Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

eindigen in Sf of LA?

Discussie gestart

suus

Hoi,

We willen onze rondreis starten in LA of SF en dan in de andere stad eindigen. Het liefst willen we op het einde nog een paar dagen relaxen op het strand. Wat is volgens jullie de beste plek?

Groetjes Susanne
#1 - 03-01-2008, 13:52 uur

Makki

Wanneer je de rondreis wenst af te sluiten met enkele dagen rust en strandvakantie, dan zou ik er persoonlijk de voorkeur aan geven te eindigen in LA.
Hier (dicht bij de luchthaven) zijn er uitstekende plaatsen waar je kunt genieten van prachtige zandstranden. Ik denk hierbij aan de regio Santa Monica en Venice.
Makki
#2 - 03-01-2008, 14:06 uur

sweatbox

Wanneer ga je?
#3 - 03-01-2008, 18:10 uur

Marianne

Voor het strand zou ik ook eindigen in LA, maar eigenlijk vind ik het zonde om op zo'n reis een paar dagen aan het strand te zitten.

Als je ruimte hebt op je route kun je natuurlijk ook de kustweg nog doen. Dan kun je de rit ook afwisselen met heir en daar een paar uurtjes aan het strand. Maar het liefst zou ik de extra dagen gebruiken om voldoende tijd te hebben in de parken.

Hoe dan ook, boek je vlucht zo snel mogelijk, het schijnt al erg vol te zitten voor de zomervakantie (hoorde ik bij eeen reisbureau toen ik gidsen ging halen).

Marianne
#4 - 03-01-2008, 18:12 uur

suus

Bedankt voor jullie reacties!

We willen gaan in juli 2008. We kunnen helaas nog niet boeken, want mijn vriend heeft vanaf volgende week een nieuwe baan en moet dan zijn vakantieweken regelen. Dus hopelijk is dat zo snel mogelijk rond, want anders moeten we nog een jaartje wachten......

Groetjes Susanne
#5 - 03-01-2008, 19:32 uur

sweatbox

In juli kan het nogal heet zijn in Los Angeles. Op het strand is het dan nog goed te doen, maar meer landinwaarts is het niet meer te harden. Ver boven de 30 graden is geen uitzondering.
San Francisco is in de zomer beter te doen, maar heeft minder strand(leven). Voor de surf dudes moet je naar Southern California gaan.

Over het algemeen is een rondreis door het zuidwesten van de VS in de zomer een nogal warme aangelegenheid. Voor de goede orde: Las Vegas ligt midden in de woestijn.
#6 - 03-01-2008, 20:35 uur

suus

Raad je het af om in juli daar heen te gaan? Ik wil wel eens weten hoe andere mensen dit ervaren hebben. Het probleem is dat ik alleen dan vakantie kan krijgen...........helaas...

Susanne
#7 - 03-01-2008, 21:44 uur

tino

Hoi,

Ik ben zelf in 2007 eind juli/begin augustus in west-usa geweest. Daar het bekende rondje gemaakt. Het is absoluut warm in deze periode(op San Fransisco na dan). Ik dacht dat het in Las Vegas, Phoenix rond de 40 graden was. Yosemite, Grand Canyon, Zion, Bryce en Page boven de 30, LA 30 en SFA 20 Dat zijn geen temperaturen om lange wandelingen te maken. Als je aan deze periode gebonden bent zal ik het echter zeker niet afraden, daarvoor is het gebied te mooi.
Voor strand zijn  er betere bestemmingen m.i. Het zeewater is aan de koude kant. . Ik zou dan ook eerder Mariannes suggestie volgen door de kustweg te nemen en dan een paar uurtjes strand te pakken. Als je wel strand wil lijktmij richting LA beter gezien het weer. In de buurt van SFA kan het door de mist behoorlijk koud zijn.

Groeten Tino
#8 - 03-01-2008, 22:14 uur

suus

Dat het warm gaat worden, daar ben ik al op voorbereid. Is het misschien slim om plekken zoals death valley te mijden, gezien de warmte?
En koelt het 's avonds in de canyons af? Geeft een zwembad bij deze temperaturen wel verkoeling of is het water over het algemeen lauw?

Groetjes Susanne
#9 - 04-01-2008, 09:22 uur

tino

Persoonlijk denk ik dat Death Valley iets te warm is, campers mogen er in ieder geval niet komen in de zomermaanden. Zelf hebben we Death Valley overgeslagen, maar zijn wel bij Baker de auto uit geweest. Daar was het 45 graden en ze zeggen dat het in DV dan nog 5 graden warmer is. Ik kan echter DV niet afraden aangezien ik er niet ben geweest in die periode.
Zwembaden geven zeker wel verkoeling, maar dan wel relatief. Het water is lauw maar das nog altijd een stuk kouder dan de buitentemperatuur. In de canyons koelt het wel wat af 's avonds. Ik had het idee dat het in Vegas 's avonds nog iets warmer werd. Als je dan buiten komt blaast er een fohn in je gezicht.
Misschien heb je wat aan deze links http://www.bbc.co.uk/weather/world/country_guides/results.shtml?tt=TT006010  en http://www.weather.com/outlook/travel/vacationplanner/destination/guide-death-valley

Groeten Tino
#10 - 04-01-2008, 10:11 uur

jerbia

Dat het warm gaat worden, daar ben ik al op voorbereid. Is het misschien slim om plekken zoals death valley te mijden, gezien de warmte?

Ik zou DV absoluut niet mijden vanwege de warmte, dat hoort er tenslotte bij, vind ik. Toen wij er vorig jaar waren, was het 49 gr. Wij vonden het geweldig om deze temperaturen eens mee te maken! DV is geen park om lange hikes te maken, dus echt last van de hitte heb je niet. Zorg er wel voor dat je flink wat water meeneemt. DV is zo mooi en uniek, niet overslaan hoor ;)

In ons reisverslag, dag 15, kun je er meer over lezen.

#11 - 04-01-2008, 11:49 uur

Marianne

Susanne,
Laat je niet afschrikken door de warmte!
Zoals Bianca al zegt is het juist die hitte waardoor DV zo speciaal is. Je zult er niet echt gaan wandelen, maar vanuit de auto kun je prachtige plekken bezoeken. En als je er overnacht ben je ook meestal binnen, of lekker in het (warme) zwembad.

Buiten DV kan het ook warm zijn. Ik vond het vooral in Las Vegas warm, terwijl je daar toch wel aardig wat loopt van het ene hotel naar het andere. In de andere parken hebben we ons nooit door de warmte laten weerhouden om wandelingen te maken. Veel water meenemen, en bij voorkeur 's morgens vroeg al iets ondernemen. In hoger gelegen parken zoals Yosemite is de temperatuur meestal heel aangenaam, en koelt het 's nachts ook wel af. Daarom vind ik het ook prettig om in de parken te overnachten; dan kun je vroeg oppad en ben je de warmte en de drukte voor.

En de genoemde temperaturen klopppen misschien werl, maar omdat het overal een droge warmte is heb je er veel minder last van dan wanneer het bij ons zo heet is.
Wij zijn ook gebonden aan het hoogseizoen maar dat weerhoudt ons er niet van om straks weer in juli naar het zuidwesten te gaan!

Marianne
#12 - 04-01-2008, 12:12 uur

suus

Weer heel erg bedankt voor alle reacties. Wat gaat dat handig met zo'n forum.
Aangezien ik nog een echte newbie ben, heb ik nog meer vragen:
-De interstates (als ik het goed schrijf) zijn dat zeg maar de snelwegen? Hoe hard mag je daar rijden?
-De "echte" bergwegen komen die pas als je van deze interstates af bent?

Zo kunnen we een beetje inschatten hoe lang we overal over gaan doen.
Kloppen de reistijden die maps.google.com aangeeft eigenlijk een beetje? (zonder stops dan he)

Groetjes Susanne :)
#13 - 04-01-2008, 15:56 uur

Yessica

-De interstates (als ik het goed schrijf) zijn dat zeg maar de snelwegen? Hoe hard mag je daar rijden?

Meestal 55 en ik zou vooral niet harder rijden. Vindt Highway Patrol niet leuk. (en jij ook niet als ze je snappen)

Rijden op de snelwegen in the States is heerlijk. Veel relaxter dan hier.

#14 - 04-01-2008, 16:00 uur



Harry

Nou ik heb het nog niet vaak meegemaakt dat er op de interstates een snelheidslimiet is van maar 55 mph, alleen in de steden, maar daarbuiten is een max.snelheid van 65 of 75 mph gebruikelijk. De amerikanen rijden meestal 5 tot 10 mijl harder dan toegestaan, als je zorgt dat je gewoon met het verkeer meerijd is er niets aan de hand.

Harry
#15 - 04-01-2008, 16:55 uur

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15