Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

En hier weer een route ..... annulering

Discussie gestart

Steson

Hallo allemaal !!

Ik vind dit forum perfect, omdat de routes goed en vanuit iedereen zijn eigen ervaring worden doorgenomen en er heel veel mensen nog goede tips hebben !!  :afro:

Dus daarom wil ik ook hier graag mijn route en overnachtingen plaatsen ter beoordeling  ;)
Deze reis betreft een 17-daagse autorondreis door het Westen en daarna een verlenging van 14 dagen op 2 eilanden van Hawaii (Maui en Kauai).
En dit alles vanaf vertrekdatum 17 mei 2010 met een SUV.

Aankomst LA       2 nachten  -  Hilton LAX  (al geboekt door reisorg.)
Needles               1 nacht  -  BW Colorado River Inn   (puur afstand overbruggen en tijd voor route 66)
Grand Canyon     1 nacht  -  Bright Angel Lodge
Page                    1 nacht  -  Quality Inn
Bryce (Tropic)     1 nacht  -  Steppingstone motel
Zion (Springdale) 1 nacht  -  Canyon Ranch motel
Las Vegas            2 nachten  -  ??       (iemand tips voor een middenklasse hotel?)
Death Valley        1 nacht  -  Stovepipe Wells  (daarna flinke afstand)
Yosemite              2 nachten  -  Yosemite Lodge at the Falls
San Francisco      2 nachten  -  Holiday Inn Fisherman's Warf
San Simeon         1 nacht  -  Courtesy Inn
Los Angeles        1 nacht  -  Hilton LAX   (al geboekt door reisorg.)

Ik hoor graag jullie op- of aanmerkingen !!
De hotels gaan we wel op voorhand boeken, omdat het bij de NP'sl mogelijk anders al volgeboekt is. En aangezien we al een schema hebben, kunnen we net zo goed de rest ook vast boeken.

Iemand een idee via welke boekings-site we dit het beste kunnen doen voor de beste deals ??
Ik ben nu voor bovenstaand rijtje (excl. Hilton) totaal 1600 USD kwijt via de eigen hotelwebsites.

Alvast bedankt, Sonja
#1 - 27-08-2009, 19:44 uur
« Laatst bewerkt op: 18-03-2010, 19:18 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

Hallo Sonja,

Ik boek meestal direct bij de hotels maar het kan goedkoper als je via hotwire of priceline boekt. Gaat niet op voor de parken. Yosemite boek je via www.yosemitepark.com maar ik ben bang dat de Lodge al volgeboekt is (ik had echt al gewaarschuwd, maar misschien was het toen ook al te laat). Vaak komt er nog wel weer iets vrij, of misschien kun je via een reisbureau of via www.usareisen.de nog wel iets vinden.
Grand Canyon en Death Valley boek je via www.xanterra.com .

Ik blijf het wel jammer vinden dat je zo weinig tijd hebt voor het stuk in het zuidwesten.Je loopt ook een klein risico dat de Tioga Pass dicht is, en dan blijft er helemaal weinig tijd voor Yosemite over.

Marianne
#2 - 27-08-2009, 21:54 uur

Steson

Hoi Marianne !

Bedankt voor je reactie !!
Ik heb al een extra nacht ingepland bij Bryce. En ook bij Needles om daar vandaan rustig over een stukje route 66 richting Grand Canyon te rijden.
Voor ons gevoel hebben we dus best tijd om de canyons daar te verkennen ! Maar om er twee nachten aan te spenderen, vinden we toch weer teveel.
Ik ben ook bang dat we anders een beetje canyon-moe worden.
Voor Yosemite heb ik al een nachtje erbij gedaan. Dus we hebben een volle dag om de waterval te zien en de reuze-bomen. Bodie slaan we toch over, we hebben wat minder bekende ghost-towns gevonden via dit forum, zoals Crafton ten zuiden van Springdale.

We houden zelf verder erg veel van de kust en de zee en om dus ook Hawaii goed in te plannen, hebben we het toch beperkt gehouden op het vaste land. Je zou nog wel een week rond kunnen rijden, maar er komt heus een tijd dat we nog eens terug gaan.
Nu sluiten we af met twee weken Hawaii (Maui en Kauai) en dat is ook een droom voor ons.

Onze offerte is nog niet rond. Als we zeker weten dat we gaan en op die datum, dan ga ik hotels reserveren. Het zou jammer zijn van Yosemite, maar ik ga niks op voorhand reserveren. Dus hopelijk heb ik nog dit weekend de doorslag !! Kan ik gericht aan de slag......
#3 - 28-08-2009, 13:42 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Porphyria

Hoi!

Wij hebben in juli in Las Vegas in Treasure Island gelogeerd. Het hotel ligt midden op de strip, naast The Mirage en tegenover Venetian en Wynn. Het hotel is niet té groot en dat vonden eigenlijk wel een verademing. Je kan via de site van het hotel boeken, maar op www.smartervegas.com vind je vaak goede promoties. Zelf hebben we via Hotwire geboekt en zo werd het voor ons een nachtje luxe voor bijzonder weinig geld.

In Death Valley zou ik in plaats van Stovepipe Wells voor de Furnace Creek Ranch kiezen. Dat ligt een beetje centraler en je hebt er een heerlijk zwembad en wat meer voorzieningen.

Nog veel plezier met het plannen van je reis!

Marjan
#4 - 28-08-2009, 17:36 uur

Steson

Hoi Marjan,

Supertip van de Vegas-hotels !! Ik zie al veel lagere prijzen.... Wij hebben ook sterk de voorkeur voor wat kleinere hotels, dus ik ga zeker naar Treasure Island kijken !

Voor wat betreft de overnachting in Death Valley: de volgende dag rijden we in een stuk door naar Yosemite, dus wilde ik de afstand zo klein mogelijk houden.
Ik had eerst al gekeken naar Panamint Springs, maar dan zit je net buiten Death Valley. Stovepipe gaf ook vergezichten op de Sand Dunes (en heeft ook een zwembad), dus dat trok ook wel.
Maarja, het scheelt al gauw volgens Rand McNally anderhalf uur rijden tussen Stovepipe en Panamint. En Furnace Creek ligt dan nog een uur voor Stovepipe, dus ik moet er nog maar eens goed naar kijken.....  Gezien de route blijft het waarschijnlijk toch Stovepipe, omdat we via Beatty rijden. En even wat beter gekeken blijkt dat Panamint geen zwembad heeft.....

Het blijft lastig ! De route ligt wel klaar, maar de overnachtingen ....  :o

Iemand trouwens nog een goede tip voor een hotel langs de 1 tussen SF en LA ??
#5 - 28-08-2009, 19:41 uur
« Laatst bewerkt op: 28-08-2009, 19:52 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

Stovepipe wells is ook prima, hoewel je bij Furnace Creek wat meer voorzieningen hebt en je daar dichter bij de meeste viewpoints zit. Maar je kunt pirma aan het eind van de middag nog naar Badwater, even naar het Visitor center en naar Zabriskie Point en dan doorrijden naar Stovepipe Wells. Bekijk de duinen tegen zonsondergang, of heel vroeg in de ochtend.
Waarom rijden jullie via Beatty? Ik kan de route via Shoshone en Badwater aanbevelen.
Zie ook ons 2006 verslag (10 augustus) voor die route, en ons 2008-verlsag voor de route via Death valley Junction.

Marianne
#6 - 28-08-2009, 23:16 uur

Steson

Beatty is om een ghosttown mee te pakken......
Ik had ook eerst de route via Soshone, maar we laten misschien Bodie vallen, dus ik zocht een andere ghosttown om te bezichtigen.
Of ze moeten bij Badwater in de omgeving ook een mooie ghosttown hebben ??

Jullie hebben trouwens fantastische foto's op jullie reisblogs !! Heb er dan al helemaal zin in als ik die zie.....  :afro:

Nog ff een vraag: ik had al eerder gelezen over de NP-pas. Waar kunnen we die kopen ??
#7 - 29-08-2009, 19:18 uur
« Laatst bewerkt op: 29-08-2009, 19:50 uur door Steson »
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

PeeWee

Probeer wat geld te besparen en probeer de hotwire.com hotelboek site,groetjes,PeeWee
#8 - 30-08-2009, 13:34 uur

JoeSee

Als je echt voordeel zoekt zou ik die boekingen bij Hilton in LA annuleren en een goedkoper onderkomen boeken. :)
#9 - 30-08-2009, 20:10 uur

Steson

Heeft iemand dan een goed alternatief voor een hotel bij LAX voor de eerste 2 nachten ??
Waar vandaan dus ook die tours vertrekken enzo.....
Ik kan het altijd doorgeven aan mijn reisorganisatie, er staat nog niks vast.
#10 - 30-08-2009, 21:04 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

Marianne

Beatty is om een ghosttown mee te pakken......
Ik had ook eerst de route via Soshone, maar we laten misschien Bodie vallen, dus ik zocht een andere ghosttown om te bezichtigen.
Of ze moeten bij Badwater in de omgeving ook een mooie ghosttown hebben ??
Als Bodie niet lukt zou je langs Rhyolite kunnen gaan, maar ik zou daar niet voor omrijden. Bodie is prachtig, het zou mooi zijn als je daar tijd voor hebt.

Nog ff een vraag: ik had al eerder gelezen over de NP-pas. Waar kunnen we die kopen ??
Bij het eerste park dat je bezoekt, meteen bij de ingang.

Marianne
#11 - 30-08-2009, 23:51 uur

JoeSee

Heeft iemand dan een goed alternatief voor een hotel bij LAX voor de eerste 2 nachten ??
Waar vandaan dus ook die tours vertrekken enzo.....
Ik kan het altijd doorgeven aan mijn reisorganisatie, er staat nog niks vast.

Misschien heb ik iets gemist, maar welke tours bedoel je ?
#12 - 31-08-2009, 10:33 uur

Juulina

Ik kom ook ffies commentaar leveren. Amper een week terug dus ben er nog helemaal vol van.  ;D

De afstand tussen Stovepipe en Furnace is 20 miles dus kies voor Furnace want Stovepipe is net een barakkenkamp. Furnace is veel leuker!

Je hotel is SF hebben wij gezien, vonden we echt 3x nix. Hij ligt ook achter de Fishermans Warf en niet eraan. Wij zaten in het Argonaut, dat is dezelfde prijsklasse en echt een aanrader! Die zit in een oud pakhuis op Fishermans Warf en de cable cars stoppen naast de deur.

Ow ja, als je meer tijd neemt voor de canyons zou ik eerder voor Zion kiezen dan voor Bryce. Bryce is vrij klein en Zion is echt heel gaaf! Tip voor een superhotelletje: desert pearl inn in Springdale.
Wbt Yosemite. Wij hebben de lodge gezien en vonden het zwaar overschat. Curry Village vonden wij veel gemoedelijker en leuker. Die tenten zijn echt prima en een nachtje douchen in een douchegebouw is prima te overleven hoor!
#13 - 31-08-2009, 11:54 uur

Marianne

CV is inderdaad gemoedelijker dan de Lodge. En als je op tijd reserveert (ja, kom ik weer) of regelmatig controleert of er iets vrijgekomen is dan kun je ook nog wel een cabin with bath, of een Stoneman Room vinden.

@Juulina: Fijn om te horen dat de Desert Pearl Inn goed bevallen is! Zo te horen is de hele reis goed bevallen?

Marianne
#14 - 31-08-2009, 15:18 uur

Steson

Super jullie tips !!

Met de tours bedoel ik die heerlijke toeristische ritjes vanaf je hotel naar Hollywood of Universal Studios. Die hebben we afgelopen maart ook gedaan, geweldig !
Maarja, dan overweldigt alles bij ons, want was de eerste keer USA !! Bij Hilton konden we die reserveren en de pick-up was ook naast de deur. Toen zijn we via Venice Beach,  Santa Monica en Farmers Market naar Hollywood  gegaan voor het Chinese Theatre en de sterren.

Hé Juulina !! Geweldige reis gehad dus !! Lees er graag over ! Hebben jullie ongeveer hetzelfde rondje gemaakt als die wij willen gaan doen ??
Eigenlijk kunnen we de nacht Bryce dus toch schrappen en een overnachting pakken tussen Death Valley en Yosemite (zodat er dus ook tijd overblijft voor Bodie  ;))

En die tip van het hotel in San Francisco vind ik helemaal geweldig !! Superbedankt !  :afro:  Holiday Inn is een hotel wat Exit-reizen in het pakket heeft (niet dat we met Exit-reizen gaan.....). Vond het er op het internet wel goed uitzien.

Ik had bij Marianne al gelezen over de Desert Pearl Inn bij Springdale, dus ook die nemen we mee......

Oké, ik ben overstag ! Het wordt Furnace Creek !!
En ook Curry Village, maar dan willen we echt wel een eigen cabin met eigen douche/WC !

Oh.... alles weer veranderen, blijft leuk dat plannen !!!  ;D
#15 - 31-08-2009, 16:42 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

leden:

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15