Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste keer USA - reservaties

Discussie gestart

AnnPhil

Hey allen,

Onze eerste USA-reis (mijn vrouwtje, dochter van 14 en ikzelf) ligt ondertussen vast van 8 tot 28 augustus 2016. Onze reisroute is bepaald, onze vluchten en hotels zijn geboekt.
We komen aan en vertrekken in San Francisco.
Ik heb mij grotendeels laten inspireren door jullie fantastische site. Dit is een bron van heel nuttige informatie. Dank jullie daarvoor.
Toch heb ik nog een paar vraagjes :
- kan ik Alcatraz reserveren op meer dan 90 dagen op voorhand, bijvoorbeeld nu al indien we op 9 augustus Alcatraz willen bezoeken?
- we hebben nog geen auto gehuurd. Onze voorkeur gaat uit naar een SUV. Ik heb al heel wat informatie gelezen hier over het huren van een auto. Oa CeesA geeft een aantal sites en heel nuttige info hieromtrent. Dank je, Cees. Ook dank aan alle andere leden.
Mijn vraag : Wat zijn de eventuele nadelen van het huren van een auto bij een tussenmaatschappij, zoals rentalcars,..... ? Het goedkoopste tot nu toe vond ik bij America carrental. Een standaard SUV kost mij daar 950 euro, alle verzekeringen en een GPS inbegrepen (dus bij Alamo via America Carrental). Dit een heel stuk goedkoper dan bij andere bedrijven. Het feit dat het verschil nogal oploopt, wekt bij mij een beetje wantrouwen. Of vergis ik mij?
Heel erg bedankt bij voorbaat voor jullie reacties.
#1 - 08-02-2016, 21:26 uur

Terpies

 welkom op het forum!

Voor wat betreft de autohuur: kijk je op een Amerikaanse site? Heb je op die site aangegeven dat je in Nederland/België woont?

Als je op een Amerikaanse site tarieven hebt opgevraagd, heb je waarschijnlijk kale huurprijzen (dus zonder verzekeringen), aangezien dat voor Amerikanen via hun eigen verzekeringen gedekt is.

Voor internationale reizigers komen hier (waarschijnlijk) nog verzekeringen bij, wat meestal betekent een additionele toeslag van 75-100% van het huurbedrag.

Aangezien ik je link niet kan verifiëren zou ik dit wel checken. Het goedkoopste is in dit geval om vanuit je eigen land je autohuur te regelen, bijvoorbeeld via de door @Cees A genoemde links.

Succes!
#2 - 08-02-2016, 21:48 uur

Cees A

Ook van mijn kant  welkom op dit forum en bedankt voor het compliment.

Alcatraz tickets kun je inderdaad niet eerder dan 90 dagen van tevoren kopen.

V.w.b. America car rental. De website detecteert je locatie en geeft aan dat je uit Nederland komt.
Zo te zien zijn alle nodige verzekeringen toegevoegd.  Prijzen zijn over het algemeen normaal en niet extreem laag.
Omdat ik het bedrijf helemaal niet kende heb ik gezocht op reviews via Google en die reviews zijn niet echt geweldig.
Ga zelf maar eens op zoek naar reviews.
#3 - 08-02-2016, 22:33 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Een auto huren inclusief navigatie is meestal (te) duur. Er zijn goedkopere oplossingen: navigatie op je telefoon, als je al navigatie hebt een kaart van Amerika daarvoor kopen of ter plekke een toestel kopen. De eerste twee opties hebben als voordeel dat je thuis de reis kunt voorbereiden en eventueel adressen, waypoints en P.O.I.'s e.d. al in kunt voeren.
Ik adviseer je in ieder geval ook voor een goede papieren kaart te zorgen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#4 - 09-02-2016, 00:39 uur
Groet,

Old Faithful

AnnPhil

Goede morgen,

Iedereen reeds hartelijk dank voor de nuttige reacties.
Ik heb al eerder geaarzeld om al dan niet een GPS te reserveren. Met een paar goede kaarten en prints via GoogleMaps van bepaalde punten, parken, steden,.... zou het ook moeten lukken.

Misschien toch beter om rechtstreeks bij een autohuurbedrijf te reserveren (Hertz, Alamo,.....).
Cees refereert ook naar Rentalcars. De reviews lijken iets beter, maar toch.... Suggesties of ervaringen hieromtrent?

Nog iets: dank voor de leuke verwelkoming.
#5 - 09-02-2016, 10:51 uur

Cees A

V.w.b. een GPS kopen of huren:
Kopen is vaak goedkoper dan huren, zeker bij een langer verblijf in Amerika. In Amerika koop je een goeie GPS voor rond de 100 $.
Als je die GPS in Amerika koopt is ie automatisch voorzien van de Amerikaanse (en soms ook de Canadese) kaart
Heb je een GPS nodig ? Tja, vroeger deden we het ook zonder. Toch kan een GPS handig zijn, zeker in de grote steden.
Ik ga regelmatig naar de VS en heb al jaren zelf een eigen Amerikaanse GPS. Ik zou 'm niet graag meer willen missen.

Waar koop je zo'n GPS: 
Winkels die je overal in Amerika tegenkomt zijn Walmart en Best Buy.
Zie Walmart: http://www.walmart.com/browse/electronics/gps-navigation/3944_538883/?;tab_value=Online&;waRef=125875.331257&ref=125875.331257&ic=48_0
En Best Buy: http://www.bestbuy.com/site/gps-navigation/portable-gps/abcat0301014.c?id=abcat0301014
Let op: De Walmart website suggereert een groot winkelaanbod. Dat aanbod is echter beperkt. Veel artikelen zijn alleen online te bestellen
Best Buy (vergelijkbaar met onze Media Markt) heeft een groter winkelaanbod.

Nu denk je misschien "als ik zo'n ding koop zit ik er na mijn vakantie mee in m'n maag"
Als je niet regelmatig naar de VS gaat is dat inderdaad zo.
Maar zet dat ding voor de halve nieuwprijs op marktplaats en je verkoopt 'm vrij snel aan iemand die ook naar de VS wil.
Ben je al bij al nog steeds goedkoper uit dan met huren
Tip: Kijk nu zelf ook eens op marktplaats. Misschien staat er nu ook wel een te koop .............

V.w.b. autohuur:
Persoonlijke ervaringen kunnen voor ieder verschillend zijn en "een beste autoverhuurder" kiezen om die reden moeilijk.
Ieder bedrijf maakt wel eens een misser. Aan de manier waarop die missers worden hersteld of opgelost herken je een goed bedrijf.
Voor het lijstje boekigssites geldt dat dit lijstje zeker niet compleet is en slechts bedoeld als voorbeeld van de mogelijkheden.
Het zijn wel allemaal boekingssites die al wat langer bestaan en waar je dus vele reviews van kunt vinden.
Bij die reviews moet je je niet blindstaren op incidentele missers. Kijk naar de totaalwaardering.

Ik heb zelf geen ervaring met Rentalcars.com. Rentalcars is een voortzetting van het vroegere Eautohuur.
Vul maar eens het oude web-adres in: www.eautohuur.nl dan zie je dat je wordt doorgezet naar Rentalcars.com.
Of het nu om vliegtickets, autohuur of hotelkamers gaat, ik boek zelf het liefst rechtstreeks bij de aanbieder.
Tussenpersonen hebben voor mij geen enkele toegevoegde waarde.


 
#6 - 09-02-2016, 12:30 uur

AnnPhil

Cees,

Dank je. Door jouw info werken mijn hersenen nog meer. Tijdens onze trip "bezoeken" we eigenlijk maar 3 steden : San Francisco, Los Angeles en Las Vegas. Eigenlijk zal ik daar weinig van de auto gebruik maken. Mijn vrouwtje heeft haar voorkeuren voor die steden gegeven. De andere dagen (parken,.....) mag ik invullen.....
Onze bedoelingen in de drie steden :
- San Francisco (anderhalve dag) : Alcatraz, Fischerman's Wharf, omgeving van Union Square, Chinatown, fietstochtje Golden Gate en nog een aantal gebouwen....
- Las Vegas (2 overnachtingen - 1 volledige dag) : alles op en rond de Strip
- Los Angeles (2 overnachtingen - anderhalve dag) : halve dag Hollywood, Sunset Blvd, Walk of Fame,..... en een volledige dag the Universal Studios.

Het is de bedoeling om zoveel mogelijk met het openbaar vervoer te doen. In Las Vegas en Los Angeles verblijven we in het centrum, in San Francisco één nacht in het centrum, dus.....
Ik denk dat ik geen GPS zal huren en indien ik het echt nodig vind er toch één ter plaatse zal kopen. Uitstekend idee van onze USA-kenner Cees.
#7 - 09-02-2016, 13:58 uur

Cees A

Ik wil je plannen om Los Angeles met OV te bezoeken toch even dwarsbomen.
Over San Francisco en Las Vegas hoef je je niet ongerust te maken, het OV daar is best goed.

Las Vegas:
In Las Vegas rijdt de zogenaamde Deuce bus de gehele strip op en neer. http://www.lasvegas-how-to.com/las-vegas-deuce.php
En dan is er in Las Vegas ook nog de monorail of tram die diverse hotels met elkaar verbindt.
Zie:  ----> https://www.vegas.com/transportation/las-vegas-monorails/
En : -----> http://www.lasvegas-how-to.com/free-tram.php
Mocht je in Las Vegas toch met de auto op stap gaan, in Las Vegas kun je op de meeste plaatsen (hotelparkeergarages) gratis parkeren.
Alleen bij de MGM hotels moet je sinds dit jaar betalen.

Wat ik zelf altijd doe: Ik neem een (klein, rustig) hotel buiten het gewoel van de strip op nog geen 10 min rijden van die strip.
Op de strip parkeer ik m'n auto in de parkeergarage bij het Luxor om het zuidelijke deel van de strip te voet te verkennen.
En in de parkeergarage onder de Fashion Show Mall of bij Circus Circus om het noordelijke deel te voet te verkennen.

San Francisco
In San Francisco is er voor de langere stukken de BART (Bay Area Rapid Transport) https://www.bart.gov/
Een kaart met alle BART stations: https://www.bart.gov/schedules/bystation
Voor de rest zijn er de stadsbussen van SFMTA: https://www.sfmta.com/

Mocht je in San Francisco toch met de auto op stap gaan, maak dan gebruik van de website bestparking.com om een betaalbare parkeerplaats te vinden.
Hoe dat zo'n beetje werkt lees je in onderstaande 2 berichten
1e: -----> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/voorstel-route-seattle-la/msg135910/#msg135910
2e: -----> http://forum.verenigdestaten.info/westen-(west)/hotel-tips-san-frrancisco/msg135002/#msg135002

Los Angeles:
Los Angeles is een verhaal apart. LA is een samensmelting van vele dorpjes en stadjes tot één groot woongebied van 12 miljoen inwoners.
LA heeft geen "stadshart", geen centrum zoals andere steden dat hebben.
Al die voormalige stadjes en dorpjes hebben ieder hun eigen kleine centrumpje en that's it.
Openbaar vervoer is er wel in LA, maar het is een flink stuk minder dan in San Francisco en Las Vegas.
Eigenlijk heb je in LA gewoon een auto nodig.
De meeste toeristen gaan naar Hollywood, naar Santa Monica, Venice en/of naar Anaheim (Disney parken)
Hou er rekening mee dat alles enorm ver uit elkaar ligt en dat de wegen in de spitsuren propvol zitten.
Om van een noordelijk stadsdeel naar een zuidelijk stadsdeel te komen ben je met de auto en zonder file 1½ uur bezig.
Kies de locatie van je hotel daarom zorgvuldig en een beetje in de buurt van de plaatsen die je wil bezoeken.
Ga bijvoorbeeld niet in Hollywood slapen als je naar Disney in Anaheim wil, want dan ben je zo bijna een halve dag kwijt met rijden.
#8 - 09-02-2016, 15:57 uur

Ine


Wij hadden afgelopen zomer een Tomtom met USA kaarten gehuurd via Marktplaats. Je zult daar diverse aanbieding vinden. De kosten waren slechts E. 1.- per dag plus natuurlijk een borg. Dat werkte uitstekend en als je geen maanden op reis gaat is dat een goedkope oplossing.
#9 - 09-02-2016, 16:06 uur

Terpies

Een kaart van Sygic of TomTom is tegenwoordig gratis, mits je geen turn-by-turn navigatie gebruikt. Wil je wel geleid worden van A naar B dan kun je er altijd voor kiezen om voor de USA kaarten aan te schaffen voor ongeveer €20. Voor €40 heb je levenslange updates voor alle kaarten van de hele wereld, en kun je dus naar hartelust je navigatie gebruiken.

Ik vind het een voordeel om alles op 1 apparaat te hebben. Als je tablet voorzien is van een gps module kun je de software ook daarop installeren en heb je een giga groot navigatie scherm voor in de auto.

Deze kaarten kun je gewoon vooraf op je telefoon laden, zodat je geen data verbruikt als je navigeert op de kaart.
#10 - 09-02-2016, 21:44 uur

Wop

Ik heb ooit voor 32 Euro TomTom Amerika en Canada voor mijn Iphone aangeschaft. Ik zet hem er op als ik naar de States ga (ipv de West Europa versie) , werkt perfect.  "Goedkoop" eenmalige kosten en up to date,.
#11 - 10-02-2016, 07:29 uur

AnnPhil

Nogmaals allen bedankt voor de heel nuttige en vriendelijke reacties.
Ik heb beslist : ik huur geen GPS bij het voertuig. Ofwel koop ik er een hier of in de VS ofwel regel ik het via mijn iphone.
Er bestaan tegenwoordig ook heel goede kaarten. En zoals ik al zei, ik gebruik de wagen bijna niet in de steden.
- In Las Vegas : we logeren in de NY NY, dus de wagen kan daar blijven. We bezoeken hoofdzakelijk de Strip
- In San Francisco : we logeren dichtbij de Presidio (Lombard Street), dus mogelijkheden genoeg met het openbaar vervoer of zelfs de fiets voor sommige delen.
- In Los Angeles : we logeren vlakbij de Universal Studios (20 minuten te voet). De andere halve dag heb ik waarschijnlijk wel de wagen nodig. Een halve dag parkeren zal wel lukken (Hollywood, Sunset Blvd,......).

Ik ben nu aan het bekijken bij welke maatschappij ik het voertuig zal huren. Het wordt waarschijnlijk Avis.

Nog een vraagje : ik land omstreeks 17.00 uur in San Francisco. Hoeveel tijd zal het kosten vooraleer ik de luchthaven verlaat? Ik bedoel : duren de grenscontroles lang? Is er bagagecontrole? Lange wachttijden bij bvb Avis?
Ter info : mijn vluchten :
- heen : Brussel - London - San Francisco (8 augustus 2016)
- terug : San Francisco - Newark - Brussel (28 augustus 2016)

Hartelijk dank,

AnnPhil
#12 - 10-02-2016, 08:50 uur

Cees A

Het meest tijdrovend bij grenscontroles is de immigratie. Reken maar op wachtrijen van 45 min - 1 uur.
Op jullie aankomsttijd zijn de spitsuren voorbij. Da's gunstig. Maar je kunt er geen peil op trekken.
Als er 3 internationale vluchten ongeveer tegelijk landen en je bent vlucht nr. 1 dan loop je fluitend door de controle.
Ben je vlucht nr. 3 dan heb je 1000 man voor je in de rij en dan ben je de pineut.
Op deze website kun je wachttijden uit het verleden bekijken zodat je een idee krijgt: http://awt.cbp.gov/

Na de immigratie haal je je bagage van de band en loop je, met je bagage, door de douane. Bagagecontrole gebeurt steekproefgewijs.
De immigratieambtenaar bepaalt mede of je voor die steekproef in aanmerking komt. 95% kan zonder controle doorlopen.

Ook bij je autoverhuurder geldt dat de spitsuren voorbij zijn. Ik denk dat je daar op een half uurtje moet rekenen
Alles bij elkaar opgeteld moet je er op rekenen dat je ongeveer 2 uur na je landing in je auto zit.

Heb je trouwens je ESTA reistoestemming al aangevraagd ? Zonder ESTA kom je in Brussel het vliegtuig niet eens in.
Aanvragen van ESTA doe je online via deze officiele website: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/
Rechtsboven in de hoek van die pagina kun je de taal op Nederlands zetten.
#13 - 10-02-2016, 09:47 uur

AnnPhil

Cees, bedankt voor je info. De controles zijn eigenlijk zoals bij ons, maar misschien iets grondiger.
Ik weet dat ik een Estaformulier moet aanvragen. Ik heb nog wat tijd maar zal dat zeker niet vergeten.

Nog iets over de inhoud van onze reis :
We hebben een dag uitgetrokken voor de Route 66 (toch een aantal stukken daarvan). Ik bedoel : we vertrekken in Tusayan en logeren 's avonds in Twentynine Palms (bij Joshua Tree). Dat is wel ongeveer 5OO km (de langste rit van onze reis), maar we gaan die dag geen parken of zo bezoeken. Joshua Tree is voor de dag nadien.
We hebben dus die dag Williams, Kingman, Oatman,.... Zijn er op deze route nog bepaalde plaatsen (dorpjes, specifieke bezienswaardigheden,....)? We willen een stukje de echte Route 66 opsnuiven.

Nog een vraagje over een trail. In Zion NP hebben we interesse om de Narrows te bewandelen (of toch een deel ervan). De Narrows is het verlengde van de Riverside Walk. We zullen dus een stukje in het water lopen. Moeten we op iets speciaal letten qua kledij, schoenen, bescherming,.... Moeten we dat meenemen of kunnen we dat eventueel ter plaatse verkrijgen?

Groetjes van AnnPhil
#14 - 10-02-2016, 18:18 uur

Cees A

Op je rit vanaf Tusayan kom je langs Seligman. Dit is een typisch (ook toeristisch) Route 66 plaatsje. Maak een korte stop in dit plaatsje.
Vanaf Seligman zou je tot aan Kingman een stuk van de oude Route 66 kunnen volgen, maar je rijdt dan door kale en vrij saaie woestijn.
Mede gezien de afstand die je die dag nog wil rijden zou ik dit dan ook afraden. Blijf gewoon tot Kingman op de Interstate.

Wat je wel moet doen is vanaf Kingman richting Oatman rijden. De weg naar Oatman heeft nu wegnr.10, maar is een deel van route 66
Je komt over de mooie Sitgreaves Pass en in het mijnwerkersdorpje Oatman lopen diverse ezels vrij rond.
Deze ezels zijn nazaten van de ezels van voormalige mijnwerkers.

De National Park Service vergelijkt een wandeling door de Narrows met een wandeling over spekgladde bowlingballen.
De met algen bedekte stenen in de Virgin River kunnen nogal glad zijn.
Draag stevige schoenen met goede zolen die voor grip zorgen en bij omzwikken je enkels steun geven.
Een stevige stok voor extra steun is ook nooit weg.
Er zijn bedrijven waar je alles kunt huren wat je nodig hebt.
Dit is er bv een van: http://www.zionadventures.com/zion-narrows/rental-equipment/
Kijk voor nog meer tips op de NPS website: http://www.nps.gov/zion/planyourvisit/narrowssafety.htm
#15 - 10-02-2016, 19:06 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15