Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dirk's tweede reis naar het westen: De afronding

Discussie gestart

Stefan&Martine

Pfff, je zal deze week maar op vakantie gaan....

zou er al behoorlijk zenuwachtig van zijn  ;D
#31 - 11-06-2012, 11:08 uur

TondeG

Pfff, je zal deze week maar op vakantie gaan....
Nee ik moet er ook nog niet aan denken  ;)  Jullie ticker geeft alleen nog maar dagen aan, dus dat gaat ook opschieten :afro: 
#32 - 11-06-2012, 11:46 uur

Dirc

nog 2,5 werken en nag 3,5 dag wachten en dan gaan we weer!!!!!!! patriot
#33 - 11-06-2012, 11:55 uur

Sus

nog 2,5 werken en nag 3,5 dag wachten en dan gaan we weer!!!!!!! patriot

Alvast een goeie reis gewenst !!

Sus
#34 - 11-06-2012, 16:05 uur



TondeG

Hallo Dirc,
Een hele fijne reis (trouwdag) toegewenst  :)

Ton
#35 - 13-06-2012, 12:37 uur

Dirc

Thanx!!

Nog een dagje thuis alles inpakken en de laatste inkopen doen en dan zijn we ready....
#36 - 13-06-2012, 13:20 uur

Stefan&Martine

Fijne vakantie!

Hoe laat vertekken jullie vrijdag?

Wel je blog goed bijhouden hè? Hebben wij "thuisblijvers" wat meer voorpret!
#37 - 13-06-2012, 13:43 uur

Dirc

De blog blijft zeker up-to-date zolang wireless het toelaat.

Misschien al een handige tip voor mensen die een vergelijkbare route doen.
Onze lijst met mogelijkheden was enorm lang en ook bedoeld om uit te pikken waar we zin in hebben. Er zijn een aantal dingen die mij tijdens deze tweede USA reis opvallen:

-Montezuma castle vond ik niet de moeite waard. Naar mijn idee niet meer dan een stuk beton in een rots
-In Arizona is er erg veel steen, steen en steen
-Wij zijn naar de horseshoe bend geweest en niet naar Goosenecks omdat dit iets vergelijkbaars is
-De dorpjes Cameron en Bitter Springs stellen heel weinig voor. Plan hier zeker geen middag om te lunchen ofzo
-Williams is een leuk dorpje
-Al onze hotels tot nu toe bevallen uitstekend

Omdat we, zoals ik eerder zei, heel veel steen gezien hebben hebben we vandaag besloten om het Needles district van Canyonlands te bekijken via de Needles Overlook Point, 1 afslag verder dan de afslag naar Needles zelf. Hier is een klein uitzicht punt met een aantal korte wandelingen van 10-15 minuten.

Omdat we zo veel te zien hebben hebben we een aantal zaken overgeslagen (antelope canyon welke 26 dollar per persoon kost en monument valley). Monument valley zagen we achteraf ook vanaf de weg.

We gaan nu lekker eten in Moab en morgen naar Arches en misschien Island in the Sky in Canyonlands.
Wij vinden zelf zo'n overzicht soms zeker zo mooi dan urenlang door een park rijden.
#38 - 21-06-2012, 03:59 uur

Tet14

Bedankt voor je verslag Dirc. In Cameron is de Trading Post waar je best lekker kan eten en wat rondlopen. In Bitter Springs is niets.
HSB en Gooseneck zijn wel heel verschillend hoor. Andere kleuren (zowel voor bergen als de rivier) Bij Gooseneck hoef je niet te lopen naar de rim. Ik zou ze toch beiden willen aanraden.   Montezuma Castle neemt weinig tijd maar ook ik vind het geen hoogtelpunt zeker niet in vergelijking met wat er nog meer op dat gebied te zien is.
En voor Az. Je zal verbaasd staan hoeveel bossen en groen er zijn in Az als je andere richtingen op gaat.
Het lijkt of je MV van de weg ook kan zien maar die uitzichten zijn toch echt onvergelijkbaar met het uitzicht op de Mittens vanaf het visitor center.
Veel plezier in CL.
Tet
#39 - 21-06-2012, 12:22 uur

Sus

De blog blijft zeker up-to-date zolang wireless het toelaat.


En waar vind ik dat blog?

Sus
#40 - 21-06-2012, 17:32 uur



Marianne

Zie het eerste bericht in dit topic.  :)

Dirc, ziet er goed uit, jullie reis! Tip: als je de link naar je blog in je onderschrift zet hoeven we hier niet allemaal te zoeken!

Marianne
#41 - 21-06-2012, 22:26 uur

Dirc

Bedankt voor je verslag Dirc. In Cameron is de Trading Post waar je best lekker kan eten en wat rondlopen. In Bitter Springs is niets.
HSB en Gooseneck zijn wel heel verschillend hoor. Andere kleuren (zowel voor bergen als de rivier) Bij Gooseneck hoef je niet te lopen naar de rim. Ik zou ze toch beiden willen aanraden.   Montezuma Castle neemt weinig tijd maar ook ik vind het geen hoogtelpunt zeker niet in vergelijking met wat er nog meer op dat gebied te zien is.
En voor Az. Je zal verbaasd staan hoeveel bossen en groen er zijn in Az als je andere richtingen op gaat.
Het lijkt of je MV van de weg ook kan zien maar die uitzichten zijn toch echt onvergelijkbaar met het uitzicht op de Mittens vanaf het visitor center.
Veel plezier in CL.
Tet

Ik snap wat je bedoeld maar mijn opmerkingen zijn ook relatief. De reis zit zo vol en er zijn zoveel dingen die wij niet opgeschreven hebben. Dan laat ik Gooseneck zitten voor de andere kleuren en pakken we liever iets anders.
Daarnaast is het nu trouwens ook bijna continue 40 graden.

Vandaag in de ochtend 2 trails in Arches gedaan, maar Island in de Sky helaas door de hitte niet meer gedaan.
Ach je moet keuzes maken en je kunt beter iets doen waar je het naar je zin hebt dan alles per se moeten zien.

Ik ben blij dat ik kan schrappen en dat we ons niet hoeven te vervelen. :afro:
#42 - 22-06-2012, 02:15 uur

Dirc

Oja,

Nog een leuke vraag voor de kenners hier:

Morgen rijden we van Moab naar Capitol Reef. De route via de 128 wordt wel erg lang, dus waarschijnlijk gaan we dat niet doen.
Ik zie alleen verder geen enkele plaats op google maps behalve Torrey met minder dan 200 inwoners.

Weet iemand of we iets tegenkomen met een redelijke supermarkt of een plaats om te lunchen of is Torrey echt de enige?

Ik heb trouwens wel het gevoedl in AZ en UT dat je meer in 'the middle of nowhere' rijdt dan in Califonnië waar mijn eerste reis meer was:)
#43 - 22-06-2012, 02:17 uur

Marianne

De I28 kost je niet heel veel tijd, ik zou dat meenemen. Heb je nog iets gepland die dag?
Onderweg heb je Green River en Hanksville. Wij halen vaak koffie bij een benzinestation. Daar hebben ze vaak ook wel een winkeltje.
Je kunt ook in Moab nog je koelbox volgooien.

Marianne
#44 - 22-06-2012, 08:09 uur

Hans B

Vergeet Goblin Valley S.P. niet te bezoeken.
#45 - 22-06-2012, 10:08 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15