Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dirk's derde reis naar de USA zomer 2013, bepaling route

Discussie gestart

Hans B

Vaak tot de week waarin de 1e zoterdag en zondag in september vallen.
#121 - 04-09-2012, 20:53 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Dirc

Om een nieuw Amerikaans gezegde te introduceren: The bullet is through the church  >:D

We geven toch de voorkeur om niet te vliegen. Dit brengt (kosten even buiten beschouwing gelaten) te veel nadelen met zich mee. De hele reis moet afgestemd worden op de vliegtijden en dagen. Daarnaast moet je inchecken, op tijd aanwezig zijn, evt. baggage extra inchecken. Al met al ben je dan toch al 2-3 dagen van te voren weer zaken tijdens je vakantie aan het regelen. In diezelfde tijd kun je lekker in de auto zitten, genietend van het landschap.

Mijn route is dus al weer een beetje aangepast. Ik overweeg een overnachting bij Bear Lake op de dag dat ik vertrek uit Yellowstone via Grand Teton.
Op de dag naar Vegas wil ik stoppen bij de Valley of Fire die ik dit jaar gemist heb.
De precieze indeling ben ik nog niet uit. Er lijkt weinig interessants te zijn tussen Yellowstone en Vegas zonder flink om te rijden.

#122 - 06-09-2012, 11:35 uur

Old Faithful

Old Fall River Road is in RMNP. Ik neem dus aan dat je al op dag 3 naar Estes Park vertrekt?

Vind je het ook niet jammer zo snel door Grand Teton N.P. te rijden? Zeker als je in Yellowstone oponthoud zou hebben door bizons op de weg, houd je geen tijd voor Grand Teton over. Je zou kunnen overwegen dag 16 in Jackson te overnachten en dan op dag 17 via Bear Lake (lunch?) te rijden en ergens halverwege (Nephi?) te overnachten. Dag 18 rijd je dan via Valley of Fire naar Las Vegas.

Edit: Ik bedenk net dat Old Fall River Road eenrichtingsverkeer is en dat je die volgens mij niet van west naar oost kunt rijden. Je zou dat even na moeten kijken.

#123 - 06-09-2012, 13:09 uur
« Laatst bewerkt op: 06-09-2012, 13:17 uur door Old Faithful »
Groet,

Old Faithful

Marianne

Ik zou ook wat meer tijd voor Yellowstone uittrekken als ik jullie was. Misschien een dag minder in Denver?
Je zou de rit naar Las Vegas iets korter kunnen maken door de eerste overnachting in LV te vervangen door een overnachting bij VoF (Overton). Dan heb je VoF op de mooiste uren, en je verliest nauwelijks tijd voor Las Vegas.
Kijk ook nog eens naar het stuk in South Dakota, daar hebben jullie ook aardig wat tijd voor nu. Ik had je ongetwijfeld al eens naar ons 2004-verslag verwezen?

Marianne
#124 - 06-09-2012, 13:31 uur

Dirc

Goed idee om naar Moapa Valley te gaan!

Ik twijfel zelf inderdaad ook in OF een dag Denver erbij OF een dag Yellowstone.
In SD hebben we toch al aardig wat zaken staan?
-Baslands NP, inclusief de route over de 240
-Custer SP
-Wind cave NP
-Mount Rushmore

Op de weg er naartoe via Alliance / Carhenge.

Of is dit allemaal makkelijk te doen en hebben we veel tijd over?
#125 - 06-09-2012, 13:39 uur

Dirc

Het puzzeltje wordt steeds completer....

#126 - 06-09-2012, 13:57 uur

Dirc

Old Fall River Road is in RMNP. Ik neem dus aan dat je al op dag 3 naar Estes Park vertrekt?

Vind je het ook niet jammer zo snel door Grand Teton N.P. te rijden? Zeker als je in Yellowstone oponthoud zou hebben door bizons op de weg, houd je geen tijd voor Grand Teton over. Je zou kunnen overwegen dag 16 in Jackson te overnachten en dan op dag 17 via Bear Lake (lunch?) te rijden en ergens halverwege (Nephi?) te overnachten. Dag 18 rijd je dan via Valley of Fire naar Las Vegas.

Edit: Ik bedenk net dat Old Fall River Road eenrichtingsverkeer is en dat je die volgens mij niet van west naar oost kunt rijden. Je zou dat even na moeten kijken.

Dag 3 is inderdaad Denver => Estes park via de 40.
je stelling over de old fall river lijkt inderdaad zo te zijn.
Wellicht moeten we dan niet de 40 nemen naar Estes park maar gewoon via Boulder en dan richting de old river road rijden en via de 34 terug naar Estes park.

http://www.nps.gov/romo/planyourvisit/old_fall_river_road.htm
Citaat
Primarily gravel, one-way uphill and punctuated by switchbacks, slower-paced, 11-mile-long. The old road quietly leads travelers from Horseshoe Park (a short distance west of the Fall River Entrance) through the park's wilderness to Fall River Pass, 11,796 feet above sea level.

Ik vind zeker dat je gelijk hebt. Dat pleit toch voor vliegen wat tijd bespaart. Ik heb dan minstens 2 dagen meer om te verdelen over een aantal plaatsen.
#127 - 06-09-2012, 14:31 uur

Dirc

Ik zit toch nog even de vliegmogelijkheden te bekijken.
Ik ben namelijk nu de planning nu zo aan het invullen, dat ik zo min mogelijk dagen mis en de dagen richting Vegas zo goed mogelijk in stukken hak. Uiteindelijk kom je toch uit 2 of 3 dagen die je nodig hebt. Deze deel ik liever ergens anders in natuurlijk.

Als ik dat doe, betekent dat vliegen van Billings, Bozeman of Idaho Falls.
Aangezien mijn vakantie op vrijdag zal starten en dan 3 weken, moet ik ook weer op een vrijdag terugvliegen (waardoor ik zaterdag aankom).

Zover ik tot nu toe gezien heb:

• Idaho Falls; Dit betekent dat ik Yellowstone via Cody, 212, Yellowstone, Grand Teton, Idaho Falls doe. Vluchten van Idaho Falls - Las Vegas gaan op donderdag en zondag in de ochtend.
    Match ik dat met mijn heen- en terugvlucht dan zal ik dag 17 moeten vliegen. Hierdoor heb ik 5 dagen Vegas.

• Bozeman; Ik zou dan Cody - 212 - Yellowstone - Bozeman kunnen doen. Een dag kunnen we dan reserveren om naar Grand Teton te gaan. Deze route is (zonder Grand Teton meegerekend 482 KM. Daarnaast missen we het noordoostelijke deel van de 212.
    Net als vanuit Idaho Falls gaan deze vluchten donderdag en zondag. Dit betekent dus dag 17 vliegen en 5 dagen vegas.

• Billings; Dit zou dan Cody - Yellowstone (via de 20) - Billings worden. Een dag kunnen we dan reserveren om naar Grand Teton te gaan. Deze route is (zonder Grand Teton meegerekend 492 KM. De 212 rijden we richting Billings.
    Vluchten zijn op vrijdag en maandag in de middag. Ik zou dan op dag 18 kunnen vliegen en heb 3-4 dagen Vegas.

Ik zou dag, in geval van vliegen, wellicht beter kunnen kiezen voor Billings. Dat geeft mij EN een extra voordat ik naar Vegas ga EN ik kan in de middag aankomen in Billings, waardoor ik de dag van de vlucht de 212 kan rijden. Dit is ongeveer 4 uur rijden zonder stops. Als ik om 8:00 - 9:00 vertrek en om 4:00 pm vlieg, dan heb ik 5-6 uur de tijd.
Een andere keuze is de 212 een dag eerder rijden naar Red Lodge en de dag van de vlucht naar Vegas gebruiken om te relaxen / bij Red Lodge.
#128 - 07-09-2012, 09:22 uur

Hans B

Het moet allemaal wat snel (niet negatief bedoeld), waar ik dan voor zou kiezen is om de Grand Tetons te laten voor wat het is. Het is een erg mooie bergketen waar je naar kunt kijken, je kunt er mooi wandelen daar heb je de tijd niet voor.
Besteed die dagen (15 en 16) in Yellowstone, kun je het heerlijk rustig aan doen en uitgebreid bekijken. Of plak elders een dag tussen.
Een optie is nog om vanuit Cody naar Red Lodge te rijden en dan de Beartooth te nemen om Yellowstone binnen te komen. Je hoeft dan niet op het laatst over deze weg 'terug' naar Billings, maar zou kunnen kiezen voor Bozeman of Idaho Falls.
#129 - 07-09-2012, 12:07 uur

Dirc

Dat klopt Hans,

Alleen is Billings qua reisdag gunstiger. Dit geeft 1 extra dag voor Vegas, waardoor we in Vegas een dag minder hebben, wat op zich prima is.
In Keystone heb ik in principe ook nog een dag over.
#130 - 07-09-2012, 12:56 uur

Hans B

Dan zou je kunnen kiezen om op dag 17 te gaan overnachten in Gardiner, net ten noorden buiten Yellowstone en op dag 18 de noordelijke weg langs Mammoth en daar afslag naar de 212 om naar Billings (=180 ml en 3½ uur netto reistijd) te rijden.

Tussen Mammoth en Gardiner bij de 45 parallel heb je Boiling River.
Uitstappen, zwembroek aan en even naartoe wandelen, geweldig.
#131 - 07-09-2012, 13:50 uur

Dirc

We komen steeds dichter in de buurt!
De verdeling van dagen oogt een stuk rustiger. Als we willen kunnen we altijd nog tijdens ons verblijf in Yellowstone naar Grand Teton rijden.
Ik twijfel nog of een dag minder Keystone niet beter is.

#132 - 07-09-2012, 14:16 uur

Hans B

De route wordt inderdaad al wat relaxter.

Dag 12 wil je dan de 212 doen, of hoort die door te schuiven naar dag 18.
Waar wil je overnachten in Yellowstone?
#133 - 07-09-2012, 15:13 uur

Dirc

Dat wordt inderdaad dag 18. Dag 12 is gewoon van Oost naar West over de 14/16/20.

Overnachten in Yellowstone heb ik nog geen idee van. Ik wil het liefst wel op 1 plek blijven omdat we dan niet iedere dag de koffers opnieuw in hoeven te pakken.
#134 - 07-09-2012, 17:30 uur

Old Faithful

Canyon ligt lekker centraal.
#135 - 07-09-2012, 19:36 uur
Groet,

Old Faithful

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15