Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Een of meer vragen over Alaska

Discussie gestart

Bakvet

Stel je hebt een bepaalde reden om naar Alaska te gaan. Ik begrijp uberhaupt niet waarom mensen richting Noordpool zouden willen reizen, maar goed, stel je hebt 49 redenen om het niet niet te doen en toch 1 reden om wel naar Alaska te gaan.  Het verblijf mag twee tot max. vier weken duren. Qua planning zou het waarschijnlijk rond half augustus beginnen. Een optie zou kunnen zijn - omdat je toch al aan de vrieskou van beneden de 20 graden Celcius gewend bent: op de terugweg een week op IJsland blijven.

Wat kun je dan het beste doen?

1) Naar b.v. Seattle of Vancouver vliegen, daar een auto en sneeuwkettingen huren en dan via British Columbia naar het noorden. Is deze route de moeite waard, plus de brandstof en voortdurend de kans om opeens voor een Moose uit te moeten wijken?

2) Naar Anchorage vliegen, daar een auto huren en wat National Parks bezoeken. Of is dat so-wie-so onmogelijk zonder helicopter of snow mobile?

Waar zou je verder heen kunnen gaan in Alaska? Ik ken AK alleen van Discovery Channel. Hebben ze daar ook bezienswaardigheden? En zou je genoeg overlevingskans hebben met een tent/slaapzak die tot min 10 graden Celcius gaat?
#1 - 20-10-2014, 21:35 uur

NMP

Hi Bakvet,

Gaan zal ik zeggen. Vergeet de kou in Aug. en die ene reden om te gaan heb ik met Hawaii (wordt mijn #50)

Wij, mijn vrouw en ik zijn er, ik meen in 2011 geweest en het was GEWELDIG. Wij zijn via Vancouver naar Whitehorse (Canada - Yukon gevlogen) daar ons motorhome opgehaald en 4,5 week rond gereden. Wij hebben 2 dagen (de eerste 2 dagen) regen gehad en nooit last gehad van muggen. Vaak hoor je van de 2 zaken, regen en muggen, maar wij hebben het perfect gehad. Ik kan er een boek over schrijven zo geweldig. En ja zeker de NP's bezoeken zoals Denali NP en Wrangell St-Elias NP. Neem ook Haines op in je planning. Maar ook Seward en Valdez. Jij ken AK alleen van Discovery Channel, ik heb er ervaring opgedaan met Nat Geo. Kijk maar een naar mijn AK filmpjes, hier de link. https://www.youtube.com/channel/UC7z9maNr2GyvyqrBsx_Q9Zg
Met en tent en een slaapzak kan je er ook prima terecht, tot -10 graden is zeker niet nodig. O ja, de "plaats" Chicken en Dawson zeker de moeite waard. Dus GAAN.
gr.
Marco
#2 - 20-10-2014, 22:02 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Jez

Sneeuwkettingen? Vrieskou? Snow mobiel? -10 graden? Nee joh, niet in augustus! Wij zijn in 2012 in september geweest - bewust, want dan zijn de meeste muggen dood (maar zijn er nog teveel van die krengen in leven). Het was 1 van onze mooiste vakanties ooit! We zijn gevlogen naar Anchorage. Eerst 10 dagen rondgereisd, door Alaska en Yukon. Toen de cruiseboot genomen van Whittier naar Vancouver. Dat was fenomenaal, want dan vaar je het Glacier NP door. We hadden perfect weer voor Alaska-standaards. Gemiddeld 15 graden, maar ook wel nachtvorst, en op 1 dag na alle dagen zon en droog. Maar je kunt er ook regen treffen.

Denali kun je alleen met een bustour bezoeken, duurt een hele dag en heeft op ons een onuitwisbare indruk gemaakt. Valdez en vooral de route er naartoe was het mooist.

Net als Marco kan ik er ook een boek over schrijven. Sterker nog: dat heb ik gedaan! Nou ja, soort van. Op mijn website, "2012 Alaska"
#3 - 20-10-2014, 22:30 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Loek

Ik ben ook net terug uit Alaska, ik was daar eind Augustus begin September. Mocht je nog na Jez' verslag nog fut hebben om nog een verslag te lezen hier is de mijne.  Mooie staat Alaska, maar kwa klimaat geef ik ook de voorkeur aan Hawaii ;)
#4 - 20-10-2014, 23:26 uur

Hans B

Ik zal even eenzelfde duit in het zakje doen als eerdere schrijvers.
Alaska : doen.
Wij zijn er in juli 2007 vanuit Montana met onze camper naartoe gereisd en weer terug.
We hadden 8 weken de tijd daarvoor.
Al met al een geweldige reis gemaakt.
De natuur en uitgestrektheid zijn overweldigend.
Bijzondere dorpjes als Tok en Chicken, de Top of the World Highway, gold pannen in Dawson, een day cruise vanuit Seward, russisch orthodoxe kerkjes, Homer met de heilbot vissers, een dag trip in Denali en dan woont de kerstman bij Fairbanks.
Ik zou er zo weer naartoe willen.
#5 - 21-10-2014, 08:16 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Old Faithful

Ik ben twee keer in Alaska geweest, de laatste keer al weer zo'n 35 jaar geleden. Als je het liefst drie weken met mooi weer op een strand ligt, moet je zeker niet naar Alaska gaan. Als je echter op zoek bent naar een belevenis in een indrukwekkende omgeving: Doen!

#6 - 21-10-2014, 11:41 uur
Groet,

Old Faithful

Bakvet

Ik ben de filmpjes en weblogs nog aan het doornemen, vind veel goede tips, die ik verder zal uitzoeken om een reisplan te maken.

Wel moet ik n.a.v. OF's reactie zeggen: wat ik tot nu toe het leukst vond om te doen, was in het westen van de VS. Dat was gratis kamperen in de back country in de woestijn, zodat je 's avonds lekker in shorts+shirt buiten kon zitten onder de sterrenhemel. Of bijvoorbeeld met een lamp het gastenboek lezen van een oude miner's cabin, zonder bezoek te krijgen van muggen of steekvliegen - hooguit van een nieuwsgierige specht, coyote, mule, vleermuis of black widow spider.
#7 - 22-10-2014, 20:18 uur

NMP

En? Heeft Bakvet al geboekt ??
Gr.
Marco
 
#8 - 31-10-2014, 19:13 uur
50 Staten bezocht.
See my USA movies at: http://www.youtube.com/user/routeusa

Bakvet

Sorry, ben momenteel nog even aan het studeren (d.w.z. letterlijk, niet op deze reis).
#9 - 03-11-2014, 20:39 uur

roseline

Alaska is fantastisch. Hoogtepunten waren onder andere een vlucht met een air taxi over Wrangel St Elias, en een vlucht vanuit Homer naar Katmai NP met de berenpopulatie. Ons reisverslag =http://roselinedebooserealaska2014.blogspot.be/
Wij waren er in juni, heerlijke temperaturen maar wel veel last van muggen....
#10 - 26-11-2014, 23:15 uur

Bakvet

Het ziet ernaar uit dat ik op z'n vroegst in 2016 naar Alaska kan gaan. Deze zomer valt het slecht met m'n werk te combineren. Het komt aan de andere kant ook wel goed uit. Er zijn bepaalde historische delen van de VS waar ik nog niet geweest ben, bijvoorbeeld Santa Fe, New Mexico en Omaha, Nebraska en de omgeving van die plekken. (Daar ben je minder aan de zomer gebonden.) Dan heb ik voor Alaska wat langere voorbereidingstijd.

Edit: Bedankt voor de laatste tip. Niets is zo veranderlijk als het weer en zo. Als alles meezit gaat het juni 2015 en met heel veel DEET worden.
#11 - 09-12-2014, 22:17 uur
« Laatst bewerkt op: 15-12-2014, 21:33 uur door Bakvet »

Jez

Edit: Bedankt voor de laatste tip. Niets is zo veranderlijk als het weer en zo. Als alles meezit gaat het juni 2015 en met heel veel DEET worden.

Overweeg anders september; dan zijn in elk geval de musquitoes dood. Wij hadden in Alaska minder last, meeste last in Yukon.
#12 - 16-12-2014, 00:11 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Bakvet

Later in het seizoen, dat geloof ik graag, zul je veel minder muggen hebben. Alleen maakt het mij geen steek meer uit, want de tickets zijn al geboekt voor juni: zo'n goedkope vlucht naar Edmonton, Canada met KLM. Dat ligt niet echt in de buurt van Alaska, al is dat best wel redelijk te bereizen vanuit Alberta. De reden dat ik mede voor juni kies is dat ik van plan ben een aantal keer te gaan kamperen. Dat is het leukst als het aantal zonne-uren zo groot mogelijk is.
#13 - 16-12-2014, 21:08 uur

Jazzy

Hmm, ik heb Alaska nooit echt overwogen als reisbestemming, maar na al deze enthousiaste reacties komt het misschien toch nog wel eens op mijn lijstje te staan.
#14 - 17-12-2014, 11:01 uur

Bakvet

Is iemand al eens met de pont naar Alaska geweest? Het is niet voordelig, zeker als je de auto meeneemt, al bespaar je dan wel op brandstof. Het lijkt me wel wat om op die manier, door de fjorden glijdend, naar m'n 50e Staat te gaan. Bovendien is de 'Alaska Marine Highway' een 'All-American Road', waar ik er ook al aardig wat van bezocht heb.
#15 - 28-12-2014, 17:26 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15