Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste keer amerika 21dagen

Discussie gestart

kameelke

Hallo allemaal

Wij gaan voor de eerste keer naar amerika.
we gaan van vrijdag 16mei 2014 tot 6 juni 2014

Ik heb al veel gelezen op het forum en veel opgezocht.

Ik heb een voorlopige planning maar de vliegtickets liggen vast.
Ik heb de route via tulare gemaakt omdat ik schrik heb voor tioga pass de tijd van het jaar

de route
16 mei: brussel ==> san diego
17 mei: San diego zoo ==> anaheim
18 mei: Walt disney
19 mei: Anaheim ==> joshua tree ==> hollywood
20 mei: Hollywood ==> san simeon
21 mei: San simeon ==> monterey ( whale watching) ==> Santa cruz
22 mei: Santa cruz ==> San francisco
23 mei: San francisco ( alcatraz night tour)
24 mei: San francisco ==> yosemite
25 mei: Yosemite ==> tulare
26 mei: Tulare ==> sequia ==> panamint springs
27 mei: panamint springs ==> death valley ==> Las vegas
28 mei: Las vegas ==> Zion
29 mei: Zion
30 mei: Zion ==> Bryce
31 mei: Bryce ==> capitol reef NP ==> Moab ==> Monticello
1 juni: Monticello ==> Moab ==> Monticello
2 juni: Monticello ==> monument valley ==> Grand canyon
3 juni: Grand canyon
4 juni: Grand canyon ==> Las vegas
5 juni: Las vegas
6 juni: Las vegas ==> brussel

Wat vinden jullie hier van?
Ik weet het is wat veel op korte tijd, maar het is wss de enige keer dat ik naar amerika kan dus dan zie ik ook graag wat.
Nog ideeen of suggesties?

alvast bedankt voor al de reacties
#1 - 23-08-2013, 01:43 uur

Cees A

Je schrijft dat dit waarschijnlijk de enige keer is dat je naar Amerika gaat en dat je dus ook graag wat ziet.
Heel begrijpelijk.
In dit schema echter ben je wel overal geweest maar je hebt geen tijd om iets te zien.
Ik zal even een aantal "pijnpuntjes" op een rijtje zetten:
Op 19 mei rij je van Anaheim via Joshua Tree naar Hollywood.
Heb je al op de kaart of op Google maps gekeken waar die plaatsen liggen ?  Als het verkeer mee zit is dit al meer dan 6 uur rijden (excl. stops)
Ik zeg met nadruk "als het verkeer meezit" . In LA zit dat verkeer nooit mee, dus tel bij die 6 uur nog maar gerust wat extra tijd bij.
Mijn advies voor 19 mei is dan ook: Schrap Joshua Tree en besteed je tijd in Hollywood en ga, als je tijd over hebt naar Santa Monica of Venice Beach.

21 mei: San simeon ==> monterey ( whale watching) ==> Santa cruz
Ga je in Monterey niet naar het aquarium ?  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/montereybay/montereybay.html
En rij je niet de 17 mile drive ?  http://www.pebblebeach.com/activities/explore-the-monterey-peninsula/17-mile-drive
En rij je ook zomaar Point Lobos voorbij ?  http://www.pointlobos.org/
Advies:  Blijf in Monterey overnachten in plaats van in Santa Cruz.

24 mei Yosemite:  Je hebt amper een halve dag voor Yosemite !!!
Voor alleen al een race langs de highlights heb je al anderhalve dag nodig.
Zelfde verhaal op 26 mei bij Sequoia/Kings Canyon
Tip:  Schrap Sequoia (in Yosemite kun je ook grote Sequoia bomen zien) en blijf wat langer in Yosemite.
Even terzijde: Je hebt kans dat eind mei de Tioga Pass nog gesloten is wegens sneeuwval.  Je kunt dan niet "binnendoor" naar Death Valley

31 mei: Qua rijtijd kan het, maar je hebt geen/weinig tijd voor Capitol Reef en Goblin Valley kun je al helemaal vergeten.
En waarom slaap je in Monticello ?  Da's nog een flink eind van Moab.
In de omgeving van Moab liggen 2 nationale parken en 1 state park.  Om die op 1 dag te zien wordt ook racen .................

Resumerend:
Je maakt de klassieke beginnersfout.  Je verkijkt je op de enorme afstanden die je daar moet rijden. Begin gewoon eens opnieuw.
Als je nu Sequoia,  Capitol Reef en Moab uit je schema haalt win je genoeg tijd om op andere plaatsen echt iets te zien en te ondernemen.
Na Bryce zou je dan bijvoorbeeld naar Monument Valley kunnen rijden.
De volgende dag zou je Page kunnen bezoeken:  http://www.verenigdestaten.info/steden-page-arizona/
Je hebt dan ook wat meer tijd voor Yosemite en als het kan zou San Diego ook nog best wat extra tijd kunnen gebruiken.

Ik heb hieronder als voorbeeld een schema opgesteld dat je overal wat meer tijd geeft.

16 mei: brussel ==> San Diego
17 mei: San diego zoo.  Bezoek ook de rest van Balboa Park.  Vele musea en in het weekend veel straatartiesten.
Daarnaast is er in San Diego Old town (soort openluchtmuseum met acteurs die historische figuren spelen.)
En vergeet ook museumvliegdekschip de Midway niet.
Of ga naar Coronado en bezoek het beroemde hotel Del Coronado.
Voor een mooi uitzicht over San Diego ga je naar Cabrillo nat.mon. op Point Loma.
18 mei: San Diego (ik heb een extra dagje San Diego toegevoegd om alle dingen te zien)
19 mei: San Diego → Anaheim → Disney
20 mei: Anaheim → Hollywood (eventueel nog Santa Monica en/of Venice)
21 mei: Hollywood → Santa Barbara → San simeon
22 mei: San Simeon → Monterey: Point Lobos, Aquarium en 17 mile drive.
23 mei: Monterey whale watch tour en daarna naar San francisco ( alcatraz night tour)
24 mei: San francisco
25 mei: San Francisco → Yosemite
26 mei: Yosemite
27 mei: Yosemite via Tioga Pass naar Lone Pine of Panamint Springs
-------- 27 mei als Tioga gesloten is: Van Yosemite via Fresno, Visalia, Bakersfield naar Lone Pine
28 mei: Door Death Valley naar Las Vegas
29 mei: Las Vegas → Zion
30 mei: Zion
31 mei: Van Zion naar Bryce
1 juni:  Van Bryce naar Monument Valley
2 juni: Van Monument valley naar Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
3 juni:  Van Page naar Grand canyon
4 juni: Grand canyon ==> Las vegas
5 juni: Las vegas
6 juni: Las vegas ==> brussel




#2 - 23-08-2013, 08:37 uur
« Laatst bewerkt op: 23-08-2013, 10:29 uur door Cees A »

Marianne

Je wilt inderdaad veel te veel. Vanuit Monticello naar Moab, wat is het idee daarachter? Het gaat ook niet om Moab maar om Arches en Canyonslands en anders bezienswaardigheden in de buurt. Monticello is alleen handig voor het Needles-deel van Canyonlands.
De Tioga Pass kan in die periode inderdaad nog gesloten zijn, maar ik zou wel in de planning rekening houden met een open pass en een alternatieve route achter de hand houden.
In mei/juni is Yosemite prachtig; trek er voldoende tijd voor uit en reserveer ook zo snel mogelijk iets, zeker als je in het park wilt zitten. Buiten het park ligt El Portal het beste.

Wij zijn dit jaar in dezelfde periode in het zuidwesten geweest, kijk eens naar ons reisverslag om een idee te krijgen van de mogelijkheden. En bedenk dat wij sommige parken kort bezocht hebben omdat wij er al eerder waren (zoals Yosemite en Arches, en de GC en Bryce).

Ik zou het deel met Moab zeker laten vallen, maar als je dat graag wilt doen laat dan de kust en SF en Yosemite vallen.

Marianne
#3 - 23-08-2013, 09:45 uur
« Laatst bewerkt op: 23-08-2013, 22:03 uur door Marianne »

kameelke

Hallo
alvast bedankt

Ok heb joshua tree al weg gelaten.
Wat vinden jullie dan het beste bryce weglaten of arches?
Ok de steden zijn soms wat raar gekozen was vooral ivm de overnachtingen. Wil zo budget mogelijk overnachten.
Ik heb mijn route toch via de omweg gemaakt en niet via tioga pass en hou dus er rekening mee dat hij  gesloten is?
Ik zou liever via tioga pass rijden want dan heb ik net een extra dag is yosemite.
Van Bryce naar monument valley is ook 5uur rijden via google maps is het danniet stom die omweg te maken en arches links te laten liggen?
Daarmee ook mij eerste vraag bryce canyon of arches.

heel fel bedankt alvast
Kristof
#4 - 23-08-2013, 19:52 uur

Cees A

Je hebt inderdaad Joshua Tree geschrapt, maar voor de rest zie ik weinig veranderingen.
Alle andere door mij genoemde knelpunten zijn er dus nog steeds
Overigens, als je het alternatieve schema dat ik heb gemaakt hebt bekeken heb je gezien dat ik hierin Arches heb geschrapt.
In mijn vorige bericht geef ik daar ook redenen voor.

Dat je budgetvriendelijk, dus buiten de parken, wil overnachten kan ik goed begrijpen.
Ik ben zelf ook niet zo'n liefhebber van die primitieve en peperdure parkaccomodatie's
De plaatsen die je hebt gekozen zijn echter niet altijd even logisch gekozen.
Er zijn dichterbij de parken voldoende mogelijkheden om ook voor een redelijke prijs te overnachten.
Maar dat soort details is van later zorg.  Zorg eerst eens voor een goed reisschema.
#5 - 23-08-2013, 21:41 uur

Marianne

Kristof, als je je route aanpast zet hem dan in een nieuw bericht, dan blijven ook de eerste reacties nog te begrijpen en zien we wat er veranderd is.

Het is jammer dat je niet ingaat op de opmerking over bijvoorbeeld Monticello.
Overweeg eens om te gaan kamperen; dan kun je voor heel weinig geld in de parken zitten.

Ik zou Bryce wel proberen in te passen, maar Arches is echt een stuk verder. Het is niet zo dat als je bij Bryce bent je net zo goed ook even Arches mee kunt pakken. En is het ook jammer om helemaal naar Moab te rijden voor alleen Arches.
Van Bryce kun je via Page naar de Grand Canyon. Monument Valley zou ik alleen doen als je daar tijd voor hebt.

Je had in je route inderdaad rekening gehouden met een gesloten Tioga Pass.

Marianne
#6 - 23-08-2013, 22:10 uur

kameelke

Hallo

De route dus aangepast:

16 mei: brussel ==> san diego
17 mei: San diego zoo ==> anaheim
18 mei: Walt disney
19 mei: Anaheim ==> hollywood
20 mei: Hollywood ==> san simeon
21 mei: San simeon ==> monterey ( whale watching)
22 mei: Monterey ==> San francisco
23 mei: San francisco ( alcatraz night tour)
24 mei: San francisco ==> yosemite
25 mei: Yosemite
26 mei: Yosemite ==> Tulare
27 mei: Tulare ==> sequia ==> panamint springs
28 mei: panamint springs ==> death valley ==> Las vegas
29 mei: Las vegas ==> Grand canyon
30 mei: Grand canyon ==> flagstaff
31 mei: flagstaff ==> monument valley ==> Page
1 juni: Page ==> Bryce
2 juni: Bryce ==> Zion
3 juni: Zion
4 juni: Zion ==> Las vegas
5 juni: Las vegas
6 juni: Las vegas ==> brussel

Ik heb nu de lus om gedraaid van las vegas.

alvast bedankt
Kristof
#7 - 25-08-2013, 12:02 uur

Marianne

Dat ziet er al heel wat beter uit dan je eerste route!
Ik zou nog wel een paar aanpassingen maken. Je hebt nu nog Sequoia staan, maar dat ligt niet op de route van Tulare naar Panamint Springs. Je zou er eventueel door kunnen rijden op weg van Yosemite naar Tulare maar je hebt dan weinig tijd voor zowel Yosemite als Sequoia/Kings Canyon. Ik had je al naar mijn 2013-verwezen om een idee te krijgen van deze parken.
Je zou in Tulare kunnen overnachten - of ergens anders op de route - voor het geval de Tioga Pass niet open is. Is de pas wel open, overnacht dan in Lee Vining of Mammoth Lakes. De volgende dag kun je dan doorrijden naar Furnace creek, en dan de dag erna in een keer naar Zion.
De overnachting in Flagstaff begrijp ik niet, dat voegt toch niet veel toe? Als je veel tijd aan de GC wilt besteden (en dat is zeker aan te raden) waarom dan geen 2 nachten in het park? Kijk eens naar de mogelijkheden in het park of in Tusayan. In plaats van 2 nachten GC zou je ook een overnachting in Monument Valley kunnen doen; de avond en vroege ochtend zijn de mooiste uren voor MV.

Je zou zoiets kunen krijgen:

16-mei   Brussel    =>   San Diego
17-mei   San Diego    =>   Anaheim
18-mei   Anaheim      
19-mei   Anaheim    =>   LA
20-mei   LA    =>   San Simeon
21-mei   San Simeon    =>   Monterey
22-mei   Monterey    =>   SF
23-mei   SF    =>   SF
24-mei   SF    =>   Yosemite
25-mei   Yosemite      
26-mei   Yosemite    =>   ?
27-mei   ?    =>   Death Valley
28-mei   Death Valley    =>   Zion
29-mei   Zion    =>   Zion
30-mei   Zion    =>   Bryce
31-mei   Bryce    =>   Page
1-jun   Page    =>   Monument Valley
2-jun   Monument Valley    =>   Grand Canyon
3-jun   Grand Canyon      
4-jun   Grand Canyon    =>   Las Vegas
5-jun   Las Vegas      
6-jun   Las Vegas    =>   Brussel

of met meer tijd voor Yosemite zoiets:

16-mei   Brussel    =>   San Diego
17-mei   San Diego    =>   Anaheim
18-mei   Anaheim      
19-mei   Anaheim    =>   LA
20-mei   LA    =>   San Simeon
21-mei   San Simeon    =>   Monterey
22-mei   Monterey    =>   SF
23-mei   SF      
24-mei   SF    =>   Yosemite
25-mei   Yosemite      
26-mei   Yosemite      
27-mei   Yosemite    =>   ?
28-mei   ?    =>   Death Valley
29-mei   Death Valley    =>   Zion
30-mei   Zion      
31-mei   Zion    =>   Bryce
1-jun   Bryce    =>   Page
2-jun   Page    =>   Monument Valley
3-jun   Monument Valley    =>   Grand Canyon
4-jun   Grand Canyon    =>   Las Vegas
5-jun   Las Vegas      
6-jun   Las Vegas    =>   Brussel

Marianne
#8 - 25-08-2013, 12:46 uur

Marianne

Misschien heb je iets aan de kaart  die je hier kunt vinden, om een beeld te krijgen van de route bij Sequoia NP. Tulare staat er niet op maar Visalia wel. Als je door het park wilt rijden neem je eerst de 180 en dan de 198, en je verlaat het park bij Three Rivers. Het park ligt dus tussen Yosemite en Visalia/Tulare in.

Marianne
#9 - 25-08-2013, 13:53 uur

Cees A

Dit ziet er inderdaad al beter uit.
Het schrappen van Moab heeft de nodige rust in je route gebracht.
Het nut van het omdraaien van het laatste stuk zie ik niet zo direct, maar als je dat graag zo doet moet je dat gewoon doen.

Ik heb je route hieronder gekopieerd/geplakt en m'n opmerkingen in een andere kleur ertussen gezet.
16 mei: brussel ==> san diego
17 mei: San diego zoo ==> anaheim
18 mei: Walt disney
19 mei: Anaheim ==> hollywood
20 mei: Hollywood ==> san simeon
21 mei: San simeon ==> monterey ( whale watching)
22 mei: Monterey ==> San francisco
23 mei: San francisco ( alcatraz night tour)
24 mei: San francisco ==> yosemite 
-------Opmerking: Ik zie nu dat je in een lang weekend in Yosemite zit. Maandag 26 mei 2014 is Memorial day.
------ In een normaal weekend is Yosemite al erg druk en in een lang weekend natuurlijk helemaal.
------ Hotels rondom Yosemite zullen duur zijn en snel volgeboekt. hou daar rekening mee en boek op tijd iets.
------ In El Portal zit je het beste en het dichtst bij de ingang van het park.
------ Een goede 2e keus is Oakhurst.  Je zit dan vlakbij Mariposa Grove waar de Sequoia bomen staan.
------ Ter informatie een inzoombare kaart van Yosemite:  http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/yosemite_park98.pdf
----- PS: De door Marianne geadviseerde extra dag lijkt me onnodig. Zo bizonder is Yosemite nu ook weer niet en die dag gaat ten koste van iets anders.

25 mei: Yosemite
26 mei: Yosemite ==> Tulare
------- Als de Tioga Pass open is rij dan via deze pass naar Lee Vining of Mammoth Lakes (In Mammoth Lakes zijn diverse hotels)
27 mei: Tulare ==> sequia ==> panamint springs
------- Dit wordt dan Mammoth Lakes ---> Panamint Springs.  PS: Het door Marianne geadviseerde Furnace Creek is peperduur. Vergelijk de prijzen
-------Op deze dag kun je dan nog Mono Lake bekijken, je kunt naar Bodie en je kunt de Alabama Hills bezoeken.
------- Info Mono Lake:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/monolake/monolake.html
------- Info Bodie:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/bodie/bodie.html
------- Info Alabama Hills:  http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/bezienswaardigheden/alabamahills/alabamahills.html
------- Ter info een kaart van Death Valley: http://www.lib.utexas.edu/maps/national_parks/death_valley_park97.pdf

28 mei: panamint springs ==> death valley ==> Las vegas
29 mei: Las vegas ==> Grand canyon  Waar overnacht je deze nacht ? Buiten het park zou dat in Tusayan of in Valle kunnen.
30 mei: Grand canyon ==> flagstaff 
----- Waarom rij je niet meteen van GC naar Mon.Valley ? MV Is maar 1 uuurtje langer rijden dan van GC naar Flagstaff en geeft je meer tijd voor Page
31 mei: flagstaff ==> monument valley ==> Page
1 juni: Page ==> Bryce
2 juni: Bryce ==> Zion
3 juni: Zion
4 juni: Zion ==> Las vegas
5 juni: Las vegas
6 juni: Las vegas ==> brussel
#10 - 25-08-2013, 14:08 uur

Marianne

Ik ga ervan uit dat kameelke graag sequoia's wil zien. ALs Sequoia NP geschrapt wordt is daarom meer tijd voor Yosemite niet verkeerd. Yosemite is bovendien een erg groot park wat je ook in 2 volle dagen nog niet gezien hebt.  Zeker met de watervallen in vol ornaat is een iets langer bezoek niet verkeerd. Het geeft je ook de meer mogelijkheden om de drukte te ontlopen.

Verder heb ik Furnace Creek aangeraden voor de route DV-Zion. Furnace Creek ligt dan beter dan Panamint Springs. Een cabin kost 142 dollar (ex tax). Dat kan natuurlijk goedkoper, maar dan zit je minder gunstig als je in een keer van DV naar Zion zou rijden.

Marianne
#11 - 25-08-2013, 15:46 uur

kameelke

Ik heb de kaart bekeken en inderdaad dit is niet wat ik bedoelde van de weg maar ik bedoelde sequia national forest via isabella lake om niet over de grote weg te rijden naar panamint springs het NP ligt een stukje hoger. dit doe ik gewoon om de rit volgens mij wat aangenamer te maken? of zit ik mis?
Waar vind ik gemakkelijk een slaap plaats rond monument valley?
Ik zou graag vanuit hier al de hotels willen vast leggen maar steeds met mogelijkheid te annuleren. iemand een leuk motel?
We beginnen er inderdaad te geraken.

alvast heel fel merci

Kristof
#12 - 25-08-2013, 15:56 uur

Marianne

Voor Monument Valley is de View Hotel prachtig, maar niet goedkoop. Je kunt ook eens op www.gouldings.com kijken. Kijk dan ook eens bij de campground; ze hebben daar een paar cabins (onder rental units). De cabins zullen de goedkoopste optie in de buurt van het park zijn. Er zijn er maar 3 dus ze zijn altijd snel volgeboekt. Zie ook ons 2008-verslag.
In het algemeen kun je alle reserveringen tot 24 uur van te voren gratis annuleren. Lees wel even de voorwaarden.

Marianne
#13 - 25-08-2013, 16:04 uur

kameelke

Hallo

Net op gouldings gekeken, cabin is nog vrij maar wat bedoelen ze met acsi?  Met hoeveel personen we gaan?
Prijs valt inderdaad nog mee voor de streek!

groeten
kristof
#14 - 25-08-2013, 16:28 uur

Cees A

@ Marianne:  Fijn dat je de prijs even noemt van Furnace Creek. Ik ga ervan uit dat die prijs klopt.
Jammer alleen dat je, om de informatie compleet te maken en objectief te houden, niet de prijs noemt van Panamint Spings Resort
Want die is inderdaad (veel) goedkoper !! Panamint Springs Resort, kamer met queensize bed 79 $ , met kingsize bed 84 $.
Snel verdiend met nog geen half uurtje rijden .................................

Ik begrijp trouwens niet waarom je, zelfs bij mensen die aangeven om budgetaire redenen liever buiten de parken te willen overnachten, toch steeds die peperdure parkaccomodatie's er door wil drammen.

V.w.b. Yosemite: Dat jij zelf een enorme fan bent van Yosemite betekent nog niet dat iedereen dat is.  ;) 



 
#15 - 25-08-2013, 16:34 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15