Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste keer zuid-west USA

Discussie gestart

svdvelde

Hi ya'll!

Zojuist aangemeld op het forum, al eerder allemaal posts gelezen over tips en rondreizen door de US of A. Awesome!
Vorig jaar ben ik met mijn vriend op rondreis geweest door Florida (met eerst 4 dagen New York), gezien Florida relatief compact is was het goed te doen in 2 weken. Nu ben ik onze volgende reis aan het plannen, deze keer naar het zuidwesten van Amerika. Dit is toch allemaal wat ingewikkelder te plannen.. Ik heb een mogelijke route samengesteld, maar kom er toch niet helemaal uit.. Graag zou ik jullie, mede USA lovers, vragen om jullie mening met betrekking tot de volgende route:



Ik hoop dat er mensen zijn die me misschien wat tips kunnen geven, bijv. qua wat echt de moeite waard is om te doen of juist eigenlijk helemaal niet..

Thanks!
#1 - 28-04-2016, 23:55 uur

Old Faithful

Hartelijk welkom op het forum.

Deze route roept enkele vragen bij mij op.
Waarom rijd je via Monterey naar Merced en waarom overnacht je niet dichter bij Yosemite N.P.
Kies je er bewust voor om Yosemite N.P. min of meer over te slaan? Je rijdt wel door het park maar je hebt geen tijd om naar de vallei of naar Glacier Point te gaan.
Dezelfde vraag geldt voor Zion N.P. Je komt wel door het park maar er is (veel te) weinig tijd om Zion Canyon in te gaan. Dat kan overigens tot eind october en in november tijdens de weekends niet met de eigen auto. Je moet dan parkeren en de shuttle bus nemen.
Waarom rijd je na Monument Valley nog naar Tuba City. Als je niet bij Monument Valley wilt overnachten, zou je ook iets in Kayenta kunnen zoeken. Dat is minder ver. Je mist nu de mooiste uren bij het park.
Heb je voor de Grand Canyon gedacht aan een overnachting in het park of in Tusayan aan de ingang van het park? Door in Williams op een uur rijden van Grand Canyon Village te overnachten mis je zonsondergang en/of zonsopkomst.

Voor mij zou dit te veel in te weinig tijd zijn. Eigenlijk wil je een reis van meer dan drie weken in 15 dagen doen. Zijn de vliegtickets al geboekt? Zo niet zou ik zeker overwegen het laatste gedeelte weg te laten en van Phoenix of Las Vegas terug te vliegen.

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#2 - 29-04-2016, 00:42 uur
Groet,

Old Faithful

svdvelde

Bedankt voor je reactie Old Faithful!

De route is niet speciaal heel bewust gekozen, ik weet relatief weinig van dit gedeelte van Amerika. Het is vooral zo dat dit me een aardige route leek. Niet in de NP verblijven heb ik enigszins wel bewust voor gekozen in verband met de prijsverschillen. Ik heb nog niets geboekt, wil liever zeker weten dat ik een haalbare route heb. Heb al wel veel tips gelezen en daaruit een beetje de route samen gesteld. We zijn geen hikers of mensen die km's lange wandelingen maken, dus heb ik wat minder tijd op sommige plekken ingecalculeerd. Mocht ik toch te weinig tijd hebben ingecalculeerd dan weet ik dit liever op voorhand zodat er aanpassingen gedaan kunnen worden alvorens iets te boeken. Helaas hebben we ook niet de mogelijkheid er meer dagen aan te plakken gezien ik niet zo'n lange vakantie kan nemen op mn werk.. Als er tips zijn voor een andere route dan hoor ik het natuurlijk graag.

#3 - 29-04-2016, 01:09 uur

Cees A

Om te beginnen  welkom op dit forum.

Jammer dat je, zoals je schrijft, deze route hebt geplant zonder eigenlijk goed te weten wat je er van kunt verwachten.
Een Amerikareis is m.i. te duur om onvoorbereid te ondernemen.
Het zou toch eeuwig zonde zijn als je straks, als je weer thuis bent, leest over iets moois waar je op je reis langskwam zonder te weten dat het er was.
 
Misschien moet je eens even bij onze voorbeeldroute kijken.
Linkje: ----> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/
Je vindt daar veel informatie over de parken, steden en bezienswaardigheden op je route.
Je kunt dan eens bekijken of daar dingen bij staan die je zou willen zien of doen.
Hou er wel rekening mee dat het toevoegen van bestemmingen en/of activiteiten (extra) tijd kost.
Misschien moet je hierdoor dus andere dingen schrappen of misschien rolt er wel een geheel andere route uit.

Dat gezegd hebbende nog iets over je huidige routeplan.
In principe is het een mooie route
Ik zou zelf overal wat meer tijd nemen om wat meer van de plaatsen en de parken te kunnen zien, maar dat is persoonlijk.
Iedereen reist op zijn/haar manier en heeft andere wensen en als je zegt dat je toch nergens wil gaan wandelen of andere activiteiten wil ondernemen te doen is het haalbaar.

Heel begrijpelijk dat je de dure en vaak primitieve parkaccomodaties wil vermijden, ik doe dat namelijk zelf ook, maar de locaties van je hotels zijn niet overal even goed gekozen.
Zo ligt bijvoorbeeld Merced op 2 uur rijden van Yosemite.  Ik zou die overnachting verplaatsen naar Oakhurst.
In Oakhurst zit je nog steeds buiten het park, maar dichtbij de zuidelijke ingang van Yosemite.
De volgende ochtend kun je dan eerst Glacier Point bezoeken, dan Yosemite Valley en je verlaat het park via de Tioga Pass.
Als je op de PDF kaart van Yosemite kijkt die je vindt bij de voorbeeldroute zie je dat je nu op de meest logische manier het park doorkruist.

Ik zie Mammoth Lakes ook op je lijstje staan.
Mammoth Lakes is een (wintersport)dorpje waar veel hotels zijn en dat daarom als overnachtingsplaatsje op veel reisschema's voorkomt.
Er is daar verder niks te zien. Zonde van de tijd om hiervoor om te rijden
Bishop is goed gekozen als overnachtingsplaats. Er zijn vele hotels in alle prijsklassen in dit plaatsje
Bishop ligt precies tussen Yosemite en Las Vegas en als je dat stuk overbrugt met 1 overnachting is Bishop de beste keus.

Ik zou je bezoeken aan Monument Valley en Page omwisselen.
Na Bryce dus eerst naar Monument Valley, met een overnachting in Kayenta, en daarna naar Page.
Waarom ? Voor het bekijken van Monument Valley heb je niet zoveel tijd nodig en door de overnachting in Kayenta zit je dichterbij Page waardoor je meer tijd krijgt voor Antelope Canyon, Horseshoe Bend en Lake Powell.

Als je vanaf Page bij Desert View Grand Canyon national park binnenrijdt zit je meteen op de rimroad met alle uitzichtpunten.
Maak hier diverse fotostops.  Zie voor de rest van je dagbesteding de kaarten en de informatie bij de voorbeeldroute.
Williams is een leuk, goedgekozen overnachtingsplaatsje dat aan de oude Route 66 ligt.

Aan het eind van je route staan een paar mooie steden, Palm Springs en San Diego, maar je hebt er helaas (te) weinig tijd voor ingeplant.
Als je ergens tijd wil winnen om die gewonnen tijd ergens anders te besteden zijn dit de plaatsen die als eerste zouden moeten sneuvelen.
Niet omdat ze niet mooi zijn. San Diego is een van mijn favoriete steden en je zou daar zonder moeite enkele dagen kunnen doorbrengen.
Nu echter rij je er naar toe, je overnacht er en de volgende ochtend rij je weer door.
Je moet, na het lezen van de info van de voorbeeldroute, echt eens kijken of je de tijd voor Palm Springs en San Diego niet ergens anders beter kunt besteden.

Tot slot nog iets over LA.  LA is geen stad zoals andere steden.
LA is een uitgestekt woongebied met 12 miljoen inwoners en een samensmelting van vele stadjes en dorpjes die aan elkaar zijn gegroeid.
LA heeft geen echt stadshart, geen centraal stadscentrum. Al die stadjes en dorpjes hebben hun eigen centrumpje, maar dat is het dan ook.
Om LA van noord naar zuid te doorkruisen heb je 1½ uur nodig. Let wel, dat is zonder file en vooral dat "zonder file" is een zeldzaamheid in LA.
Kies daarom de locatie van je hotel zorgvuldig en in de buurt van de plaats(en) die je wil bezoeken.
Als je naar Disney wil, ga dan in Anaheim zitten. Als je naar Hollywood wil, slaap dan ook in die buurt.
Jullie hotel lijkt op de kaart centraal gelegen in LA, maar het ligt nogal ver van Six Flags.
Ik weet niet wat je nog meer wil gaan bekijken in LA, maar kijk nog eens goed of een andere hotellocatie niet beter zou zijn. 
#4 - 29-04-2016, 09:27 uur

svdvelde

Super bedankt Cees A!

Ik zal nog eens naar de voorbeeldroute kijken en zien of ik er dan uit ga komen. Ik ga in ieder geval weer aan de slag. Gelukkig is de voorbereiding ook super leuk om te doen! Van LA was ik op de hoogte dat het geen specifiek stadscentrum heeft en dacht dat ik opzich wel een aardige ligging had gevonden met het hotel, maar ik zal nog wat verder zoeken.
Zo te zien heb ik nog wel wat uitzoek werk!
#5 - 29-04-2016, 10:53 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15