Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste reis als 22 jarige

Discussie gestart

Nikkeltje

Hallo,

Ik wil graag in september met een vriendin ongeveer 1,5 maand reizen. We zijn dan allebei bijna 23 en hebben geen ervaringen met rondreizen.
We willen eigenlijk niet teveel ergens aan vastzitten (groepsreis) maar hebben aan de andere kant totaal geen ervaring.
Weet iemand of het te doen is voor 2 meiden om een auto te huren? We willen eigenlijk een beetje de bekende dingen zien zoals Grand Canyon,  Las Vegas, San Francisco etc.
En uiteindelijk eindigen aan de kust van California. Iemand tips hoe we dit moeten aanpakken als onervaren reizigers? Het lijkt me best eng om daar auto te rijden, aan de andere kant ook echt een uitdaging..

Bedankt alvast!

#1 - 10-12-2011, 18:10 uur

Dirc

Hoi,

 welkom op het forum.
Heb je al gekeken naar alle routes en verhalen die hier op het forum staan?
#2 - 10-12-2011, 19:43 uur

Old Faithful

Welkom op het forum.

In 1,5 maand kun je een hele mooie reis maken. Het hoeft ook niet een rondje te zijn; in de ene plaats beginnen en in een andere eindigen kan ook.

Autorijden is in Amerika, zeker buiten de steden, heel relaxt. Als je hier in Nederland een beetje rijervaring hebt, hoeft dat geen enkel probleem te zijn.
Je moet wel rekening houden met extra kosten voor autohuur, omdat jullie allebei jonger dan 25 zijn. De meeste jongeren huren daarom een auto bij usareisen.de .  Zij hebben een speciale aanbieding bij Alamo voor 21 t/m 24 jarigen .

Succes en veel plezier bij de voorbereiding.
#3 - 11-12-2011, 01:09 uur
Groet,

Old Faithful

Rent your tent usa

Ik kwam net deze pagina tegen  http://camper.nl/brochures/backpack%20corner/. Dit zijn campers die handbeschilderd zijn, je kunt er in slapen en huren vanaf je 21e met een geldig rijbewijs. De directe website is www.escapecampervans.com

Dit lijkt me heel geschikt. Ik meen dat de prijs incl vezekering zo rond de 60 dollar per dag ligt. Je kunt een online quote krijgen. Op de Hollandse website staan de prijzen op de kalender. Verzekering is 10 dollar extra.
#4 - 11-12-2011, 23:51 uur

Leonie

Ik vond het de eerste keer ook best spannend maar het is echt geweldig. Het rijden valt heel erg mee, het is juist heel relaxed. De eerste keer hadden we een medium-size gehuurd maar uiteindelijk een full-size gekregen. De tweede keer een Dodge Grand Caravan, dit is wel relaxter rijden omdat je ook hoger zit. Met z'n tweeen heb je dit eigenlijk niet nodig maar comfort is ook belangrijk :)

De eerste reis hebben niet alle hotels gepland (veel via Priceline dus goedkoop) en dit gaf een heerlijk vrijheid gevoel. Tegelijkertijd moesten we af en toen in het schemer/donker op zoek naar een hotel en dit vond ik zelf niet fijn.
De tweede reis hebben we de meeste hotels gepland en hierdoor was het relaxter alleen het vrije gevoel was ook minder.
Na overleg hebben we besloten dat we ook dit jaar toch de meeste hotels plannen omdat dit gewoonweg goedkoper is. Omdat je via Priceline echt goedkope maar hele goede kamers krijgt, is dit voor ons toch belangrijker. We hebben nu te vaak de pech gehad om uiteindelijk in vieze/oude hotelkamers uit te komen omdat we ook weer niet teveel willen betalen.

Voor twee meiden van 23 is het goed te doen om een reis te maken door Amerika. Let gewoon goed op wat je doet en maak verstandige beslissingen maar dit geldt eigenlijk voor elke reis die je maakt.

Bekijk eens mijn blogs. De eerste lijkt op de reis die jullie willen gaan maken.

Ik zou zelf niet voor een camper gaan omdat dit duurder is dan een auto huren plus een hotel maar ook omdat dit mij geen veilig gevoel zou geven, slapen op een camping met twee meiden in een camper.

groetjes Leonie
#5 - 16-02-2012, 14:14 uur
2010 rondje zuidwest Canada / noordwest Amerika: http://threesistersontheroad.blogspot.com

2008 rondje west Amerika: http://www.sandraleonieamerika2008.blogspot.com/

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15