Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Door Death Valley met een huurcamper?

Discussie gestart

Andrea

Voor de eerst keer op het forum en ook voor het eerst met ons gezin met twee meiden van 8 en 10 jaar naar Amerika. Ik lees overal routes van Yosemite naar Las Vegas door Death Valley. Wij gaan in augustus ook die kant op maar in de clausules van de camperverhuurder staat toch heel duidelijk dat je in de maanden juli en augustus niet door Death Valley mag. Lapt iedereen dit aan z'n laars of zijn er goede alternatieven. Wij zouden ook graag via de Tioga Pass Yosemite verlaten. Is dit te doen met een camper of niet.

Graag jullie reacties. Ik lees al behoorlijk lang dit forum en heb gezien dat er veel deskundigen zijn. Geweldig. Ik ga nog veel gebruik maken van al jullie kennis de komende weken (hoop ik).
#1 - 23-06-2007, 16:54 uur

Marianne

Hallo Andrea,

De meeste mensen reizen met een huurauto, en dan mag je ook in de zomermaanden door DV rijden. Met een camper mag het niet en ik zou dat ook niet aanraden om die regel aan je laars te lappen.

Er zijn hier wel eens alternatieve routes genoemd. Als je via de Tioga Pass wilt rijden (en dat kan ik inderdaad aanraden) kun je via Tonopah naar Las Vegas. Misschien als je zoekt op Tonopah dat je dan wat informatie vindt. Ik ken de route zelf niet. Als je bij Lee Vining overnacht, kun je in een dag naar Las Vegas rijden maar het is wel een lang stuk.

Ik ben benieuwd naar jullie verdere plannen!
Misschien vind je het ook leuk om onze reisverslagen te lezen. Onze kinderen waren 9 en 7 toen we voor het eerst gingen, en ze zijn al net zo verslaafd als wij!

Marianne
#2 - 23-06-2007, 18:34 uur

Ine

De Tiogapass kan je zonder problemen rijden.
Een ander alternatief is hwy 395 en I-15 naar Las Vegas.Het is een omweg en een lange dag.
Afhankelijk van waar je deze dag begint is eventueel een overnachting onderweg aan te raden.
#3 - 24-06-2007, 10:27 uur

Marianne

Het alternatief van Ine is eigenlijk  beter als je die route nog nooit gedaan hebt. Het is langer, maar qua reistijd maakt het niet zoveel uit als ik had gedacht.
Het stuk langs de 395 is mooi, met de Sierra Nevada in het westen. Bij Lone Pine zou je dan langs de Alabama Hills kunnen rijden, leuk ter afwisseling. Kijk daarvoor eens hier: www.case23.com/vision23/amerika/bezienswaardigheden/alabamahills/alabamahills.html

Voorbij Barstow heb je Calico, een spookstadje. Erg commercieel, en je betaalt een aardig entreebedrag (wij betaalden 18 dollar met z'n vieren), maar misschien toch aardig als je even de benen wilt strekken (en het niet al te heet is). Zie ons 2006 verslag bij 8 augustus.

Als je onderweg gaat overnachten zou ik dat langs de 395 doen. Mooi is June Lake, maar Lone Pine ligt dan misschien beter.

Marianne
#4 - 24-06-2007, 10:54 uur

Andrea

Bedankt voor jullie reacties. Via Tonopah is denk ik korter maar minder mooi. Via de 395 is het wel een lang stuk vooral omdat je moet afzakken naar Barstow. Ik heb onze route, voor zover we nu globaal weten, ook op het forum gezet. Het wijzigt nog bijna iedere dag en ik heb ook nog niets gereserveerd. We vertrekken 30 juli en vliegen 26 augustus weer terug. Verblijf in SFO en LA staat vast, de rest niet.
Marianne, ik heb jullie reisverslagen met enorm veel plezier gelezen en gezien. Dat onze meisjes straks ook van die grote meiden worden! Is wel erg leuk om die van jullie zo via de reisverslagen te zien groeien. 
#5 - 25-06-2007, 17:14 uur

dian

andrea, je schreef dat je jullie route op het forum had gezet, waar kan ik
deze vinden? Ik denk dat wij ong hetzelfde rondje maken, en aangezien
we nog in de planning zitten zijn alle ideeen en alternatieven leuk om te weten.
Alvast veel plezier cheerr cheerg cheer cheerb
#6 - 29-06-2007, 14:48 uur

Marianne

andrea, je schreef dat je jullie route op het forum had gezet, waar kan ik
deze vinden? Ik denk dat wij ong hetzelfde rondje maken, en aangezien
we nog in de planning zitten zijn alle ideeen en alternatieven leuk om te weten.
Alvast veel plezier cheerr cheerg cheer cheerb
Staat ook in dit forum (Westen), kijk bij Andrea.

Marianne
#7 - 29-06-2007, 18:08 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15