Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Een route voor drie weken west VS

Discussie gestart

BartV

Hallo,

Eind augustus is het dan eindelijk zover, we gaan voor het eerst naar de VS! Nu hebben we daar drie weken voor uitgetrokken en willen daar optimaal gebruik van maken.
We komen 's avond 22/08 in LA aan en vertrekken 's ochtends op 12/09 vanuit SF. Nu willen we daar met de auto een route rijden langs mooiste plekjes en overnachten in verschillende motels. Zijn er mensen die ervaring hebben en die een mooie route weten? 

Groeten Bart
#1 - 29-05-2009, 20:16 uur

Hans B

Als het je 1e keer USA-west is, rijden de meesten de geijkte route:
LA - LV - Grand Canyon - Page - Bryce - Zion - Death Valley - Yosemite - SF.
Een schitterende route. Misschien nog uit te breiden met een side-step als er tijd voor is.

Succes met de puzzel, Hans

#2 - 29-05-2009, 20:20 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

De route die Hans voorstelt is inderdaad de meest geijkte route, waarbij je alle hoogtepunten aandoet. Is goed te doen in 3 weken znder de kustroute. Lees eens wat reisverlsagen om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Voor de parken is een overnachting in het park aan te raden, zeker bij een groot park als Yosemite. reerveren zal zeker in augustus maar ook in september nog nodig zijn, via www.yosemietpark.com . Voor de GC kijk bij www.xanterra.com .

Marianne
#3 - 29-05-2009, 22:16 uur

BartV

Bedankt voor de tips. Hier kan ik al mee verder. Het is wel een puzzel hoor...! We zitten zelf nog een beetje te twijfelen of we de route  Palm Springs - Joshua Tree Park - route 66 - Grand Canyon of de route San Diego - Scottsdale - Sedona - Grand Canyon zullen nemen. Iemand een idee?
#4 - 31-05-2009, 14:02 uur

Marianne

Of je voor route66 of Sedona kiest is heel persoonlijk. Qua natuur is de route via Sedona mooier. Wel Scottsdale overslaan, ik zou dan via Prescott rijden.
Je bent nu details aan het invullen, ik zou eerst in grote lijnen de route uitschrijven zodat je weet hoeveel tijd je overal hebt. Als je veel wilt wandelen (en dat is de beste manier om de parken te zien) en ook nog tijd in de steden wilt doorbrengen, dan heb je misschien geen tijd om nog via San Diego of Sedona te rijden.

Marianne
#5 - 31-05-2009, 16:21 uur

BartV

Na lang puzzelen heb ik een route in elkaar geknutseld. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden en of deze te doen is.


1)   AMS  - LA
2)   LA
3)   LA
4)   Palm Springs – Joshua tree Park  - Overnachting  Blythe
5)   Sedona
6)   Grand Canyon
7)   Grand Canyon
8 )   Petrified National Forest – Overnachting omgeving
9)   Canyon de Chelly  - Overnachting Kayenta
10)   Monument Valley – Overnachting Moab
11)   Arches National Park – Overnachting Moab
12)   Canyon land National Park – overnachting Torry
13)   Capitol Reef National Park – Bryce Canyon – Overnachting omg.  Bryce canyon
14)   Zion National Park – las Vegas
15)   Las Vegas
16)   Death Valley – Yosemite National Park
17)   Yosemite National Park
18)   Yosemite National Park - San Francisco
19)   San Francisco
20)   San Francisco
21)   San Francisco
22)   San Francisco - Amsterdam

Groeten bart
#6 - 01-06-2009, 01:18 uur

Marianne

hallo Bart,

Je hebt een aardig ambitieus rondje, schrijf het eens uit met de afstanden en reistijden erbij. Houd er rekening mee dat je toch ook tijd nodig hebt om sommige parken te bekijken, zoals in Canyon de Chelly. Ik zou dat voor een eerste reis overslaan en zorgen dat ik meer tijd had voor parken als Bryce en Zion.

Onderstaand stuk is echt heel vol, met veel mijlen en ik begrijp niet wanneer je nu van Las Vegas naar DV wilt rijden.

13)   Capitol Reef National Park – Bryce Canyon – Overnachting omg.  Bryce canyon
14)   Zion National Park – las Vegas
15)   Las Vegas
16)   Death Valley – Yosemite National Park


Schrijf het eens zo uit:
13)   Capitol Reef National Park – Bryce Canyon – Overnachting omg.  Bryce canyon
14)   van Bryce Canyon naar las Vegas (via Zion National Park)
15)   Las Vegas
16)  van Las Vegas naar Yosemite National Park (via Death Valley)
Vooral de laatste dag is niet aan te raden, en als je al op de 15e naar DV gaat, heb je weer weinig tijd voor Las Vegas.
Ik zou zeggen, schrap CdC, en misschien ook Petrified Forest, en doe de rest wat rustiger.
Yosemite is een verschrikkelijk groot park waar je in 1 dag maar heel weinig van kunt zien.
Je zou trouwens wel wat tijd kunnen winnen door sneller van LA naar de GC te rijden, met 1 tussenstop (en zelfs zonder tussenstop) is het ook te doen.

Marianne
#7 - 01-06-2009, 10:39 uur

BartV

Ik ga weer even puzzelen voor een wat minder lange reis..  Ik laat Petrified National Forest en Canyon de Chelly  maar zitten, wordt inderdaad wel erg veel zo!

Groeten Bart
#8 - 02-06-2009, 19:26 uur

Hans B

Goede keuze Bart.
Je had het wel erg vol gepropt.
Misschien zeg je achteraf, het had er wel bij gekund.
Maar dan ga je toch gewoon een keer weer.
#9 - 02-06-2009, 21:46 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

BartV

Een andere route verzonnen. Deze is volgens mij wel goed te doen. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

1.   AMS – LA
2.   LA
3.   LA
4.   Palm Springs - overnachting Palm Springs
5.   Via Joshua tree Park - overnachting richting Grand Canyon
6.   Grand Canyon – overnachting omg
7.   Gran Coanyon – overnachting omg
8.   Monument Valley – overnachting kayenta
9.   Antilope Canyon / Lake Powell – overnachting Page
10.   Brice Canyon – overnachting omg
11.   Zion – overnachting Las Vegas?
12.   Las Vegas
13.   Las Vegas / Hooverdam
14.   Death valley - overnachting richting Yosemite
15.   Yosemite - overnachting omg
16.   Yosemite - overnachting omg
17.   Sequoia - overnachting ??
18.   Montery - overnachting Montery
19.   SF
20.   SF
21.   SF
22.   SF - AMS

Ik las alleen wel dat de weg die we willen nemen tussen Death Valley en Yosemite NP, nl de Tioga Pas mogelijk afgesloten kan zijn. Heeft iemand hier ervaring mee of enig idee hoe we hier achter kunnen komen?

Groeten Bart
#10 - 03-06-2009, 12:54 uur

Marianne

De Tioga Pass sluit meestal in oktober of november, op de NPS-site kun je een overzicht vinden van de afgelopen jaren. Zegt natuurlijk niets over dit jaar. Normaal gesproken moet het in september geen probleem zijn.

Voor de GC en ook voor Yosemite kan ik een overnachting inhet park aanbevelen, reserveer dat zo snel mogelijk (annuleren kan altijd nog, mocht je nog iets willen veranderen).

Het stuk Page-Bryce-Zion-LV vind ik nog steeds wat gehaast. Overnacht bij Bryce in de buurt, en ook bij Zion (Springdale). Vanuit springdale kun je met een gratis shuttlebus het park in, erg handig, wnat het parkeerterrein in Zion is in de zomer snel vol.
Ik zou Sequoia overslaan, want met 1 overnachting kun je daar toch veel te weinig doen, zonde van zo'n groot en mooi park om er helemaal geen tijd te hebben. Sequoia/Kings Canyon is niet een park om doorheen te rijden, je zult echt de auto uit moeten en gaan wandelen.
Je kunt bij Monument valley overnachten, dat is mooier dan in Kayenta. Nieuw en duur is het View hotel, goedkoper is Goulding's Lodge, en de allerbeste deal, met ook nog steeds een mooi uitzicht, is een cabin op Goulding's Campground (zie ons 2008-verslag).

Ik vind het wel grappig dat je iets schrapt en dan weer 2 nieuwe dingen er voor in de plaats zet, dat schiet natuurlijk niet op zo! ???

Marianne
#11 - 03-06-2009, 13:53 uur

BartV

Het is niet echt onze bedoeling om veel te gaan wandelen aangezien we maar beperkt de tijd hebben. We willen natuurlijk wel zo veel mogelijk van het westen bekijken. Ik zag dat er een auto route is die door het westelijke deel van Sequoia gaat. Ons lijkt dit park er indrukwekkend met al die mammoet bomen.

Ik las in een reisverslag dat de 17 mls drive een hele mooie route moest zijn, daarom heb ik Montery nog als optie toegevoegd.. Ik heb natuurlijk geen idee of dit de moeite waard is.

Ik heb gelijk een reservering proberen te maken in de Gouldings Lodge, was helaas al volgeboekt.. :-\  Gouldings Campground was nog wel plek voor een lodge. Ik moet dan wel gelijk het hele bedrag overmaken. Is annuleren dan nog wel mogelijk?
Is eind augustus - begin september trouwens nog steeds een drukke periode? 

Groeten Bart
#12 - 03-06-2009, 17:46 uur

Hans B

Als je overal maar kort kunt zijn, zou ik de omweg naar Sequoia laten vervallen.
In het zuiden van Yosemite zijn dezelfde reuzenbomen ook de zien.
En ze zijn even zo indrukwekken.
Deze dag kun je elders beter besteden.

Hans
#13 - 03-06-2009, 20:06 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Het is niet echt onze bedoeling om veel te gaan wandelen aangezien we maar beperkt de tijd hebben. We willen natuurlijk wel zo veel mogelijk van het westen bekijken. Ik zag dat er een auto route is die door het westelijke deel van Sequoia gaat. Ons lijkt dit park er indrukwekkend met al die mammoet bomen.
Vergeet niet dat je van sommige parken echt niet veel ziet als je niet gaat wandelen. Dat geldt zeker voor Sequoia, want je ziet vanuit de auto geen sequoia's.  Voor de General sherman tree moet je heen en terug ongeveer 40 minuten lopen, zie ook  hier.
Ik doe liever een paar parken goed, dan veel parken maar half. Als je niet van plan bent om ooit nog eens terug te gaan kun je er natuurlijk voor kiezen om alles vluchtig te doen, maar eigenlijk zie je dan niet echt veel.

Ik las in een reisverslag dat de 17 mls drive een hele mooie route moest zijn, daarom heb ik Montery nog als optie toegevoegd.. Ik heb natuurlijk geen idee of dit de moeite waard is.

Het is wel mooi om een stuk van de kust mee te nemen, en ook het aquarium in Monterey is de moeite waard.

Ik heb gelijk een reservering proberen te maken in de Gouldings Lodge, was helaas al volgeboekt.. :-\  Gouldings Campground was nog wel plek voor een lodge. Ik moet dan wel gelijk het hele bedrag overmaken. Is annuleren dan nog wel mogelijk?
Is eind augustus - begin september trouwens nog steeds een drukke periode?  

Annuleren hangt van de voorwaarden af, maakt niet uit of je al betaald hebt of niet. Als je volgens de voorwaarden nog kunt annuleren (meestal kan dat tot 24 uur van te voren als je geen special deal hebt of zo) krijg je het geld weer teruggestorrt op je cc. Het kan nog best druk zijn in die periode, zeker in de weekenden, maar ook daarbuiten nog.

Marianne
#14 - 03-06-2009, 21:16 uur
« Laatst bewerkt op: 03-06-2009, 21:19 uur door Marianne »

Hans B

Als je besluit Sequoia weg te laten, zou ik kiezen voor extra tijd in Zion met overnachting in bv Springdale.

Van Yosemite zou je op het laatst de zuidelijke in/uitgang kunnen nemen hier staan ook de reuzenbomen (Mariposa Grove) en overnachten in Oakhurst.
Dan de route naar de kust langs bijvoorbeeld Merced, Los Banos, Gilroy naar Monterey.
Ben je meteen op z'n plek voor het aquarium en kun je een stuk kustroute (101) naar San Francisco rijden.

succes, Hans
#15 - 03-06-2009, 22:23 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15