Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste keer naar Amerika!

Discussie gestart

Marianne

De overnachting bij Yosemite is in de offerte van Tioga nu bij Mariposa. Een andere optie zou Oakhurst zijn.

Dat is nu de reden dat ik nooit mijn accommodatie bij een reisorganisatie zou boeken; zowel Mariposa als Oakhurst liggen buiten het park, op ongeveer 1 tot 1,5 uur rijden van de vallei. Zoals Franziska ook al zegt is het veel verstandiger om iets in het park te zoeken, dat scheelt veel heen en weer rijden. Veel parken reserveer je via Xanterra maar voor Yosemite moet je op www.yosemitepark.com kijken. Wanhoop niet direct als er niets vrij is; er komt regelmatig weer iets beschikbaar vanwege de vele annuleringen.
Zelf boeken heeft het voordeel dat je kunt annuleren; blijkt het toch mee of tegen te vallen met de afstanden, dan kun je de route nog aanassen als je zelf hebt gereserveerd. Als je alles via een reisorganisatie vastlegt zit je er aan vast.

Het is natuurlijk prima om de route nog iets rustiger te houden; dat lukt ook goed met de tijd die jullie hebben.

Even een voorzet:

1. Amsterdaam -San Francisco
2. SF
3. SF
4. SF
5. SF - Yosemite
6. Yosemite
7. Yosemite
8. Yosemite
9. Yosemite - Lee Vining
10. Lee Vining - Death Valley
11. DV - Las Vegas
12. Las Vegas
13. Las Vegas
14. Las Vegas - Zion
15. Zion
16. Zion
17. zion - Bryce
18. Bryce
19. Bryce - Page
20. Page
21. Page - Grand Canyon
22. Grand Canyon
23. Grand Canyon - Phoenix
24. Phoenix -Amsterdam

Marianne

#16 - 11-11-2010, 21:39 uur

Steson

Wij zaten bij Yosemite NP in El Portal in Yosemite View Lodge aan de Merced River.
Fantastische kamer en 10 minuutjes rijden en je bent bij de ingang van het park ! Met zwembaden en jacuzzi's en een supermarktje en restaurant en pizzeria.
Alles bij de hand dus.De kamer is trouwens ook compleet ingericht.
Wij vonden het een perfecte lokatie, want we wilden niet in Curry en de hotels in het park zelf zijn veel duurder.
In El Portal zit ook Cedar Lodge, voor reserveringen staan beide hotels op 1 site: yosemite-motels.com
#17 - 12-11-2010, 11:33 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Harm-Jan

Sluit me geheel aan bij Steson...

Yosemite View Lodge is een prima plek en dichtbij het park, daar vonden wij het sowieso veel te druk, maar goed, het was dan ook augustus jl.

#18 - 12-11-2010, 11:46 uur

mono

@ Franziska: dank voor de tip over Xanterra.

@ Karin: zitten jullie in Curry Village dan in zo'n tent? Zelf voel ik meer voor het voorstel van Steson & Harm-Jan. Goedkoper en uiteindelijk niet zover van het park als ik in 1e instantie dacht. Over het autorijden heb ik inderdaad van verschillende mensen al gehoord dat het er iets anders aan toe gaat dan in Nederland ;).  Ik overweeg een full size 4 deurs auto, zoiets als een Chevrolet Impala. Die gaat ons wel van A naar B brengen.

@ Marianne: dank voor de tip over Yosemitepark.com. Ik twijfel heel erg over het boeken van de hotels. Aan de ene kant is het wel lekker veilig en gemakkelijk als de hotels al geboekt zijn. En we rijden niet veel of ver, dus ik ga er vanuit dat we niet in de problemen komen. Ook heel erg bedankt voor de route. Die komt heel erg overeen met de route die ik bij Tioga opgegeven heb t.b.v. de offerte. Alleen Lee Vining is "nieuw", dus daar moet ik nog even induiken, want dat zegt me even niks. Ik zie de plaats (?) wel vaak langskomen op het forum, maar ik heb zelf geen idee wat daar te zien is. Verder viel het me op dat je vrij veel tijd in SF en Yosemite hebt "gereserveerd" en niet zoveel tijd in Bryce en Grand Canyon. Voor Yosemite lijkt me dat wel een goed idee, want ik ben echt van de natuur, maar gevoelsmatig zou ik een dag van SF en LV afhalen en die toevoegen aan Bryce en GC. Tenzij jij natuurlijk zwaarwegende redenen hebt waarom ik dat niet zou moeten doen ;).

@ Steson & Harm-Jan: dank voor de tip over Yosemite View Lodge.

Groeten,
Andre
#19 - 12-11-2010, 19:06 uur

Steson

Het is natuurlijk een persoonlijke beslissing om al dan niet vooraf hotels te boeken.
Wij hadden er bewust voor gekozen de hotels wel van tevoren te reserveren en dit is ons echt uitstekend bevallen !!
Ik heb ook (afgezien van MGM Grand in LV) van geen enkel hotel spijt en ze waren allemaal erg goed en gunstig op de route !!
We hadden trouwens dezelfde route, alleen in 17 dagen. Dus als je nog de nodige tips wilt voor hotels  ;)
Bij de NP's zou ik ze wel reserveren, want anders zit je wel op een afstand van de parken, omdat deze hotels echt allemaal vol zitten als je daar aankomt.

Ik zou, gezien de zwakke rug van je vrouw, mogelijk een SUV huren ivm hoog instappen en uitstappen ??
Heerlijk rijden in zo'n auto hoor.....

Lee Vining is een plaatsje aan het begin van de Tioga Pass (de weg naar Yosemite). Bij Lee Vining ligt Mono Lake met de zoutpilaren. Ook spookstad Bodie ligt bij Lee Vining, maar toch nog een uur rijden hoor ! Ik vond Bodie wel mooi, alleen jammer dat het alweer een 'moderner' westernstadje was voordat het een spookstadje werd. Wij vonden Lee Vining vooral een perfecte stop op de route om de afstanden te overbruggen..... Niet in Murphey's Motel overnachten, gzien de keiharde bedden !
#20 - 12-11-2010, 19:35 uur

mono

Beste Steson,

ik ben erg benieuwd naar jullie hotels. Dan kan ik ze vergelijken met de hotels die wij in de offerte hebben staan. Had je ze zelf geboekt of had je het via een reisorganisatie geregeld? Een SUV, he? Dat is niet zo'n slecht idee. Ik ben alleen wel benieuwd naar de bagageruimte en vooral naar de prijs. Wat dat betreft ben ik een echte Nederlander ;). Hadden jullie een SUV? En bij welke organisatie hadden jullie die gehuurd? Wij zijn lid van de ANWB en ik las dat we dan 10% korting bij Hertz krijgen. Alle kleine beetjes helpen :).

Groeten,
Andre
#21 - 12-11-2010, 19:50 uur

Marianne

El Portal ligt misschien niet zo ver van de ingang van Yosemite af, maar als je bij de ingang bent, dan ben je er nog niet. Naar de vallei, waar de meeste bezienswaardigheden liggen en waar de meeste watervallen te zien zijn, is het zeker een half uur rijden. zeker in de drukke maanden betekent dat wachten bij de ingang, en zoeken naar een parkeerplaats. Als je in het park overnacht kun je de auto laten staan en lopend of met de gratis shuttlebus naar alle trailheads en bezienswaardigheden.
Ja, je betaalt er voor maar ik vind het de meerprijs wel waard. Ook voor kinderen is het veel leuker om in het park te zitten, je hebt nog eens kans om wilde dieren te zien, zeker tegen de avond. Het maakt ook de dag in het park vele langer, misschien is het leuk om eens een avondprogramma bij te wonen. Van de drukte heb je geen last als je in het park overnacht; het is vooral overdag druk, en juist in de vroege ochtend en in de avond is het een stuk rustiger als iedereen naar El Portal of Oakhurst is vertrookken.
Maar goed, het is heel persoonlijk natuurlijk.

Lee Vining op zich is niet interessant maar het ligt goed ten opzichte van Yosemite, vlak bij de oostingang van het park, en bij Bodie en Mono Lake. Mammoth Lakes kan ook, daar hebben wij twee keer overnacht (zie ons 2004 en 2006 verslag).

Een volle dag Bryce en Grand Canyon is al relatief veel; zeker voor Bryce geldt dat het ene klein park is, zelfs een middag en ochtend zou voldoende zijn. Ook voor de grand Canyon heb je aan 1 volle dag genoeg, tenzij je veel wilt wandelen en een helikoptervlucht wilt maken. Ook hier zijn rangerprogramma’s erg interessant als je iets meer wilt weten over het ontstaan van de canyon. Yosemite is veel en veel groter en bestaat uit meerdere delen; je kunt in het zuiden naar de Mariposa Grove om de sequoiabomen te zien, je kunt naar Glacier Point rijden om het uitzicht te bewonderen en bijvoorbeeld naar Taft Point of Sentinel dome te wandelen, je kunt naar Hetch Hetche, en je hebt de Tioga road met uitgangspunten en wandelingen.
Kijk ook eens op www.yosemitehikes.com om een idee te krijgen van de mogelijkheden. En natuurlijk op www.nps.gov/yose .
Voor SF kun je wel een dag korter nemen, misschien is het dan een idee om nog een stop in SEdona te maken. LAs Vegas is iets heel perosonlijks, ik vind 1 nacht daar wel voldoende, maar anderen kunnen er wel een week doorbrengen.

Van te voren accommodatie boeken is heel prettig, zeker in het hoogseizoen, maar dat betekent niet dat je het via een reisbureau moet doen. Wil je dat toch doen, leg dan eerst de keuze van de reisorgansiatie hier voor. Ik blijf erbij dat je het beter zelf kunt doen, dan weet je zeker dat je krijgt wat je wilt en je kunt het veranderen als je dat zou willen.

Marianne
#22 - 12-11-2010, 19:50 uur
« Laatst bewerkt op: 12-11-2010, 19:52 uur door Marianne »

mono

Dank Marianne, voor je reactie. En dank voor al je tips. Je maakt het me niet makkelijk ;). Ik wil me nog even wat meer verdiepen in de mogelijkheden van Bryce canyon om te bepalen hoe lang we daar blijven. De meiden willen er in ieder geval een paardrijrit maken en ik kan me voorstellen dat het dan wat veel wordt om alles op 1 dag te doen. De helikoptervlucht boven de Grand Canyon lijkt me fantastisch. Pffff, so much to do, so little time  :D. Ik ga meer weer eens verder met je verslagen.
#23 - 12-11-2010, 21:18 uur

Steson

Dit waren onze hotels:

Laughlin: Golden Nugget
Grand Canyon: Yavapai Lodge (maar in Tusayan zijn er nog veel meer en goedkoper en ong. 15 minuten rijden naar de GC)
Page: Days Inn
Bryce Canyon (in Tropic): Bryce Trails B&B
Zion Canyon: Desert Pearl Inn (nr. 1 hotel van onze reis)
Las Vegas: MGM Grand (Hollywood Suite, dompertje)
Death Valley: Furnace Creek Range
Lee Vining: Murphey's Motel
Yosemite (El Portal): Yosemite View Lodge
San Francisco: Columbus Motor Inn (goede keuze voor lokatie en gratis parkeren!)
San Simeon: Best Western Cavelier Oceanfront (nr. 2 van onze reis)

Ik heb deze hotels op de site zelf geboekt en zijn tripadvisor-proof  ;D. Bij de laatste kregen we een gratis upgrade naar een oceonfront.
Voor een uitgebreid verslag:
http://steson-goes-usa.reisdagboek.net

Wij hadden een standard SUV bij Alamo en we konden kiezen uit een Kia, Jeep en Ford. Het werd een Ford Edge. Heerlijke auto, maar voor 2 volwassenen met in de kofferbak een koffer staand, een koffer liggend en de tray met flesjes water ernaast.
Mogelijk een fullsize SUV voor een gezin??

Ik kan je niet helpen met de prijzen, we hadden een pakketreis bij Pacific Island Travel en we zijn doorgegaan naar Hawaii.
Op Hawaii bij Alamo was onze Chevy Suburban wel een grote auto, maar die slurpt weer benzine !
Nu moet ik zeggen dat de benzineprijs natuurlijk overal goedkoper is dan hier  ;)... In USA betaalden we tussen de $ 2.69 en de $4.25 voor een gallon (3 liter).

Mogelijk een idee voor een fly & drive en dan de hotels zelf regelen ?? Kijk ook eens op usa-reisen.de. Ze hebben scherpe prijzen !
Anders bijv. bij Tioga een fly & drive en alleen de aankomstnacht in een hotel....
Wij vlogen zelf aan op LA (ik vond het wel een geweldige stad) en we sliepen in Hilton LAX. We zijn verslaafd aan de bedden daar !!!!

Nog wat leuke tips op de route volgen later.....
 :afro:
#24 - 12-11-2010, 22:16 uur

Steson

Oh, en de helikoptertour in de Grand Canyon hebben wij gedaan bij Papillon, maar dat was echt niet in de Grand Canyon !!
Het is een leuke ervaring om in een helikopter te zitten, maar we vlogen er overheen en toen had ik wel zoiets van: dat zie ik ook vanaf de rand.... Kost me dan wel $ 249(incl. tax) minder p.p.  :-\
We hadden wel de mazzel dat we aan het raam zaten allebei, maar ik vloog 'achteruit' en dat is ook vervelend kijken.
Ik vond het eerlijk gezegd achteraf een beetje tegenvallen.
#25 - 12-11-2010, 22:24 uur

Swissdutchie

Las Vegas is inderdaad een kwestie van smaak. Persoonlijk vind ik, dat je het wel eens gezien moet hebben, maar veel meer dan een dag zou ik er niet willen doorbrengen.
Bryce Canyon is inderdaad een relatief klein park en één volle dag is op zich genoeg om het park te bekijken en ook nog wat korte wandelingen te doen. Wij waren er in november en hadden dus te maken met korte dagen. Toch konden we in één dag alles doen, wat we wilden doen. We hebben zelfs nog een wandeling in de canyon gedaan. Ik moet er wel bij zeggen, dat we toen in Ruby's Inn verbleven en dat ligt net buiten het park. We hoefden dus geen lange afstanden van en naar het park te rijden. Als jullie ook nog een paardrijtocht bij Brice willen doen, kun je daar misschien inderdaad een dagje extra verblijven.
Ook voor Grand Canyon hadden wij maar één volle dag (2 overnachtingen). Wij kwamen vanaf Flagstaff via Sunset Crater en Wupatki vanaf het oosten het park binnen. Op deze manier hadden we al op de heenweg bijna een halve dag in het park. We verbleven in Tusayan, wat net ten zuiden van het parkingang ligt en waren de volgende ochtend al voor zonsopgang weer in het park. We deden toen de wandeling over de Bright Angel Trail naar Plateau Point. Erg mooi en zeker de moeite waard, maar in de zomer kan het daar knap heet zijn. In november hadden we daar gelukkig geen last van. Ook voor de Grand Canyon geldt: wil je veel wandelingen doen of misschien een helikoptervlucht, dan kun je er twee dagen voor uittrekken, anders is een dag voldoende.
Ik zou in het hoogseizoen mijn accommodaties wel vooraf boeken, zeker bij de parken. Maar zoals andere al zeiden, kun je dat beter zelf doen. Op die manier kun je zelf de hotels uitzoeken en is het meestal mogelijk deze evt. weer te annuleren, als je de route onderweg toch nog overhoop gooit. Ik gebruik meestal Trip Advisor om hotels te zoeken en reviews te bekijken.
Trouwens hoeven niet alle voorstellen van Tioga slecht te zijn. Veel van hun hotels krijgen best goede cijfers op Trip Advisor en zijn ook vrij redelijk geprijsd. Vaak liggen ze echter net iets te ver van het park of de attractie af, waar je eigenlijk naartoe wilt. Zo werd ons voor Yellowstone een hotel in Cody aangeboden en dat ligt toch zeker 1 1/2 uur rijden buiten het park. Dus misschien is het ook handig om de voorgestelde hotels even via google maps op de kaart op te zoeken.
Veel succes verder!
Groetjes,
Franziska

Marianne: Bedankt voor de correctie over het boeken van park lodges in Yosemite! Ik had niet door, dat de park lodges daar niet via Xanterra te boeken zijn.
#26 - 12-11-2010, 23:15 uur

leendert en maria

* In Murphey's Motel hadden wij juist weer een enorm grote kamer met goede bedden, wij waren tevreden;
* Over de helicoptervlucht in de GC: ik was ooit al eens geweest en hoefde afgelopen zomer niet nog eens terwijl mijn man zich er weer op verheugde en het een geweldige ervaring vond. Onze zoon vond het niet zo byzonder maar onze dochter liep te jubelen van blijdschap. Het is wel heel speciaal als je vanaf het bos opeens boven de enorme canyon vliegt;
* In Phoenix waren wij in hotel La Quinta Inn North. Voor 53 dollar hebben we er met z'n vieren overnach, incl. ontbijt. Een spotprijs in vergelijking met de rest. Een prima kamer (gewoon maar schoon) met zwembad (al is het klein) en een goed Amerikaans ontbijt. Wel eten en drinken uit piepschuim bekers en borden maar voldoende keus en in overvloed.
In Page kun je ook naar BW Arizona Inn. Een prima hotel, overigens ook met piepschuim 'servies' bij het ontbijt;
* leuk idee om Sedona mee te nemen. Wij vonden2 hele dagen in SF voldoende, hoewel we een derde dag zeker ook goed gevuld zouden krijgen, het is een sfeervolle stad met veel leuke mogelijkheden, ook voor kinderen. Bij Sedona vonden mijn kinderen het Slide Rock State Park erg leuk. Even lekker gek doen in het water. Neem waterschoenen mee (of heb ik dat al geschreven?) want het is spekglad;
* In BC kun je een ochtend- en een middagrit te paard doen. Ik weet niet meer hoeveel tijd het kost maar ik dacht rond 1,5 a 2 uur, incl. paarden verdelen, praatje vooraf etc. Als je dan nog bijv. de Queens GardenTrail loopt in combinatie met de Navajo-loop (een populaire combinatie die je in ong. 2 uur loopt) heb je nog tijd over om rond te rijden en uitzichtpunten te bewonderen;
* de laatste nacht in Yosemite zou je ook in White Wolf kunnen overnachten: dezelfde tenten als in Camp Curry maar dan in een rondje neer gezet. In totaal 24 tenten en  een restaurantje, dat is alles. Wij hebben er 1 nacht overnacht en vonden het heel apart. Als om 23.00 de verlichting op het terein uit gaat is het heeel donker en stil (en koud....). Een leuke plek. Verder zou ik ook voorstellen om inhet park zelf te overnachten. Kun je in de schemer nog even een rondje naar de Lower Falls oid maken.
Succes! Maria
#27 - 12-11-2010, 23:18 uur

Marianne

White Wolf is inderdaad erg leuk, ik vond het heel bijzonder om daar te zitten! In ons 2008 verslag staan wat foto's, bij 18 en 19 juli.

Marianne
#28 - 12-11-2010, 23:45 uur

karinvddonk

Beste Andre,

Je vroeg of wij in Curry Village in de tenten overnachten. Het antwoord is ja. Wij kamperen bijna altijd en onze kinderen verheugen zich nu al op dit avontuur. Ik kijk zelf ook uit naar de momenten in de avond en de ochtend wanneer het grootste deel van de bezoekers weg is of er nog niet is.
Jaren geleden verbleven wij in El Portal. Was op zich prima, maar ik herinner me nog dat wij heel erg lang naar een parkeerplek hebben gezocht in de Valley, het was toen nog geen hoogseizoen.

Zoals ik al zei, hebben wij bij Tioga Tours de hotels geboekt die wij wilden. Dus ook bv de Desert Pearl inn in Zion en een hotel aan de strip in Las Vegas (Flamingo Go room). Ze kwamen eerst met een lijst voorstellen en die hebben wij met onze wensen aangepast.

groet,
Karin 

#29 - 13-11-2010, 09:34 uur
Karin

Steson

Ik moet er wel bij zeggen, dat we toen in Ruby's Inn verbleven en dat ligt net buiten het park. We hoefden dus geen lange afstanden van en naar het park te rijden.

Tropic ligt echt niet ver van Bryce. Het is volgens mij wel de enige plaats op korte afstand waar je zou kunnen overnachten, maar ik heb her en der op het forum ook nog andere tips gelezen..... Maar geen lange afstanden (althans, vonden wij).
Dit geldt ook voor Tusayan. Ook buiten GC, maar op korte afstand. En Springdale is ook buiten Zion maar op korte afstand.
Ik vond het dus echt wel meevallen met de afstanden om in de parken te komen en ik vond het beter betaalbaar.

Ik had alle hotels zelf gereserveerd en heel goed de annuleringsvoorwaarden gelezen. Ik heb ze helaas ook allemaal moeten annuleren in verband met het overlijden van mijn vader. Ik heb er dus geen geld mee 'verloren', alleen was de koers van de dollar er niet gunstiger op geworden (nu wel !!). Later heb ik alle hotels opnieuw gereserveerd, geen probleem. Alleen de Bright Angel Lodge in de GC was al vol, helaas.

Navajo Loop Trail in Bryce Canyon is een aanrader !! We hebben er een halve dag doorgebracht en toen had ik Bryce wel gezien.
#30 - 13-11-2010, 12:40 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15