Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste keer amerika: is dit haalbaar?

Discussie gestart

ellenbakel

hoi,

deze zomer ga ook ik naar amerika en heb daarvoor een route samengesteld. wij boeken vooraf geen hotels (ik weet dat ik dan in de np's waarschijnlijk niet kan overnachten).
we willen erg graag ook naar yellowstone waardoor de route een stuk langer wordt...
heeft er iemand tips / adviezen wat betreft onze route?

3 aug   Vliegen. Aankomst LA ca 18.00         
4 aug   La - cambria                                                                   204 mijl   4 uur, 15
5 aug   Cambria - sf                                                                   229 mijl    5 uur
6 aug   San Francisco                                                        --   --
7 aug   Sf – yosemite (lee vining)                                              192 mijl   4,5 uur
8 aug   Lee vining - mono lake- bodie – south lake tahoe- fallon   248 mijl   5,5 uur
9 aug   fallon- twinnfalls                                             432 mijl   8 uur (+1)
10 aug   Twinnfalls-craters of the moon- Idaho falls   233 mijl   4 uur, 45
11 aug   Idaho falls - Yellow Stone (corwin springs)   178 mijl   3 uur,45
12 aug   Yellow stone (corwin springs- grayling)                        146 mijl   2 uur, 45
13 aug   Yellow Stone (grayling) – grand teton – rock springs   315 mijl   6,5 uur
14 aug   Rock springs – fruita (incl colorado natl monument??)   236 mijl   5 uur, 45
15 aug   fruita - moab (Canyon lands – death horse point - arches)   101 mijl   1,5 uur
16 aug   Moab (arches) – little horse canyon trail (hanksville)   120 mijl   2 uur, 45
17 aug   hanksville –capitol reef- bryce canyon   160 mijl   257   4 uur
18 aug   Bryce canyon                                              ---   ---
19 aug   Bryce canyon – zion                                              83 mijl   2 uur
20 aug   Zion – page  (via 89)                                             118 mijl    2,5uur (-1)
21 aug   Page ( antelope canyon)– tuba city ( coal mine canyon)78 mijl   1,5 uur
22 aug   Tuba city – grand canyon                                              82 mijl   1,5 uur
23 aug   Grand canyon – las Vegas                                              299 mijl   6 uur
24 aug   Las Vegas   --      --
25 aug   Las Vegas – death valley -  mojave                         323 mijl   7 uur
26 aug   Mojave – los angeles                                              101 mijl   1,5 uur
27 aug   Vliegen          

graag zou ik iets meer tijd in yosemite hebben. heeft iemand tips waar ik bij de rest van de route iets kan inkorten zodat ik die tijd in yosemite kan steken?
omdat we geen hotels vooraf boeken kan ik ter plekke wel schuiven. maar meteen in het begin van de vakantie schuiven is toch wel lastig.

groeten,
ellen
#1 - 12-05-2009, 12:15 uur

Hans B

Ik denk dat je in 21 dagen veel te veel wilt.
Alle parken, maar ook de steden zijn meer tijd waard dan dat jij neemt.
Mijn mening is
of Yellowstone of Californië, maar niet allebei.

Over een dergelijke route doen wij 6 weken.
Resigidsen laten vaak doen voorkomen dat dagafstanden van 400 - 500 - 600 kilometer een peuleschil is.
Maar wat zie je dan, je bent alleen aan het rijden, terwijl een uitstapje en een wandeling veelal een must is.

Hans
#2 - 12-05-2009, 12:37 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Ligt de vlucht al vast?Je zou veel kostbare tijd kunen besparen door in SF te beginnen en/of in Las Vegas te eindigen.
Als LA vast ligt,dan zou ik Yellowstone schrappen, dat is echt te veel - je rijdt enorme afstanden voor een bliksembezoek. Twee dagen is het absolute minimum voor Yellowstone, maar3 of 4 dagen is beter, en nog steeds erg weinig.
Wil je Yellowstone er in houden schrap dan andere dingen. Coal mine canoyn, Craters of the Moon, Mojave, allemaal voor gevorderen, en niet voor een eerste reis waarin je de belangrijkste highlights mee wilt nemen.
De uitstap naar Moab is ook vreemd, zou ik laten vallen, of anders plannen. Waarom via Fruita?

Kijk eens naar ons 2008 verslag; ook LA, ook Yellowstone, maar meer tijd en minder parken.

Marianne
#3 - 12-05-2009, 13:14 uur

hdeweert

Hallo
De route is natuurlijk haalbaar. Je rijd 5665 km dat is over 22 rijdagen 257,5 km per dag.
 Hierover doe je inclusief rust pauzes oponthoud etc. 4 uur. Je bent dus minstens 88 uur onderweg dat zijn dus 2 werk weken.
Ik zou overwegen om Yellowstone niet te doen. je kunt de dagen dan elders verdelen.
Verder kan je de extra dag in Bryce misschien beter naar Zion verschuiven.
En het niet maken van de omweg door Dead Valley geeft ook een extra dag elders.

Succes
Harm
#4 - 12-05-2009, 13:39 uur

Zofsky

Ik denk ook dat je Yellowstone moet laten vallen.
je het er maar 2 dagen  en als je ook nog eens niet in het park kunt slapen moet je ook nog heen en weer rijden om er zowiezo te kunnen komen.
waarschijnlijk wil je dan toch een andere keer terug om het nog eens goed te kunnen zien.

Dat geeft je een stuk meer ruimte in de andere parken en eventueel een extra dan SF of highway one is ook erg mooi. Als je van wandelen houdt zijn Zion, Bryce en Yosemite helemaal geweldig.
Zeker Yosemite ga je alleen doorheem komen een extra dag lijkt me daar erg handig.
Groetjes
#5 - 12-05-2009, 15:07 uur

ellenbakel

bedankt voor de reacties.
misschien moeten we idd overwegen om yellowstone over te slaan. dan kunnen we wat minder km op een dag maken en beter rondkijken in de parken waar we komen.
ik twijfelde al over de afstand, dus vandaar ook mijn nieuwsgierigheid naar jullie mening.

groetjes,
ellen
#6 - 12-05-2009, 15:55 uur

March

Ga er gewoon van uit dat je eerste keer Amerika vooral niet de laatste is!  >:D

Wij wilden ongeveer hetzelfde rondje doen, in eerste instantie, maar hebben (met pijn in het hart) Yellowstone er toch maar uitgegooid, want het wordt gewoon veel te veel kilometers vreten, vonden wij.

Succes met het gepuzzel!
#7 - 15-05-2009, 19:50 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15