Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste opzet trip Californie zomer 2016, willen jullie meedenken?

Discussie gestart

Anna1

Beste USA-kenners,
Na mijn eerdere bericht op dit forum, zijn we wat verder gekomen in onze planning voor de zomervakantie 2016.
Inmiddels zijn de tickets geboekt en een huurauto, alleen de precieze route en accommodaties zullen we nog moeten bepalen.
Wel hebben we een opzet gemaakt en ik zou het heel fijn vinden als jullie willen adviseren over deze route.
We proberen een mix te maken van steden, natuur en kust.
N.a.v. mijn vraag over de hitte en het puzzelen met de beschikbare tijd en het vele keuzes maken hebben we besloten een deel van de reis voor een volgende keer te bewaren ;-). Ons lijkt dat er dan een mooi (logisch qua route en haalbaar) rondje overblijft voor een andere keer.

Uitgangspunten: we reizen met 2 kids van 8 en 7 jaar oud. We houden van wandelen in de natuur maar we zijn geen echte hikers. We willen de kinderen laten kennismaken met de natuurparken maar de trails wel behapbaar houden bijv max 2-3 miles lopen. Steden zijn wij ook gek op, dus hier hebben we ook tijd voor ingecalculeerd. We willen 1 dag Disney doen en een aantal dagen doorbrengen aan de kust. Ik realiseer me dat we veel gaan rijden en dat het fijner zou zijn om wat langer op bepaalde plekken te blijven, maar we willen niet bepaalde delen van de reis missen. Daarom dan maar iets verder rijden of net iets te kort in een stad/NP. De kinderen zijn gewend aan stukken rijden, zo zijn we dit jaar naar Texas geweest en hebben we ook regelmatig 5 uur gereden. Ikzelf wll erg graag naar Lassen Volcanic NP, lijkt me prachtig en de omweg waard. Ook San Diego trekt ons en het lijkt ons een relaxed einde van de reis om daar (in de buurt) wat dagen door te brengen.
Zo, met deze uitgangspunten hebben jullie ons een beetje leren kennen haha. Ik ben benieuwd welke tips jullie kunnen geven over de route en bijv. welke accommodatie jullie uit eigen ervaring aanraden op de stops.
Bedankt voor het meedenken!

1/8   NYC   SF
2/8   SF   
3/8   SF   
4/8   SF   Lassen Vulcanic NP                   (+- 4 uur rijden)
5/8   Lassen Vulcanic NP   Lake Tahoe      (+- 3,5 uur rijden)
6/8    Lake Tahoe   Yosemite                  (+-4,5 uur rijden) verblijven in evergreen lodge?
7/8   Yosemite   
8/8   Yosemite   Kings Canyon NP of Sequoia  (+- 3,5 uur rijden) slapen in het NP of in bijv three rivers?
9/8   Kings Canyon/ Seqouia   (hier overnachten of evt al rijden richting Fresno voor kortere reis volgende dag)
10/8   Kings Canyon/Sequoia/Fresno   Monterey (+-3 tot 3,5 uur rijden)
11/8   Monterey   
12/8   Monterey   Santa Barbara of ander kustplaatsje  (+-4 uur rijden)
13/8   Santa Barbara o.i.d.   
14/8   Santa Barbara   LA/Anaheim                           (+- 2 uur rijden)
15/8   LA   (Disney)
16/8   LA   Palm Springs                                         (+-2 uur rijden)
17/8   Palm Springs   
18/8   Palm Springs   San Diego                             (+- 2 uur rijden)
19/8   San Diego   
20/8   San Diego   
zondag 21/8   Los Angeles   Amsterdam            (in de ochtend 2 uur rijden, vliegen om 15,30)
#1 - 05-10-2015, 10:20 uur

Cees A

In principe is je schema haalbaar, maar ik zie hier en daar wat kleine "verbeterpuntjes"
Ik zou bijvoorbeeld de rit SF - Lassen in 2en breken.
Bezoek in de middag van de 1e dag bv Whiskeytown NRA en overnacht in Redding. (Redding = 1 uur rijden van Lassen)
Info Whiskeytown: http://www.nps.gov/whis/index.htm
PDF Kaart Whiskeytown: http://www.nps.gov/hfc/carto/PDF/WHISmap1.pdf

De 2e dag heb je, omdat je dan nog maar vanaf Redding hoeft te komen, een hele dag voor Lassen.
Eind van de dag rij je door naar Susanville voor je overnachting.
Bijkomend voordeel van die extra dag bij Lassen is dat je nu na het weekend in Yosemite arriveert.
Yosemite in het weekend is vergelijkbaar met de hel ............ Daar wil je helemaal niet zijn.
Om die extra gebruikte dag bij Lassen terug te winnen zou je de extra dag die je voor Santa Barbara hebt gepland kunnen laten vervallen
Je schema wordt dan:

1/8   NYC   SF
2/8   SF   
3/8   SF   
4/8   SF via Whiskeytown NRA naar Redding  (+- 4 uur rijden)
5/8   Redding - Lassen Vulcanic NP  (1 uur rijden) Eind van de dag naar Susanville voor overnachting (1 uur rijden)
6/8   Susanville - Lake Tahoe  (+-4,5 uur rijden) Tip: Rij, als je tijd hebt, via het oude westernstadje Virginia City.
7/8   Lake Tahoe - Yosemite (+-4,5 uur rijden) Overnachten bij voorkeur in El Portal.
8/8   Yosemite  Tip: Overnacht op het eind van deze dag in Oakhurst. Je zit dan al in de richting van Kings Canyon  
9/8   Oakhurst - Kings Canyon NP (2 uur rijden naar ingang park) rest van de dag voor Kings Canyon.
------Slapen in het NP of, als je liever in een stad zit, Fresno. Is wel 1 uur rijden !
10/8  Kings Canyon - Sequoia. Een hele dag voor je rit door Sequoia. Overnachten in Visalia
11/8  Visalia - Monterey (3,5 uur rijden)
12/8  Monterey   
13/8  Monterey   Santa Barbara of ander kustplaatsje  (+-4 uur rijden)  let op: je extra dag in Santa Barbara is vervallen
14/8  Santa Barbara   LA/Anaheim  (+- 2 uur rijden)
15/8  LA   (Disney)
16/8  LA   Palm Springs (+-2 uur rijden)
17/8  Palm Springs   
18/8  Palm Springs   San Diego  (+- 2 uur rijden)
19/8  San Diego   
20/8  San Diego   
zondag 21/8   Los Angeles   Amsterdam (in de ochtend 2 uur rijden, vliegen om 15,30)

Je zou ook Palm Springs kunnen schrappen. Hiermee win je 2 dagen.
Kun je die extra dag Santa Barbara behouden en hou je nog 1 dag over die je in (noord) LA zou kunnen besteden.
In het noordelijke deel van LA kun je bv naar Hollywood, Santa Monica en Venice

1/8   NYC   SF
2/8   SF   
3/8   SF   
4/8   SF via Whiskeytown NRA naar Redding  (+- 4 uur rijden)
5/8   Redding - Lassen Vulcanic NP  (+- 1 uur rijden)
6/8   Lassen - Lake Tahoe  (+-4,5 uur rijden) Tip: Rij, als je tijd hebt, via het oude westernstadje Virginia City.
7/8   Lake Tahoe - Yosemite (+-4,5 uur rijden)
8/8   Yosemite  Overnacht op het eind van deze dag in Oakhurst. Je zit dan al in de richting van Kings Canyon   
9/8   Oakhurst - Kings Canyon NP (2 uur rijden naar ingang park) rest van de dag voor Kings Canyon.
------Slapen in het NP of, als je liever in een stad zit, Fresno. Is wel 1 uur rijden !
10/8  Kings Canyon - Sequoia. Een hele dag voor je rit door Sequoia. Overnachten in Visalia
11/8  Visalia - Monterey (3,5 uur rijden)
12/8  Monterey   
13/8  Monterey   Santa Barbara of ander kustplaatsje  (+-4 uur rijden)
14/8  Santa Barbara. 
15/8  Santa Barbara - LA/Hollywood of Santa Monica o.i.d.  (+- 2 uur rijden)
16/8  LA (bezoek Hollywood, Santa Monica, Venice) (Rij in de avond al naar Anaheim voor 2 overnachtingen aldaar)
17/8 Anaheim (bezoek Disney)
18/8  Anaheim - San Diego (+- 2 uur rijden)
19/8  San Diego   
20/8  San Diego   
zondag 21/8   Los Angeles   Amsterdam (in de ochtend 2 uur rijden, vliegen om 15,30) 
#2 - 05-10-2015, 16:57 uur
« Laatst bewerkt op: 06-10-2015, 18:09 uur door Cees A »

Hans B

Als je van Lake Tahoe naar Yosemite rijdt, kun je ook aan de oostelijke kant van Yosemite de TIOGA passe omhoog (een prachtige weg). Voordat je het park in gaat zou je een bezoek kunnen brengen aan ghosttown Bodie en Mono Lake. Als de dag vol is kun je ook overnachten in Lee Vining en de volgende dag meteen aan de rit Yosemite in kunnen beginnen.
#3 - 05-10-2015, 19:54 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Je maakt een aardige omweg voor Lassen Volcanic; ik zou daar dan ook extra tijd voor uittrekken. Kijk eens waar je wilt overnachten; er is niet veel keuze. Er zijn cabins in het park maar ik denk dat je dan zelf voor slaapzakken moet zorgen. Ik zou bij voorkeur twee nachten op dezelfde locatie doen maar als je onderweg nog iets wilt doen kun je ook de eerste dag iets minder ver rijden.
Als je van Lake tahoe naar Yosemite gaat is het mooi om via de Tioga Pass te rijden; een stop in Lee Vining is dan een mogelijkheid, dan heb je ook nog tijd voor Bodie. Voor Yosemite zou ik niet in de Evergreen Lodge gaan zitten. Die is behoorlijk prijzig en ligt ook niet gunstig voor het park en voor je route. Kijk naar iets in het park of probeer El Portal.
Wat zijn je plannen voor Palm Springs? Ik zou dat laten vallen en die tijd gebruiken voor Lassen Volcanic, Yosemite, Seki of voor LA. Je kunt de laatste dag naar Santa Monica of Marina de Rey. Dan zit je vlak bij LAX. Je kunt dan een fietstocht maken langs Venice Beach, naar het strand en naar de Santa Monica Pier,

Kijk eens in ons 2006-verslag voor het stuk van Lassen via Lake Tahoe naar Yosemite en Sequoia. Wij namen toen de CA88 in plaats van de Tioga Pass omdat we die laatste later in de reis nog deden.
Misschien heb je  ook iets aan ons 2008-verslag voor Anaheim en Marina del Rey.
En kijk eens naar mijn wandelsite voor een overzicht van vooral korte wandelingen in de parken.

Met mijn aanpassingen zou de route er zo uit kunnen zien:

1-aug   NY    -   SF
2-aug   SF      
3-aug   SF      
4-aug   SF    -   Lassen Volcanic
5-aug   Lassen Volcanic      
6-aug   Lassen Volcanic    -   Lake Tahoe
7-aug   Lake Tahoe    -   Yosemite
8-aug   Yosemite      
9-aug   Yosemite    -   Kings Canyon
10-aug   Kings Canyon    -   Sequoia
11-aug   Sequoia      
12-aug   Sequoia    -   Monterey
13-aug   Monterey      
14-aug   Monterey    -   Santa Barbara
15-aug   Santa Barbara      
16-aug   Santa Barbara    -   Anaheim
17-aug   Anaheim      
18-aug   Anaheim    -   San Diego
19-aug   San Diego      
20-aug   San Diego      
21-aug   San Diego   - LA   

Marianne
#4 - 06-10-2015, 15:10 uur

Ine

Net terug van o.a. een overnachting bij Lassen Volcanic Park. Inderdaad weinig keuze vlakbij het park. In het park is niets, maar 9 km. ten zuid westen ligt van de ingang is in Minral een klein lodge. Zij hebben eenvoudige maar schone kamers in diverse grootte, met douche en wc. Allen zonder telefoon, TV of wifi. Er staan stoelen op de galerij voor de kamers waar je 's avonds kunt buiten zitten.  Er is in de omgeving niets te bleven, wel hebben ze een prima betaalbaar restaurant. http://www.minerallodge.com/


Wij sliepen 1 nacht in deze lodge, reden daarna Lassen heen en terug en sliepen (op weg richting van Sacramento) op de terugweg in Red Bluff. Dat is een stukje verder rijden, maar er is wat mee keuze in hotels en restaurants.
#5 - 06-10-2015, 17:59 uur

Anna1

Bedankt voor het meedenken!

Whiskeytown ziet er mooi uit, aantal watervallen en misschien daar ook de kans om de grote dam daar in de buurt  te bekijken.
Inderdaad wel slim om er zo een extra dagje aan vast te plakken in die regio en daardoor ook na het weekend in Yosemite aan te komen. Bedankt voor de tip!
Ik zat er aan te denken om te overnachten in Chester als uitvalsbasis voor Lassen Volcanic NP. Dit is toch wel te bereizen?
Het lijkt me dat deze regio ook wat minder druk is waardoor je de afstanden redelijk snel kunt afleggen, klopt dit?

Palm Springs trekt ons omdat we zo een beetje een indruk krijgen van het wat drogere landschap en we Joshua NP graag willen bekijken. We laten de rest van het "droge/hete" gedeelte van de regio links liggen deze keer, en zo kunnen we er toch een beetje aan snuffelen. Verder had ik gelezen dat je er leuk een dag kunt doorbrengen met bijv. een kabelbaan en dan wandelen en genieten van het uitzicht. Ik wil wel proberen om dit stukje in de route te houden.

Over het stuk Lake Tahoe naar Yosemite heb ik nog best wel wat vragen. Eigenlijk hebben we Lake Tahoe vooral ingepland als tussenstop voor de reis van Lassen NP naar Yosemite. Het lijkt ons ook mooi (ik zag dat er veel uitzichtpunten zijn en ook een paar hele korte wandelingen die we kunnen inplannen) maar realistisch gezien hebben we denk ik weinig tijd om daar echt iets te ondernemen. Ik dacht (gebaseerd op Mapquest) dat we vanuit Lassen richting Yosemite aan de westkant van Lake Tahoe uitkomen en dan ook bij het doorrijden het meest logisch aan de west kant van Yosemite zouden zitten. Dit zou ook logisch zijn in het vervolg naar Kings Canyon/Seqouia om dan aan de westkant te zitten en van daaruit sneller richting de kust. Zie ik het verkeerd? Volgens mij komen we dan niet langs de Tioga Pass of wel? Mede op basis van de route kwamen we uit bij de Evergreen Lodge als fijne plek voor accommodatie. Dit lijkt me ook een fijne plek voor de kinderen, zwembad, kampvuur  enzo. Het is wel duur, maar ik schrok er eigenlijk best van hoe duur alles is rondom de parken. Als ik de prijzen en faciliteiten bekijk en enigszins de tripadvisor beoordelingen in de keuze laat meewegen, dan denk ik dat we sowieso de portemonnee moeten trekken  ::)
Ik zit ook op Air BNB te kijken, wellicht dat daar nog wat mooie plekjes tussen zitten. Of hebben jullie nog een goede tip?
#6 - 06-10-2015, 20:07 uur

Anna1

En Marianne, ik ga nog naar de wandelingen en jouw route kijken.
Nog meer inspiratie op doen :)
De fietstocht langs de kust lijkt me erg leuk.

Nogmaals bedankt allemaal!
#7 - 06-10-2015, 20:10 uur

Marianne

Van South Lake Tahoe naar Yosemite Village is het snelste via de Tiog Road. en zelfs als het langer zou zijn is die route toch wel aan te raden want je ziet meteen een prachtig deel van Yosemite waar je anders niet zou komen. Als je naar Bodie gaat kun je ook al een aardig idee krijgen van een woestijn, en je zit in Yosemite al op grote hoogte, dus de noodzaak voor Palm Springs vervalt daarmee.  :)
De route via de westkant is ook mooi, maar ik zou toch de voorkeur geven aan de Tioga Pass. En dat je daarna aan de westkant het park verlaat is geen reden om niet vanuit het oosten het park binnen te rijden toch? Je bezoekt het park niet vanuit de oostkant, maar je rijdt via het oosten naar het westen door het park.
Als je in Chester overnacht zou je ook in 1 dag naar Yosemite kunnen rijden (via Reno en de Tioga Pass is het 6,5 uur rijden). In dat geval zou ik in Lee Vining of Bridgeport (kijk eens naar de Virginia Creek Resort) overnachten.
Kijk voor de Tioga Pass ook eens in ons 2015-verslag. Daar staan ook per dag kaartjes van onze route.

In Yosemite Valley heb je meerdere zwembaden, bij de Lodge, bij Curry Village en bij de Ahwahnee. En je kunt in de Merced river pootjepaden en wellicht een beetje zwemmen op sommige plekken. Ook als je in El Portal overnacht heb je een zwembad en de mogelijkheid om in de Merced river te zwemmen.
Bij HJousekeeping Camp (zie weer ons 2006-verslag, maar dan de tweede keer Yosemite) heb je tenten met een pciknicktafel en fire ring. En je zit daar aan de Merced river. De favoriete overnachtings plaats van onze kinderen.

Kijk eens op www.nps.gov/yose voor een kaart van het park (links onder park tools) en kijk eens hier voor reistijden naar de vallei vanuit verschillende plaatsen.
 
Marianne
#8 - 06-10-2015, 20:32 uur

Cees A

Ik zat er aan te denken om te overnachten in Chester als uitvalsbasis voor Lassen Volcanic NP. Dit is toch wel te bereizen?

Chester kan natuurlijk ook. Chester ligt dichterbij Lassen dan Redding en Susanville
Zeker als je een extra volle dag in Lassen wil blijven is dat fijner.
Als je echter, zoals uit je schema blijkt, geen extra volle dag in Lassen blijft maar het park bezoekt "op doorreis" dan maakt het niet zoveel uit.
Het feit dat Redding dichtbij Whiskeytown ligt was eigenlijk de reden om in mijn schema voor dit plaatsje als 1e overnachtingsplaats te kiezen.
Je hebt dan meer tijd voor Whiskeytown.   Zowel Redding als Susanville liggen op 1 uur rijden van Lassen.
Als je een beetje vroeg vertrekt uit Redding heb je een volle dag voor Lassen voordat je in de avonduren naar Susanville gaat.
Als budget belangrijk is: Doordat beide plaatsjes op enige afstand van Lassen liggen zijn de hotels er een stuk goedkoper.

Lake Tahoe is inderdaad een goed gekozen plaats voor een tussenstop.
Je zou, komend vanaf Susanville, onderweg een korte (koffie)stop kunnen maken in Reno (het automuseum in Reno is erg mooi)
Je zou ook via Virginia City, een oud westernstadje, kunnen rijden.
Na Lake Tahoe kun je zowel via de westkant als de oostkant van de Sierra Nevada naar Yosemite rijden.
Qua afstand maakt dat niet eens zoveel uit.
Via de oostkant kun je, als je vroeg vertrekt van Lake Tahoe, Bodie, Mono Lake en de Tioga Pass "meenemen".

Accommodaties in Yosemite zijn inderdaad niet goedkoop.
Bepaalde accommodaties in het park geven, ondanks die hoge prijs, bovendien meer een "kampeerervaring" (geen eigen bad/wc) dan een "hotelervaring"
Vandaar mijn persoonlijke voorkeur voor plaatsjes buiten het park. El Portal ligt tegen de westingang, Oakhurst tegen de zuidingang.
Zeker El Portal is ook niet echt goedkoop, maar heeft wel echte hotelkamers met alles erop en eraan. Oakhurst is wat prijsvriendelijker
Bedenk dat Yosemite een groot park is.
Waar je ook overnacht, als je 2 nachten op dezelfde plaats slaapt zul je vanwege die grootte een aantal uren kwijt zijn aan op en neer rijden.
In mijn schema heb ik dat ondervangen door je op 2 verschillende plaatsen te laten overnachten.
1e nacht in El Portal (dichtbij de vallei) en de 2e nacht in Oakhurst (bij de zuidingang, alvast in de reis-richting van Sequoia)
Je moet hier dus de voordelen van 2X overnachten op dezelfde plaats afwegen tegen het nadeel van extra reistijd.

Diezelfde "tactiek" heb ik toegepast bij Sequoia.
Op 9/8 slaap je nog in of bij Kings Canyon, op 10/8 heb je een hele dag om door Sequoia te rijden, alles te bekijken en diverse wandelingen te maken en 's avonds overnacht je in Visalia.

Palm Springs, Joshua Tree en de Aerial Tramway naar Mt.San Jacinto zijn zeker de moeite waard.
Bedenk wel dat woestijnparken zoals Joshua Tree op z'n mooist zijn in het voorjaar, als de woestijn in bloei staat.
In de zomer ziet het er allemaal wat dor en doods uit en het kan er dan, ook in Palm Springs, flink warm worden.
Op Mt.San Jacinto is het 20 graden koeler dan in de vallei.
Meer info over Palm Springs en Joshua Tree (en San Diego) vind je in onderstaand bericht:
Linkje: ----> http://forum.verenigdestaten.info/voorgestelde-route-opties/zuid-westen-van-amerika/msg136280/#msg136280

Iedereen wil zijn/haar beperkte vakantietijd zo efficient mogelijk besteden en zoveel mogelijk zien.
Soms is hierbij het maken van keuzes onvermijdelijk.
Volgens mij gaat het bij jou om de keuze wel of geen extra dag in Santa Barbara OF wel of geen Palm Springs / Joshua Tree.
Schrappen van PS / JT geeft je niet alleen meer ruimte bij Lassen, maar ook een extra dag voor het noordelijke deel van LA.
Als je die extra dag LA niet belangrijk vindt, dan kun je volstaan met het schrappen van die extra dag Santa Barbara.
In mijn beide reisschema's hierboven worden beide keuzes onder elkaar weergegeven.
Ik hoop dat de uitleg van e.e.a. in dit bericht de gemaakte keuzes in mijn reisschema's wat verduidelijkt
 
   
#9 - 07-10-2015, 10:47 uur
« Laatst bewerkt op: 07-10-2015, 10:55 uur door Cees A »

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15