Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste opzet 1mei-18mei

Discussie gestart

vincent77

Wij gaan van 1-18 mei naar de westkust, en willen in korte tijd teveel zien. Ik kwam een reisschema op een andere site tegen, en heb die heel licht aangepast, zodat het er nu als volgt uitziet:

1e dag: aankomst Los Angeles – auto ophalen en overnachting bij airport
2e dag: Los Angeles-Santa Barbara-San Simeon (ca. 386 km)
3e dag: San Simeon-Monterey-San Francisco (ca. 336 km)
4e dag: San Francisco
5e dag: San Francisco
6e dag: San Francisco-Yosemite N.P.–El Portal (ca. 318 km)
7e dag: El Portal-Sequoia Kings en Canyon N.P.-Bakersfield (ca. 470 km)
8e dag: Bakersfield-Death Valley-Las Vegas (ca. 638 km)
9e dag: Las Vegas
10e dag: Las Vegas-Zion-Bryce N.P. (ca. 398 km)
11e dag: Bryce Canyon-Lake Powell (ca. 261 km)
12e dag: Lake Powell-Grand Canyon-Flagstaff (ca. 366 km)
13e dag: ??
14e dag: ??
15e dag: Los Angeles
16e dag Los Angeles
17e dag Vertrek Los Angeles
18e Landen Schiphol

dag 13 en 14 zijn dus nog ?? optie is een extra dag in Vegas, en dan in 1 keer van Flagstaff naar LA (te ver??) of in 2 dagen naar LA.
Zijn er dingen waarvan jullie zeggen: absoluut niet doen op deze manier?

Zelf vinden we het erg moeilijk om te zeggen: dit slaan we dan maar over.
#1 - 04-04-2010, 13:18 uur

Marianne

Jullie willen inderdaad veel, en misschien ook wel te veel.
Willen jullie niet iets van de parken zien? Yosemite en Sequoia doe je nu alleen op doorreis terwijl daar zo verschirkkelijk veel te doen is (kijk bijvoorbeeld eens in ons (net aangepaste) 2004-verslag voor onze 4 dagen in Yosemite. In mei zijn de watervallen schitterend!
Zion op weg naar Bryce? Doodzonde van het park. Lijkt me heel mooi en aangenaam qua temperatuur in mei, daar zou ik echt tijd voor uittrekken. Te koud voor de Narrows, maar kijk eens naar Angels Landing of een mooie korte day hike.
Jullie zijn er net voor het begin van de wegwerkzaamheden dus geen oponthoud.
En waarom in Flagstaff overnachten en niet bij de Grand Canyon? Je mist zo een zonsopgang/ondergang op deze manier en dat is toch wel een must. GC-LA kan in 1 dag.
Death valley is ook prachtig om te overnachten, doe daar een stop, dan heb je ook meer tijd voor LV als je dat wilt. Sequoia zou ik overslaan als je er alleen maar doorheen rijdt, er is niet veel te zien onderweg.

Marianne
#2 - 04-04-2010, 13:50 uur

Yessica

Ik kan me helemaal vinden in het antwoord van Marianne.

Jullie route lijkt een beetje op een standaardreis uit een reisbrochure. Eeuwig zonde, het is juist zo fijn je eigen reis samen te stellen en dingen ook echt te zien. Ik zeg het wel vaker hier en ik zal het weer herhalen, maar zo'n route valt onder de noemer "overal geweest niks gezien".
Het is natuurlijk helemaal afhankelijk van waar jullie interesses liggen hoor, maar je bent een hele dag in Las Vegas en wil eventueel daar nog een dag extra blijven terwijl je iets moois als Zion even snel voorbij sjeest? Het kan natuurlijk, maar als je de parken bewust toevoegt aan je route kan ik me voorstellen dat je ze ook echt wil zien en beleven.

De grote vraag hier is dus, waar liggen je interesses? Wat verwacht je van de parken? Wat verwacht je van bijvoorbeeld Las Vegas?

Dan is het al iets makkelijker om advies te geven  ;)
#3 - 04-04-2010, 14:06 uur



vincent77

Die reis komt ook uit zo'n brochure ;) alleen die was 16 dagen, dus heb er 2 dagen aan vastgeplakt.

Ik heb werkelijk geen idee wat we van de natuurparken kunnen verwachten, alleen van SF heb ik een idee, en LV uit de vele tv-series... en ik vermoed dat LV vooral 's avonds leuk is. Vandaar dacht ik een avond op de dag dat we aankomen, de tweede dag naar de Hooverdam, en 's avonds op de strip rondbanjeren om evt de volgende dag weer verder te gaan.
Als GC->LA in 1 dag kan, dan heeft dat denk ik mijn voorkeur, om op die manier wat langer in de parken rond te brengen.

Ik lees echter ook vaak dat LA als stad erg tegenvalt, misschien daar een dag skippen (dus maar 1 hele dag LA en de dag van vertrek?) en meer aan de parken vastknopen?

De route uit de gids heb ik eigenlijk vooral gepakt, omdat de tiogapass gesloten is en de route-opties dus eigenlijk volgens mij beperkt worden. Of zit ik daar mis? Wat is een goede reisgids om routes uit te stippelen? Want ik zit vooral nu op googlemaps te snuffelen...
#4 - 04-04-2010, 14:41 uur

Marianne

Googlemaps is wel handig om te zien hoe ver iets is en hoe lang je er over doet, maar om iets uit te stippelen zou ik een kaart kopen. De Hallwag nr 5 is een aanrader en bijna overal wel te krijgen, zoals bij de ANWB en de betere boekhandel. Of online bij bijvoorbeeld www.Tiogatours.nl .
Om een idee te krijgen wat je kunt doen is het erg handig om reisverslagen te lezen, bijvoorbeeld die van ons van 2006 voor het stuk Yosemite-Sequoia en Death Valley en Las Vegas. En ons 2008-verslag voor Death Valley, Zion, Yosemite en LA.

Verder is de nps site is geweldige bron van informatie, zie www.nps.gov en zoek dan het park van je keuze. Bij elk park staat een link naar plan your visit, waar allerlei activitietien genoemd staan. Voor yosemite is daarnaast www.yosemitehikes.com een handige site.
Als het even kan zou ik daar een nacht of 2 erbij doen, en het mooiste is natuurlijk om in het park zelf te overnachten.

LA is een geweldig grote stad waar verschrikkelijk veel te doen is, maar als je geen concrete plannen voor winkels, musea, Disney of filmstudio's hebt zou je het zelfs over kunnen slaan. Het is geen stad om zonder planning even een dag naar toe te gaan.

Marianne
#5 - 04-04-2010, 15:11 uur

Hans B

Vincent,
wat je zelf schrijft "een rondje uit een brochure" en wat Marianne en Yessica schrijven "erg wenig tijd, klopt.
Gelukkig heb je zelf al twee dagen extra gepland.
Het ligt helemaal aan het weer of je veel mogelijkheden hebt en ga wandelen, dat zie je het pas.
Op zich moet je dus sneller dan je zou moeten willen, wat dat betreft zou ik niet te veel aanpassingen gaan doen.
In Los Angeles moet je precies weten wat je wilt (de stad is 75 x 75 kilometer groot). Voor een snel bezoek: Santa Monica Beach, Hollywood Blvd, Rodeo Drive een beetje van dat soort dingen, dus niet al te veel tijd aan besteden.
Die kun je beter gebruiken in Yosemite (extra dag), Las Vegas (extra dag), in Zion (moet het weer meezitten), Page (antilope canyon 2 u).
Succes.
#6 - 04-04-2010, 15:34 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Yessica

Qua route kunnen reisgidsen een goede leidraad zijn hoor. Je moet er alleen rekening mee houden dat als je het echt wil zien en beleven je hier en daar nachten aan vast moet plakken.  

Toen ik voor de eerste keer naar Californië ging, ging ik met vriend, mijn ouders en mijn broer en zijn vriendin. We hebben toen afgestemd wat we graag wilden zien want ja, je kunt in een 2,5 week nou eenmaal niet alles. Ja, je kunt overal geweest zijn, maar wij wilden het echt beleefd hebben en niet zoals bij veel groepsreizen overal langs worden gesleurd. Dat betekent dat we wat dingen hebben moeten laten vallen. Maar ja, dat blijft een persoonlijke afweging.

Voor veel nationale parken geldt dat je de echte beauty pas ontdekt als je er gaat hiken of wandelen. Je kunt bij de Grand Canyon bij een viewpoint gaan staan, of je loopt een trail af naar beneden. Of zelfs maar halverwege. Wij liepen maar halverwege en toen we even gingen rusten was het doodstil. Boven ons de steile wanden van de canyon en beneden ons de diepe kloof. Er kwam een arend voorbij vliegen en het enige wat we hoorden was het 'whoooooooosj" van de wind door zijn vleugels. Als je bij een viewpoint staat tussen andere kwetterende toeristen gaat het aan je voorbij.

Ik snap overigens best dat het lastig is een voorstelling te maken. Zo vond ik het altijd lastig om een voorstelling te maken van Zion. Ik dacht eerst ook, oh, daar rijd je even langs, maakt een paar foto's van het uitzicht en dat is het dan. How wrong! Google bijvoorbeeld maar eens op Angels Landing, dat is echt wel geweldig om dat te doen! Maar dan moet je er wel een dagje voor uittrekken...
#7 - 04-04-2010, 15:36 uur



Bas_en_Es

Eens met bovenstaande commentaar, vooal om ZION toe te voegen! Zelf waren wij vorig jaar rond 18 mei in Joshua Tree. toen was het er al behoorlijk warm, maar toch leuk om even mee te pakken (vanuit GC naar LA), evenals het zwembad in Palm springs  ;D.
suc6, je zal tijd tekort komen en wellicht weer terugwillen  ;)
gr,
Es.
#8 - 04-04-2010, 15:52 uur

vincent77

Alvast bedankt voor jullie reacties, die zal ik meenemen in de volgende planning. Disney of studio's in LA zou ik doen als ik een week of langer echt in LA zou zijn, maar niet tijdens een trip als we nu willen doen. Sowieso willen we volgend jaar naar Florida, en daar echt een week in Orlando gaan zitten voor Disney en omliggende parken.

Ik denk dan ook dat de "over" dagen aan de NP's toegevoegd zullen worden. Het zal nog steeds vrij snel worden allemaal, maar dat is dan ook meteen een reden om nog een keertje terug te komen ;). Misschien dat 2,5 dag LA ook wel 1,5 dag worden... om meer tijd aan de natuur te besteden.
#9 - 04-04-2010, 22:57 uur

vincent77

we zijn nu dus onderweg  :)
Na wat vertraging in LA (dankzij een koffer die vertraging had) is de rit via de kust naar SF goed verlopen. Morgen vertrekken we naar Yosemite.
We hebben daar twee nachten geboekt in Mariposa (tja, als je laat boekt is alles of vol of erg duur) en vanuit daar gaan we dan naar Bakersfield.

Ik lees echter verschillende verhalen over de route Bakersfield - Las Vegas. Wij willen die graag via death valley doen. Een lange dag is niet erg, want tegen de avond pas in LV aankomen lijkt ons erg mooi. Maar welke route zouden jullie nemen? Via Death Valley of via Mojava?
En hoe rijd je dan via DV?

Ons laatste deel van de reis ziet er trouwens nu als volgt uit:
woensdag   12-mei    Las Vegas-Zion-Bryce N.P. (ca. 398 km)
donderdag   13-mei    Bryce Canyon-Lake Powell (ca. 261 km)
vrijdag   14-mei    Lake Powell-Grand Canyon-Flagstaff? of blijven in GC
zaterdag   15-mei   Flagstaff/GC-Los Angeles
zondag   16-mei    Los Angeles
maandag   17-mei   Vertrek Los Angeles

#10 - 06-05-2010, 07:34 uur

Hans B

Ik zou zeker de route door de Death Valley nemen.
Qua mijlen is het 85 langer en in de Death Valley zijn (ondanks de hitte) vele plekjes de moeite waard om even te stoppen.

We hebben de afgelopen zomer zelf de weg van Santa Monica naar Las Vegas gevolgd een autobahn met niets bijzonders.
#11 - 06-05-2010, 11:58 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15