Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste Idee Route Juni 2008

Discussie gestart

MiamiHeat

Hi,

Je kan er maar nooit te vroeg mee beginnen....van 5 t/m 22 juni 2008 gaan we naar West USA.

De volgende route hebben we in ons hoofd zitten.

Donderdag    5-6-2008   Amsterdam   Los Angeles      
Vrijdag   6-6-2008   Los Angeles   San Simeon      
Zaterdag   7-6-2008   San Simeon   San Francisco      
Zondag   8-6-2008   San Francisco         
Maandag   9-6-2008   San Francisco   Midpines (Yosemite)      
Dinsdag   10-6-2008   Midpines (Yosemite)         
Woensdag   11-6-2008   Midpines (Yosemite)   Ely   (als Tioga Pass open is)   
Donderdag   12-6-2008   Ely                    Great Basin N.P.    St. George   
Vrijdag   13-6-2008   St. George                   Zion N.P.             Bryce N.P.       Boulder
Zaterdag   14-6-2008   Boulder                   Moab      
Zondag   15-6-2008   Moab                   Arches N.P.   Monument Valley   Mexican Hat
Maandag   16-6-2008   Mexican Hat   Grand Canyon   Williams   
Dinsdag   17-6-2008   Williams                   Hoover Dam   Las Vegas   
Woensdag   18-6-2008   Las Vegas                   Death Valley   Barstow   
Donderdag   19-6-2008   Barstow                   Joshua Tree N.P.   Santa Monica   
Vrijdag   20-6-2008   Santa Monica         
Zaterdag   21-6-2008   Santa Monica         
Zondag   22-6-2008   Santa Monica   Amsterdam      
Maandag   23-6-2008   Amsterdam      

Ok this is it.

Ter info Zion en Bryce hebben we al twee keer eerder gezien dus hier karren we echt doorheen........puur voor wat foto's.

Is dit te doen? Is dit een leuke route? Hebben jullie nog tips? Wellicht een compleet andere route?

Alvast bedankt voor jullie Input.

Cheerzzzz   


               
      
#1 - 13-08-2007, 20:23 uur
« Laatst bewerkt op: 13-08-2007, 20:26 uur door The Grove »

allard

Linksboven lees ik "US4all President". Daarbij stel ik me iemand voor die alles al gezien heeft en die je dus niks meer hoeft te vertellen. Maar goed, je vraagt erom. Het deel van 12 t/m 18 juni vind ik het meest aansprekend. Daar zou ik dus het meeste tijd in stoppen. Ik zou dat deel zeker een leuke route willen noemen. Californië (westelijk van de Sierra) hebben we al drie maal bezocht. Dat hebben we er de vierde maal dus heel bewust uit gelaten. Dat geld dan misschien in jullie geval voor Zuid Utah en Noord Arizona, waar je "maar" hooguit één week aan besteed. Ik zou de verhouding omdraaien, maar smaken verschillen.

Allard
#2 - 14-08-2007, 00:01 uur

Wop

Citaat
Linksboven lees ik "US4all President"

Allard, dit slaat op het aantal geposte berichten en niet op het aantal Amerika bezoekjes.. Dus elke input is welkom als iemand daar netjes omvraagt.


#3 - 14-08-2007, 13:01 uur

MiamiHeat

Thanx Allard,

Ondanks dat we al vaak in de States zijn geweest zijn sommige zaken voor mij ook nieuw en onbekend derhalve roep ik de hulp in van mijn mede Forum genoten. Het middengedeelte spreekt ons ook het meeste aan. SF hebben we al 5 keer gezien dus eigenlijk willen we dat toch laten zitten. We hebben daarom onze ogen ook op Yelowstone laten vallen. Gelukkig hebben we nog tot volgend jaar de tijd maar de voorbereiding is gewoon erg leuk.

Wel bedankt voor je input.

Cheerzz
#4 - 14-08-2007, 18:19 uur

Michiel77

Ik zou zeker ook een keer noordelijker kijken is zeer de moeite. Yellowstone en bv Olympic zijn de moeite meer dan waar. Misschien Olympic nog wel meer dan Yelloewstone (misschien, minder wildlife). Maar ja misschien ook niet smaken verschillen. Maar beide parken moet je toch een keer gezien hebben. Het is weer zo totaal anders als de overweldigende rotsformatie en uitzichten van het (mid)-westen. Ga dit jaar voor de tweede keer naar Yellowstone en Olympic, kijk er nu alweer een hele tijd naar uit.
#5 - 14-08-2007, 18:30 uur

Ine

Het lijkt erop dat je dat "karren maar" ook op andere stukken gaat toepassen....

in Moab kan je makkelijk 1 dag meer blijven. Er is niet alleen Arches NP, maar ook Canyonlands en zeker Dead Horse SP.
Vandaar naar Mon. Valley is  een aardig stuk rijden,de tijd in Monument Valley is dan waarschijnlijk redelijk kort.
Idem Mexican Hat (dat nog voor Monument Valley ligt), Gr. Canyon en dan nog naar Williams...Gr. Canyon zal je in het voorbijrijden voor een klein deels kunnen zien.
Verder Las Vegas via DV naar Barstow  (zijn bijna allemaal 2-baanswegen, tenzij je LV naar Barstow over de Interstate doet en DV overslaat) ....en Barstow-Joshua Tr naar S. Monica...wordt inderdaad de hele reis
karren maar"...
Het zal qua mijlen misschien lukken, maar dan ben je vergeten dat je onderweg het e.e.a. gaat zien/doen (want daarom rij je erheen), dus die tijd moet je wel meerekenen...
#6 - 14-08-2007, 18:35 uur

MiamiHeat

Thanx Ine,

Op sommige stukken zal het "karren" zijn maar we willen natuurlijk ook wel wat zien buiten de auto. Moab moet ik dus gewoon een dag langer inplannen. DV heb ik er al uitgegooid want daar wil mijn vrouwlief niet heen en ik heb het al eens gezien.

Met jullie tips komen we uiteindelijk wel tot een mooie route.

Thanxxx
#7 - 14-08-2007, 18:44 uur

Marianne

Hallo,

Je noemt ergens Yellowstone, maar dat zie ik niet in deze route terugkomen. Lijkt me ook wel erg ver uit de route als je nog geen 3 weken hebt.
Gaan jullie met een tent of camper? In dat laatste geval lijken de afstanden me echt behoorlijk groot zo. 1 tussenstop tussen LA en SF is ook weinig als je de kustroute neemt.

Heben jullie ook al gedacht om ergens anders te eindigen dan waar je begint?
Wij hebben vorig jaar een one way Seattle - SF gedaan, en 3 jaar geleden zijn we van Denver via Yellowstone naar SF gereden. Salt LAke City is ook een handig startpunt als je Yellwostone mee wilt nemen.
Kijk eens in onze reisverslagen voor de routes en ideeen.

Marianne
#8 - 14-08-2007, 22:35 uur

MiamiHeat

Thanx Marianne,

Als we naar Yellowstone gaan daan gaan we niet naar SF. Daar zijn we ook al een paar keer geweest maar Yellowstone nog niet. Dan zal het ongeveer iets worden van LA - Las Vegas - Salt Lake - Yellowstone - en dan naar beneden richting Moab. Wellicht dat Rocky Mountain NP nog binnen de mogelijkheden ligt.

We gaan trouwens met huur auto dus overnachten doen we in motels, hotels, cabins, enz. Begin en eindpunt is LA.

Ik ga zeker even op jullie Blogs kijken.

Thanxx
#9 - 15-08-2007, 14:50 uur

Marianne

Ik vroeg het omdat ik dacht dat Midpines een camping was. Er zijn echter een hoop Pines Campgrounds in het park, maar geen Midpines.
Waarom Midpines? Voor de Yosemite Bug Lodge? Heb je daar ervaring mee?

Marianne
#10 - 15-08-2007, 22:22 uur

MiamiHeat

Ik vroeg het omdat ik dacht dat Midpines een camping was. Er zijn echter een hoop Pines Campgrounds in het park, maar geen Midpines.
Waarom Midpines? Voor de Yosemite Bug Lodge? Heb je daar ervaring mee?

Marianne


Yep zijn we twee keer of 3 x eerder geweest en dat beviel ons prima. Private room geboekt en eten was ook altijd goed. Als Backpacker kwam ik vaak in Hostels en het leuke daarvan is dat je altijd met mensen aan de praat komt. In hotels en motels hebben we dat een stuk minder.

#11 - 16-08-2007, 17:59 uur

Marianne


Waarom Midpines? Voor de Yosemite Bug Lodge? Heb je daar ervaring mee?

Marianne


Yep zijn we twee keer of 3 x eerder geweest en dat beviel ons prima. Private room geboekt en eten was ook altijd goed. Als Backpacker kwam ik vaak in Hostels en het leuke daarvan is dat je altijd met mensen aan de praat komt. In hotels en motels hebben we dat een stuk minder.


Lijkt me een leuk alternatief voor een overnachting in het park. Wij hebben voor volgend jaar voor het eerst White Wolf in de planning staan, lijkt me ook leuk; en veel rustiger dan in de vallei.

Marianne
#12 - 16-08-2007, 22:16 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15