Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Do's (and don'ts) voor onze route in het westen gevraagd

Discussie gestart

damasterman

Dag allemaal

na aanleiding van mijn vraag over de beste reisgids leek het me beter om jullie om wat do's and don'ts te vragen. Zie onderstaand onze route, tis een hele kluif die we gaan doen in 16 dagen.
Wat zijn onderweg de must see bezienswaardigheden en attracties. We zijn 3 dagen in LA en SF en 2 in LV. Voor de rest trekken we rond.
De zaken die al in de planning liggen

SF:
-Alcatraz
-49 mile scenic drive

LA:
-Hollywood, Rodeo drive, Beverly hills
-Universal studio's

LV
-The strip
-Vlucht over Grand Canyon

Voor de rest zou ik wat tips van jullie vernemen. Is er trouwens ook een soort 49 mile scenic drive achtig iets voor LA?

Groet Dennis

klik om te vergroten:
#1 - 24-08-2007, 10:17 uur
« Laatst bewerkt op: 24-08-2007, 10:22 uur door damasterman »

USofA

Wij hebben ongeveer dezelfde route.
Tussen SF en LV heb je hele mooie Nationale Parken, zoals: Death Valley, Yosemite Park, Sequoia Lodge Park. Ook rijd je dwars door de Sierra Nevada.
Misschien vinden jullie het ook mooi een keer een ghosttown te bezichtigen. Genoeg in deze omgeving te vinden.

Op je reis tussen Grand Canyon en LA heb je ook mooie dingen te bezichtigen, zoals: Sedona, Route 66, Lake Havasu City, Joshua Tree Park, Palm Springs met z'n omgeving.

Probeer je route een beetje uit te stippelen en kijk dan wat je langs deze routes kan tegen komen ;) Ik kan je vertellen dat dat enorm veel is  ;D

Off-topic: Tickets gister binnen gekregen  cheer
#2 - 24-08-2007, 10:27 uur

USofA

Zie trouwens je route. Jullie willen om Yosemite Park en Death Valley heen gaan? Dan ga je heel wat moois missen  ;) En is ook nog de kortste route naar LV.

Onze route:
#3 - 24-08-2007, 10:28 uur

damasterman

Wij hebben ongeveer dezelfde route.
Tussen SF en LV heb je hele mooie Nationale Parken, zoals: Death Valley, Yosemite Park, Sequoia Lodge Park. Ook rijd je dwars door de Sierra Nevada.
Misschien vinden jullie het ook mooi een keer een ghosttown te bezichtigen. Genoeg in deze omgeving te vinden.

Op je reis tussen Grand Canyon en LA heb je ook mooie dingen te bezichtigen, zoals: Sedona, Route 66, Lake Havasu City, Joshua Tree Park, Palm Springs met z'n omgeving.

Probeer je route een beetje uit te stippelen en kijk dan wat je langs deze routes kan tegen komen ;) Ik kan je vertellen dat dat enorm veel is  ;D

Off-topic: Tickets gister binnen gekregen  cheer

Leuk zeg, wanneer gaan jullie? Wij pas half september  ::)
Waar ligt die Ghosttown?
Waar ligt de Sierra Nevada, bedoel je daarmee de Mojave desert?
We komen toch niet door Death Valley met deze route, of heb ik dat mis?
#4 - 24-08-2007, 10:30 uur

dimi_usa

Ik zou ook inderdaad van Las Vegas naar Death Valley rijden (daar eventueel overnachten) en dan verder naar Lone Pine > Bischop > Yosemite.
Ik zie ook dat je seqouia national park zou doen. Dat zou zeker niet afraden maar in Yosemite heb je ook seqouia's en je kan dus wel een dag uitsparen.
Rond Page heb je ook een aantal heel leuke dingen: antilope canyon, the wave, ... Moet je maar eens opzoeken op het net.
#5 - 24-08-2007, 11:04 uur

USofA

Leuk zeg, wanneer gaan jullie? Wij pas half september  ::)
Waar ligt die Ghosttown?
Waar ligt de Sierra Nevada, bedoel je daarmee de Mojave desert?
We komen toch niet door Death Valley met deze route, of heb ik dat mis?
Wij gaan volgende week zaterdag  cheer Echt zin in gewoon.
Ghosttown. Er ligt er 1 als je van San Francisco komt net voordat je Death Valley in rijdt. Die gaan wij bezoeken.
Sierra Nevada is de route tussen Yosemite en Death Valley  wink
Met jullie route ga je niet door death valley. Met de route van ons wel.
#6 - 24-08-2007, 11:22 uur

damasterman

Bij nr.8 overnachten we, vandaar dat de route waarschijnlijk onderdoor gaat. Maar misschien is het net zover bovendoor dan kunnen we altijd nog terug ;)

Trouwens die antilope canyon en de wave zien er indrukwekkend uit. Ik las iets dat je via een GPS bij de wave moet komen, moet je die zelf meenemen?
#7 - 24-08-2007, 11:43 uur

Mr-Leo

Ik zou trouwens in LA niet naar Universal Studio's gaan maar de VIP tour van Warner Brothers doen.
#8 - 24-08-2007, 13:19 uur

DennisH

Ik zou inderdaad wel zelf een GPS meenemen. Dan kun je dingen veel beter vinden en kun je makkelijker uit de voeten.
PDA'tje kopen of een TomTom.
#9 - 24-08-2007, 14:08 uur

Marianne

Ghosttown. Er ligt er 1 als je van San Francisco komt net voordat je Death Valley in rijdt. Die gaan wij bezoeken.

Dit is wel erg vaag! Bedoel je Bodie? Dat ligt boven Lee Vining, aan de oostkant van Yosemite.
Op de route van Damasterman ligt Calico, vlakbij Barstow, duurder en commercieler.

Sierra Nevada is de route tussen Yosemite en Death Valley  wink

De Sierra Nevada is de bergketen in het oosten van Californië. Zowel Yosemite als Sequoia NP liggen (deels) in de Sierra Nevada. Hoogste punt is Mt Whitney, in Sequoia NP. Als je vanuit Death Valley naar het westen rijdt zie je de besneeuwde (vandaar Nevada) pieken in de verte liggen.

Marianne

#10 - 24-08-2007, 14:49 uur
« Laatst bewerkt op: 24-08-2007, 22:17 uur door Marianne »

Marianne

Bij nr.8 overnachten we, vandaar dat de route waarschijnlijk onderdoor gaat. Maar misschien is het net zover bovendoor dan kunnen we altijd nog terug ;)

Trouwens die antilope canyon en de wave zien er indrukwekkend uit. Ik las iets dat je via een GPS bij de wave moet komen, moet je die zelf meenemen?

Als de overnachtingen al vast liggen lijkt het me niet handig om heen en weer te gaan rijden. Als je aangeeeft waar je overnacht dan kunnen we concrete en haalbare suggesties geven.

De wave kun je wel vergeten, daar heb je een permit voor nodig. Je kunt er op gokken dat je ter plekke nog ingeloot wordt, maar ik denk niet dat je - zelfs met permit - tijd hebt voor de Wave. Antilope Canyon lukt misschien wel, maar ik weet niet hoeveel tijd je rondom Page hebt.

Marianne
#11 - 24-08-2007, 14:52 uur
« Laatst bewerkt op: 24-08-2007, 14:54 uur door Marianne »

USofA

Ghosttown. Er ligt er 1 als je van San Francisco komt net voordat je Death Valley in rijdt. Die gaan wij bezoeken.

Dit is wel erg vaag! Bedoel je Bodie? [/quote]
Ik heb gelezen dat er ergens 1 in de buurt van Keeler is.
#12 - 27-08-2007, 08:28 uur

pyca

Veel bezienswaardigheden zijn al genoemd, zelf vonden wij het ontzettend leuk om te fietsen over de golden gate. Een echte aanrader.
zie ons reisverslag http://www.diazmadrid.nl/Week4/dag18.htm
#13 - 27-08-2007, 10:10 uur
reisverslag West USA & Orlando 2007 www.diazmadrid.nl


leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15