Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

drukte in Yosemite

Discussie gestart

erna

Wij zijn in augustus precies in het weekend in Yosemite. Welk gedeelte, welke camping en welke activiteit is het minst druk? Als ik de berichten lees, zal dat weinig zijn. Ik hoop op een gouden tip van de ervaren Yosemite-bezoeker.
Wie helpt?

Erna
#1 - 20-02-2007, 22:21 uur

Marianne

Hallo Erna,

Weekenden in de parken zijn altijd erg druk. Zorg er voor dat je accomodatie in het park hebt. Alle campings in de vallei zullen vol zitten, maar dat zijn ze de hele zomer, dus wat dat betreft maakt het niet uit of je er in een weekend bent of niet.
Je kunt de campings 5 maanden van te voren reserveren. Als je van half juli tot half augustus wilt reserveren kun je dat vanaf 15 maart reserveren, van 15 aug tot 15 september vanaf 15 april. Je moet dat dan ook echt op de 15e doen, anders ben je te laat (reserveren via www.nps.gov/yose)
Je kunt ook overwegen om in Housekeeping Camp of in Curry Village te overnachten. Die kun je nu al reserveren, dan heb je iets voor als de campings vol zitten en annuleren kan altijd. Zie www.yosemitepark.com

Als je accomodatie in het park hebt zal het met de drukte wel meevallen. Je hoeft dan niet 's morgens in de file te staan voor de ingang, en je bent geen tijd kwijt met het parkeren van de auto.
In de vallei zal het druk zijn, maar als je overdag de drukte ontwijkt kun je aan het begin van de avond ook heerlijk wandelen in de vallei.De Yosemite Valley Loop is vrij onbekend, en dus aardig rustig.
Je zult merken dat waar je ook bent, de drukte heel snel minder wordt als je de wegen achter je laat. Een klein stukje lopen en weg zijn de massa's.

Tips:
Ga 's morgens vroeg met de bus naar Glacier Point en loop via de Panorama Trail terug naar de vallei. De bus vertrekt vanaf Yosemite Lodge. Reserveren lijkt me handig.
Je hebt dan geen parkeerproblemen bij Glacier Point, je kunt genieten van het uitzicht daarboven, en je hebt een geweldige wandeling die grotendeels (maar niet helemaal) bergafwaarts is, en je komt langs 3 watervallen waaronder de Illilouette Falls (die je alleen vanaf deze trail kunt zien) en de Vernal en Nevada Falls.

Of breng een bezoek aan Hetch Hetchy, een vrij onbekend deel van het park, maar heel mooi om te wandelen over de dam en langs het meer.

Tuolumne Meadows is ook een aanrader. Je zult zelfs in het weekend wel kunnen parkeren in de buurt van het visitor center daar, en van daaruit kun je wandelen naar bijvoorbeeld Soda Springs en verder.
In zijn algemeenheid geldt: hoe langer de wandeling, hoe minder mensen.

Ook altijd leuk en leerzaam: een rangeractiviteit bijwonen. De rangers weten ook prima de drukte te ontwijken.

Misschien is het aardig om een gidsje te kopen. Zowel de Lonely Planet Yosemite, als de Rough Guide voor Yosemite zijn geweldige gidsen en allebei in Nederland verkrijgbaar (gezien bij o.a. de Bijenkorf).

Zie ook ons reisverslag (vanaf 31 juli en vanaf 11 augustus).


Marianne
#2 - 20-02-2007, 22:45 uur
« Laatst bewerkt op: 21-02-2007, 08:20 uur door Marianne »

Veusy

Tips:
Ga 's morgens vroeg met de bus naar Glacier Point en loop via de Panorama Trail terug naar de vallei. De bus vertrekt vanaf Yosemite Lodge. Reserveren lijkt me handig.

Hallo Marianne,

enig idee hoe lang de bus erover doet van de Vallei tot op Glacier Point. En rijdt de bus in een stuk door, of stopt die regelmatig onderweg?

mvg,
Hans
#3 - 01-05-2007, 15:02 uur

Marianne

Hallo Hans,

De bus doet er ruim een uur over, misschien 1,5 uur. Hij rijdt in een keer door vanaf de Lodge naar Glacier Point, maar ik herinner me wel dat we de tijd namen bij El Capitan om de klimmers daar te bekijken. Maar het is niet zo dat je stopt om foto's te maken ofzo.
Kijk ook eens op http://www.yosemitepark.com/Activities_GuidedActivities_GlacierPointTour.aspx
Voor de rit heen en terug rekenen ze 4 uur, maar dan heb je boven waarschijnlijk uitgebreid de tijd om van het uitzicht te genieten.

Marianne
#4 - 01-05-2007, 20:23 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15