Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste keer naar west amerika :D graag jullie hulp

Discussie gestart

Him

Hoi allemaal,

Ik ben hier nieuw, maar heb wel al veel uren doorgebracht. Nu mijn reisschema klaar is wil ik graag jullie input.
Dag 1 Nederland - San Fransisco                      
Dag 2 San Francisco
Dag 3 San Francisco
Dag 4 San Francisco -> Yosemite NP                      
Dag 5 Yosemite NP -> Kings canyon  Sequoia NP             
Dag 6 Sequoia NP
Dag 7 Sequoia NP -> Death valley NP                      
Dag 8 Death Vally NP -> Las Vegas                      
Dag 9 Las Vegas
Dag 10 Las Vegas -> Zion NP (Springdale) -> dixie national forest          
Dag 11 dixie national forest -> Bryce Canyon (Grand Staircase-Escalante) -> Page    
Dag 12 Page (Horseshoe bend, Antelop canyon, Antelop island, Big Water)
Dag 13 Page -> Monument Valley -> Grand Canyon                
Dag 14 Grand Canyon -> Gallup new texas -> Petrified forest             
Dag 15 Petrified forest -> Oak creek -> Sedona                   
Dag 16  Sedona -> Mojave national preserve                   
Dag 17 Mojave national preserve  -> Calico Ghost town -> Los Angeles       
Dag 18 Los Angeles
Dag 19 Los Angeles
Dag 20 Los Angeles -> Nederland              

Ik en mijn partner zijn 2 studenten dus mijn eerste vraag is, is het verstandig om 17 juli deze reis te maken of 7 september vooral kijken naar de prijzen en hoe is het weer in juli en september?

Daarnaast willen wij graag weten of het slim is om de hotels/motels van te voren te boeken of het allemaal ter plekken te regelen? (San Francisco, Las Vegas en Los Angeles willen wij wel van tevoren boeken).

Ook willen wij 2a 3 nachten in een tent slapen in een van de nationale parken. Is dit aan te raden, is het gevaarlijk en is er in de buurt van een kampeer plaats  voorzieningen als restaurantjes, wc, douche en etc?

De route die wij hebben uitgestippeld willen wij wel graag zo houden. Alleen een logische volgorde qua reistijd, slaapplaats en de tijd die je nodig hebt om iets te bezichtigen weten wij niet dus wij horen het graag van de ervaren personen. 
#1 - 27-05-2015, 13:56 uur

Marianne

Halo, welkom op het forum!

Mischein kun je iets duidelijker aangeven wat precies de bedoeling is. Wil je dit jaar gaan? Of volgend jaar?

Citaat
Ik en mijn partner zijn 2 studenten dus mijn eerste vraag is, is het verstandig om 17 juli deze reis te maken of 7 september vooral kijken naar de prijzen en hoe is het weer in juli en september?
Ik vind dit nogal een cryptische zin. Wat bedoel je met verstandig? Wat zijn de mogelijkheden? Alleen op 17 juli of op 7 september? Je zult begrijpen dat juli hoogseizoen is, vergelijk de prijzen van de tickets maar eens. Veel accommodatie is in juli wel even duur als in september, maar als je naar dit jaar kijkt zul je izen dat er in juli al veel volgeboekt is zodat de mogelijkheden om iets goedkoops te vinden niet zo groot zijn. Qua temperatuur is september aangenamer dan juli, maar in Yosemtie en Sequoia zal het met name ;s nacht al fris zijn.

Waarom 2 a 3 nachten in ene tent slapen en niet vaker? Wil je ter plekke een tent kopen? Er zijn in alle parken cmapings en het is een geweldig leuke en goedkope manier om in de parken te overnachten. En dat is niet gevaarlijk want anders gebeurde het niet.
De voorzieningen verschillen per park. Bekijk daarvoor eens de NPS-site (www.nps.gov).

Ik zou toch eens goed naar je route kijken. Waarom 1 nacht Yosemite? Zo heb je toch geen tijd om iets te zien daar? En waar zou je willen overnachten in sequoia? Heb je gekeken hoe ver het is naar Death Valley? Waarom ga e niet eerst naar sequoia en dan naar Yosemite en dan via de Tioga Pass naar Death Valley?
Dan kun je naar Bodie en is een bezoek aan het commerciële en dure Calico niet nodig.
Wat bedoel je met Dixie Natl Forest? Wat wil je daar doen? Ik zou Petrified Forest en Sedona overslaan en meer tijd uittrekken voor Zion en Bryce. Een overnachting in Bryce is de moeite waard omdat de kleuren van de rotsen tegen de avond het mooist zijn. Dat geldt ook voor Monument Valley; als je daar naartoe gaat blijf er dan ook overnachten.

Kijk eens in wat reisverslagen om een idee te krijgen van de tijd die je overal nodig hebt. zie ons 2013-verslag voor bijvoorbeeld Yosemite en sequoia. En zie mijn 29011-verslag voor Zion, Bryce en Page en de Grand Canyon.

Marianne
#2 - 27-05-2015, 14:30 uur

Steson

Toen wij de eerste keer naar de USA gingen, kozen wij ook voor de Golden Circle.
Na veel lezen hier op het forum hadden we een route uitgestippeld waar ik nog steeds heel erg tevreden over ben!
Ontzettend veel indrukken en ook na 4 andere rondreizen inmiddels zou ik die allereerste route niet anders hebben gedaan.

Misschien wel qua vooruit boeken van hotels. Ik ben er nu achter dat het heel erg goed te doen is om de avond ervoor of op de dag zelf een hotel te vinden.
Ik had de hotels toen wel vooraf allemaal gereserveerd en ook daar heb ik absoluut geen spijt van gehad, maar het hoeft dus echt niet.
Ik zou het trouwens wel doen in de NP's, omdat daar geen kamer te vinden is op de bonnefooi.
En in steden wil je eigenlijk ook niet gaan zoeken .....

Lees anders gerust ons reisverslag:
http://steson-goes-usa.reismee.nl
Wachtwoord: Steson
#3 - 28-05-2015, 19:42 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

FamvandenBrink

Hoi,

Ik ben ook net nieuw op dit forum maar heb zelf een keer rond eind mei begin juli in Yosemite in een tent geslapen. Dat ging heel erg prima. Wel had ik er geen rekening mee gehouden dat het daar 's nachts kan vriezen en heb het hekel koud gehad. En omdat er overal posters hingen van pas op met voedsel (moest in speciale kisten) vanwege de beren, vond ik het wel een spannend maar gaaf avontuur. En natuurlijk daar geen beer gezien :-)

Veel plezier met de voorpret.

Groet Ingrid
#4 - 28-05-2015, 20:45 uur

ned in MO

Hoe oud zijn jullie ivm autohuur?

In bear country. Niet alleen etenswaren veilig opbergen voor beren maar ook op jezelf letten. Een shirt waar spagettisaus op geknoeid is ruikt voor een beer hetzelfde als een bord spagetti.
#5 - 28-05-2015, 21:01 uur
Kopen in Amerika? Ga naar onze vernieuwde website!!
Geen lidmaatschapskosten meer maar nog wel die geweldige korting en service!!
www.weship-it.com en binnenkort! www.uship-it.com

Him

bedankt voor jullie advies, ons reisplan is aangepas en hebben besloten om 3 september 2015 te vertrekken.

3 sep: Amsterdam -> San Fransisco                   
4 sep:  San Francisco
Fietstocht door (Fisherman’s wharf (zeeleeuwen) / golden gate brug en park) / Honkbal (Giants)
5 sep: San Francisco
Alcatraz gevangenis / Silicon Valley
6 sep: San Francisco -> Sequoia NP                     
Giant forest
7 sep: Sequoia NP -> Kings canyon  -> Yosemite NP    
crystal cave  / kings canyon Scenic Byway
8 sep: Yosemite NP
Bodie / mono lake
9 sep: Yosemite NP -> Death Vally NP > Las Vegas                     
Red Rock Canyon NCA (Pine Creek Canyon / Calico Tanks, doorlopen voor view over las vegas)
10 sep: Las Vegas
Bowl of fire / anniversary narrows / Elepahnt rock / windstone arch / pink canton      
11 sep:  Las Vegas
Hoverdam
12 sep: Las Vegas -> Zion NP (Springdale)    
Snow Canyon (petrified Dunes) / Zion observation point
13 sep: Zion NP (Springdale) -> Bryce Canyon
Zion / Bryce Canyon (navajo / Queens garden trails)          
14 sep:  Bryce Canyon) -> Page             
Grand Staircase-Escalante
15 sep:  Page
Horseshoe bend / Antelop canyon (van tevoren boeken) / Antelop island / Big Water / Lake Powell
16 sep: Page -> Monument Valley -> Grand Canyon                
Valley drive (monumental Valley) / Grande Canyon sky walk / eagle point Indian Village
17 sep:  Grand Canyon -> ........?.......         
                        
18 sep: ......?......-> Los Angeles                
Joshua three NP
19 sep: Los Angeles
Beverly Hills / hollywood / Santa monica pier (avond)
20 sep: Los Angeles
Universal studios
21 sep: Los Angeles -> Amsterdam                  

wij zijn 25 en 23 jaar dus denk dat het huren van een auto geen probleem hoeft te zijn? Ook hebben wij besloten om niet te camperen maar gewoon hotels te boeken.

Nog een aantal vraagjes:

- Is 3 nachten voor Las Vegas te lang?
- Is Calico niet aan te raden?
- Wij weten niet wat we het beste kunnen doen tussen Grande Canyon en Los Angeles in hebben jullie eventueel tips?

- Hebben jullie nog andere tip en tricks voor ons?
 
#6 - 29-05-2015, 14:32 uur

Steson

Wij deden de route andersom, maar het was wel een hele mooie route!

Dus vanuit GC zou je via Seligman de Route 66 op kunnen gaan. Zeker in Seligman bij Snowcap een hamburger scoren!
Route 66 volgen via Oatman tot aan Laughlin.
Oatman ligt in de bergen en is een tot westernstadje omgetoverd dorp waar de ezels over straat lopen. Wij vonden het erg leuk om doorheen te rijden!
En in Laughlin hebben wij overnacht in de Golden Nugget voor 25 dollar ofzo.... Spotgoedkoop en gewoon erg leuk! Lekker restaurant en nog eventjes achter de gokmachines tussen de bejaarden  ;D

De volgende dag via Joshua Tree NP naar LA. Prachtig park die je gezien moet hebben.....

#7 - 29-05-2015, 22:24 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Cees A

Allereerst welkom op dit forum.

Ik heb je (laatste) schema eens bekeken en ik vrees dat je je enorm verkijkt op de afstanden die je moet afleggen.
Amerika is " een tikkeltje"  groter dan Nederland.
Ik zie in jullie schema dingen die gewoonweg onhaalbaar zijn.
Zonder compleet te zijn hier een aantal opvallende dingen.

Op 6 sept. rij je van San Francisco naar Sequoia.  Heb je je gerealiseerd dat dit 5 1/2 uur rijden is (excl stops) ?
hoeveel tijd denk je dan nog in Sequoia nat.park door te brengen ?

Op 8 sept. doe je Yosemite, Bodie en Mono Lake.
Kijk eens op Google Maps hoever Bodie van Yosemite Valley af ligt ..................
Als je overnacht in Yosemite Valle of in El Portal en je moet na je bezoek aan Bodie weer helemaal terug naar Yosemite Valley dan is dat een heel eind rijden.

9 sept rij je van Yosemite via Death Valley naar Las Vegas en wil je ook nog Red Rock Canyon NCA zien.
Ik kan je nu al vertellen dat je op deze dag, wegens tijdgebrek, weinig van Death Valley en Red Rock Canyon zal zien.

Op 12 sept rij je van Las Vegas naar Zion.  Op zich goed te doen, maar tussendoor Snow Canyon EN de Observation Point wandeling in Zion nog gaan lopen gaat je niet lukken.
Bedenk dat je om te beginnen op deze dag 1 uur inlevert. (je komt in een andere tijdzone)
Om Snow Canyon een beetje te verkennen moet je op een halve dag rekenen.
Voor de Observation Point wandeling wordt een adviestijd van 5 uur opgegeven.
Nu zijn jullie jong en (hopelijk) fit en dan doe je daar misschien iets korter over, maar dan nog is het, alles bij elkaar geteld, onhaalbaar

Op 16 sept rij je van Page via Monument Valley naar Grand Canyon (national park)
Je wil in Grand Canyon blijkbaar ook de Skywalk zien.
Bedenk dat die Skywalk NIET in Grand Canyon national park ligt maar bijna 400 km , oftewel 4 uur rijden verderop.

Ik zou je willen adviseren om eens te kijken in het topic waarin, in module vorm, een voorbeeldroute wordt gegeven.
Kies de modules die op jouw reis van toepassing zijn en bekijk de informatie(links) in het betreffende onderwerp.
Het aantal dagen dat je ergens wil verblijven zal misschien afwijken, maar je krijgt dan in ieder geval een idee van afstanden, rijtijden en de tijd die je nodig hebt om iets van een park of plaats te zien.

Linkje naar het bedoelde topic:
http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/

Succes met verder plannen
#8 - 30-05-2015, 02:52 uur

Marianne

Bekijk alles eens goed met googlemaps. Voer dan voor Yosemite niet Yosemite NP in, maar Yosemite Village. Waar wil je de tweede nacht Yosemite overnachten, aan de west- of oostkant van het park?
Je hebt erg veel minder bekende plaatsen opgenoemd terwijl je voor de parken weinig tijd uittrekt. Het lijkt erop dat je alle bezienswaardigheden hebt verzameld zonder echt goed te kijken wat het is, en waar het is, en hoeveel tijd het je kost. Voor Page trek je wel een volle dag uit, terwijl je daar de belangrijkste bezienswaardigheden ook met 1 overnachting zou kunnen bekijken.
Heb je al eens in mijn 2011-verslag gekeken? Je kunt je dan eens een beeld vormen van de tijd die je overal nodig zou kunnen hebben. Als jullie helemaal niet willen wandelen en alleen vanuit de auto wat willen bekijken ligt het anders natuurlijk.

Wat het kamperen betreft: je kunt een tentje ter plekke kopen. Zoals ik al zei scheelt dat heel veel geld. Maar als dat geen probleem is kun je voor hotels kiezen natuurlijk. In de buurt van de parken is accommodatie wel duur. Voor Yosemite zou ik regelmatig checken of er iets vrij komt in het pak of in eL Portal. Met jullie planning is het niet raadzaam of nog verder vna het park te gaan overnachten.

Als jullie beide willen rijden zal er een under age fee betaald moeten worden; dat is voor bestuurders onder de 25.

Marianne
#9 - 30-05-2015, 10:36 uur

EnncUsa

Los van alle goede adviezen, vergeet niet vooraf te reserveren voor Alcatraz. Het is vaak druk daar.
#10 - 02-06-2015, 16:15 uur

Wop

Hoi Him.,


Lees dit ook even door: http://www.verenigdestaten.info/vakantie-naar-amerika/  Heel erg handig als je voor de eerste keer naar Amerika gaat.
#11 - 04-06-2015, 16:42 uur

Wilmy

Allereerst de data dat jullie willen vertrekken, ik zou liever in september gaan dan is het niet zo duur, druk en minder heet. Maar jullie reisprogramma zit wel heel erg vol als je tenminste alles wil bezoeken moet je er wel een maand voor uit trekken. Je loopt nu de kans dat je wat ziet, maar niet genoeg van al dat moois dat Amerika te bieden heeft. Dit zou erg jammer zijn vooral omdat dit een onvergetelijke reis  moet worden. Nederlanders verkijken zich er vaak op hoe groot het land is en ook de afstanden daardoor. Per dag 4 of 500 km rijden moet het maximum zijn, anders blijf je alleen maar rijden. En het te interessant om ergens maar een nachtje of een paar uurtjes te verblijven. Later heeft men daarvan vaak daarvan spijt, dat men ergens niet wat langer gebleven is. Beter één goede reis dan twee halve. Succes met de voorbereidingen !!!
#12 - 06-06-2015, 21:09 uur

Him

Bedankt voor jullie reacties.

De vakantie is inmiddels geboekt en onze reis ziet er als volgt uit:

Di 1 sep: Los Angeles
Wo 2 sep: Los Angeles   -> Sequoia (205 mile) 
Do 3 sep: Sequino -> San Fransisco (272 mile)
Vr 4 sep: San Fransisco
Za 5 sep: San Fransisco  -> Yosemite (187 mile)
Zo 6 sep: Yosemite  -> Mammoth lake  (102 mile)
Ma 7 sep: Mammoth lake   -> Las Vegas (308 mile)
Di 8 sep: Las Vegas
Wo 9 sep: Las Vegas
Do 10 sep: Las Vegas
Vr 11 sep: Las Vegas  -> Zion (160 mile)
Za 12 sep: Zion  -> Bryce (75 mile)
Zo 13 sep: Bryce  -> Page (150 mile)
Ma 14 sep: Page  -> Monumental Valley -> Overnachten in Navajo Nation (212 mile 
Di 15 sep: Navajo Nation  -> Grand Canyon -> Overnacten in Sedona (195 mile)
Wo 16 sep: Overnachten Sedona   -> Lake Havasu (233 mile)
Do 17 sep: Lake Havasu  -> Los Angeles (299 mile)
Vr 18 sep: Los Angeles
Za 19 sep: Los Angeles

Wij hebben er voor gekozen om een dagje minder San Fransisco te pakken. Op een of andere manier trekt deze stad ons niet.

De dag van Lake Mammoth lake naar Las Vegas vertrekken wij vroeg in de ochtend en trekken de hele dag uit om rustig aan te doen en hier en daar te stoppen.

De dag van Lake havasu vretrekken wij ook vroeg in de ochtend naar Los Angeles en gaan ook langs Joshua Tree.

De hotels zijn geboekt alleen missen wij nog een nacht Yosemite. Het lukt ons maar niet om hier een betaalbaar hotel te vinden. Of je moet al gelijk een paar honder euro aftikken. Heeft iemand van jullie nog tips?

Het kan zijn dat sommige mensen denken dat 1 nacht in Yosemite, zion of sequoia te kort is, maar wij zijn echt geen wandelaars en willen in deze parken gebruik maken van de shuttel bussen.

De dag van Bryce naar Page is het 75 mile rijden dus wij vertrekken vroeg in de ochtend.
#13 - 11-06-2015, 11:46 uur

Old Faithful


De hotels zijn geboekt alleen missen wij nog een nacht Yosemite. Het lukt ons maar niet om hier een betaalbaar hotel te vinden. Of je moet al gelijk een paar honder euro aftikken. Heeft iemand van jullie nog tips?

Je komt daar in het labor day weekend. Veel Amerikanen trekken er dan een lang weekend op uit. Overnachten in of bij Yosemite is sowieso duur en dus zeker in dat weekend. In jullie schema zou ik toch kiezen voor een overnachting in de vallei  of in El Portal, ook al is dat duurder. Als je  terug moet naar bijvoorbeeld Mariposa of Oakhurst, houd je helemaal weinig tijd over. Houd er ook rekenig mee dat de dagen in september al behoorlijk kort worden. Volgens mij zie ik op Hotwire.com nog mogelijkheden.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#14 - 12-06-2015, 00:17 uur
Groet,

Old Faithful

Him

Onze route ziet er las volgt uit:

Di 1 sep: Amsterdam ->Los Angeles
Wo 2 sep: Los Angeles   -> Sequoia (222 mile)
Do 3 sep: Sequino -> San Fransisco (193 mile)
Vr 4 sep: San Fransisco
Za 5 sep: San Fransisco  -> Yosemite (189 mile)
Zo 6 sep: Yosemite  -> Mammoth lake (175 mile)
Ma 7 sep: Mammoth lake   -> Las Vegas (385 mile)
Di 8 sep: Las Vegas
Wo 9 sep: Las Vegas
Do 10 sep: Las Vegas (Hoverdam & Sky Walk (enkel 125 mile)
Vr 11 sep: Las Vegas  -> Zion (161 mile) -> (Cedar City (58 mile) overnachting)
Za 12 sep: Zion  -> Bryce (75 mile)
Zo 13 sep: Bryce  -> Page (150 mile)
Ma 14 sep: Page  -> Monumental Valley -> Overnachten in Navajo Nation (218 mile)
Di 15 sep: Navajo Nation  -> Grand Canyon -> Overnachten in Sedona (196 mile)
Wo 16 sep: Overnachten Sedona   -> Lake Havasu (272 mile)
Do 17 sep: Lake Havasu  -> Los Angeles (292 mile)
Vr 18 sep: Los Angeles
Za 19 sep: Los Angeles
Zo 20 sep: Los Angeles -> Amsterdam

Alles is al geregeld alleen zit ik nog met een aantal vraagtekens, namelijk:

Wij zijn er natuurlijk nog nooit geweest, is het nu de bedoeling dat wij alles precies uitstippelen? Ik heb namelijk een draaiboek gemaakt met waar we wanneer heen gaan. Hier heb ik relevante informatie in op genomen zoals info over parken shuttel bussen wat de toen in de parken eventueel reserveringen (page, alcatraz, jetski, hotels). Voor mijn draaiboek heb ik veel gebruik gemaakt van ontdek-amerika.nl

Een kort voorbeeld uit mijn draaiboek:

1. Afstand
hierin een print screen van Google maps met de routes en adressen

2. Locatie van overnachting

3. Boekingen en tickets

4. Wat te doen
- Bodie Ghoste town bezoeken
- Mono lake bezoeken

5. Additionele informatie
Dit is meestal een kantje of 5 met informatie over de plaatsen geschiedenis en etc.

Is dit een goede manier van aanpak? of moet ik alles specifieker uitstippelen? welke tijdstip ik wat wil gaan doen?

Ik zit nu met wat globale informatie op 140 pagina's.
#15 - 24-07-2015, 17:51 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15