Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

dringend raad gevraagd

Discussie gestart

anja-ke

Twee maanden geleden heb ik een verkeersongeval gehad (als voetganger op een zebrapad door auto aangereden  >:( )
Resultaat: hersenschudding en linkerarm en rechterbeen in gips etc
Volgens dokters viel het allemaal nog mee en zou ik drie maanden later (in sept) zeker op vakantie kunnen gaan.
We wilden dolgraag naar de nationale parken dus... DOEN dachten wij.
Nu blijkt er een misdiagnose van de voet geweest te zijn: ipv een simpel fractuur van een botje naast de enkel gaat het om een dubbel enkelfractuur + nog twee bijkomende fracturen in de voet  :o
Toch ben ik vastberaden om in september de parken te zien en ben ik volop bezig met intensieve kinebehandelingen..
Ik besef wel dat ik tegen die tijd niet honderd procent ok ga zijn, dus daarom deze vraag:

Weet er iemand van jullie welke parken het meest geschikt zijn voor meer vlakke wandelroutes, ze mogen wel stijgen en dalen maar liefst niet met al te veel rotsen, klimmen ed. ?
Of kent iemand toevallig geschikte trails?
We zouden o.a. de volgende parken aandoen: Grand Canyon, Bryce, Zion, Yosemite,Monument Valley, Death Valley, Arches, Canyonlands ev. Capital Reef, Mesa Verde..
Nu ik wil wel mijn partner niet in de weg staan door mijn beperkte immobiliteit dus ik zoek niet de makkelijkste trails waar niet veel te zien is en bijgevolg dan ook weinig uitdaging voor hem bieden, maar trails die net iets makkelijker zijn en toch mooie uitzichtspunten bieden..

Wie weet raad?
#1 - 03-08-2005, 19:03 uur
« Laatst bewerkt op: 03-08-2005, 21:41 uur door anja-ke »

lien

Citaat
We zouden o.a. de volgende parken aandoen: Grand Canyon, Bryce, Zion, Yosemite,Monument Valley, Death Valley, Arches, Canyonlands ev. Capital Reef, Mesa Verde..

mijn ervaring is dat niet alle parken zich lenen tot echt relaxed wandelen...  (ofwel hebben de borden daar ons gewoon afgeschrikt, kan ook  ;))  Van de parken die wij hebben gedaan, denk ik dat zion en bryce het best geschikt waren om te wandelen.  heel wat parken hebben we voor grote stukken ook gewoon met de auto (of shuttlebus) bezocht, dat is perfect mogelijk.

zion heeft erg gemakkelijke, korte en vlakke weggetjes (o.a. op verharde paadjes).  
Grand Canyon was eigl vooral een baan met uitzichtpunten aan de rand van de canyon.  om in de canyon zelf te gaan, waren er enkel wandelroutes voorzien, maar die zijn volgens mij redelijk zwaar (heb ze niet zelf gedaan).  death valley zou ik gewoon doorrijden.  wij zijn er één dag en nacht geblven, maar het park is zo groot en warm, en op de plaats waar we verbleven, was eigl niet veel te zien.  wandelen was er in juli ook écht niet te doen... het was er 52°C en de 20m die we moesten doen om naar het zwembad te wandelen, waren al héél uitputtend!  8)

ik denk dus dat je vooral in zion je ding gaat vinden (zéker om je voet wat te sparen!).  die paadjes zijn echt gericht op alle toeristen, van bergbeklimmers tot ongeoefende wandelaars...

veel beterschap alvast, en geniet van je reis!
#2 - 03-08-2005, 19:27 uur

Jez

Hoi Anja-ke,

Ik heb een partner met een spierziekte en die kan daardoor niet echt wandelen, laat staan klauteren. Wij hebben vorig jaar "jouw" rondje gedaan en allebei erg genoten! Op plekken waar het echt lastig was, is mijn man lekker ergens gaan zitten en ben ik gaan klauteren.

Arches en Mesa Verde zijn niet zo goed te doen. Als je in Arches echt iets wilt zien, zul je flink moeten wandelen en  klauteren. Hier heb ik mijn man laten wachten en ben zelf dapper op stap gegaan. Het ging wel goed, tot ik bij een wel erg groot rotsblok kwam, waar ik mezelf niet overheen zag klimmen.

In Mesa Verde kun je helemaal naar beneden lopen, naar zo'n mesa. Erg mooi, maar een zware klim. Het gaat behoorlijk stijl naar beneden en daarna ook weer omhoog  ??? Ik ben geen goede wandelaar en was dan ook behoorlijk kapot toen ik weer boven kwam!

De Grand Canyon is heel goed te doen, als je de shuttlebus neemt. Dit moet ook wel in het hoogseizoen, want dan mogen er geen auto's rijden. Je kunt dan op verschillende punten uitstappen, waar je na ca. 5 meter een schitterend uitzicht hebt.

Wij rijden op vakantie altijd erg veel en stoppen dan regelmatig bij de vele View Points of Scenic Points. Hier kun je lekker uitstappen, van al het moois genieten, zonder erg veel te hoeven lopen. Wij hebben niet het idee dat we iets missen, en hebben wel een heerlijke vakantie!
#3 - 03-08-2005, 21:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Jez

Och, vergeet ik nog te zeggen, veel sterkte met je voet!
#4 - 03-08-2005, 21:01 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

anja-ke

Och, vergeet ik nog te zeggen, veel sterkte met je voet!

Dank je en tevens bedankt voor de fijne reactie.. ik weet nu dat het zeker mogelijk is en ga er dan ook voor de volle 100 % voor gaan !!
#5 - 03-08-2005, 22:50 uur

Jez

Komt zeker goed! Neem je iets van camera's mee? Mijn man zal zijn videocamera bij zich hebben en daarmee kan hij toch lekker veel bekijken, mocht ik even alleen op onderzoek zijn (zoals toen in Mesa Verde; kon hij me vanaf boven grotendeels volgen!)
#6 - 03-08-2005, 22:58 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

anja-ke

Komt zeker goed! Neem je iets van camera's mee? Mijn man zal zijn videocamera bij zich hebben en daarmee kan hij toch lekker veel bekijken, mocht ik even alleen op onderzoek zijn (zoals toen in Mesa Verde; kon hij me vanaf boven grotendeels volgen!)

goeie tip..   :D  :Dwij nemen inderdaad ook een videocamero en een digitaal fototoestel mee
#7 - 03-08-2005, 23:07 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15