Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste keer USA met gezin.

Discussie gestart

erna

Hallo,
Wat geweldig om op dit forum rond te snuffelen.

Wij, Hans en Erna zijn ons aan het orienteren op een kampeertocht door West-USA  a.s. zomer met onze kinderen van 12 en 14.
Het moet een combinatie worden van stad/natuur.
Het wordt onze eerste keer.

We hebben het volgende eerste opzetje gemaakt:
1      A-DAM > NewYork
2      NewYork
3      NewYork
4      NewYork > San Francisco
5      San Francisco > Yosemite
6      Yosemite
7      Yosemite > Lake Tahoe
8      Lake Tahoe
9      Lake Tahoe > Mammoth Lakes
10      Mammoth Lakes
11      Mammoth Lakes > Las Vegas
12      Las Vegas
13      Las Vegas > Zion
14      Zion (Bryce Canyon)
15      Zion >  Grand Canyon
16      Grand Canyon
17      Grand Canyon > Palm Springs
18      Palm Springs > Sante Barbara
19      Sante Barbara > Montery
20      Monterey
21      Monterey > San Francisco
22      San Francisco
23      San Francisco
24      San Francisco > A-DAM

We hebben er bewust voor gekozen om niet iedere dag verder te trekken, omdat we ook van rust houden.
In New York en San Francisco nemen we een hotel.
Het kamperen is een heikel punt. We kunnen niet kiezen tussen tent en RV.
We zijn niet tevreden over dag 17-18-19.
We willen L.A. overslaan, maar wel van Highway 1 genieten.
Is er een leuke route ten noorden van Palm Springs die we kunnen nemen?

Ik hoop op goede tips, aanvullingen of wijzigingen.

Erna



#1 - 08-12-2006, 19:21 uur

Yessica

Hai Erna en aanhang!

Leuke reis al zou ik persoonlijk New York skippen. Dat rondreizen is al best vermoeiend en nu krijg je toch weer extra heen en weer gesleep met al je spullen. Maar, ik kan me voorstellen dat je met een gezin niet ieder jaar naar Amerika kunt en dat je dan alle highlights zo veel mogelijk wil meepikken.

Wat betreft je "zorgen" over o.a. dag 17 het volgende.

Ik ben ooit van Palm Springs naar Grand Canyon gereden en die afstand is wel echt heel erg groot. Zeker als je met een camper gaat en je snelheid wat beperkter is dan in een personenauto. Misschien zou je dat kunnen splitsen.

En waarom heb je achter Zion (bryce) tussen haakjes staan? Dit zijn 2 parken die allebei een bezoekje waard zijn, ik vrees dat als je ze wil combineren je van allebei net niets ziet  :)

Verder, persoonlijk vind ik een hele dag Monterey te lang. Zo heel bijzonder vond ik het niet. Liever zou ik dan ergens in San Simeon nog een tussenstop maken of in Big Sur. Ik ben een halve dag in Monterey geweest en was blij dat ik naar het Aquarium kon, anders had ik me echt verveeld. Omdat de afstand Palm Springs - Santa Barbara ook best redelijk is, zou ik liever een extra dag in Santa Barbara blijven. Behalve dat dit een leuk stadje is om te verblijven, is de omgeving ook zeer geschikt om wandelingen te maken of gewoon eens lekker langs de boulevard te lopen.


Maarre... leuk hoor! Heerlijk zo'n vakantie!
#2 - 08-12-2006, 21:29 uur



Marianne

Hallo Erna,
Welkom op dit forum!

Jullie hebben een mooie route opgesteld, met over het algemeen voldoende tijd voor alles. Je zou misschien zo hier en daar wat aan kunnen passen. Zoals Yessica al zei kan er best wel een overnachting bij langs Hwy 1, misschien in plaats van 2 nachten in Monterey. Het aquarium vond ik wel schitterend, en je kunt er lekker rondslenteren.

Ik vind 1 dag voor Yosemite niet erg veel, daar kun je met gemak meerdere dagen doorbrengen. Omdat jullie niet naar Sequoia NP gaan zou je in Yosemite naar de Mariposa Grove kunnen gaan om sequoia's te zien. Wij hebben 2 jaar geleden met de kinderen een wandeling gemaakt van Glacier Point naar Yosemite Valley (de Panorama Trail), daar ben je het grootste deel van de dag mee kwijt, maar dan heb je ook veel hoogtepunten van het park gezien - en je gaat grotendeels bergafwaarts, dat voel je dan ook wel in je kuiten. Verder kun je fietsen, paardrijden of raften. Hoe rijden jullie van Yosemite naar Lake Tahoe? Via de Tioga Pas of via Sonora/hwy 49? Nadeel van de Tioga Pas is dat je dan naar Mammoth Lakes een groot stuk dubbel rijdt. Maar als je de westelijke route neemt mis je het oostelijk deel van Yosemite.

Hebben jullie plannen voor Mammoth Lakes? Wij hebben er wel eens overnacht, maar dat was echt op doorreis. Het is een leuke plaats maar niet om een hele dag door te brengen. Op weg van Lake Tahoe naar Mammoth Lakes kun je Bodie bekijken, en Mono Lake.
Van Mammoth Lakes naar Las Vegas is een behoorlijk eind rijden. Als je met een camper gaat mag je niet door Death Valley - ik neem aan dat jullie in het hoogseizoen gaan - maar als jullie met de auto gaan kan het wel. Wij vinden het heel bijzonder om in Death Valley te overnachten, dat is echt een heel bijzondere ervaring. Bovendien is het park tegen de avond en in de ochtend op z'n mooist, en ook net ietsje minder heet.

Zoals Yessica al zei moet je voor zowel Zion als Bryce de tijd nemen. Hier zou een extra nacht ook aan te raden zijn.

Wat betreft de keuze tussen kamperen en een camper: dat is denk ik heel persoonlijk. Zelf gaan we altijd met de auto. Toen we met z'n tweeen gingen namen we een tent mee. De laatste keren met de kinderen hebben we altijd eeen combinatie gedaan van motels en cabins op een camping. Een tent lijkt me nog steeds erg leuk, je zit in een park helemaal midden in de natuur - hoewel je in sommige parken wel opgepropt zit. Ik vind vooral de afwisseling prettig; in een stad zitten we liever in een motel/hotel, ook wel lekker om eens wat meer luxe te hebben.

Wij zijn nu drie keer met onze kinderen naar Amerika geweest, het is bijzonder verslavend. Misschien is het aardig om onze reisverhalen eens te lezen.
2002, rondje vanaf SF: www.verenigdestaten.info/rsvh/mms01.html
2004, Denver - SF www.verenigdestaten.info/rsvh/mms02.html
2006, Seattle - SF www.vanneck.web-log.nl

Hebben jullie de vlucht al geboekt? Zo niet, dan zou ik er niet te lang mee wchten, het wordt alleen maar duurder.

Marianne
#3 - 08-12-2006, 22:51 uur

erna

Hallo,

Alvast bedankt voor deze reacties. Daar kan ik wat mee.

De extra tijd in Monterey is bewust. Hans is fervent zeekayaker en wil daar een dagtocht maken.

Ik lees erg veel negatieve reacties over de drukte in Yosemite. Hebben julllie dat ook ervaren?

Erna
#4 - 09-12-2006, 11:16 uur

danny debals

Wij vonden Yosemite heel leuk, ondanks de drukte. We waren er slechts 1 nacht (ik had graag 2 nachten gebleven, maar in Nov 2002 had ik al niet meer al de keuze die ik wilde voor July 2003 - er heel vroeg bij zijn is de optie. Het is er dus uiteraard wel "druk" .. maar de omgeving compenseert het ruimschoots.
Wat betreft terug via Highway - niet overwogen om Hearst Castle te bezoeken (http://www.hearstcastle.com/)? Wij vonden dat echt heerlijk. Wel een 2 maanden op voorhand je entry-ticket boeken, online.

#5 - 09-12-2006, 12:39 uur
Danny Debals

michelly

Hoi Erna,

Vorig jaar hebben wij een rondreis gemaakt en hebben toen een tent meegenomen. We hebben een afwisseling gemaakt van soms kamperen en soms hotels. Dit is ons heel goed bevallen en komende zomer gaat de tent weer mee. Houd er wel rekening mee dat het flink heet kan zijn. Wij hebben soms een cabin op de camping genomen omdat het te heet was voor onze tent ( 45+ gr )
Ons reisverslag staat hier www.michelly.dse.nl
Misschien heb je er iets aan.

Wat Yosemite betreft, als je in het park logeert en 's ochtends vroeg op pad gaat, ben je al een heleboel drukte voor. Wij hebben de wandeling naar de Vernal Falls gedaan. Echt een aanrader!

Groetjes Elly
#6 - 09-12-2006, 13:01 uur
onze website www.michelly.nl

Marianne

Yosemite is inderdaad druk maar het is ook heel gemakkelijk om te drukte te vermijden. De meeste mensen bengen maar een kort bezoek aan het park en komen niet veel verder dan de vallei. Daarom raad ik ook altijd aan om in het park te overnachten; scheelt een hoop tijd en parkeerproblemen. Zo gauw je gaat wandelen merk je al veel minder van de drukte. De wandeling naar de Vernal Falls is prachtig; wij hebben het deze zomer aan het eind van de middag gedaan, toen was het vrij rustig. Je komt hier ook langs als je de Panorama Trail doet (met de bus naar Glacier Point en lopend terug naar de vallei).

Een alternatief in Yosemite voor een eigen tent of camper is Housekeeping Camp, of Camp Curry. Bij HKC zit je aan de Merced River, Camp Curry heeft een zwembad. Deze accomodatie kun je nu al reserveren (aan te raden), voor een camping kun je als ik me niet vergis pas 5 maanden van te voren reserveren.

Marianne
#7 - 09-12-2006, 13:22 uur

payday

Je kunt je wel een dat vermaken in Mommoth Lakes, maar het zal niet het hoogte punt van deze mooie vakantie zijn.
ML is een winstersportplaats, maar ook in de zomer kun je met een kabellift naar boven. Je kunt dan met een mountain bike naar beneden, als je dat durft. Een wandeling van Devils Postpile http://www.nps.gov/depo/ naar de Rainbow Falls is ook de moeite waard.
Wij hebben Las Vegas - Mommoth Lakes op 1 dag gedaan, via Death Valley. Het is goed te doen, maar het is inderdaad een stevige rit.

#8 - 09-12-2006, 18:05 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15