Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Do's & dont's Alaska

Discussie gestart

Jez

Wie heeft er do's & don'ts voor onze rondreis door Alaska en cruise van Alaska naar Vancouver? Oh, en dit keer wijken we toch maar van ons geloof af: gezien het magere aanbod in Alaska, zullen we onze overnachtingen vastleggen..... :o

Dit wordt onze route:

Dag____Planning____________________________Reizen____________Overnachting____________________
08 sepAankomst Anchorageshuttle naar hotelTravelodge (hotel)
09 sepAuto ophalen, kortste route naar Seward206 kmSerenity by the Sea (cabin)
10 sepSeward -> Anchorage via Kenai en Hope441 kmHoward Johnson (hotel)
11 sepAnchorage -> Valdez485 kmzoek nog
12 sepValdez -> Tok406 kmTok RV Village (cabin)
13 sepTok -> Mayo via Top ot World Hwy523 kmWaarsch. Moose Creek Lodge (cabin)
14 sepMayo -> Whitehorse401 kmzoek nog
15 sepWhitehorse -> Beaver Creek446 kmWaarsch. Buckshot Betty's
16 sepBeaver Creek -> Fairbanks501 kmRegency Hotel (hotel)
17 sepFairbanks -> Healy via Denali NP237 kmDenali Park Hotel (hotel)
18 sepHealy -> Anchorage335 kmWaarsch. Quality Inn
19 sepInleveren auto, Anchorage -> WhittierMet Whittier ShuttleInschepen cruise
20 sepCruising Hubbard GlacierOp zeeAan boord
21 sepCruising Glacier BayOp zeeAan boord
22 sepIn Skagway, Yukon Expedition & White PassOp zeeAan boord
23 sepIn Juneau -> zoek nog excursies!Op zeeAan boord
24 sepIn Ketchikan -> zoek nog excursies!Op zeeAan boord
25 sepCruising Inside PassageOp zeeAan boord
26 sepUitschepen, dag in VancouverSight seeingnog boeken
27 sepTerugvlucht......

Tips voor Vancouver zijn ook welkom. Vooral: Hoe het beste reizen van cruiseboot naar een hotel bij het vliegveld en hoe zullen we dan de stad gaan verkennen?
#1 - 12-03-2012, 22:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Old Faithful

Mijn twee reizen naar Alaska en Yukon Territories stammen van 30 à 35 jaar geleden. Het zijn wel bijzonder mooie herinneringen.

Ken je The Milepost al? Ik had hem toen niet willen missen.

Jullie komen wel door Dawson City   maar overnachten daar niet. Dat is jammer, want Dawson City is een oud goudzoekersstadje dat men t.b.v. het toerisme  nieuw leven heeft in geblazen. Er is van alles te doen: goud zoeken, brandweermuseum, Jack London Museum en 's avonds een bezoek aan Diamond Tooth Gerties . Men heeft daar speciale toestemming voor een Gambling Hall.

In Whitehorse is misschien een bezoekje aan The Frantic Follies Vaudeville Revue wel leuk.

Ik zie dat jullie in Skagway al een rit met de trein door het spectaculaire landschap van de Rockies maken. In Skagway is ook nog het Klondike Gold Rush National Historical Park met veel informatie over de zware tocht van de goudzoekers, die hen o.a. over de beroemde Chilkoot Pass voerde.

Ergens langs de Alaska Highway - ik weet niet meer waar - hangt een foto van iets dat lijkt op de poot van een beer. Volgens het onderschrift is het echter de poot van een mug, die ter plekke geschoten werd. ;)

Ik denk dat jullie een schitterende reis gaan maken.  :afro: Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 13-03-2012, 15:38 uur
Groet,

Old Faithful

ronaldstark

een do: zorg dat je warme kleding bij je hebt, zeker overal in Alaska ten zuiden van Anchorage bij het water kan het aardig fris zijn tegen die tijd.

Ronald
#3 - 13-03-2012, 18:30 uur

Jez

Ken je The Milepost al? Ik had hem toen niet willen missen.
Jazeker; ligt op het nachtkastje!

Citaat
Jullie komen wel door Dawson City   maar overnachten daar niet.
Maar dat kan wel, als het tenminste in 1 dag te doen is om van Dawson naar Whitehorse te rijden?

Citaat
In Whitehorse is misschien een bezoekje aan The Frantic Follies Vaudeville Revue wel leuk.
Dat ga ik eens bekijken, thanks!

Citaat
In Skagway is ook nog het Klondike Gold Rush National Historical Park met veel informatie over de zware tocht van de goudzoekers, die hen o.a. over de beroemde Chilkoot Pass voerde.
Misschien hebben we daar na de 1e excursie - die 8 uur duurt! - nog tijd voor!

Bedankt voor de tips!
#4 - 13-03-2012, 20:34 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

yvonn

Jez.
 Ik heb in september 2009 een reis door Alaska gemaakt.  Wij hadden de hele periode tot 21 september prachtig weer, tot in Haines waar we regen kregen.  
Reis je naar Seward voor een bepaald doel, anders zou ik dat niet doen, maar meer tijd voor de rondreis nemen.
 Ik had geen probleem met hotels onderweg, niet alles geboekt, maar wel in Denali. Heb je al gekeken of de bussen in Denali nog rijden? Is einde seizoen., de grote rondrit door het park duurt ongeveer 8 uur.en je hebt maar  2 halve dagen.  
Van Tok naar de Dawson City is gedeeltelijk gravel, dus meer tijd. Misschien komen we elkaar tegen want ik reis dit najaar omstreeks deze tijd ook over de Top of the World, maar dan richting Tok. De meeste mensen rijden in een dag van Dawson City naar Whitehorse.
De weg van Valdez, wij zaten in de BW, naar Glennallen is prachtig.
 ;)

hoop dat je een mooie reis hebt in september, en dat de kleuring even mooi is als wij hadden in 2009.
yvon
#5 - 13-03-2012, 20:47 uur

Hans B

In 2007 hebben wij onze reis naar Alaska gemaakt.
Als je niet met een bepaald doel naar Seward gaat (wij maakten daar onze day cruise), maar jullie zitten later een hele week op de boot, is er inderdaad niet veel te beleven.
In Denali NP moet je met een georganiseerde tour het park in, meestal een hele dag.
Bij Fairbanks kun je de Alaska Pipeline aanraken en heb je Northpole, waar Santa Claus woont.
Dawson is inderdaad een heel leuk dorpje, veel gerestaureerde huizen, goldpannen, dregde bekijken.
Vancouver : grouse mountain (één dag), stanley park, gastown, suspention bridge.
Fantastische reis, veel plezier.
#6 - 13-03-2012, 21:41 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

De keuze voor Seward is om ook de Kenai Peninsula te kunnen zien, met name de Turnagain Arm. De 1e dag rijden we via de Turnagain Arm door naar Seward. Reden: we komen de dag ervoor errug laat aan (zonder vertraging landen we pas om 23.35 in Anchorage). Dus beetje uitslapen, op ons gemak ontbijten, auto ophalen en dan naar Seward tuffen. De volgende ag beginnen we echt, door via Kenai en Hope terug naar Anchorage te rijden. Maar als jullie zeggen dat deze hoek geen bal aan is.......

Ik had even geen rekening gehouden met die bus (bedankt Yvon!). Die rijdt tot 14 september. In het oorspronkelijke plan zijn we er op 17 september....... Dus gooi ik nu de boel om en gaan we eerst naar Denali, zodat we de bus kunnen pakken en niet mee hoeven te doen aan een loterij ofzo. We slapen de nacht ervoor wel weer in Healy; ik heb de reservering omgezet naar een paar dagen eerder.

Ook nu Mayo ingeruild voor Dawson City.

Northpole zijn we ook eens geweest in NY State, dus ben benieuwd. Zal Santa's zomerverblijf zijn geweest, denk ik  ;)
#7 - 13-03-2012, 22:09 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Nieuwe route:

Dag____Planning____________________________Reizen____________Overnachting____________________
08 sepAankomst Anchorageshuttle naar hotelTravelodge (hotel)
09 sepAuto ophalen, kortste route naar Seward206 kmSerenity by the Sea (cabin)
10 sepSeward -> Anchorage via Kenai en Hope441 kmHoward Johnson (hotel)
11 sepAnchorage -> Healy451 kmDenali Park Hotel
12 sepHealy -> Fairbanks via Denali NP177 kmNog mee bezig
13 sepFairbanks -> Beaver Creek500 kmBuckshot Betty's
14 sepBeaver Creek -> Whitehorse456 kmzoek nog
15 sepWhitehorse -> Dawson City532 kmzoek nog
16 sepDawson City -> Tok via Top ot World Hwy296 kmTok RV Village
17 sepTok -> Valdez414 kmzoek nog
18 sepValdez -> Anchorage487 kmWaarsch. Quality Inn
19 sepInleveren auto, Anchorage -> WhittierMet Whittier ShuttleInschepen cruise
20 sepCruising Hubbard GlacierOp zeeAan boord
21 sepCruising Glacier BayOp zeeAan boord
22 sepIn Skagway, Yukon Expedition & White PassOp zeeAan boord
23 sepIn Juneau -> zoek nog excursies!Op zeeAan boord
24 sepIn Ketchikan -> zoek nog excursies!Op zeeAan boord
25 sepCruising Inside PassageOp zeeAan boord
26 sepUitschepen, dag in VancouverSight seeingnog boeken
27 sepTerugvlucht......
#8 - 13-03-2012, 22:33 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Om een lange tour in het Denali NP te maken, kun je eigenlijk niet 's morgens nog eens vanuit Anchorage komen rijden. Wij hebben met de shuttle en tour gemaakt naar Wonder Lake volgens mij zijn wij om 8.30 uur vertrokken en waren om 20.30 uur weer terug. Dus ook van Denali nog eens door naar Fairbanks wordt wel een hele opgave. Gespot wild : Grizzly Bear, Dall Sheep, Cariboe, Ptarmigan, Moose, Rabbit, Fox, Squirrel, Bald Eagle, Duck, Porcupine, Musk Rath, Tree Rex. Verder kun je daar sledehonden zien en geven ze een demo.

Fairbanks - Tok: dorpje Delta eind/begin Alaska Highway, zicht op Alaska Pipeline over de Tanana river

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het wel allemaal veel rijden vind en volgens mij blijft er niet zo veel tijd over om wat te zien (wandelen naar glaciers). Ik zou het rondje wat kleiner maken, direct naar Denali rijden en dan kijken of op het laatst Kenai Peninsula nog past.
#9 - 14-03-2012, 08:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

yvonn

jez,

Ben in Kenai en Hope geweest, na enkele dagen verblijf in Homer. Was nou niet zo heel erg bijzonder,  Iets langer in Denali is geen optie voor je? Ook ivm afstanden die je rijdt.
Zoals je schema nu is, rijden we achter elkaar richting Dawson en Tok.  Hoop dat we droog weer hebben. ;D


groetjes yvon
#10 - 14-03-2012, 20:16 uur

Jez

De eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik het wel allemaal veel rijden vind en volgens mij blijft er niet zo veel tijd over om wat te zien (wandelen naar glaciers).
Klopt. We rijden nu eenmaal graag en (lang) wandelen is geen optie. We gaan in elk geval tijdens de cruise de Mendenhall Glacier bewonderen, dus ik ben niet bang dat we dat gaan missen.

Ik ga het stuk naar Seward heroverwegen!
#11 - 14-03-2012, 20:23 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Zoals je schema nu is, rijden we achter elkaar richting Dawson en Tok.  Hoop dat we droog weer hebben. ;D

Hahaha, ik zal een roos opdoen!
#12 - 14-03-2012, 20:27 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Bij Seward ligt de EXIT glacier, in de loop der jaren is deze 1,5 kilometer kleiner geworden. Vanaf de weg niet meer te zien, wat dus een fikse wandeling betreft. Als ik je reactie lees is dit geen optie. Vlakbij Valdez ligt de WORTHINGTON glacier, hier naartoe is een kortere wandeling. Misschien wel een optie voor jullie.

Een glacier bekijken vanaf een schip is toch heel iets anders dan zelf het ijskoude blauwe ijs aanraken.

#13 - 14-03-2012, 22:36 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Jez

Bij Seward ligt de EXIT glacier, in de loop der jaren is deze 1,5 kilometer kleiner geworden. Vanaf de weg niet meer te zien, wat dus een fikse wandeling betreft. Als ik je reactie lees is dit geen optie. Vlakbij Valdez ligt de WORTHINGTON glacier, hier naartoe is een kortere wandeling. Misschien wel een optie voor jullie.

Een glacier bekijken vanaf een schip is toch heel iets anders dan zelf het ijskoude blauwe ijs aanraken.



Bedankt voor de tip, Hans! En eens met je laatste opmerking. Gelukkig mogen we in Juneau van boord en kunnen we deze glacier (Mendenhall) van dichtbij gaan bekijken: we kunnen namelijk een helicoptervlucht er naartoe maken en zo over de glacier wandelen!
#14 - 14-03-2012, 22:55 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Hans B

Gelukkig mogen we in Juneau van boord en kunnen we deze glacier (Mendenhall) van dichtbij gaan bekijken: we kunnen namelijk een helicoptervlucht er naartoe maken en zo over de glacier wandelen!

All Inclusive  ^-^
#15 - 15-03-2012, 08:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15