Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Drie weken met twee dochters: graag tips!

Discussie gestart

onzehans

Hallo allemaal,

Ik ga al snel met mijn twee dochters (7 & 12) drie weken rondtouren.
Vliegtickets, aankomsthotel, huurauto zijn gereserveerd.
Meeste hotels onderweg ook, maar annuleerbaar, laatste week nog beetje vaag.

Graag jullie commentaar en tips.

Dag 1 Amsterdam - San Francisco (Independence Day fireworks!)
Dag 2 San Francisco (Alcatraz was helaas al lang volgeboekt...)
Dag 3 San Francisco (heb kaartjes voor de Giants tegen de NY Mets)
Dag 4 San Fransisco - San Simeon ( Highway 1, lunch in Carmel)
Dag 5 San Simeon - Mariposa (ingang Yosemite, bij de Sequoia's)
Dag 6 Mariposa - Mammoth (Tioga Pass door Yosemite)
Dag 7 Mammoth - Death Valley (wel of niet via Bodie?)
Dag 8 Death Valley - Las Vegas
Dag 9 Las Vegas ( hotel Circus Circus)
Dag 10 Las Vegas - Page
Dag 11 Page - Monument Valley
Dag 12 Monument Valley - Grand Canyon
Dag 13 Grand Canyon (helicoptertour in de ochtend)
Dag 14 Grand Canyon - Kingman ( via Seligman & route 66)
Dag 15 Kingman - Palm Springs ( via Oatman)
Dag 16 Palm Springs - Los Angeles (hotel? aan het strand of in de stad?)
Dag 17 Los Angeles (Hollywood)
Dag 18 Los Angeles (Universal)
Dag 19 Los Angeles (naar Disneyhotel?)
Dag 20 Los Angeles ( Disneyland - voor de verjaardag van de oudste!)
Dag 21 Los Angeles - Amsterdam

Ik reis met twee waterratten dus ik boek elk hotel met een zwembad(je) zodat er in ieder geval even geplonst kan worden.

Ik weet dat ik Zion en Bryce laat liggen maar ik wil bij mijn dochters geen Stendhalsyndroom riskeren door een overdosis natuurschoon...

Nou barst maar los: wat moet ik zeker wél of zeker níet doen?
Alle tips zijn welkom!


#1 - 02-07-2015, 01:04 uur

Cees A

 welkom op dit forum.
Voor een "natuurgeweldsyndroom" hoef je met deze route niet bang te zijn.
Ik zie dat er meer tijd is ingeruimd voor steden dan voor natuurparken
Een uitzondering is Grand Canyon, maar je mag je afvragen of je nu juist daar die extra dag echt nodig hebt.

Even wat aandachtspunten op een rijtje:
Of het rijden van de kustroute een goed idee is laat ik aan jou over.
Ik vind het persoonlijk een beetje zonde van de tijd om eerst 350 km naar het zuiden (San Simeon) te rijden en de volgende dag 400 km terug naar het noorden (Yosemite)
Ik zou dit dan ook als eerste schrappen en van San Francisco rechtstreeks naar Yosemite rijden.
Als wandelen je hobby niet is en je niet van plan bent als een "Jo-met-de-banjo" met een rugzak door natuurparken te sjouwen hoef je geen dagen in Yosemite te blijven, maar iets meer tijd dan nu zou niet verkeerd zijn.
Overigens, het dorpje Mariposa ligt niet bij de zuidelijke ingang van Yosemite waar je Sequoia's kunt zien, maar één uur ervandaan.
Het dorpje dat tegen de zuidelijke ingang van Yosemite aan ligt is Oakhurst.
Nog meer slecht nieuws: Mariposa Grove is de komende 2 jaar afgesloten wegens ingrijpende reconstructiewerkzaamheden.
Zie: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/mariposagrove.htm
Misschien kun je dus beter een overnachtingsplaats kiezen die dichterbij de westelijke ingang ligt (bv El Portal)
Je zit dan dichterbij de vallei en de Tioga Road

Een bezoek aan Bodie kost je, gerekend vanaf Mammoth Lakes, minstens een halve dag. Hou daar rekening mee
Het is al 2 keer 1½ uur rijden (op en neer) en je bent toch ook al snel 1 of 2 uur in Bodie.
Als je volgende overnachting in Lone Pine (net voor Death Valley) of in Panamint Springs (net in Death Valley) is gepland is dat geen probleem.
Je hebt dan bijna de hele volgende dag voor Death Valley en daarna, eind van de middag, is het maar 2 uurtjes rijden naar Las Vegas.

Als je van Las Vegas naar Page rijdt kom je (bijna) door Zion. Vindt je het niet jammer om dan Zion over te slaan ?
Ik zou dan eerder Monument Valley schrappen.

Dan die extra dag Grand Canyon. Als je geen wandelaar bent heb je daar geen extra dag nodig.
Je zou bijvoorbeeld op de dag van de helicoptervlucht al half de middag richting Kingman kunnen rijden.

Je route zou dan zoiets worden:
1   Amsterdam    --   San Francisco
2   San Francisco
3   San Francisco
4   San Francisco   --   Yosemite
5   Yosemite
6   Yosemite           --   Mammoth Lakes
7   Mammoth Lakes   --   Lone Pine
8   Lone Pine           --   Las vegas
9   Las vegas
10   Las vegas      --   Zion  (eventueel via Valley of Fire)
11   Zion
12   Zion              --   Page
13   Page              --   Grand Canyon
14   Grand Canyon   --   Kingman
15   Kingman      --   Palm Springs
16   Palm Springs   --   LA
17   LA
18   LA
19   LA
20   LA
21   LA               --   Amsterdam

Voor "things to do" op je route en voor uitgebreide info over de te bezoeken parken en plaatsen kun je eens bij deze voorbeeldroute kijken.
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
 
#2 - 02-07-2015, 11:37 uur

Marianne

Ik ben het helemaal met Cees zijn wijzigingen eens. Wil je wel een deel van de kust meenemen dan zou ik een dag minder voor LA uittrekken; de tijd die je daar hebt is erg ruim. Of doe eens een lange rijdag en sla Palm Springs over en rij meteen door naar LA. Als je wilt varen of raften zou je een extra dag voor Page uit kunnen trekken.
Wij zaten vorige week in Lone Pine, dat is een mooie tussenstop, zie daarvoor ons reisverslag, maar een overnachting in Death Valley is ook wel mooi en bijzonder. Zie daarvoor bijvoorbeeld ons 2004- en 2006-verslag. wij waren er toen met onze dochters. Ook voor de andere parken zijn die verslagen wellicht nuttig om te lezen.
Als je sequoia's wilt zien kun je daarvoor in Yosemite naar de Merced Grove (klein, rustig, zie ons 2015-verslag) of naar de Tuolumne grove gaan (veel drukker).

Marianne
#3 - 02-07-2015, 13:14 uur

Hans B

Uitgaande van de route van Cees:

Wil je toch een deel van de Highway 1 rijden zou je San Francisco - Monterey kunnen doen en vandaar land inwaarts naar Oakhurst (Yosemite zuid). Wel 275 mijl, een hele 'klus' om het in één dag te doen, maar het zou kunnen.

Wil je toch naar Monument Valley, haal een dag van Los Angeles af (1 dag Universal, 1 dag Disney, 1 dag highlights met oa Hollywood blvd, Santa Monica, Rodeo ave, etc...) Maak de route Page-Monument Valley, Monument Valley-Grand Canyon.
#4 - 02-07-2015, 18:09 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hans B

Je schrijft Independence Day Fireworks.
Je kunt vanaf een van de peiren het vuurwerk prima zien.
Er worden op verschillende plekken in de baai hetzelfde vuurwerk afgeschoten.
Wij stonden op Pier 28, dichterbij konden we vanwege de drukte niet parkeren.

Ga je zaterdag al weg ?
Was eerder op het forum gekomen met je route.
#5 - 02-07-2015, 18:12 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Wilmy

Ik las je post vanavond laat, ik zou aan jou wil zeggen dat ik nu ieder jaar twee keer voor 3 maanden in de USA ben.
Het is fijn, dat jij je dochters een plezier wilt doen, maar de grootste belevenissen zijn toch wel de natuur parken.
Het is werkelijk ook voor jou dochters fijn om dit te zien. Zelf zou ik een dag LA er vanaf halen en meer tijd besteden aan diverse dingen die je al aan gaf. Mijn kinderen vonden zoals ze zeggen, het altijd heel gaaf, want ze konden op school vertellen dat ze daar geweest waren. Zo wel tijdens aardrijkskunde of geschiedenis van dit land.
Veel succes en geniet samen van deze reis door het mooie Amerika.
#6 - 02-07-2015, 22:48 uur

Cees A

Je schrijft Independence Day Fireworks.
Ga je zaterdag al weg ?   
Bedankt Hans B.  Die opmerking over independence day had ik gemist.  Maar inderdaad, "onzehans" zit zaterdag al in het vliegtuig.
Ik verwacht dan ook geen last minute wijzigingen meer in de route van "onzeHans"

Wij zaten vorige week in Lone Pine
Marianne 
Ah, Marianne is ook weer terug in Nederland.  Welkom thuis.  Goeie vakantie gehad ?
#7 - 03-07-2015, 12:29 uur

Old Faithful

Ah, Marianne is ook weer terug in Nederland.  Welkom thuis.  Goeie vakantie gehad ?

Zie http://martinenmarianne2015.blogspot.nl/   ;)
#8 - 03-07-2015, 20:37 uur
Groet,

Old Faithful

TondeG

Ik mis Bryce Canyon in de route. Ik vond dit heel bijzonder en hoeft niet veel tijd te kosten als je Zion ook meepakt. Succes.
#9 - 04-07-2015, 13:23 uur

Hans B

21 dagen uit en thuis geeft je niet veel thuis boor alle mooie parken  en steden in het westen.
Je moet keuzes msken (geen Bryce) , het gaat zo al snel genoeg.
#10 - 04-07-2015, 14:28 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ik ben benieuwd of onzehans nog iets heeft gehad aan de opmerkingen.  :)

Ah, Marianne is ook weer terug in Nederland.  Welkom thuis.  Goeie vakantie gehad ?
Dank je. Ja, we hebben weer een geweldig reis achter de rug!

Marianne
#11 - 04-07-2015, 16:09 uur

TondeG

21 dagen uit en thuis geeft je niet veel thuis boor alle mooie parken  en steden in het westen.
Je moet keuzes msken (geen Bryce) , het gaat zo al snel genoeg.


Daarom vind ik de basis route zo mooi. Je zou ook op Phoenix kunnen vliegen en vanuit  LA vertrekken.

http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
#12 - 04-07-2015, 16:40 uur

Hans B

21 dagen uit en thuis geeft je niet veel thuis boor alle mooie parken  en steden in het westen.
Je moet keuzes msken (geen Bryce) , het gaat zo al snel genoeg.


Daarom vind ik de basis route zo mooi. Je zou ook op Phoenix kunnen vliegen en vanuit  LA vertrekken.

http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Wijzigen is niet mogelijk wat betreft de vlucht.
Als ik het schema van onzehans goed lees, is Independence Day zijn errste ding.
En dat is vandaag, dus de heenvlucht is al gemaakt.
#13 - 04-07-2015, 17:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Cees A

Veel routevragen beginnen met de mededeling dat de vluchten al geboekt zijn.
Zo'n mededeling betekent dat de plaats waar men de route begint, de plaats waar men eindigt en het aantal beschikbare dagen vaststaan.
Bij het maken van een route moet je hier rekening mee houden en bij een (te) drukke route betekent dat helaas dat er iets geschrapt moet worden

@ Marianne:
Dank je. Ja, we hebben weer een geweldig reis achter de rug!
Marianne 
Mooi.   :afro:
 



 
#14 - 04-07-2015, 18:54 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15