Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Door het westen augustus 2010

Discussie gestart

twarnik

Dag allemaal,
We zijn volop aan het uitdokteren hoe we onze reis doorheen het westen het best invullen.
Onze vluchten zijn reeds geboekt.
28/7 aankomst San Francisco &  18/8 vertrek vanuit Los Angeles.
We nemen zeker een huurauto, deze pikken we op aan de luchthaven
28-29/7 : San Francisco -30/7 Yosemite -31/7 Mammoth Lakes -1/8 Death Valley -2/8 Las Vegas -3/8 Zion -4/8 Bryce -5/8 Salt Lake City
6-7/8 Yellowstone -8/8 Jackson -9/8 Vernal -10-11/8 Moab -12/8 Mesa Verde -13/8 Monument Valley -14/8 Page & Grand Canyon -
15/8 Laughlin -16/8 Palm Springs - 17-18/8 Los Angeles

De afstand tussen Salt Lake City en Yellowstone lijkt me wel groot om in 1 dag te overbruggen. Waar kunnen we eventueel een tussenstop inlassen en wat laten we dan best in de plaats vallen wegens beperking in tijd.
#1 - 30-01-2010, 19:45 uur

Hans B

Alsjeblieft zeg, laat deze route even in z'n geheel vallen.
Zitten jullie in een racewagen of zo?
Als het gaat om kilometers maken moet je het zeker doen.
Als het gaat om wat te zien, herschrijf je plan.
Succes.
#2 - 31-01-2010, 09:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

sandrochka

Dat is inderdaad veel.
Wij hebben nog niet de helft gedaan de vorige keer en dan wel met een dikke week extra. En nog vond ik het veel.
Lijkt me beter om het aan te passen en de rest voor een volgende keer te bewaren.

Sandra
#3 - 31-01-2010, 13:37 uur
2014: Noordoost USA: http://northeastusa2014.blogspot.nl/

2012: Midwest USA 2010: Canada en north-west USA 2008: West USA

Marianne

Het is inderdaad nogal veel ...
Meestal wordt in een rondje zuidwesten van 3 weken Moab al overgeslagen omdat dat te veel wordt, en dan ook nog Yellowstone erbij is wel heel erg ambitieus.

Kijk eens in ons 2008-verslag: wij begonnen toen ook in SF en zijn geëindigd in LA, met een bezoek aan Yellowstone en Yosemnite en Moab. Maar wel met veel meer tijd en zonder Grand Cayon en Bryce en niet veel tijd in Yellowstone omdat we daar al eerder geweest waren.
Bedenk goed wat je wilt - veel rijden, wandelen, fotograferen? en schrijf de route van dag tot dag uit met de reistijden erbij zodat je kunt zien of en hoeveel tijd je voor de parken overhoudt.
SLC - Yellowstone is wel te doen in een keer (via Idaho en West Yellowstone), het grootste probleem is dat je maar 1 volle dag in het park hebt.
Ik zou in elk geval Mesa Verde overslaan, en ook over Yellowstone zou ik goed nadenken.

Marianne
#4 - 31-01-2010, 13:40 uur

twarnik

Jullie hebben gelijk, 't moet natuurlijk vakantie blijven en geen hotsen en botsen worden van
't één naar 't ander   :-X
Het zal herschrijven worden van de route, ik hou jullie op de hoogte...
Alvast bedankt voor de info
#5 - 31-01-2010, 20:48 uur

Tet14

Daar wachten we dan op....
#6 - 01-02-2010, 11:12 uur

twarnik

Hier komt onze nieuwe route
De piek naar Salt Lake City - Yellowstone - Vernal hebben we geschrapt. (tot m'n grote spijt want Yellowstone
leek me heel mooi en m'n man wou graag naar SLC, maar inderdaad met de kids erbij mogen we niet overdrijven...)
Het wordt als volgt:
28 juli : België - San Francisco
29 juli : San Francisco (city tour + Alcatraz)
30 juli : San Francisco - Yosemite
31 juli/1 augustus : Yosemite
2 augustus : Yosemite - Mammoth Lakes
3 augustus : Mammoth Lakes - Death Valley
4 augustus : Daeth Valley - Las Vegas
5 augustus : Las Vegas - Zion
6 augustus : Zion - Bryce
7 augustus : Bryce - Capitol Reef
8 augustus : Capitol Reef - Moab
9 augustus : Moab
10 augustus : Moab - Kayenta (Monument Valley)
11 augustus: Kayenta - Page (Antelope Canyon upper+lower)
12 augustus: Page - Tussayan (Grand Canyon)
13 augustus: Tussayan (GC)
14 augustus: Tussayan - Flagstaff ( naar Sedona)
15 augustus: Flagstaff - Laughlin (via route 66)
16 augustus: Laughlin - Los Angeles (city tour-Beverly Hills ....)
17 augustus: Los Angeles (Universal Studios)
18 augustus: LA - België

Wat denken jullie hiervan? Is dit ok? Graag jullie mening
Ik kijk er al vol ongeduld naar uit...
groet
twarnik

#7 - 01-02-2010, 14:06 uur

hdeweert

Hallo Pascale

Je route ziet er goed uit. Helaas ligt Yellowstone erg uit de route, en moeten veel Amerika bezoekers dit park
laten vallen. Vaak is dat een reden om nog eens te gaan. SLC is geen echt bijzondere stad of je moet erg religieus zijn. 
Onze ervaring met de “city tour-Beverly Hills” is nogal negatief. Als wij het van te voren geweten hadden zouden we
deze trip met eigen vervoer gepland hebben.
Succes
Harm
#8 - 01-02-2010, 14:57 uur

Hans B

Zelfs zonder Yellowstone is het al behoorlijk vol en zul je je op verschillende plekken nog wel eens achter je oor krabben waarom je de route zo vol hebt.

Mocht de mogelijkheid er in zitten om nog eens naar de VS te gaan (het virus slaat na het bezoek vast toe), zou ik Moab eruit halen en dan een volgende keer dit park in combinatie met Yellowstone en Grand Teton doen.
Eén dag San Francisco is wel erg weinig.
Voor Las Vegas geldt hetzelfde.
Zion kan ook zeker een volle dag extra gebruiken.
Ook Los Angeles heeft wel een aantal dingen voor meer dan één dag, behoudens dat: de stad alleen al is 75 x 100 kilometer.

Moab (Arches) overslaan??? Persoonlijk zou ik het niet in 3 week proppen. In 4 week wel.

Advies: kaarten voor Alcatraz van te voren bestellen.

Succes, Hans
#9 - 01-02-2010, 16:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15