Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dirk's derde reis naar de USA zomer 2013, ROUTE BEKEND!!!

Discussie gestart

Old Faithful

Ik vind Grand Teton een mooi park. Ik zou echter niet via Riverton een paar honderd kilometer omrijden en de Bighorn Mountains en Cody missen om alleen snel door het park te rijden. Maar goed, dat zou mijn keuze zijn.

Wij hadden in 2010 twee hele dagen en drie overnachtingen in South Dakota. Wij besteedden één dag aan Custer S.P. met Needles Highway, Iron Mountain Road en Wildlife Loop. Wij brachten diezelfde dag ook een bezoek aan Mount Rushmore. De tweede dag gingen wij vanuit Custer naar Badlands N.P. en Wall, waar wij overigens snel weer vertrokken. Wij zijn niet zo van het winkelen.  ;) Wij deden alles op ons gemakje en hadden voldoende tijd. Ik heb er wel spijt van dat ik niet tegen de avond of vroeg in de morgen in Badlands N.P. was. Met een overnachting in Interior moet dat voor jullie geen probleem zijn.
Met drie hele dagen in South Dakota moet het m.i. mogelijk zijn alle door jou genoemde dingen te doen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#16 - 03-11-2012, 00:52 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Dat dacht ik zelf ook, maar tijd over heb ik dan niet echt.

Het is mij wel duidelijk dat de dag die ik bespaar door Spearfish niet mee te pakken, in ieder geval niet bij Keystone / South Dakota hoeft.
Deze dag komt dus later en dat zal dan ergens in de buurt van Cody / Sherydan  moeten komen of nog voor Yellowstone. Of ik moet hem bij Denver / Rocky's plannen.

Als ik hem na Yellowstone plan moet ik mijn reservering omgooien / kom ik niet uit met de binnnenlandse vlucht naar Vegas. De binnenlandse vlucht gaat pas in de avond, dus het het weinig zin daar een extra dag aan te besteden.

Vergeet niet dat we al aardig wat tijd in Yellowstone zijn (4-5 dagen):

Dag 13 (3 juli). Cody - Yellowstone
Slechts 2 uurtjes rijden dus de rest van de dag Yellowstone

Dag 14 (4 juli). Yellowstone

Dag 15 (5 juli). Yellowstone

Dag 16 (6 juli). Yellowstone

Dag 17 (7 juli). Yellowstone - Gardiner
Slechts 1,5 uur rijden, dus ook nog een dag Yellowstone.
#17 - 03-11-2012, 09:46 uur
« Laatst bewerkt op: 03-11-2012, 09:49 uur door Dirc »

Marianne

Ik denk niet dat je te veel tijd voor Yellowstone kunt hebben. Met meer tijd zul je andere dingen gaan, je kun dan ook eens rangerprogramma's bijwonen, en een paar uur op een geiser gaan zitten wachten, kijken of je wolven kunt spotten etc.
Je kunt ook vanuit Yellowstone naar Grand Teton rijden, overnachten in GT of in Jackson en dan weer terug naar Yellowstone.
Ik geef het alleen maar ter overweging. Je kunt ook meer tijd in de Black Hills doorbrengen natuurlijk, of in RMNP als je van wandelen houdt, dan kun je ook op je gemak aan de hoogte wennen.
Ga je ook de Beartooth Hwy rijden, en zo ja, wanneer?

Marianne
#18 - 03-11-2012, 13:09 uur

Dirc

De bt rijden we als we van gardiner naar Billings gaan.
#19 - 03-11-2012, 20:38 uur

Dirc

Je kunt ook vanuit Yellowstone naar Grand Teton rijden, overnachten in GT of in Jackson en dan weer terug naar Yellowstone.

Het nadeel voor ons als we naar Grand Teton / Jackson rijden om daar de extra dag te besteden, is dat we zowel heen als terug vrijwel dezelfde weg moeten rijden.
We moeten dus 125 km heen (Canyon Lodge - Jackson) en 250-300 km terug rijden (Jackson - Gardiner, afhankelijk of je door GT rijdt of een stuk eromheen.)

De extra dag zal dan dus een auto-dag worden wat in principe zonde is als je ook mooie wandelingen o.i.d. kan maken.
We hadden GT trouwens geschrapt op aanraden op dit forum. Zeker omdat de route Cody - Yellowstone aangeraden werd. GT is dan 'omrijden' als je niet naar het zuiden gaat. En die afweging was natuurlijk: OF via het Noorden en de 212 en billings naar Vegas OF via het Zuiden, GT en SLC naar Vegas. Optie 2 was veel rijden en 2 dagen 'verlies' omdat we al in Zion en Bryce etc.. geweest zijn.
#20 - 04-11-2012, 11:31 uur

Old Faithful

Het nadeel voor ons als we naar Grand Teton / Jackson rijden om daar de extra dag te besteden, is dat we zowel heen als terug vrijwel dezelfde weg moeten rijden.

Je kunt ook de ene keer Us 191 rijden en de andere keer de Teton Park Road. Ik zou overigens kiezen voor twee keer de Teton Park Road. Het is beslist geen straf om die twee keer te rijden. In Yellowstone N.P. ben je inderdaad aangewezen op Us 191.
Of je Grand Teton N.P. vanuit Yellowstone N.P. wilt bezoeken, is een ander verhaal. Die keuze zul je zelf moeten maken.

Ik weet niet of je op dag 12 (voldoende) tijd hebt voor het Buffalo Bill Historical Center in Cody. Anders zou je dat op dag 13 kunnen bezoeken, voordat je naar Yellowstone N.P. rijdt. In mijn ogen zou het jammer zijn als je het BBHC over zou slaan.
Daarentegen ben je dag 17 nog echt de hele dag in Yellowstone N.P. Gardiner ligt slechts een klein kwartier rijden van Mammoth Hot Springs.
#21 - 04-11-2012, 12:37 uur
Groet,

Old Faithful

Dirc

Precies. In Yellowstone hebben we voldoende tijd lijkt mij.
Ik wil ter plekke pas kijken wat we precies welke dag gaan doen (wandelen, wachten op Geiser, etc..).

Misschien moeten we de dag naar GT gewoon noteren voor als we een dag op en neer willen rijden. Zover ik begrepen heb is dit vooral rijden en genieten van het uitzicht?
Het is ongeveer 2 uur pure reistijd zie ik. Misschien is het inderdaad leuk om Yellowstone te eindigen met eerst een dagje Jackson en dan terug door Yellowstone naar Gardiner. Dit zou dan onze extra dag worden die we over hebben als we spearfish laten vallen.

Het Buffalo Bill Historical Center staat al genoteerd!
#22 - 04-11-2012, 13:31 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2012, 13:38 uur door Dirc »

Dirc

Wat trouwens ook kan (omdat de extra dag voor Yellowstone gepland moet worden ivm reeds gemaakte boeking) is dag 1 door Yellowstone naar Teton rijden en overnachten in Jackson. Dan de dag erop weer terug rijden naar Yellowstone.

Dan wordt het zoiets:

Dag 13 (3 juli). Cody - Yellowstone - Jackson
Dag 14 (4 juli). Jackson - Yellowstone
Dag 15 (5 juli). Yellowstone
Dag 16 (6 juli). Yellowstone
Dag 17 (7 juli). Yellowstone - Gardiner
#23 - 04-11-2012, 13:47 uur

Marianne

Ja, zoiets had ik in gedachten. Dat heen en weer rijden is geen straf, ik vond het juist lastig om er alleen maar doorheen te rijden omdat je dan slechts een van beide wegen neemt, en nu kun je beide wegen doen. Of twee keer dezelfde natuurlijk. Als je wilt wandelen zou je naar Jenny Lake kunnen gaan (met de boot naar de overkant en dan naar Inspiration Point lopen), of naar bijvoorbeeld String Lake (wat wij in 2008 deden omdat er toen geen parkeerplaats meer vrij was bij Jenny Lake). Wij vonden de 191 ook schitterend, mooie uitzichten. zie ook ons 2008-verslag.
Als je naar GT gaat, ga dan zeker 's morgensvroeg het park in. Veel wild en een prachtig uitzicht op de Tetons.

Marianne
#24 - 04-11-2012, 15:07 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2012, 15:09 uur door Marianne »

Dirc

's morgens vroeg wordt erg lastig natuurlijk omdat we maar 1 overnachting in Jackson hebben dan.

<<even aangepast. Met onderstaande, rechtse, optie hebben we wel een ochtend in Jackson natuurlijk! >>
#25 - 04-11-2012, 18:50 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2012, 21:37 uur door Dirc »

Dirc

Als we het dan toch over mogelijkheden hebben, kunnen we natuurlijk ook vliegen via Idaho Falls ipv Bliings.

Gardiner - Billings over de 212 = 292 km
Jackson - Idaho Falls = 142 km

Ik zou dan zoiets kunnen doen (alleen kijken naar de vlucht dagen, want die liggen 1 dag eerder):

Even vergelijken:

10. Keystone - Spearfish10. Keystone - Sheridan
11. Spearfish - Sheridan11. Sheridan - Cody
12. Sheridan - Cody12. Cody - Gardiner - Yellowstone
13. Cody - Yellowstone13. Yellowstone
14. Yellowstone14. Yellowstone
15. Yellowstone15. Yellowstone
16. Yellowstone16. Yellowstone - Jackson
17. Yellowstone - Gardiner17. Jackson - Idaho Falls - Las Vegas
18. Gardiner - Billing - Las Vegas18. Las Vegas
#26 - 04-11-2012, 19:02 uur
« Laatst bewerkt op: 04-11-2012, 20:01 uur door Dirc »

Dirc

De rechtse optie is op zich wel een logischere route dan de linkse en qua afstand scheelt het niet veel.
Ik wacht even jullie reacties af, maar dit houdt ook in dat ik mijn reservering bij Yellowstone 1 dag moet opschuiven.
#27 - 04-11-2012, 20:48 uur

Dirc

En nu in afwachting van een reactie van Xanterra aangezien je wel online je route kan cancellen maar niet wijzigen.
#28 - 05-11-2012, 18:41 uur

Marianne

Ik vind de rechtse optie heel mooi en als het qua vluchten en autohuur allemaal mogelijk is, dan zou ik daar voor gaan. Vliegen vanaf Jackson was niet mogelijk?
Je kunt een nieuwe reservering maken bij Xanterra en daarna een nacht cancellen, maar vaak is even bellen wel zo makkelijk.

Marianne
#29 - 05-11-2012, 20:11 uur

Dirc

Ik ben nog aan het zoeken, maar vanuit Idaho Falls vlieg ik voor 50-100 dollar pp naar Vegas met allegiantair. Vanuit Jackson heb ik nog niets gevonden.
#30 - 05-11-2012, 20:14 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15