Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Dude ranches in Colorado ?

Discussie gestart

Margo Wening

Hallo allemaal,
in vervolg op ons Las Vegas avontuur volgende zomer kwam mijn echtgenieter met het idee van een dude ranch week in Colorado...

Heeft iemand hier ervaring mee ? En zo ja, met welke ranch ?

Vast weer bedankt !
#1 - 14-10-2004, 23:01 uur

marjon

Hoi, wij zijn dit jaar op een dude ranch in Texas geweest (Dixie Dude).
We zijn aan het adres gekomen via het internet.
zie onder 2 links naar database van ranches van alle staten. Wellicht dat je daar wel een leuke kan uitzoeken in Colorado. De meeste ranches hebben tegenwoordig ook een eigen website. Erg handig.

Succes!

www.ranchweb.com
www.guestranches.com/usa
#2 - 16-11-2004, 10:33 uur

Margo Wening

Dank je wel voor je reactie Marjon, maar kan je ook zeggen hoe dat jullie bevallen is qua onderdak / eten / bezig gehouden worden / kinderen ( indien van toepassing ) ?

Margo
#3 - 16-11-2004, 10:46 uur

Loek

Hallo allemaal,
in vervolg op ons Las Vegas avontuur volgende zomer kwam mijn echtgenieter met het idee van een dude ranch week in Colorado...

Heeft iemand hier ervaring mee ? En zo ja, met welke ranch ?

Vast weer bedankt !

Ik ga in het jacht seizoen weleens helpen bij het opzetten van jagerskampen bij King Mountain Ranch.  Deze ranch heeft ook familie vakantie pakketen in de zomer.  De omgeving is erg mooi, je kunt urenlang paardrijden zonder iemand tegen te komen in bossen en op rollende heuvels.  Voor informatie:
http://www.kingmountainranch.com/

Loek
#4 - 19-11-2004, 19:12 uur

marjon

Hoi Marhan,

Het verblijf is ons erg goed bevallen.
We hadden een erg leuke cottage, helemaal ingericht in de stijl van het oude westen. Bij de Dixie Dude Ranch waren er trouwens diverse types, er waren ook log-cabins. Die waren ook erg leuk. Het sanitair was echter zeer eenvoudig, maar wel schoon.

drie keer per dag aten we met alle gasten gezamelijk aan tafel in het hoofdgebouw (gewoon wat de pot schaft). Erg gezellig was dat. Net een grote familie.

twee keer per dag kon je mee gaan met een paardrijtocht. Deze varieerde per keer van anderhalf tot twee uur.

Ook kon je wandeltochten maken in het gebied. Kaartjes waren verkrijgbaar in het hoofdgebouw.

's avonds was er elke dag entertainment. Wij hebben een cowboyzanger op bezoek gehad, een paar countrydansjes geleerd en een hay-ride gedaan.
Elke avond werd er een kampvuur aangelegd en konden we marshmellows roosteren.

1 keer in de week werd er een ontbijt georganiseerd buiten in de natuur (cowboy cook-out). Helaas hebben wij dat niet meegemaakt. Leek me erg leuk.

op deze ranch was een zwembad en een hot-pool beschikbaar voor de gasten. En diverse spelletjes, zoals hoefijzer gooien en volleyballen. Als je wilde kon je meehelpen met de werknemers met het verzorgen van de paarden.

Wat ook erg leuk was dat ze hier twee honden en katten met kittens hadden rondlopen. Dat was erg gezellig. De honden hadden altijd wel zin in een spelletje.

In het hoofdgebouw waren ook spelletjes te leen voor de kinderen en daar kon ook tv gekeken worden (op een big-screen).

Marhan, je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat de activiteiten per ranch verschillen. Het leuke van de zoeksites die ik gemaild heb is dat je al van te voren een idee kan krijgen wat er zoal te doen is en hoe het er ongeveer uitziet aldaar.

Ik hoop dat je wat aan mijn info hebt!

groetjes,
Marjon

#5 - 23-11-2004, 10:23 uur

Margo Wening

Dank je wel Marjon :)

Persoonlijke ervaringen vind ik altijd handig om de "ik ben de beste, kies voor mij" reclames van de websites en ( in dit geval ) van de ranches zelf een beetje te filteren.

Stel je voor dat je info opvraagt over 10 ranches en over 7 hoor je alleen maar negatieve dingen, dan weet je in ieder geval waar je minder tijd aan hoeft te spenderen.

Ik heb van diverse ranches al materialen aangevraagd en ontvangen, het enige verschil dat direct opvalt is de prijs *grijns*.
Van sommigen krijg je een kopietje van de tekst op de website, maar ik heb ook een pakketje ontvangen met een persoonlijk handgeschreven briefje erbij, en dat zet direct een andere toon.

Jouw verhaal maakt het de moeite waard om de Dixie ranch wat nader te bestuderen, bedankt !

Margo
#6 - 23-11-2004, 10:32 uur

marjon

Hoi Margo,

jij bent snel zeg met antwoorden!

Ik wilde nog wel even opmerken dat de Dixie Dude Ranch in Texas Hill County (= zuid-Texas) ligt. Dus niet in Colorado, waar jij graag heen wilt gaan.

groetjes,
Marjon
#7 - 23-11-2004, 12:51 uur

Margo Wening

Hoi Marjon,

haha, dat snelle komt alleen omdat ik voor mijn werk de hele dag achter een PC en een laptop zit, en dus snel kan zien of er nieuwe mail is....

Maar ook omdat ik sowieso een internet/computerjunk ben  ;D

Groetjes, Margo

by the way goed dat je dat nog even zei van Texas, had ik helemaal niet in de gaten... *lol*
#8 - 23-11-2004, 13:04 uur

marjon

Ach Margo,

Nu heb je toch een beetje een idee hoe het kan zijn op een dude ranch.  ;)

Wat me ook erg leuk leek, was een working cattle ranch. Daar heb je ook nog long-horns rondlopen. Ik heb wel eens gelezen dat je daar ook kan meehelpen met veedrijven e.d.
Helaas kon ik zoiets niet vinden in Zuid-Texas.
Wellicht zijn er meer mogelijkheden hiervoor in Colorado.
#9 - 23-11-2004, 13:22 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15