Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste keer west amerika in 20 dagen - zo te doen?

Discussie gestart

hanpo

Sorry! ik weet nog niet helemaal goed hoe het allemaal werkt hier!

Graag jullie mening en tips op onze onderstaande reis en hotels.
Wij zijn een stel, 25 en 22 jaar, die voor de eerste keer naar Amerika gaan.
We willen veel zien vandaar onderstaande 'drukke' reis. Is het op deze manier te doen?

dusseldorf - los angeles                                hyatt Regency Century Plaza
los angeles                                   hyatt Regency Century Plaza
los angeles -   laughlin                                aquarius resort
laughlin - grand canyon                                el tovar hotel
grand canyon - monumental park           the view
monumental park -  page                                quality inn lake powell
page - bryce                                                      best western bryce canyon grand
bryce - las vegas                                             westin casuarina las vegas
las vegas                                   westin casuarina las vegas
las vegas                                   westin casuarina las vegas
las vegas - death valley                                furnace creek resort
death valley - lee vining                                 lake view lodge
lee vining - el portal (yosemite)           cedar lodge
el portal - san francisco                                holiday inn fisherman's wharf
san francisco                                   holiday inn fisherman's wharf
san francisco                                   holiday inn fisherman's wharf
san francisco - cambria                                moonstone Landing
cambria  - marina del rey                               marriott marina del rey
marina del rey                                dusseldorf
#1 - 23-03-2010, 22:08 uur
« Laatst bewerkt op: 24-03-2010, 21:21 uur door hdeweert »

Tet14

Hi en welkom op het forum
Los Angeles-Grand Canyon. Laughlin ligt wat uit de route. Als je niet in een keer van LA naar GC wil (8-9 uur rijden) kan je beter in Kingman overnachten.
Grand Canyon-Monument Valley. Prachtige uitzichten van The View!
Page-Bryce-Bryce-Las Vegas.  Ik mis Zion. Wellicht een nacht minder Las Vegas en een nacht extra in Zion.
Met Furnace Creek resort bedoel je denk ik Furnace Creek Ranch.
lee Vining-El Portal. Maar heel kort voor Yosemite natuurlijk.
Je route is erg druk maar niets is onmogelijk. Voor de stopplaatsen onderweg heb je een goede keus gemaakt.
Niet iedereen heeft een maand of langer om rond te trekken dus je zal het doen met de tijd die je hebt.
Ik wilde dat ik zo goed bij kas was geweest op die leeftijd als ik sommige hotels zie.  Geluksvogels -lol-
Tet
#2 - 24-03-2010, 12:27 uur

Hans B

Hallo Hanpo
je eerste opzet van de route ziet er niet slecht uit.
Allereerst de belangrijkste vraag hoeveel dagen ben je in de VS om deze route te rijden en welke periode.
Hier en daar kun je wel wat meer tijd besteden.
Verder vergeet je tussen Bryce en Las Vegas het ZION NP.
#3 - 24-03-2010, 16:26 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

hanpo

Hallo Hanpo
je eerste opzet van de route ziet er niet slecht uit.
Allereerst de belangrijkste vraag hoeveel dagen ben je in de VS om deze route te rijden en welke periode.
Hier en daar kun je wel wat meer tijd besteden.
Verder vergeet je tussen Bryce en Las Vegas het ZION NP.


We komen 22 juli om 15.00 uur aan en vertrekken op 8 augustus om 19.45 uur.

Zion wilden we doen op de dag dat we van Bryce naar Las Vegas reizen. Aangezien we wat langer in Las Vegas zijn, om ook even te relaxen, kunnen we daar wel laat aankomen.

We zitten niet heel ruim in de tijd maar willen graag wel alle mooie punten meepakken.

Is Universal Studios de moeite waard op onze volledige dag in LA of hebben we dan te weinig tijd voor de andere hoogtepunten van de stad?

De laatst dag bij Marina del Rey willen we relaxen en Venice Beach en Santa Monica bezoeken waarna we naar het vliegveld gaan voor de terugreis.
#4 - 24-03-2010, 16:38 uur

Yessica


Zion wilden we doen op de dag dat we van Bryce naar Las Vegas reizen. Aangezien we wat langer in Las Vegas zijn, om ook even te relaxen, kunnen we daar wel laat aankomen.


Eigenlijk best zonde... Zion is geen park om er even bij te doen als je er langs rijdt..... maar dat hangt uiteraard ook af van wat je zoekt. Je ontdekt Zion pas echt als je ook een trail bewandelt, maar ja, dat moet je willen natuurlijk. En je kunt er niet echt zelf doorheen rijden, je moet op een soort pendelbusje stappen en daarmee ben je natuurlijk ook even wat tijd kwijt. Ik zou liever voor een nachtje in Zion gaan en een nachtje minder in Las Vegas, maar nogmaals, die keuzes zijn zo persoonlijk! Las Vegas is een gekkenhuis waar de één 6 dagen voor nodig heeft en een ander heeft het in een uurtje wel gezien. Wat zoek je precies in je vakantie?


Citaat
Is Universal Studios de moeite waard op onze volledige dag in LA of hebben we dan te weinig tijd voor de andere hoogtepunten van de stad?


Dat is ook weer zo afhankelijk van wat je zoekt! Ik ben er 3 keer geweest waarvan één keer een absolute hel was omdat het één of andere feestdag was en het leek wel alsof heel LA naar Universal was gekomen, het was veel te druk. Dus ik denk sowieso dat je weekends moet vermijden. En het hoogseizoen is ook altijd druk. Wil je niet meteen de eerste dag van je vakantie overal in de rij staan dan zou ik het overslaan en andere highlights van LA bekijken. Laat nog even weten wanneer je je reis gepland hebt!

En oh ja, het El Tovar:  :afro:
#5 - 24-03-2010, 20:21 uur



Hans B

Helaas heb je zo als velen doen een reis naar LA en ook van deze plek terug.
Veelal raad ik aan omdat je maar weinig tijd hebt om een 'enkele reis' te doen, maar ik neem aan dat de vluchten vast liggen.
Met een enkeltje bedoel ik vliegen naar A en vertrekken vanaf B.
Bijvoorbeeld LA - kustweg - SF - Yosemite - tioga pas - Death valley - Zion - Bryce - Page - Grand Canyon - Phoenix.

Iedereen heeft andere interesses, dus als je naar Universal wilt (niks voor mij), moet je dat gewoon doen, het kost je de hele dag.
Zoals Yessica als schrijft zie je door te wandelen en dat is bij alle parken zo.
Door er 'even door te rijden' (bv. ZION) mis je alles.
Je kunt wat tijd winnen door van LA in één keer naar de Grand Canyon te rijden.
800km moet kunnen en onderweg is op dat traject niet zo heel veel interessants te beleven.
Hoewel ik Las Vegas erg interessant vind en zeker de moeite voor twee dagen, zou ik een dag inleveren en deze dag in ZION gaan wandelen.
Van Yosemite krijg je ook niks mee dan de Tioga Pass en misschien een sneak preview in de Valley, voor andere dingen heb je weinig tot geen tijd.

Maar zoals de meeste mensen op dit forum, het blijft vaak niet beperkt tot één keer Amerika en dan kun je het de volgende keer wat beter indelen.
#6 - 24-03-2010, 20:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Het is moeilijk iets te adviseren zonder te weten waar jullie interesses liggen. De route is prima te doen zo als je alleen naar de reistijden kijkt, maar zo hier en daar heb je heel weinig tijd om iets te zien. Maar 1 overnachting in Yosemite betekent dat je niet veel meer doet dan er doorheenrijden, je zult alleen maar de drukte zien, je kunt nauwelijks de auto kwijt, je overnacht buiten het park dus de volgende dag zul je ook niet snel geneigd zijn weer het park in te gaan, maar als je dat prima vindt dan kan het natuurlijk wel.
Is de route en de accommodatie van een reisbureau? Ik zou in Las Vegas voor iets aan de Strip gaan. Het View Hotel ligt prachtig, de meeste mensen haken af als ze de prijzen zien.
In LA kun je met gemak een week of langer doorbrengen, met maar 1 dag moet je keuzes maken. Universal Studios is erg leuk om te doen, maar het kost je een volle dag (ik zou in het hoogseizoen altijd de FOL pas aanraden, dan kun je overal zo doorlopen). Wil je die dag nog andere dingen doen dan zou je ook een studiotour bij Warner Bros kunenn overwegen. Kost je iets meer dan 2 uur, en je krijgt een semi-pirvé rondleiding door de sudio's. Erg leuk en interessant. Bij Universla heb je meer attracties en ook shows.
Ik zou de overnachting in Laughlin laten vallen en in een keer doorrijden van LA naar de GC. Scheelt je weer een dag.

Marianne
#7 - 24-03-2010, 21:14 uur

hanpo

Bedankt voor jullie tips!

Onze interesses zijn zowel gericht op de steden als de natuur. Al hebben we geen ervaring met (natuur)parken.
Tot nu toe hebben we alleen vakanties in Europa gehad waar we met een auto en tent zonder bestemming weg reden. Dit jaar dus compleet anders...
We willen daarom van de steden als LA, Las Vegas en San Fransisco genieten maar ook de sferen in de verschillende parken proefen.
We zijn geen mensen die hele dagen gaan lopen, een keer een uur tot twee uur is voor ons voldoende, vandaar ook dat we geen extra dagen in de parken hebben geboekt.

De dag Laughlin hadden we bedacht omdat we via Joshua Tree park willen reizen en ook nog een stuk route 66 willen rijden. Het leek ons daarom te lang om met  deze stukken in een keer naar de Grand Canyon te reizen?  Of is Joshua Tree wel over te slaan als je GC, MV, Bryce, Zion en Yosemite meepakt?
Dan zouden we nog een dag langer in LA kunnen blijven om zo een dag in de stad en een  dag Universal Studios te doen. Of zijn er nog betere / andere mogelijk rondom LA alvorens naar GC te rijden?

Ook het stuk van Death Valley naar Yosemite leek ons te ver aangezien we ook nog naar Bodie willen en langs de Tiago Road enkele keren stoppen willen.
We hadden daarom bedacht om van Death Valley naar Bodie te rijden, met onder weg enkele stops? en dan na bodie in Lee Vining te overnachten. De volgende dag willen we dan op tijd via de Tiago Road (op de mooie punten even stoppen) naar Yosemite om daar bij Glacier Point te kijken en wat de  tijd nog meer toe laat.
De dag daarna zouden we dan via Mariposa Grove naar SF willen reizen.
Misschien dat jullie voor dit stuk nog betere ideeen hebben?

Het hotel in Las Vegas hebben we via Priceline geboekt, had met bieden gegokt op Planet Hollywood, maar het werd The Westin voor 85 dollar per nacht.
Ook de hotels in LA en SF hebben we via Priceline getroffen, deze vallen mij allemaal erg mee.
De andere hotels liggen in principe vast maar zijn wel te annuleren. Ik twijfel na jullie reacties namelijk al over Laughlin..

Alvast bedankt voor de hulp!
#8 - 24-03-2010, 21:59 uur

Tet14

Ik zou inderdaad niet van LA via Joshua Tree NP en dan naar Laughlin gaan. Als je wat van R66 wil zien zou je een van de mooiste stukken  kunnen rijden vanaf Topock via Oatman naar Kingman. Ook in Ca zijn nog lange stukken R66 (National Trails hw) maar dan heb je wat meer tijd nodig. Dus ik zou uit LA vertrekken en dan via I15 en I40 naar Topock. Dat ligt vlak over de grens met Arizona. Neem dan R66 naar Oatman, even de "wild" burros voeden en rondkijken en dan via R66 (IR10) nar Kingman. Tussen Oatman en Kingman ga je langs een goudmijn (gesloten voor bezoek) over Sitgreaves Pass en je ziet al dan niet gerestaureerde "tuinen" en klassieke pompen langs de route.  Reken op een hele dag dan tussen LA en Kingman.
Als je Bodie wil bezoeken overnacht dan in Lee Vining. Het bezoek aan Bodie van Lee Vining neemt gemakkelijk 3 uur vv.
Tet
#9 - 25-03-2010, 12:30 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15