen? Is Jackson geen optie? Dan kun je de route wat logischer doen; eerst Yellowstone en dan Grand Teton. En dan een vlucht of met de auto (ik hou hem er in hoor, het stuk naar SLC is heel aardig) naar Las Vegas.

Marianne

#108 - 03-09-2012, 12:57 uur

Dirc

Ik heb vanaf Jackson alleen vluchten gevonden via Denver terwijl een vlucht vanaf Billings slechts 1 uurtjes is rechtstreeks.
Ik ben het ermee eens dat het logischer zou zijn.

En met de auto kost nog steeds 2 dagen. Nu zeg jij dat het een aardig stukje is, maar voorheen werd in mijn topic gezegd dat dit niet heel speciaal is zonder de parken die ik reeds gedaan heb (en ik te weinig tijd voor heb om nogmaals te doen).
Het blijft dus 1 uur vliegen + natuurlijk iets eerder aanwezig zijn tegen 2 dagen rijden.
#109 - 03-09-2012, 13:34 uur

Old Faithful

Dan is het toch 2 dagen omrijden, autohuur betalen en benzinekosten. Of heb ik het mis?

Ik denk dat het één dag extra rijden is en dat de benzinekosten waarschijnlijk behoorlijk lager zijn dan de kosten van de vliegtickets plus eventueel de extra kosten van de in te checken bagage. Je moet in jouw route ook van Jackson via Yellowstone naar Billings rijden. Dan ben je ook halverwege Las Vegas. Voor de autohuur zou het best eens zo kunnen zijn dat één of twee dagen minder vanwege het weektarief geen voordeel bij de autohuur oplevert. Probeer het maar eens.
Ik zou het als volgt doen:

12 Buffalo - Cody via Bighorn Mountains en bezoek aan Buffalo Bill Historical Center
13 Cody - Yellowstone via Beartooth Pass (eventueel ook Chief Joseph Highway)
14 Yellowstone
15 Yellowstone
16 Yellowstone
17 Yellowstone - Jackson via Grand Teton
18 Jackson - ?
19 ? - Las Vegas

Je hebt dan een dag extra nodig tussen Buffalo en Yellowstone. Daar staat tegenover dat de ritten een stuk korter zijn en dat je er een bezoek aan Cody en het Buffalo Bill Historical Center bij krijgt.

Succes bij het maken van keuzes.
#110 - 03-09-2012, 13:45 uur
« Laatst bewerkt op: 03-09-2012, 13:47 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Marianne

En met de auto kost nog steeds 2 dagen. Nu zeg jij dat het een aardig stukje is, maar voorheen werd in mijn topic gezegd dat dit niet heel speciaal is zonder de parken die ik reeds gedaan heb (en ik te weinig tijd voor heb om nogmaals te doen).
Ik zei dat het stuk tot aan SLC wel aardig was. Op het laatste stuk zou je nog een kort bezoek aan het Kolob deel van Zion kunnen brengen.

Marianne
#111 - 03-09-2012, 14:33 uur

Hans B

Bozeman International Airport (Galatin Field) - heeft volgens mij ook een vlucht.
Idaho Falls Regional Airport - zondag en donderdag rechtstreeks Las Vegas met Allegiant.
#112 - 03-09-2012, 14:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Bozeman is nog verder dan Billings als ik de 212 mee wil pakken. Idaho Falls Regional Airport zou nog een optie zijn, dit is met de auto toch nog 1023  kilometer.

Aan de andere kant brengt Marianne mij ook weer in twijfel, want in de lucht zie je natuurlijk niets en de hele reis moet aangepast worden aan het halen van de vlucht.
Zou ik dan niet beter kunnen kiezen voor Buffalo - Red Lodge - 212 - Yellowstone - Jackson - Vegas? Anders mis ik de 212. in route C heb ik dit geprobeerd te verwerken.

Ik heb dan nog wel een aantal vragen (zie route C)
-Dag 16 moet ik verder rijden dan Jackson, anders hou ik meer dan 1000 KM over naar Vegas in 2 dagen.
-Dag 17 en dag 18 moet ik gebruiken om de grote afstand naar Vegas te overbruggen. Zeker mocht ik nog in Zion of ergens anders willen stoppen, wordt dit dan niet erg krap?

#113 - 03-09-2012, 14:50 uur

Old Faithful

-Dag 16 moet ik verder rijden dan Jackson, anders hou ik meer dan 1000 KM over naar Vegas in 2 dagen.
-Dag 17 en dag 18 moet ik gebruiken om de grote afstand naar Vegas te overbruggen. Zeker mocht ik nog in Zion of ergens anders willen stoppen, wordt dit dan niet erg krap?

Jackson - Nephi is 600 km en 6u30 pure rijtijd. Dat lijkt me in één dag te doen. Nephi - Las Vegas is 545 km en 5u pure rijtijd. Dat zou, zoals Marianne al schrijft, nog ruimte open laten voor een bezoekje aan Kolob Canyons, onderdeel van Zion N.P.
#114 - 03-09-2012, 22:20 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Inderdaad, daar dacht ik ook aan. Alleen is het inderdaad 6,5 uur rijden (en dus niet wandelen, bezichtigen, omweggetjes rijden etc..). Dat is wel zonde en ook een verloren dag.
Ik vraag me af of ik met vliegen ook een hele dag kwijt ben en of het met koffer echt zo prijzig is.
#115 - 03-09-2012, 22:32 uur

Dirc

Ik vind zelf het voordeel van route B/C dat er een aantal locaties zijn (meer dan bij route A) waar we meerdere dagen blijven en vanuit daar wat zaken gaan bezoeken. Dit heeft ook als voordeel dat het op de volgorde kan waar we dan zin in hebben.

Ik heb zelf ook het idee dat de planning wel aardig is en niet te krap, maar ik heb geen ervaring met deze route natuurlijk.
Daarnaast twijfel ik erg of dat ik ga rijden naar Vegas of dat ik dit vliegend doe. Rijden is geen straf in Amerika natuurlijk maar 600 kilometer op een dag is wel erg veel en geeft geen ruimte om iets tussendoor te doen.
#116 - 04-09-2012, 09:35 uur

petravv

Als je op tijd vertrekt dan kan je best nog wel ergens iets doen toch? Wij hadden vrij vaak dat we al om 8 uur inde auto zaten, we hebben de jetlag gekoesterd zeg maar ;-)
#117 - 04-09-2012, 13:50 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Old Faithful

Het zou mogelijk moeten zijn om achter de totale kosten te komen voor een binnenlandse vlucht inclusief ruimbagage. Overigens  is Southwest (een van de ) maatschappij (en), waar je (nog) niet extra hoeft te betalen voor ruimbagage.
Je kunt via Bear Lake (Us-89) rijden. Dat is zelfs nog iets korter dan helemaal via I-15. Ik ken de route zelf niet, maar ik lees vaak dat dit best een leuke route is.

Eén uur vliegen lijkt kort. Je moet echter naar het vliegveld rijden, je auto inleveren, een tijdje voor vertrek aanwezig zijn, een uur in het vliegtuig zitten, uitstappen en je bagage ophalen en naar je hotel zien te komen. Reken zelf maar uit hoeveel tijd dat in beslag neemt.

Succes bij de keuze.
#118 - 04-09-2012, 13:51 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Billings, MT(BIL) - Las Vegas, NV(LAS) kost $19,99 per koffer extra.
#119 - 04-09-2012, 14:25 uur

Dirc

Ik ga vanavond eens overleggen.
Ik zie trouwens dat de tickets tot vertrekdatum 21 juni nog goedkoop zijn. De week erna verdubbelen de prijzen.
Weet iemand tot welke datum dit meestal door loopt (augustus is nog niet in te vullen)?
#120 - 04-09-2012, 15:26 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15