Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste idee van reis mei 2006

Discussie gestart

Matthijs en Rian

Hallo allemaal, we zijn nieuw op forum en hebben al met veel intresse een hoop berichtjes gelezen. Toch wil ik ook een nieuw bericht plaatsen of de reis die wij willen gaan maken volgend jaar.
We willen gaan eind mei 2006, voor ongeveer 2 (!) weken. We willen het zuid westen van amerika bezoeken (is eerste keer states) gezien diversiteit op relatief kleine afstanden van elkaar. We zitten aan volgende dingen te denken:

San francisco (stad, alcatraz, GG bridge)

Los angeles (pretpark epcot (?) - pas in disney parijs geweest

San diego (sea world)

Las vegas (strip, hotels)

Yosimeti (sequoia's, watervallen, bergen)

Whale watchen (monterey?)

Een typische canyon (wellicht excusie of self drive)

We bedenkt voor ons een leuke route??? die goed met auto te doen is, en waar je redelijk goed in motels kan overnachten?
#1 - 06-09-2005, 11:31 uur

BbimmerR

vergeet niet dat die 'relatief kleine afstanden' bij elkaar toch iets van 5000 kilometer bedragen. Ik zou zeggen probeer er nog een weekje aan te plakken en het is allemaal heel goed te doen.

Ikzelf heb deze route ook in 3 weken gedaan.

Zie hier foto's:

http://www.imol.nl/cpg

Kijk ook even naar vorige topics, daarin staan heel veel route's in die richting!
S6 alvast!!
#2 - 06-09-2005, 13:26 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Matthijs en Rian

zie dat je wel naar zion NP, bryce canyon, Glen canyon en gran canyon bent geweest, wij willen EEN canyon zien, een dagexcursie bijvoorbeeld. ook willen we een waarschijnlijk (indien mogelijk) een one way trip maken, dus zelfde start/eind punt.
#3 - 06-09-2005, 15:26 uur

BbimmerR

Wij hadden ook een zelfde start en eindpunt, namelijk San Francisco. Zo hebben we een mooi rondje gereden.

Als je maar 1 canyon wilt zien en omdat je het in 2 weken wilt doen, dan zou ik vanaf Las Vegas langs de Grand Canyon gaan en dan richting Los Angeles. Ik vind alleen dat er vele mooiere parken zijn dan de Grand canyon, daarom zijn wij vanaf Las Vegas iets naar boven gereden richting bryce en zion. Vanaf daar naar beneden door Glen Canyon en dan de Grand Canyon. Vanuit daar naar San Diego en toen naar La.

Even snel onze route die wij gedaan hebben: San Francisco -> Yosemity -> Death Valley -> Las Vegas -> Zion -> Bryce -> Glen Canyon -> Grand Canyon -> San Diego -> LA -> Monterey -> weer terug in San Francisco.

Aantal kilometers: 5500
Aantal dagen: 20
#4 - 06-09-2005, 16:25 uur
Check mijn zuidwest foto's op: http://www.imol.nl/cpg
Check mijn midwest blog op: http://www.imol.nl/usa/

Matthijs en Rian

jah ik heb verkeerd getypt, sorry daarvoor
wat ik bedoelde is het volgende

we willen eigenlijk starten op 1 plek en dan zeg maar doorrijden naar andere plek en van daar weer terug vliegen.
 bijvoorbeeld in los angeles beginnen en doorrijden via  san fancisco naar las vegas

of
san francisco naar las vegas en dan naar los angeles en dan san diego (weet niet of het moeite is hele stuk tussen san francisco  en los angeles te pakken langs de ocean (toch wel twee dagen rijden denk ik) misschien juist wel hoor ik ben er nooit geweest.
#5 - 06-09-2005, 17:53 uur

SpaceAce

Los angeles (pretpark epcot (?) - pas in disney parijs geweest

Ik denk dat je twee Disney's door elkaar haalt :)
Disney's Epcot Center ligt namelijk in Orlando. In Los Angeles (of eigenlijk Anaheim) liggen twee parken van Disney, namelijk: Disneyland en Disney California Adventures.

Omdat je aangeeft dat je pas nog in Parijs bent geweest, denk ik dat California Adventures leuker is voor jullie. Niet dat je Disneyland en Disneyland Resort Parijs echt kunt vergelijken. Er zijn toch behoorlijk wat verschillen, maar qua bouw komt het toch het meest met elkaar overeen (veel dezelfde attracties, alleen de attracties in Parijs zijn natuurlijk wat nieuwer). Maar aan de andere kant Disneyland Anaheim is natuurlijk wel het allereerste park van de heer Disney. Geeft toch ook zo zijn charme.

Maar wil je iets unieks van Disney, dan is California Adventures aan te raden.

(weet niet of het moeite is hele stuk tussen san francisco  en los angeles te pakken langs de ocean (toch wel twee dagen rijden denk ik)

De kustweg (highway 1) tussen San Francisco en Los Angeles is zeker aan te raden! Vooral het stuk bij Big Sur is zo machtig mooi. Er zijn ook veel tussenstops die je daar eventueel zou kunnen maken, waardoor je toch wel 2 overnachtingen nodig hebt tussen SF en LA. Je kunt dit stuk natuurlijk ook met 1 overnachting doen, alleen zul je dan een keuze moeten maken tussen de eventuele mooie tussenstops.

Tussenstops Highway 1 (San Francisco - Los Angeles)
#6 - 06-09-2005, 18:43 uur
« Laatst bewerkt op: 06-09-2005, 18:45 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

Matthijs en Rian

dat van epcot was indedaad verkeerd, (had florida, ons eerste idee, nog in mijn kop) ik bedoelde universal studios, we willen wel pretpark maar zijn niet zo van achtbanen zoals jullie  ;D)

#7 - 07-09-2005, 07:28 uur

kevertje

Los angeles (pretpark epcot (?) - pas in disney parijs geweest

Ik denk dat je twee Disney's door elkaar haalt :)
Disney's Epcot Center ligt namelijk in Orlando. In Los Angeles (of eigenlijk Anaheim) liggen twee parken van Disney, namelijk: Disneyland en Disney California Adventures.

Omdat je aangeeft dat je pas nog in Parijs bent geweest, denk ik dat California Adventures leuker is voor jullie. Niet dat je Disneyland en Disneyland Resort Parijs echt kunt vergelijken. Er zijn toch behoorlijk wat verschillen, maar qua bouw komt het toch het meest met elkaar overeen (veel dezelfde attracties, alleen de attracties in Parijs zijn natuurlijk wat nieuwer). Maar aan de andere kant Disneyland Anaheim is natuurlijk wel het allereerste park van de heer Disney. Geeft toch ook zo zijn charme.

Maar wil je iets unieks van Disney, dan is California Adventures aan te raden.

(weet niet of het moeite is hele stuk tussen san francisco  en los angeles te pakken langs de ocean (toch wel twee dagen rijden denk ik)

De kustweg (highway 1) tussen San Francisco en Los Angeles is zeker aan te raden! Vooral het stuk bij Big Sur is zo machtig mooi. Er zijn ook veel tussenstops die je daar eventueel zou kunnen maken, waardoor je toch wel 2 overnachtingen nodig hebt tussen SF en LA. Je kunt dit stuk natuurlijk ook met 1 overnachting doen, alleen zul je dan een keuze moeten maken tussen de eventuele mooie tussenstops.

Tussenstops Highway 1 (San Francisco - Los Angeles)
Wij hebben highway1 van LA naar SF gereden. Voordeel voor ons was dat we bij aankomst in SF eerst 3 dagen de stad in zijn gegaan voor we de auto ophaalden. Scheelt weer parkeerkosten.
Overigens was het voor vrouwlief prettiger om van LA naar SF te rijden...Zat ze in ieder geval niet te dicht bij de afgrond :)
#8 - 07-09-2005, 07:54 uur

Jez

Misschien is het slim om bij het reisburo wat gidsen op te halen. Dan krijg je een idee van de mogelijkheden van routes en wat er allemaal te beleven is. Je geeft in je 1e post aan toch wel de "highlights" te willen zien en die lichten ze er in de reisgidsen mooi uit.

Als je weet wat je wilt zien, kunnen we je verder helpen met de route en met tips.
#9 - 07-09-2005, 08:24 uur
Reisverslagen: www.eysbroek.nl - Instagram: @jezphotos

Matthijs en Rian

de highlights  ::) die ik noemde hebben we uit diverse reisgidsen en reisverslagen gehaald.

We zitten vooral te stoeien hoe ze aan elkaar te knopen tot route die goed te doen is.

weet iemand trouwens een redelijk goede wegenkaart van californie op internet?
#10 - 07-09-2005, 10:49 uur

BvD

Reis idee.

Wij hebben in juli en augustus een rondreis gemaakt.
Die zag er zo uit:

Dag 1 start en LA.
Dag 2 Universal Studios zeker doen. En later nog even Beverly hills bekeken.
Dag 3 in de morgen Holywood boulevard, Walk of Fame, Venice Baech en in de middag naar Palm Springs gereden en Kabelbaan gedaan.
Dag 4 door Joshua Tree naar Lake Havasu City
Dag 5 Via Route 66 Sedona Jerome naar Grand Canyon.
Dag 6 Grand Canyon west kant vooral.
Dag 7 Grand Canyon oost en door naar Brice, wel via Horse shoe Bend, Antelope Canyon en Grand Staircase Escalate Monument.
Dag 7 hele dag Brice
Dag 8 via Zion en laat in de middag naar Las Vegas.
Dag 9 Heel de dag Las Vegas. Ga ook shoppen in Outlet Store even ten zuiden van LV. Verder veel te zien daar.
Dag 10 door Death Vally naar Bishop.
Dag 11 door Yosemite naar El Portal, via Tioga Pas als deze open is als julie gaan.
Dag 12 nog wat tijd voor Yosemite en dan door naar SF.
Ik hen een zus wonen in Davis dus daar zijn wij een paar dagen geweest.
Maar voor jullie, door naar SF en daar na een paar dagen weer terug naar Holland.

Je ziet wel het zit er makkelijk in allemaal.
Wij waren met een gezin van vier. Niet vermoeiend en heel goed te doen.

Succes met plannen. Ben bezig met reisverslag en homepage dus als je meer info wilt hoor ik het wel.

Doei.
#11 - 07-09-2005, 19:49 uur

SpaceAce

Wij hebben highway1 van LA naar SF gereden. Voordeel voor ons was dat we bij aankomst in SF eerst 3 dagen de stad in zijn gegaan voor we de auto ophaalden. Scheelt weer parkeerkosten.

Maar hoe ben je dan naar San Francisco gekomen? Ik neem aan ook met de auto. Dus na aankomst in San Francisco de auto ingeleverd, 3 dagen zonder auto in San Francisco en daarna weer de auto opgehaald?

Andersom kan het toch ook? Aankomst in San Francisco, met openbaar vervoer een paar dagen vertoeven in San Francisco en op dag van vertrek naar de kustweg de auto ophalen?
#12 - 07-09-2005, 20:54 uur
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

kevertje

Wij hebben highway1 van LA naar SF gereden. Voordeel voor ons was dat we bij aankomst in SF eerst 3 dagen de stad in zijn gegaan voor we de auto ophaalden. Scheelt weer parkeerkosten.

Maar hoe ben je dan naar San Francisco gekomen? Ik neem aan ook met de auto. Dus na aankomst in San Francisco de auto ingeleverd, 3 dagen zonder auto in San Francisco en daarna weer de auto opgehaald?

Andersom kan het toch ook? Aankomst in San Francisco, met openbaar vervoer een paar dagen vertoeven in San Francisco en op dag van vertrek naar de kustweg de auto ophalen?

Jep, wij kwamen dus aan in SF en na 3 dagen de auto genomen en rondgereden. Terug in SF weer ingeleverd, nog 1 nacht in SF verbleven en terug naar de luchthaven.

Wat ik merkwaardig vind is dat veel trips die volledig geboekt worden door een reisbureau starten in LA en dan met de auto door SF naar LA weer terug gaan. Heb je goeie parkeerkosten in SF :)

Maar mijn reisverslag heb ik gisteren afgemaakt. Misschien dat ik nog wat dingetjes erbij ga zetten maar vrijdag gaan wij weer naar de States dus even geen tijd/zin om het bij te werken.
http://www.kevertje.net/
#13 - 07-09-2005, 21:25 uur

SpaceAce

Heb je goeie parkeerkosten in SF :)

http://www.kevertje.net/

Ligt er natuurlijk aan welk hotel je hebt :) Wij zaten in een hotel op de Lombard Street met gratis parkeerplaatsen.

Meteen even op je site gekeken. Ziet er prima uit! (Veel herkenning trouwens - krijg er heimwee van)  :-\
#14 - 07-09-2005, 22:29 uur
« Laatst bewerkt op: 07-09-2005, 22:29 uur door SpaceAce »
Linda @ Hyves: http://lvschijndel.hyves.nl/

:: www.turbocabaret.nl ::
* Onze homepage met Reisverslagen & Vakantiefoto's @ www.huizedenbosch.nl

jfeelders

Onze reis afgelopen zomer ging in 17 dagen van SF via Yose, Big Sur, LA, GC, Bryce, Zion naar Las Vegas. Routekaart en ervaringen zijn te zien op mijn site... (zie onder)
Wellicht een aardige basis voor je reis...
#15 - 08-09-2005, 20:48 uur
2002 New York en New England || 2005 Californië, grote parken en Las Vegas (getrouwd!) || 2008 Route 66?
http://www.feelders.com || http://fotos.feelders.com

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15