Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Driving through the west coast

Discussie gestart

leavinglasvegas

Hallo,

Na me net te hebben voorgesteld zal ik eerst even onze planning doorgeven. Daarna ik eens rustig komende dagen alles door lezen waarbij iedereen volgens mij enorm veel tips heeft om de reis nog mooier en makkelijker te maken. We hebben de vluchten al geboekt.

We beginnen met A,dam naar NY, waar we 4 dagen zullen blijven. Daarna vliegen we van New York naar San Francisco waarna we na 23 dagen terugvliegen naar amsterdam.

We zijn geen kampeerders en gaan vooral voor de natuurlijk mooie (maar makkelijke) hikes maken en leuke dingen doen en dan nog klein beetje proberen te ontspannen. Waar we vorige vakantie veel hotels al geboekt hadden gaan we nu (op New York na) met geen voorgeboekte overnachtingen beginnen aan onze waanzinnige reis.

Hierbij hoe we het bedacht hebben.

San Francisco - Lake Tahoe - Reno
Reno - Yellowstone (west) (+/- 4 dagen)
Yellowstone - Salt lake city
Salt lake city - zion
zion - bryce
bryce - Moab
Moab (4 dagen - Arches - Canyonlands
Monument valley - Grand Canyon
Grand Canyon - Las Vegas (+/- 3 dagen)
Las Vegas - Yosemite (2 dagen)
Yosemite - ?? -- San Francisco.

Ben benieuwd wat de mensen hiervan vinden? Dit is de route die we ongeveer gaat doen. Het nadeel is natuurlijk dat in de parken zelf alles vol zit (we know) maar hotels en motels zijn er volgens ons echt genoeg ook in de omgeving. Het voordeel is dat we alles nog kunnen aanpassen en als we het ergens erg leuk hebben we makkelijk nog een dag erbij kunnen doen.

Periode is midden mei, t/m midden juni.

Leuk en ben benieuwd naar reacties.

gr





#1 - 28-03-2010, 22:31 uur

Yessica

Poeh, Reno - Yellowstone is een flinke afstand! Maar ja, dat is ook de reden dat dit park relatief gezien minder bezocht wordt. Je maakt zo wel een hele hoop kilometers, niet erg want je hebt redelijk de tijd natuurlijk, maar ik vind het zo wat onlogisch in elkaar zitten. Jammer dat de tickets zijn geboekt, want volgens mij had je de reis efficienter kunnen maken als je vanaf een andere bestemming weer was vertrokken.

Jullie slaan LA en de kustroute bewust over?
#2 - 28-03-2010, 22:46 uur



Marianne

Het moet kunnen, maar schrijf het eens er dag uit, dan heb je een beter idee van wat er wel en niet kan.
Ik zou toch proberen om zo hier en daar iets te reserveren (annuleren kan altijd nog), want bijvoorbeeld in yellowstone is het wel prettig om in het park te zitten. Als je 4 dagen in het park zit en je moet elke keer vnauit West Yellwostone het park inrijden gaat je dat toch wel veel tijd kosten. Dat geldt ook voor Yosemite, als je buiten het park zit ben je snel een uur aan het rijden (El Portal ligt dichtbij maar zal ook wel snel vol zijn).

In 2008 hebben wij een soortgelijke reis gemaakt, misschien heb je iets aan ons reisverslag.

Marianne
#3 - 28-03-2010, 22:53 uur

leavinglasvegas

Hi,

Dat zijn snelle antwoorden, LEUK! dank hiervoor. Hi Yessica is zeker een afstandje maar kon echt niet anders. Wilde beginnen en eindigen in san francisco en natuurlijk graag naar yellowstone. We zijn 2 jaar geleden al LA geweest en ook trouwens naar zion/bryce/yosemite/grand canyon. Maar hebben daar weinig tijd gehad en willen graag andere hikes maken.

Hi marianne, wilde niet teveel ruimte innemen, maar hierbij.

   van      naar
1   New york   -   San Francisco
2   San Francisco   -   Reno / Winnemucca
3   Reno   -   West Yellowstone
4   Jackson   -   Yellowstone
5   Yellowstone   -   
6   Yellowstone   -   salt lake city
7   Salt lake city   -   Zion
8   Zion   -   
9   Zion   -   Bryce
10   Bryce   -   Moab
11   Moab   -   
12   Moab   -   
13   Moab   -   Grand Canyon
14   Grand canyon   -   
15   Grand canyon   -   Las Vegas
16   Las Vegas   -   
17   Las Vegas   -   
18   Las Vegas   -   Yosemite
19   Yosemite   -   
20   Yosemite   -   San Francisco
21   San Francisco   -   
22   San Francisco   -   
23   San Francisco   -   
24   San Francisco   -    Amsterdam
#4 - 28-03-2010, 23:22 uur

Marianne

Oeps, dat valt toch wat tegen. Waar zijn die 4 dagen Yellowstone gebleven? En waarom Jackson er tussenin? Doe dat op weg naar SLC. Ik vind het een eind rijden voor maar 2 dagen Yellowstone/Grand Teton. Kun je niet ergens anders wat minder lang blijven, of iets overslaan? Anders moet je weer een reis maken om alles waar je te weinig tijd voor had nog eens over te doen. Ook niet erg natuurlijk.
Moab - GC kan, maar wel jammer van al het moois dat je dan voorbij rijdt.
Las Vegas - Yosemite vind ik veel te ver voor 1 dag, of wil je via Bakersfield rijden?
Ik zou de GC overslaan, of Zion en Bryce overslaan en wat meer tijd nemen voor de rest. SF blijft erg onhandig als zowel begin- als eindpunt, eindigen of beginnen in Las Vegas of SLC was handiger geweest. Het heeft nu toch weinig zin om in SF te beginnen?

Marianne
#5 - 28-03-2010, 23:36 uur

Yessica

Kan dat eigenlijk wel, Reno - Yellowstone in één dag? Volgens mij is dat zeker1000 kilometer toch?

Als je toch vaker naar Amerika wil (en je bent nu verslaafd, dus dat wil je vast  ;) ) en je wil graag andere hikes maken in de parken, waarom blijf je dan deze keer niet meer in de buurt van Californië, Utah en Arizona?  Dan kun je nu uitgebreid de parken doen en er wel de tijd voor nemen en dan pak je in een volgende reis wel Yellowstone mee. Dan kun je nog altijd vertrekken vanaf een 'handiger' punt en het bijvoorbeeld met Colorado of zo combineren. In deze reis zou je dan eventueel Sequioa National Park/Kings Canyon kunnen toevoegen en daar ook hikes maken. Of je verblijf in Bryce verlengen want daar kun je ook geweldige hikes maken op de bodem van de canyon!

Het is ook lastig hoor, er is zo veel moois te zien...
#6 - 29-03-2010, 07:04 uur



Hans B


Poeh,23 dagen, dat is niet veel, wij hebben ongeveer dezelfde route in 6 weken gereden en kwamen tijd te kort.
Misschien een idee:
Waarom Yosemite niet op de heenweg? en dan terugvliegen vanaf bv.Phoenix, scheelt je wat mijlen.
SF-Yosemite-Reno-SLC-Yellowstone-Moab-Bryce-Zion-Las Vegas-Grand Canyon-Phoenix.
#7 - 29-03-2010, 08:40 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica


 en dan terugvliegen vanaf bv.Phoenix, scheelt je wat mijlen.


De tickets waren al geboekt...
#8 - 29-03-2010, 13:01 uur



leavinglasvegas

Hi,

Alweer reacties,  8), leuk. Heb het niet helemaal correct neergezet zei mijn vriend, excuus marianne.

Jackson hoort daar natuurlijk niet tussen. West-yosemite is waar we aankomen, en vanuit daar blijven we dan 2 volle dagen volgens planning. Maar wat ik al zei, niks staat nog vast en als we dan een dag langer willen blijven doen we dat.

Vanuit Moab rijden we naar monument valley , daarna door naar GC. Of bedoel je nog meer moois wat we dan missen? Las Vegas - Yosemite valt wel mee toch? we zijn vorige keer door Death valley gegaan, maar gaan er nog bovenlangs en dan via oost kant (tioga pass) dan naar het park. Begrijp niet helemaal je punt van waarom in San francisco niet beginnen? Daar willen we juist eindigen en heerlijk paar dagen nog in de stad zijn. (zijn helemaal verkocht aan die stad namelijk). M,n vriend z,n zus werkt bij reisorganisatie en konden we voor hele mooie prijs direct vluchten naar new york en san francisco krijgen, die laten we niet schieten natuurlijk. Daarnaast is het met auto huren ook goedkoper dan. Wij vonden het juist mooie ronde. Zion en Bryce hebben we al gezien en willen daar nog aantal hikes maken die we 2 jaar geleden niet gedaan hebben. het was zo mooi daar.

Yessica, Ja dat is een afstand van Reno naar yellowstone, maar ja dat is eenmalig en dat stuk is wel te overbruggen, s,ochtends wegrijden om je gemak en dan kom je s,avonds aan. zijn met z,n tweeen dus is niet zo probleem hoor. We hebben onze mind gezet op yellowstone, dus daar gaan we zeker heen. Ik weet dat we veel reizen, maar je moet het toch met me eens zijn dat het daar anders rijden is dan in nederland ;-).

Hans, tja dan hebben we een ander beeld hoor. We zijn een maand weg (daarvoor paar dagen in New York) en dat is voor ons en met ons werk het uiterste. Vluchten zijn al geboekt, maar bedankt voor het meedenken.

gr
patricia


#9 - 29-03-2010, 13:06 uur

Marianne

Vanuit Moab rijden we naar monument valley , daarna door naar GC. Of bedoel je nog meer moois wat we dan missen?

Ik bedoelde vooral Monuemnt Valley (het mooist tegen de avond) en ook Moki Dugway, Gooseneck SP etc.

Las Vegas - Yosemite valt wel mee toch? we zijn vorige keer door Death valley gegaan, maar gaan er nog bovenlangs en dan via oost kant (tioga pass) dan naar het park.

Als je niet door DV gaat is het wel te doen, zeker als je onderweg niets wilt zien. Ik vind het altijd jamer van de Tioga Road, na zo'n lange rijdag heb je geen tijd en zin meer om daar nog its te gaan ondernemen.
e
Begrijp niet helemaal je punt van waarom in San francisco niet beginnen? Daar willen we juist eindigen en heerlijk paar dagen nog in de stad zijn. (zijn helemaal verkocht aan die stad namelijk).
Je begint in SF en rijdt vervolgens met 1 tussenstop naar Yellowstone. Dan was ergens anders beginnen toch handiger geweest? Je had kunnen beginnen in bijvoorbeeld Salt Lake City en eindigen in SF. Ik weet niet of dat duurder is, maar dat hoeft niet zo te zijn. Maar goed, iets voor een volgende keer misschien.
Probeer de eerste dag wel verder te rijden dan Reno, het is echt een lang stuk van Reno naar Yellowstone, en het wordt niet korter als je met z'n tweeën rijdt.

Marianne
#10 - 29-03-2010, 13:51 uur

leavinglasvegas

Hi marianne,

Dat is nieuw voor mij voor monument valley, gaan we dan zeker naar kijken om daar dag langer over te doen en ergens anders te slapen. top!!

Denk dat we ergens in Lee vining overnachten zodat we s,ochtends over de tioga pass naar yosemite verder gaan ;-)

Ik snap wat je bedoeld met san francisco, alleen vliegtickets waren belachelijk goedkoop voor ons, alleen wel geldig voor SanFrancisco, tevens betekend dat voor auto huren dat je geen extra kosten hoeft te betalen (en die zijn best flink) om ergens anders je auto in te leveren. En we wilde ook graag langs lake tahoe rijden. Het idee was zelfs eerst om via Portland te rijden, maar hebben we vanaf gezien.

Heb je verder nog leuke tips? wel een leuke rit toch?

gr
patricia
#11 - 29-03-2010, 14:08 uur

Marianne

Hoi Patricia,

Ik begrijp het, het gaat ook wel lukken zo. Via Portland was wel een flinke  omweg geweest.

voor Monument Valley zou je dit stuk wat aan kunnen passen:

12   Moab   -  
13   Moab   -   Grand Canyon
14   Grand canyon   -    
15   Grand canyon   -   Las Vegas

naar zoiets:
12   Moab   -  
13   Moab   -   Monument valley
14   Monument Valley - Grand canyon
15   Grand canyon   -   Las Vegas

Je houdt dan minder tijd over voor de GC, maar je hebt een hele middag/avond en eventueel nog een paar uurtjes in de ochtend.
Voor tips kun je eens in ons 2008-verslag kijken. Ik kan je aanraden  zoals gezegd om zowel voor Yellowstone als voor Yosemite zo snel mogelijk iets te reserveren. En in beide gevallen bespaar je tijd door IN het park te overnachten en niet erbuiten. ZIe www.xanterra.com voor yellowstone en www.yosemitepark.com voor Yosemite.
In Monument Valley hebben wij in een cabin overnacht, erg leuk en betaalbaar, zie ons verslag. Deze zijn ook snel volgeboekt.

Marianne
#12 - 29-03-2010, 14:28 uur

leavinglasvegas

Hi marianne,

Leuk, thanks voor de tips, gaan het vanavond even uitzoeken.

We zijn 2 jaar geleden geweest en hadden toen 90% al geboekt en wilde dat juist niet doen om vrijheid te houden. T.a.v Yosemite was er 3 maanden geleden al bijna geen plek meer en dan alleen nog of heel duur of anders spotgoedkoop met gemeenschappelijk wc's en douches, en daar zijn wij niet zo van ;-). Bij West Yosemite heb je aantal motels waar altijd nog plek schijnt te zijn.

Ik ga eerst eens je verslag lezen inderdaad.
#13 - 29-03-2010, 17:20 uur

leavinglasvegas

Hi,

Reis is nu iets gewijzigd en heb daarbij een aantal vragen.

1   New york   -   San Francisco - Sacramento
2   Sacramento  -   Reno / Winnemucca
3   Reno   -   West Yellowstone
4   Yellowstone
5   Yellowstone   
6   Yellowstone   -   salt lake city
7   Salt lake city   -  Bryce
8   Bryce
9   Bryce  -   Moab (via capitol reef and highw.12)
10  Moab
11  Moab   
12  Moab  - Grand Canyon (via monument valley)
13  Grand Canyon
14   Grand canyon   -   Zion
15   Zion   -   Las Vegas
16   Las Vegas   -   
17   Las Vegas   -   
18   Las Vegas   -   Yosemite/ Kings canyon
19   Yosemite   -   
20   Yosemite   -   
21   Yosemite   - San Francisco 
22   San Francisco   -   
23   San Francisco   -   
24   San Francisco   -    Amsterdam

* waar zou je ipv MOAB nog kunnen overnachten. Zitten met het weekend en alles is vol, we vinden het niet erg om een half uur/ uur te rijden naar Arches/Canyonlands, op zo,n reis is dat helemaal niks. Iemand suggesties?

* Van Las Vegas laten we eigenlijk alles nog open om te doen wat we willen. Death valley hebben we al gezien , iemand nog suggesties naar de trip naar San Francisco uiteindelijk?

* Is er bij Yellowstone een Hike/Trip die we zeker moeten doen? ;-)

Alvast bedankt weer.
#14 - 04-04-2010, 22:07 uur

Hans B

Jelle,
van Salt Lake City naar Bryce en dan naar Moab is een beetje een vreemde 'move' zeker omdat je later Zion nog eens meepikt.
Zou het volgende niet logischer zijn:
Salt Lake City - Provo - Green River (via de 6 en 191) - stukje I-70 naar Moab (Arches) ben je er waarschijnlijk ook niet in het weekend.
Dan stukje terug naar de I-70 en over de 24 en 12 naar Bryce (één volle middag is genoeg om de uitzichtpunten te bekijken en een wandeling (navajo-queens garden) te maken. Van Bryce naar Zion. Dit park verdient zeker meer tijd dan Bryce. Je kunt er prachtige wandelingen maken (Narrows - door de rivier of Angels Landing naar een rotspunt op 500m boven de vallei) verder nog talloze kortere wandelingen.
Van Zion naar Page (antilope canyon, horseshoe bend, glen canyon dam) en dan naar Grand Canyon south rim om vervolgens naar LAs Vegas te gaan.
Volgens mij scheelt je dat een behoorlijk aantal mijlen (en tijd).
#15 - 05-04-2010, 19:03 uur
« Laatst bewerkt op: 05-04-2010, 19:09 uur door Hans B »
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15