Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

doorsteek Yosemite NP begin April

Discussie gestart

nerodrive

In april 17 doen we een 13 daagse reis van Las Vegas naar Sacramento. 
Daar we familie wonen hebben in Fresno en we vervolgens naar Lake Tahoe willen moeten ze ergens Yosemite NP doorsteken.
De Tioga pas zal zeker nog niet open zijn, welke van de meer noordelijk gelegen wegen (108,4,88, hw50) zou mogelijk (al) open kunnen zijn ?  Iemand hiermee ervaringen ? 
#1 - 14-11-2016, 20:10 uur

Cees A


Ben2USA

Prima hints. Ik twijfel echter of mijn soortgelijke  'probleem' daarmee ook wordt opgelost.

Dat probleem ligt als volgt: Ik wil begin april via Sacramento naar het Calaveras Big Trees State Park, dat is HW88 volgens mij.
Vervolgens kom ik dan op de 395 richting Body, Manzanar en via de 95 naar Death Valley en Las Vegas.

Heeft iemand er ervaring mee dat deze route begin april open en berijdbaar is (zonder sneeuwkettingen)?  Zijn er alternatieven die nog betere zijn?
#3 - 15-11-2016, 13:14 uur
Geboeid door Natuur boven en onder water Plus Cultuur

Cees A

De 395 en de 95 zullen waarschijnlijk geen problemen opleveren.
Die 2 wegen liggen aan de "droge" oost-kant van de bergen waar veel minder regen en sneeuw valt dan aan de westkant van de bergen.

Het probleem zit 'm in de bergpassen over de Sierra Nevada (zie vorig bericht)
Openingsdatum van die passen is afhankelijk van de sneeuwval de komende winter. Daar is nu nog niks van te zeggen
Weinig sneeuw = vroege opening van de passen.  Veel sneeuw = late opening.
De openingsdata  in m'n vorige bericht geven aan wanneer de passen in vorige jaren open gingen.
Maar dit is slechts een indicatie, want je weet, resultaten uit het verleden zijn geen garantie voor de toekomst.

Daarnaast kunnen incidentele sneeuwbuien zorgen voor een tijdelijke sluiting van de passen.
Ook dat kun je pas ter plaatse bekijken.
Hou daarvoor de  berichtgeving van DOT over de actuele situatie in de gaten. Linkje: ---->  http://www.fhwa.dot.gov/trafficinfo/ca.htm

#4 - 15-11-2016, 14:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15