Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Eerste routeplanning SF-SF sept.2010

Discussie gestart

Hanneke

Hallo allemaal,
Wij lezen al enige tijd mee op dit  forum en hebben er al veel van opgestoken. Mijn man en ik gaan van  6  september 2010 (Labourday, maar die dag is dan al bijna voorbij, dus daar zullen we niet zo veel last van hebben??) tot 30 september een ronde maken vanuit San Francisco. en weer terug.  Ik weet dat op dit forum vaak verschillende aankomst- en vertrekplaatsen wordt geadviseerd en daar zit zeker wat in. Maar wij willen graag San Francisco zien en willen vandaar uit eerst  een aantal dagen naar Yosemite gaan en op de terugweg een groot deel van  de kustroute doen, vandaar.
 Wij zijn van plan om te gaan kamperen met de tent (fijn dat hier weer een topic over geopend is, weer zeer bruikbare tips opgedaan) en dit af te wisselen met motels. Naast San Francisco willen wij geen steden aan doen (behalve 1 avond in Las Vegas) en willen we zoveel mogelijk in de natuur zijn. We gaan zeker wandeltochten maken in de parken, maar ook niet te extreem. Ook een keer een dag een fiets huren lijkt ons wel wat,  zowel in San Francisco als in de parken (Zion?). Verder houden wij beiden van autorijden, dus wat langere afstanden rijden lijkt ons geen probleem.
Hierbij onze voorlopige planning. Ondanks alle tips op dit forum blijft het lastig om een goed inschatting te maken. Dus graag jullie advies. Ook tips over campings waar het prettig is om met een tent te staan zijn zeer welkom. Mochten jullie nog ergens op een bepaalde plek een dag te veel zien dan zouden we die dag nog graag aan het einde in San Francisco willen gebruiken.

Alvast vriendelijk bedankt voor jullie moeite,
Hanneke

1) ma 6 sept. aankomst SF (motel)
2) di 7 sept.  dagje SF (motel)
3) woe 8 sept. auto ophalen- Wall Mart- Yosemite (327 km) (kamperen)
4) do 9 sept. Yosemite (kamperen)
5) vrij 10 sept Yosemite  (kamperen)
6) za 11 sept. Yosemite- Tiogapas-Bodie- Lee Vinning (motel)
7) zo 12 sept. Lee Vinning- Death Valley (motel)
8) ma 13 sept. Death Valley-Las Vegas (motel)
9) di 14 sept. Las Vegas- (Valley of Fire) Zion (kamperen) 298 km
10) woe15 sept. Zion (kamperen)
11) do 16 sept. Zion- Bryce 136 km Capitol Reef 234km
13) vrij 17 sept. Capitol Reef-Moab (kamperen) 234 km
12) za 18 sept.Moab (kamperen)
14) zo 19 sept. Moab (kamperen)
15) ma 20 sept. Moab/ Bluf??–Page (kamperen) 478 km
16) di 21 sept. Page (kamperen)
17) woe 22 sept. Page (kamperen)
18) do 23 sept. Page -Grand Canyon (motel?) 223 km
19) vrij 24 sept. Grand Canyon- Bakersfield?? (motel) (ieder ander idee voor een tussenstop is welkom)
20) za 25 sept. Bakersfield –Morro Bay(kamperen)
21) zo 26 sept. Morro Bay – Big Sur (kamperen)
22) ma 27 sept. Big Sur -Monterey (kamperen)
23) di 28 sept. Montery-SF auto wegbrengen (motel)
24) woe 29 sept. dag SF (motel)
25) do 30 sept. ochtend SF- vertrek uit SF



#1 - 23-01-2010, 16:05 uur

Hans B

Voor alles is wat te zeggen.
Persoonlijk zou ik San Francisco niet 'scheiden', één dag aan het begin en één dag aan het eind.
dag 1 Aankomst.
dag 2 beetje bijkomen en SF ontdekken.
dag 3 SF ontdekken
dag 4 misschien nog de ochtend SF en dan na de middag 14 naar Yosemite
Volgens mij kun je op de laatste dag nog naar SF reizen als je een middag vlucht hebt (na ± 1500).
Zou je twee dagen schelen, maar zoals gezegd alles is persoonlijk.
Wij stonden op een state campground ($10 in envelopje) ± 20 ml vanaf Yosemite entrance nabij het dorp Groveland.
Voor ons zat Yosemite al vol.
#2 - 23-01-2010, 18:48 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo Hanneke, prachtige route en prima te doen. Misschien wat kleine aanpassingen.
Ik zou ook de dagen in SF bijelkaar houden, wel zo efficient. De laatste dag kun je dan een motel bij de luchthaven nemen, dan hoef je niet meer de stad in te rijden, en weer terug.
Ik vind het jammer dat je geen overnachting in Bryce hebt gepland, dat zou ik zeker doen. Bryce is prachtig tegen zonsopgang/-ondergang, dus neem dat mee. Er zijn campings in het park, en er vlak buiten. Misschien al wel koud in september, maar dan is er wel een alternatief in de buurt (misschien een cabin op Ruby's Campground).
Denk er aan dat je tijdig moet reserveren voor Yosemite. Dit moet 5 maanden van te voren, lees je alvast in op www.nps.gov/yose onder reservations/campgrounds.
Voor de Grand Canyon hebben jullie relatief weinig tijd uitgetrokken, en voor Page weer veel, wat zijn julie daar van plan?
Je zou ook wat minder ver kunnen rijden op dag 19, dat geeft je meer tijd voor de GC.

Marianne
#3 - 23-01-2010, 19:55 uur

Hanneke

Marianne en Hans B,
Bedankt voor jullie reacties. Jullie hebben gelijk met de spreiding van de dagen in San Franscico, dat was inderdaad wat vreemd gepland. Dit hadden we zo gedaan om voor het weekend in Yosemite te zijn, vandaar. Maar als we op tijd zijn met boeken (staat genoteerd) dan ga ik er maar vanuit dat er in september nog wel een kampeerplek te vinden is in het park, ondanks het feit dat het dan weekend is. (en anders evt Groveland)
Ik heb de planning aangepast: eerst een paar dagen SF en heb het idee van de laatste dag in de buurt van het vliegveld van je overgenomen, Marianne. Ik heb ook een dag weggehaald in Page. ( ik dacht daar wat rust in de bouwen door daar drie nachten te blijven) We willen daar de bekende dingen doen: Antelope Canyon, Horseschoe Bend, Glen Canyon dam. Die extra dag zullen we nu in Bryce doorbrengen. Wat zou een goed alternatief voor Bakersfield kunnen zijn? In mijn nieuwe planning heb ik nu opeens een dag over?! (dag 24) Nog een goed idee voor deze dag, ergens eerder in de planning te gebruiken?
Bedankt alvast, Hanneke

1) ma 6 sept. aankomst SF (motel)
2) di 7 sept.  dagje SF (motel)
3) woe 8 sept. SF 
4) do 9 sept. SF auto ophalen/Yosemite (kamperen)
5) vrij 10 sept Yosemite  (kamperen)
6) za 11 sept. Yosemite (kamperen)
7) zo 12 sept. Yosemite/Tiogapas-Bodie- Lee Vinning (motel)
8) ma 13 sept. Lee Vinning- Death Valley (motel)
9) di 14 sept. Death Valley-Las Vegas (motel)
10) woe15 sept. Las Vegas- (Valley of Fire) Zion (kamperen) 298 km
11) do 16 sept. Zion (kamperen)
12) vrij. 17 sept. Zion- Bryce 136 km (cabin)
13) za 18 sept. Bryce- Capital Reef (kamperen)
14) zo 19 sept. Capital Reef- Moab (kamperen)
15) ma 20 sept. Moab (kamperen)
16) di 21 sept. Moab- Page (kamperen) 478 km
17) woe 22 sept. Page (kamperen)
18) do 23 sept. Page- Grand Canyon (motel?) 223 km
19) vrij 24 sept. Grand Canyon- ??
 20)za 25 sept.  ??- Morro Bay(kamperen)
21) zo 26 sept. Morro Bay- Big Sur (kamperen)
22) ma 27 sept. Big Sur -Monterey (kamperen)
23) di 28 sept. Montery-SF auto wegbrengen
24). woe 29 sept.??
25) do 30 sept. ochtend SF- vertrek uit SF






#4 - 23-01-2010, 23:42 uur

Marianne

Niet zo moeilijk, die extra dag, want ik mis opeens een dag Moab! Die zou ik niet schrappen, het is heerlijk om daar 2 volle dagen te hebben.
Yosemite in het weekend is niet ideaal hoewel het in september nog wel mee zal vallen. Je zou ook die dagen SF aan het eind kunnen plannen, dan vertrek je de eerste dag meteen richting Yosemite.

Marianne
#5 - 24-01-2010, 00:03 uur

Hans B

Een dag extra in Moab lijkt me uitstekend.
Maar een dag extra in Las Vegas ook. Je moet er van houden maar 's avonds wandelen over 'the strip' en alle attractie bekijken is prachtig.

Hou er rekening mee dat de temperaturen in de woestijn nogal kunnen verschillen.
's Nachts in Zion is aangenaam warm, maar Bryce is steenkoud.
#6 - 24-01-2010, 11:18 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Hanneke

 Nogmaals bedankt voor het meekijken. We hebben de route omgegooid: eerst naar Yosemite om daar inderdaad voor het weekend geweest te zijn ivm de drukte, en de laatste dagen brengen we nu dan door in SF. De dag bij Moab zit er weer bij. Las Vegas vinden we wel goed zo: 1 avond en een stukje van de volgende ochtend. Het kamperen in Page gaan we heroverwegen na de opmerking van  Wittman in een ander topic over de vele mieren daar! (Hoewel ik daarover nog niet gelezen heb bij de andere kampeerders?)
Groet,
Hanneke
#7 - 25-01-2010, 17:52 uur

Tet14

Ik denk dat het een prima idee is om SF tot het eind van de reis te bewaren. Onze ervaring, na een lange vlucht en een overnachting, is dat je vroeg op bent en dan is een stukje rijden (bv 4 uur naar Yosemite) een goede manier om je reis te starten.  Je hebt een prachtige route samengesteld en van die extra dag Moab zal je geen spijt hebben. Houd er ook rekening mee dat in Death Valley NP, het grootste NP in de 48 states, heel veel te zien is en dat je waarschijnlijk pas laat in de middag in Las Vegas zal arriveren.
Tussen Moab en Page kan je via Bluff rijden maar dan zou je een bizondere route missen, nl ut95 naar Natural Bridges NM en via Moki Dugway en Gooseneck SP naar Mexican Hat. Dan zal je ook tijd nodig hebben voor Monument Valley en dan nog 2.5 uur naar Page. Kan wel maar vertrek vroeg uit Moab of misschien een extra nacht bij Monument Valley en iets minder tijd voor Page.
Je zal ook tijd nodig hebben voor GCNP. Er is zo veel te zien langs east rim (Desert View en verder) naar GC Village dat je hier de tijd voor zou moeten nemen. Ik zou dan ook niet na de overnachting van GC naar Bakersfield rijden, maar iets meer van GCNP zien en dan in de middag naar Kingman (3 uur van GC Village). De volgende dag wordt dan een wat minder interessante route maar het is mogelijk om in die dag van Kingman naar Morro Bay te rijden.
Tet
#8 - 26-01-2010, 15:37 uur

Hanneke

Tet, bedankt voor het meekijken en de praktische tips. We zulen de door jou aanbevolen route nemen tussen Moab en Page. Misschien is het inderdaad een goed idee om na Moab een nacht in Monument Valley te blijven en dan naar Page te gaan. Als we op tijd vetrekken dan kunnen we in iedergeval Antelope Canyon zien, voor ons de belangrijkse reden om naar Page te gaan. De tip om na de GC naar Kingman te gaan geeft ons iets meer tijd in de GC. Het is jammer, maar ik zie niet waar ik nog tijd vandaan kan halen zonder een te onrustige reis te krijgen. Volgende keer dan maar!

1) Ma 6 sept. aankomst San Francisco (motel)
2) Di 7 sept. SF- auto huren- Yosemite (tent)
3) Woe 8 sept. Yosemite (tent)
4) Do 9 sept. Yosemite (tent)
5) Vr 10 sept. Yosemite/Tiogapas/Bodie- Lee Vinning (motel)
6) Za 11 sept. Lee Vinning- Death Valley (motel)
7) Zo 12 sept. Death Valley- Las Vegas (motel)
8) ma 13 sept. Las Vegas-(Valley of Fire) Zion (tent)
9) di 14 sept. Zion (tent)
10) woe 15 sept. Zion-Bryce (Cabin)
11) do 16 sept. Bryce- Capital Reef (tent)
12) vrij 17 sept.Capital Reef- Moab (tent)
13) za 18 sept. Moab (tent)
14) zo 19 sept.Moab (tent)
15) ma 20 sept.Moab- Monument Valley (tent)
16  di 21 sept.Monument Valley- Page (motel)
17 woe 22 sept.Page- Grand Canyon (tent)
18 do 23 sept.Grand Canyon- Kingman (motel)
19 vrij 24 sept. Kingman -Morro Bay (tent)
20 za 25 sept. Morro Bay- Bug Sur (tent)
21 zo 26 sept Big Sur –Monterey (tent)
22 ma 27 sept. Monterey- SF- auto inleveren (motel)
23 di 28 sept SF (motel)
24 woe 29 sept SF (motel)
25 do 30 sept. SF en vertrek







#9 - 26-01-2010, 21:11 uur

Tet14

Zou ik niets meer aan veranderen. Tussen Monument Valley en Page win je een uur. Van MV naar Page is 2.5 uur rijden en vlak voor Page kom je al langs Antelope Canyon(Upper links, Lower rechts).  Arizona met uitzondering van het Navajo Reservaat doet niet mee aan zomertijd, vandaar dat uur. Je verliest een uur tussen Las Vegas en Zion omdat Utah in een andere timezone dan Nevada ligt.
Tet
#10 - 26-01-2010, 22:22 uur

Nici

Hoi Hanneke,

Ik zie dat jouw planning t/m dag 18 ongeveer overeenkomt met onze planning (wij gaan in juni http://forum.verenigdestaten.info/index.php/topic,9990.0.html. Ik ben benieuwd of je een camping in Page op het oog hebt? Misschien is dat ook iets voor ons. Wij gaan niet met tent, dus zijn op zoek naar cabins o.i.d.
Heerlijk he om zo bezig te zijn met de voorpret!

@ Tet: fijn dat je nog even dat uur vooruit en terug hebt doorgegeven, ik had ze precies verkeerd om staan  ???
#11 - 26-01-2010, 22:42 uur

Hanneke

Hoi Nici, Nee ik heb nog niets op het oog in Page. Ik denk eigenlijk dat wij dan, na een aantal nachten kamperen, echt wel toe zijn aan een motel! Verder lees ik veel in reisverslagen en dan vooral die van mensen die met de tent kamperen en zoek ik via google weer meer informatie op over de camping die zij noemen! Wij zullen denk ik toch ook af en toe in cabins overnachten, hebben jullie al cabins op het oog in Bryce? Het is zeker leuk om zo bezig te zijn met de reis!!
#12 - 27-01-2010, 21:30 uur

Nici

Nee, bij Bryce hebben we nog niets op het oog. Cabin/tent hebben we besproken in Yosemite (2 nachten), Moab (op de KOA camping) en een cabin op Gouldings Camp Park (MV). Ik zit nog te twijfelen of ik bij Bryce ook al iets moet vastleggen. We zijn daar midden in de week, dus misschien gokken we het er gewoon op. Wij kamperen voor Page ook al een aantal dagen (3 nachten Moab en 1 nacht MV) dus misschien is het idd geen gek idee om dan weer een motel te pakken ;)
#13 - 27-01-2010, 22:15 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15