Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eerste ruwe versie. Route zomer 2009

Discussie gestart

Zofsky

Hoi,

we hebben onze allereerste ruwe versie klaar van onze route voor 2009.

Dag 1:  aankomst las vegas

Dag 2: las vegas – springdale 
2 uur 47 min

Dag 3: Zion –doorrijden naar Bryce
2 uur 2 min

Dag 4: Bryce

Dag 5: Bryce – grover (capitool reef)   
2 uur 46 min

dag 5 : capitol reef – moab
3 uur 30 min

dag 6 : moab-  arches

dag 7:  moab - canyonlands

dag 8 : moab - pocatello
6 uur 30 minuten

dag 9 : pocatello – craters of te moon – jackson
5 uur 50 min

dag 10; grand tenton

dag 11: yellowstone

dag 12:  yellowstone

dag 13:  yellowstone

dag 14: yellowstone

dag 15: yellowstone

dag 16: salt lake city

dag 17 : salt lake city


We hebben totaal nog 4 dagen in te vullen.

Hebben jullie tips?

We zijn al 2 keer in las vegas geweest en dat vinden we mooi geweest.

Is een extra dag nodig in een bepaald park?

We hebben er over gedacht richting mesa verde te gaan, maar dat is wel een eind uit de richting, is het de moeite waard?
Ik heb begrepen dat er in Durango een stoomtrein rijdt naar Silverton, heeft iemand dit ooit gedaan?


Is craters of the moon de moeite waard om voor om te rijden?

Heeft iemand the bear tooth pass gereden?

Tjonge veel vragen he!

Groetjes,
Margje
#1 - 14-11-2008, 16:05 uur

jaroen

salt lake city zou ik 1 dag voor nemen, mits je hier zelf genoeg te doen hebt.
Bear tooth is zeker de moeite waard om in te plannen.
Craters of the moon is wel leuk om te zien, misschien combineren met BNR eventueel via twin falls, is ook de moeite waard
Misschien op de terugweg langs bear lake, de us 89 moet ook mooi zijn
Misschien bij moab death horse nog meenemen?
#2 - 14-11-2008, 17:06 uur

hdeweert

Hallo Margje
De weg van Durango naar Grand Junction is een prachtige weg om met de auto te rijden het treintje Durango - Silverton is eigenlijk een must voor de liefhebber.

http://www.hdeweert.nl/jl/index.php?option=com_content&task=view&id=91&Itemid=115

je moet er wel even een dag voor uittrekken.
Harm
#3 - 14-11-2008, 17:23 uur

Hans B

Hallo Margje,
je route bekeken.
Ik zou een extra dag uittrekken om wandelingen in ZION te maken.
Ook voor ARCHES, wat een erg uitgestrekt park is zou ik een dag extra nemen.
Volgend zomer ga ik voor het eerst CRATERS OF THE MOON bezoeken dus daar kan ik nog niets over zeggen.
GRAND TETON zou ik achter YELLOWSTONE aan doen, je bent dan weer op de terugweg naar Salt Lake City.

Hans
#4 - 14-11-2008, 18:31 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Hallo Margje,
Al heel mooi voor een ruwe versie!

Je zou eens kunnen kijken of het niet handiger is om vanuit Moab eerst naar Yellwostone te gaan als je naar Craters of the Moon gaat. Het blijft een wat lastig stuk, wij hebben de afgelopen zomer daar een rare slinger gemaakt (eerst CotM, toen Grand Teton, toen Yellowstone en via Idaho richting SLC, zie ons 2008 verslag).
Hangt er ook van af of je zowel heen als terug door Grand Teton wilt rijden (erg mooi).

Wij hadden slecht weer toen we naar Craters of the Moon gingen, maar ik vond het wel de moeite waard. Misschien niet om er ver voor om te rijden, maar in deze route is het goed in te passen.

Aanrader voor de route vanaf Moab is de I70, prachtige weg!

Mesa Verde/Durango ligt wat uit de route, maar je zou na Capitol Reef via Hanksville en Natural Bridges en Gooseneck SP, Moki Dugway etc naar Mesa Verde kunnen rijden.

Marianne
#5 - 14-11-2008, 22:38 uur

josli

Hallo Margje
mooie route,alleen twee dagen Saltlake City,lijkt mij zeker een dag te veel
gr Jos
#6 - 15-11-2008, 16:00 uur
Groeten Jos Stolk

http//:rondjedenver2009.web-log.nl

Zofsky

Iedereen alvast hartelijk bedankt voor de tips!

Bij deze de veranderde versie.

Dag 1:  Aankomst las vegas

Dag 2: Las vegas – springdale 
2 uur 47 min

Dag 3: Zion –doorrijden naar Bryce
2 uur 2 min

Dag 4: Bryce

Dag 5: Bryce – grover (capitool reef)   
2 uur 46 min

dag 5 : Capitol reef – moab
3 uur 30 min

dag 6 : Moab-  arches

dag 7 :  Moab - arches

dag 8:  Moab - canyonlands

dag 9 : Moab - pocatello
6 uur 30 minuten

dag 10 :  Pocatello – craters of te moon –idaho falls
3 uur 50 min

dag 11;  Idaho falls - yellowstone

dag 12:  Yellowstone

dag 13:  Yellowstone

dag 14:  Yellowstone bear tooth pass – red lodge

dag 15:  Red lodge  - Yellowstone  (buitenom over livingstone via I 90 en de  89 )

dag 16:   Yellowstone

dag 17:   Yellowstone

dag 18 :  Grand tenton

dag 18 :  Grand tenton  – salt lake city

dag 19 :  Salt lake city

dag 20 : naar huis

We hebben nu een extra dag arches ingepland en gaan eerst naar Yellowstone en dan naar Grand Tenton.

We hebben geen extra dag nodig in Zion omdat we dat al uitgebereid bewandeld hebben, maar we hebben de wandeling in de rivier niet gemaakt (het was winter) en we willen kijken of dat dit jaar gaat lukken.

Is valley of fire state park de moeite waard?

Als jullie nog meer inspriratie hebben, ook voor kleine leuke dingetjes, ik hoor het graag.

Nog een vraagje, als ik lees over de parken lijkt het me het beste een SUV te huren, of valt dat allemaal wel mee?

Groetjes,
Margje
#7 - 16-11-2008, 18:30 uur

jerbia

In welke periode gaan jullie Margje?

Valley of Fire SP is zeer zeker de moeite waard. Wij waren in ieder geval erg onder de indruk (zie ons verslag).

Als je van Capitol Reef naar Moab rijdt, zou je een bezoek aan Goblin Valley en eventueel Little Wild Horse Canyon kunnen brengen.

Een SUV is niet nodig, maar heeft altijd wel onze voorkeur. Zeker als je van plan bent wat dirtroads te gaan rijden (overigens mag dit officieel niet van de verhuurder). Een ander groot voordeel vind ik dat je lekker hoog zit.
#8 - 16-11-2008, 18:45 uur

Marianne

Hallo Margje,

Heel mooi zo. Je zou dag 10 misschien ook al wel door kunnen rijden naar West Yellwostone, maar dat kun je ter plekke ook wel bekijken. Reservern voor Idaho Falls zal neit nodig zijn, hoe het in West Yellowstone is weet ik niet.

Valley of the Fire is mooi om langs te rijden, dat kost je niet veel tijd, zeker doen! (zie ons 2008 verslag voor foto's en de route en voor andere tips).

Een SUV is echt niet nodig, alle parken zijn met een gewone auto te doen.

Marianne
#9 - 16-11-2008, 18:48 uur

Coyote

Margje,

Leuke route lijkt mij dit.

Ik heb nog wel een tip voor dag 5 als jullie van Bryce Canyon NP naar Grover rijden. Tussen Escalante en Boulder (ongeveer halverwege) kun je een hike doen naar de Calf Creek Falls. Deze wandeling voert je naar een leuke waterval. Zelf heb ik deze hike ook al eens gedaan en ik vond dat erg leuk. Wel zweten toen ik 'm deed midden op de dag bij +37 graden Celsius en lopen duur mul zand. Toch ben ik heel blij dat ik 'm gelopen heb, de waterval geeft een welkome verkoeling.

Hieronder een stukje uit mijn verslag van 2006:

Ik rijd nog een mijl of 5 verder om bij Calf Creek aan de hike te beginnen. Vanwege de warmte neem ik voldoende water mee en ook wat zoute chips. Het is 13.10 uur als ik aan de hike van 6 mijl (heen en terug) begin. Hoewel de trail niet veel hoogteverschillen kent, maakt het losse zand waar je soms doorheen loopt en het warme weer het extra zwaar. Zo op het warmst van de dag is ook niet de beste keus om de hike te maken, maar vanwege de rit die ik eerst moest maken, kwam het zo uit. Ondanks het warme weer loop ik stug door en een enkele keer stop ik even in de schaduw van een boom of rots. Na een uur heb ik de 3 mijl afgelegd en kom ik aan bij de waterval. Volgens Marjan en Jan moest deze waterval erg mooi zijn en ze hebben niets teveel gezegd. De waterval is werkelijk prachtig! Van 126 feet (ruim 38 meter) hoogte stort het water naar beneden in een kleine poel. Vrijwel gelijk ben ik vergeten hoe zwaar de hike hier naartoe was en doe gauw de schoenen en sokken uit. Het water is steenkoud maar echt een verademing na de lange hike. Het is hier niet druk en dit geeft mij mooi de gelegenheid om mooie foto's van de waterval te maken. Je kunt hier heerlijk in de schaduw aan de rand van het water zitten en ik neem de tijd. Zo'n 50 minuten lang geniet ik van de waterval en begin dan aan de hike terug. De zon is inmiddels al wat gedaald en nu is er gelukkig veel meer schaduw op de weg terug. In 50 minuten loop ik nu terug en als ik weer bij de auto ben, kan ik mijn t-shirt wel uitwringen van het zweet. Bij het toilet fris ik mij even op en trek gauw een droog t-shirt aan. Hoewel het een zware hike in de brandende zon was, ben ik heel erg blij dat ik 'm gelopen heb. Ik heb een zwak voor watervallen en zoek ze als het even kan, altijd op tijdens mijn vakanties.

Citaat
Nog een vraagje, als ik lees over de parken lijkt het me het beste een SUV te huren, of valt dat allemaal wel mee?

Een SUV heb je voor jouw route niet persé nodig, tenzij je bijv. de Shäfer Trail in Canyonlands National Park wilt rijden. Maar daarvoor kun je ook een Jeep huren in Moab. Ook dat heb ik in 2006 gedaan. Erg leuke tocht trouwens. Zie voor meer info mijn reisverslag van 2006 op mijn website. Een SUV is overigens wel heel erg leuk om te huren. Alleen daarvoor zou het het al doen. Het oog wil immers ook wat.  ;)

Roland



#10 - 16-11-2008, 18:51 uur


Lees mijn reisverslagen op: www.rschotanus.com

Zofsky

Bedankt voor de tips!

We gaan valley of fire zeker inplannen!

Ook goblin state park en litlle wild horse canyon gaan we bekijken!

Meer tips, altijd welkom!
#11 - 17-11-2008, 10:43 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15