Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerst opzetje... WDC-Denver-Yellow stone-SLC-LV-CHI

Discussie gestart

EF JAY

Dag allemaal,

Onderstaand is ons eerste groffe route planning met een normale auto. Deels ook aan het begin en eind zonder auto. Daar willen we dan fietsen huren dan wel yellow cab transport gebruiken. Is onderstaande route logisch ? Laat ik steken vallen ? Het gebied rondom LV/Utah hebben we al eerder bezocht (dus Yosemite, Bryce, Zion,DV dat slaan we over)

1   Arrival Washington 17.00                                                            air
2   Washington- Memorial Monumenst Cap. Hill   
3   Washington->Denver-pick up SUV                       ochtendvucht
4   Denver->Rocky Mountains-Cody                                550 mile                   
5   Yellow stone- Mammoth springs - Tower Fall               30
6   Yellow stone Norris-Old Faithfull-West Thumb-Village    40
7   Yellow stone   
8   Yellow stone ->Grand Teton-Salt Lake City.             358
9   Salt Lake City-> MOAB Arches                                      260
10   MOAB -Arches ->Lake Power                                       170
11   Lake Powel->Monument Valley- GC                            300
12   Grand Canyon-> Las Vega                                            280
13   Las Vegas   
14   Las Vegas   
15   Las Vegas->Chicago                                                     air
16   Chicago   
17   Chicago-vertrek om 23.00   

Tevens de vraag of er op de route DENVER-SLC goede outlets te vinden zijn ? (a la Premium outlets zoals bij SD-Tijuana of zoals in Orlando).

Alle suggesties zijn welkom.
  :)

Groet,

Frank
#1 - 16-02-2014, 21:32 uur

Marianne

Nou, daar zitten wat ambitieuze stukken in. Een dag voor Washington is erg weinig. Liggne de vluchten vast? Anders zou ik het overslaan en voor een andere keer bewaren en dan met wat meer tijd.
Dan Denver-Cody via RMNP. Dat is meer dan 10 uur rijden, en dan ben je de auto nog niet uit geweest. zonder RMNP is het al meer dan 8 uur.
Voor Yellowstone heb je wel voldoende tijd, maar daarna gaat het weer erg snel. Voor de parken bij Moab heb je veel te weinig tijd. Behalve ARches heb je ook Canyonlands en Dead Horse Point SP.
Van Moab naar Page kom je langs Monument Valley, dus het is niet handig om MV de dag erna te doen. Jammer om er niet te overnachten, de uren aan het eind van de dag en in de ochtend zijn daar het mooiste.
Heb je plannen voor Page? Ik neem aan dat je daar ook al eerder bent geweest? En de GC waarschijnlijk ook? Ik zou meer tijd uittrekken voor Moab en het beign van de eis en bijvoorbeeld Page laten vallen.

Marianne
#2 - 16-02-2014, 22:44 uur

EF JAY

Dag Marianne,

Bedankt voor je reactie. We gaan er even mee stoeien. We hebben maar 2 weken tijd , dus dat zorgt voor veel Kilometers, maar zijn we aan gewend.

Ik neem alles even mee en kom met eventuele vragen nogmaals terug.

Gr,

Frank
#3 - 17-02-2014, 07:54 uur

Cees A

Nieuw!
Ik speel ook even advocaat van de duivel.  Waarom vlieg je naar Denver ? Je doet verder niks in die omgeving.
Kun je niet beter naar Billings of Bozeman vliegen ? Scheelt je 1 dag en 500 mijl autorijden.  In Billings of Bozeman zit je veel dichter bij Yellowstone. 
Vanaf bijvoorbeeld Billings kun je via de Beartooth Pass Yellowstone binnenrijden en vanaf Bozeman via Gardiner (noordelijke ingang)

Hetzelfde geldt voor Moab.  Je rijdt er naar toe maar vervolgens neem je geen tijd om de 3 parken (2 national en 1 state) te bekijken.

Moab - Lake Powell - Monument Valley - Grand Canyon is ook geen echt logische volgorde.
Als je van Moab naar Page rijdt kom je langs Monument Valley.
Beter zou zijn: (in jouw schema)
10:  Van Moab via Monument Valley naar Page.
11:  Van Page naar Grand Canyon
12:  Van Grand Canyon naar Las Vegas
We hebben het dan even niet over het feit dat je ook hier redelijk krap in je tijd zit.

Ik zou een veel compacter reisschema in overweging willen geven:  Bijvoorbeeld zoiets:
1  Arrival Washington 17.00
2   Washington- Memorial Monumenst Cap. Hill 
3   Washington - Billings - ophalen huurauto
4   Billings Via Beartooth Pass door Lamar Valley (veel wildlife) naar Gardiner voor overnachting                   
5   Van Gardiner via Mammoth Hot Springs - Roaring Mt. - Norris- naar West yellowstone voor overnachting.
6   West Yellowstone - Zuidelijke geiservelden - West Yellowstone 
7   Yellowstone ->Grand Teton--> Jackson.
8   Jackson - Craters of the Moon - Twin Falls.  Zie afbeeldingen watervallen:   http://www.city-data.com/city/Twin-Falls-Idaho.html
9   Twin Falls - Salt Lake City. (eventueel via Bonneville  Salt Flats)
10  Salt Lake City - via Cedar Breaks naar St.George
12  In de ochtend naar Snow canyon, daarna naar Las Vegas: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/snowcanyon/snowcanyon.html
13   Las Vegas   
14   Las Vegas   
15   Las Vegas->Chicago
16   Chicago   
17   Chicago-vertrek om 23.00   

#4 - 17-02-2014, 09:47 uur
« Laatst bewerkt op: 17-02-2014, 16:39 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15