Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

een voorzetje

Discussie gestart

anja

Het duurt nog een tijdje maar de voorbereiding is al halve pret, willen jullie eens kijken naar onderstaand schema?

Dag 1          : aankomst San Francisco
Dag 2          : SF, sightseeing + bijkomen;
Dag 3t/m 5 : Yosemite (totaal 3 nachten)
Dag 6 t/m 8 : Kings
Dag 8 t/m 9: Death Valley
Dag 10 t/m 11: Las Vegas
Dag 12: Zion
Dag 13 en 14: Bryce
Dag 15 en 16: Moab
dag 17 ?
Dag 18 en 19: Grand Canyon
Dag 20: ??
Dag 21 t/m 22: Anaheim
Dag 23 ??
Dag 24 San Francisco

Met 2 reisdagen erbij hebben wij 26 dagen beschikbaar, misschien worden het er 2 meer.

Ik sta open voor op- en aanmerkingen
#1 - 30-04-2007, 16:40 uur

wippelgem

hoi hoi

antelope canyon is ook mooi, ik ben er zelf niet geweest en daar heb ik nog steeds spijt van!!!!!

ik zou een dagje meer in san fransisco spenderen!

arches en monument valley bij moab zijn zeker de moeite.

ik vind je volgorde ook niet echt logisch....

ik zou doen:

3 dagen san francisco (huur een fiets en rij de golden gate bridge over!)
2 dagen yosemite (aanrader is er fiets huren en er een toertje doen!)
kings??? ken ik niet. wat trekt je daar aan?
death valley: 1 dagje doorrijden is meer dan voldoende - ik zou er geen nacht doorbrengen
2 dagen las vegas
2 dagen bryce
1 dag zion (vergeet kolob canyons niet - deeltje van zion)
2 dagen moab (arches en monument valley)
1 dag lake powell (antelope canyon)
2 dagen grand canyon
2 dagen LA
2 dagen langs kust terug naar san francisco

zo zit ik aan 20 dagen, je hebt dus zeker nog ruimte om ergens langer te blijven.
maar reken ook goed uit hoe ver alles uit elkaar ligt via vb randmcnally.com zodat je niet voor verrassingen komt te staan!

veel plezier nog!!!!


#2 - 30-04-2007, 20:43 uur
2000 New York - Washington
2002 rondreis Westen
2006 rondreis Mid-West
2007 rondreis Florida

Hans B

Ben het met wippelgem eens.
doe eerst 3 dagen S.F. zeker om wat bij te komen en een rustige start te maken.

als je vlotjes Kings wilt doen, ik neem aan dat je bedoelt Kings Canyon en ook Sequoia NP, zou ik willen adviseren.
Voor het bekijken van de reuzenbomen, neem de Mariposa Grove in het zuiden van Yosemite.
Zijn dezelfde bomen en ook 100+ meter hoog.
Het bespaart je de veel langere rit van Yosemite via K.C. en Seq via Bakersfield naar Las Vegas.
Ga in plaats daarvan over de prachtige Tioga Road (Yosemite NP) via Mono Lake, Mammoth Lakes naar Death Valley.

Death Valley is in 1 dag te doorkruisen.

Als je L.V. erg leuk vindt zou ik daar een dag extra blijven.

Zion 2 dagen, Bryce 1 dag.

Je hebt minimaal 1 reisdag nodig om van Bryce naar Moab te komen.

Moab 2 dagen is ok

Moab - Monument Valley - Page

Een helegoede optie in Page is om de Antilope Canyon te doen en verder wat te relaxen aan het Lake Powell.

Voor de rest kun je hier en daar nog wel wat uitbreiden, maar dat zall aan je tempo liggen en je kan pas ter plaatse bekijken wat je echt interesseert en waar je zo aan voorbij gaat rijden.  Moeilijk om dat in te schatten. Wellicht heb je na de Grand Canyon nog wat dagen over en zou je L.V. nog eens willen aandoen of naar Seaworld in S.D. gaan.
Voor 26 dagen is dit schema heel goed te doen.

succes, Hans
#3 - 30-04-2007, 20:56 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Bonnie

Ik vond het een hele belevenis in Death Valley te overnachten.  Ik vond het park ook zo mooi , dat het zonde is om er in 1 dag doorheen te cruisen. Het gaat wel , makkelijk zelfs, maar ik zou altijd kiezen voor een nachtje in het te bizarre Death Valley!

groeten Bonnie
#4 - 30-04-2007, 22:38 uur

allard

antelope canyon is ook mooi, ik ben er zelf niet geweest en daar heb ik nog steeds spijt van!!!!!

Misschien had je ook wel spijt als je er wel geweest was. Onze ervaring was dat je in no time door de canyon gejaagd werd. Opschieten, opschieten en nog eens opschieten. Overal fotografen met uiteenlopende camera's en statieven. Iedereen wil tegelijk "de foto" maken op "de plek". Het was een vrij nauwe donkere kloof. Alleen die plekken waar het licht op dat moment goed doorheen viel zagen er spectaculair uit. Het is echt geen aaneenschakeling van "Oh" en "Ah"'. Onze nieuwsgierigheid is geheel bevredigd. Dat wel. Inclusief de reis hoef je er niet meer dan twee uur voor uit te trekken. Langer mag je er niet zijn.

Allard.
#5 - 30-04-2007, 22:49 uur

Marianne

Hallo Anja,

Je hebt inderdaad nog even de tijd, maar het is best wel handig om alvast een idee te hebben van wat je wilt zien en hoevele tijd dat kost. Sommige dingen moet je op tijd boeken, zoals de vlucht en sommige accomodatie. Het fijntunen kan dan later wel.

Kings Canyon en Sequoia zijn erg de moeite waard, maar als je vanaf Yosemite daar langs rijd mis je wel de route langs de Tioga Pass. Maar je zou ook de Tioga Road vanuit Yosemite kunnen doen als je er toch twee dagen zit. Of maak er drie dagen van, want er is meer dan genoeg te doen. Een andere mogelijkheid is om Kings canyon en Sequoia helemaal te laten vallen en in Yosemite de Mariposa Grove te bezoeken.

Als je de route opstelt hou dan ook rekening met de reistijden tussen sommige plaatsen, dat kan soms ook een hele dag zijn.

In Death Valley is 1 nacht voldoende, plan het zo dat je in de namiddag aankomt en in de loop van de volgende dag vertrekt; je zult daar niet op het heetst van de dag veel willen doen.
Zion vind ik erg mooi, net als Bryce. Twee hele dagen is redelijk veel voor Bryce, maar je kunt je er wel goed vermaken. Onze kinderen vonden de camping heerlijk, en ze hebben ook meegedaan aan het junior ranger programma. Paardrijden is ook een mogelijkheid.

Willen jullie Los Angeles overslaan? Universal Studios is wel erg leuk voor de kinderen.  Tussen LA en San Francisco is nog een stop verstandig. Je zou het dan zo kunnen doen:

Dag 1          : aankomst San Francisco
Dag 2          : SF, sightseeing + bijkomen;
Dag 3          : SF- Yosemite (ca 4 uur rijden)
Dag 4,5       : Yosemite
Dag 6          : Yosemite naar Kings Canyon/Sequoia
Dag 7          : Kings Canyon/Sequoia
Dag 8          : naar Death Valley (1 dag rijden)
Dag 9          : Death Valley naar Las Vegas
Dag 10/11   : Las Vegas
Dag 12:       : Las Vegas naar Zion
Dag 13        : Zion
Dag 14        : Zion naar  Bryce
Dag 15        : bryce naar Moab
Dag 16        : Moab (Arches)
dag 17         : Moab - Monument Valley -Page (lange dag)
Dag 18         : Page -Antilope Canyon - Grand Canyon
Dag 19         : Grand Canyon
Dag 20         : Grand canyon - ??
Dag 21         : ?? naar Anaheim
Dag 22        : Anaheim
Dag 23        : Anaheim - LA
Dag 24         : LA -?
Dag 25         : ??
Dag 26         : ?? - San Francisco

Ik vind zelf de tijd voor Bryce en voor Moab wat krap in dit schema. En ook in LA of SF  kun je je nog wel langer vermaken. Misschien toch Sequoia laten vallen. Of Moab, 1 hele dag is wel wat weinig.  

Marianne
#6 - 30-04-2007, 22:58 uur
« Laatst bewerkt op: 30-04-2007, 23:01 uur door Marianne »

anja

Een nieuw voorzetje, wij wilden naar Moab voor de natuur en de activiteiten maar ik weet niet of onze kinderen dat leuk vinden, ik heb er seaworld bijgeplakt.

Zal South lake tahoe leuk zijn voor de kinderen of is er niets te beleven voor 1 dag?

Dag 1          : aankomst San Francisco
Dag 2          : SF, sightseeing + bijkomen;
Dag 3          : SF- Yosemite (ca 4 uur rijden)
Dag 4,5 , 6   : Yosemite
Dag 7          : Yosemite naar Death Valley
Dag 8          : Death Valley naar Las Vegas
Dag 9/10     : Las Vegas
Dag 11:       : Las Vegas naar Zion
Dag 12        : Zion
Dag 13        : Zion naar  Bryce
Dag 14         : bryce
dag 15         : Bryce - Monument Valley -Page (lange dag)
Dag 16         : Page -Antilope Canyon - Grand Canyon
Dag 17         : Grand Canyon
Dag 18        : Grand canyon - ??
Dag 19         : ?? naar San Diego
Dag 20      : San diego (seworld)
Dag 21       : San Diego – anaheim (disney)
Dag 22       : Disney
Dag 23      :  LA (shoppen of universal)   
Dag 24         : ??
Dag 25         : ?? - San Francisco
#7 - 27-05-2007, 20:11 uur

Tekkel

Hoe oud zijn de kids?
Want tussen San Diego en LA ligt Legoland (in Carlsbad).

Bart
#8 - 27-05-2007, 20:24 uur
Visum Australia granted; 12-01-2009

Marianne

Nieuw!
Een nieuw voorzetje, wij wilden naar Moab voor de natuur en de activiteiten maar ik weet niet of onze kinderen dat leuk vinden, ik heb er seaworld bijgeplakt.
Ik denk dat dat beter is; wij zijn nog niet met de kinderen naar Arches of canyonlands geweest, maar ik dnek dat dat minder aan zal spreken dan parken als Yosemite of Zion.

Zal South lake tahoe leuk zijn voor de kinderen of is er niets te beleven voor 1 dag?
Ik zou er niet voor 1 dag naar toe rijden. Je hebt er wel strand, maar voor zwemmen is het vrij koud. Een boottocht is misschien wel leuk, en wij zijn vorig jaar met de kabelbaan naar boven geweest, maar echt bijzonder vond ik het niet.


Dag 1          : aankomst San Francisco
Dag 2          : SF, sightseeing + bijkomen;
Dag 3          : SF- Yosemite (ca 4 uur rijden)
Je zou kunnen overwegen om onderweg via Columbia State Park te gaan. Stelt niet veel voor, maar is wel aardig om te bekijken, en de kinderen kunnen goud gaan 'pannen'. Zie ons 2006-verslag, eind juli.

Dag 4,5 , 6   : Yosemite Wij zijn met de kinderen al 3 keer naar Yosemite geweest, het is hun (en ons) favoriete park. In onze reisverslagen kun je misschien wat ideeën opdoen.
Dag 7          : Yosemite naar Death Valley Dit is een lange dag, misschien is het aan te raden om op dag 6 iets buiten Yosemite te overnachten, dan kun je op die dag ook nog het oostelijke deel van het park op je gemak bekijken. Dag 8          : Death Valley naar Las Vegas Zie ons 2006-verslag voor een mooie route.
Dag 9/10     : Las Vegas
Dag 11:       : Las Vegas naar Zion
Dag 12        : Zion
Dag 13        : Zion naar  Bryce
Dag 14         : bryce
dag 15         : Bryce - Monument Valley -Page (lange dag) Dit is inderdaad een lange dag, mischien kun je beter Antelope Canyon op dag 15 doen, en dan in Page overnachten, en de volgende naar Monument Valley. Misschien is het aardig om daar te voernachten, of een stuk terugrijden en in bv Kayenta overnachten. Dag 16         : Page -Antilope Canyon - Grand Canyon
Dag 17         : Grand Canyon
Dag 18        : Grand canyon - ?? Als je via Prescott rijdt zou je in Blythe kunenn overnachten.
Dag 19         : ?? naar San Diego
Dag 20      : San diego (seworld)
Dag 21       : San Diego – anaheim (disney)
Dag 22       : Disney
Dag 23      :  LA (shoppen of universal)   
Dag 24         : ?? 1 overnachting kan, maar als je nog wat wilt zien of doen onderweg, zou ik er twee overnachtingen plannen.
Dag 25         : ?? - San Francisco

Marianne
#9 - 28-05-2007, 00:27 uur
« Laatst bewerkt op: 28-05-2007, 13:58 uur door Marianne »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15