Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ervaring gevraagd

Discussie gestart

Tet14

Eerst naar Hoseshoe bend en dan naar Upper is een goed idee. Is trouwens geen 30 minuten rijden. Hoogstens 15. Als je zelf naar de parkeerplaats bij Upper rijdt zal je moeten wachten op de volgende toer. Het kan er druk zijn. Als je een tour vanuit Page maakt (Ekis, Tsosie of Overlander) moet je je eerst melden in Page.
De tours rond de middag zijn duurder geworden dan buiten de "spits".
#136 - 24-02-2012, 10:33 uur

Dirc

Ja, dat kan, wel op tijd vertrekken. Vanaf de P van Horseshoe Bend is het 1,2 km lopen naar de Colorado. Door de hitte loop je niet zo hard en terug is het een klim. Mijn man had geklokt: onze zoon van 14 deed er op de terugweg 6 minuten over, ik bijna het dubbele :'(  De meesten lopen wat rond, genieten vanaf verschillende punten, nemen wat foto's en lopen terug. Wanneer je anderhalf uur rekent heb je royaal tijd.
Bij Antelope Canyon wordt je volgens mij ook een half uur voor vertrek verwacht, daar heb je waarschijnlijk al rekening mee gehouden?
Maria

De lower loop je zelf toch. Zit je dan vast aan een tijd?
#137 - 24-02-2012, 10:38 uur

Dirc

Eerst naar Hoseshoe bend en dan naar Upper is een goed idee. Is trouwens geen 30 minuten rijden. Hoogstens 15. Als je zelf naar de parkeerplaats bij Upper rijdt zal je moeten wachten op de volgende toer. Het kan er druk zijn. Als je een tour vanuit Page maakt (Ekis, Tsosie of Overlander) moet je je eerst melden in Page.
De tours rond de middag zijn duurder geworden dan buiten de "spits".

Ik had het, op aanraden van Marianne, over de Lower. Dan ben ik niet tijdgebonden behalve dat het voor 11:00 het mooiste is.
#138 - 24-02-2012, 10:39 uur

TondeG

Eerst naar Hoseshoe bend en dan naar Upper is een goed idee.

Ga ik ook doen, had al zo ongeduldig als ik ben de upper geboekt maar ik ga deze cancelen om eerst de  Horseshoe Bend en dan de  Lower Antelope Canyon te bezichtigen. Wederom bedankt voor de informatie.

Ton
#139 - 24-02-2012, 11:30 uur

Dirc

Dus

9:00-10:00 horseshoe
10:00-10:30 rijden naar Antelope
10:30-12:00 LOWER Antelope Canyon
#140 - 24-02-2012, 11:57 uur

TondeG

Ja zo wordt ie voor mij ook.
#141 - 24-02-2012, 12:07 uur

Marianne

Ik heb geen ervaring met de Upper, dus ga ajb niet alleen af op wat ik roep.  :)
Je zou ook eerst de Lower kunnen doen en dan naar Horseshoe Bend, het is bij de Lower natuurlijk afwachten of je meteen kunt vertrekken (er loopt een gids mee). Wij hoefden beide keren niet lang te wachten maar of dat altijd zo is weet ik niet. Wij waern in 2011 vrij laat in de ochtend bij Horseshoe Bend, ik vond het licht prima, of het veel mooier is las je er vroeger bent weet ik niet. Zie hier voor mijn 2011-verslag.

Marianne
#142 - 24-02-2012, 12:13 uur

Dirc

Ach ja. Que tijd komt het ook goed uit. De Upper wordt krap denk ik.
#143 - 24-02-2012, 12:17 uur

Tet14

Later in de morgen is HSB ook nog prachtig. Voor Lower moet je wel op een paar uur rekenen.  De afstanden tussen de plaatsen zijn niet groot dus je kan best Lower tussen 9-11 doen en dan naar HSB rijden.
#144 - 24-02-2012, 12:23 uur

leendert en maria

Helemaal gelijk Dirc, ik had er over heen gelezen en ging van Upper uit.
Maria
#145 - 24-02-2012, 14:37 uur

TondeG

Ik bespreek de Lower niet en ik bekijk daar  eerst de Lower en dan de HSB of andersom. Wat is de beste tijd om in Bryce aan te komen om maar vast naar de volgende plaats te bespreken?

Ton 
#146 - 24-02-2012, 17:39 uur

Hans B

Wat is de beste tijd om in Bryce aan te komen om maar vast naar de volgende plaats te bespreken?
Ton 
De mooiste wandeling Navajo - Queens Garden kost je een uurtje of 3 a 4.
Tijd van de dag maakt niet uit. Misschien dat 's morgenvroeg iets koeler is, maar zweten zul je zeker op deze trail.

In de avond kun je een zonsondergang zien.
#147 - 24-02-2012, 18:32 uur
Sinds 2001 in 24x al  1250  dagen en 122.500 mile   RV-en door Amerika.

Marianne

Zorg ervoor dat je ruim voor zonsondergang in Bryce bent; de laatste uren van de dag is het licht op de hoodoos vanaf de rim het mooiste, net als 's morgens vroeg. Als je dezelfde nog nog een wandeling wilt maken zul je wat eerder moeten aankomen daar. Ik denk dat het qua temperatuur prettiger is om 's morgensvroeg te gaan wandelen. Ik weet niet meer hoelang wij bezig waren met de Queens garden/Navajo Loop combinatie, ik denk hooguit een uur of 3. zie mijn 2011-verslag.

Marianne
#148 - 25-02-2012, 00:05 uur

TondeG

Bedankt, ik denk dat ik deze smorgens vroeg doe en dan daarna op gemak naar Zion. Een druk programma, uitrusten in de auto:- )

ik denk in Page een boottochtje op Lake Powel iets teveel is gezien je ook nog meer dan drie uur moet rijden naar Bryce. Maar toch miisschien smiddags als we nog puf hebben. Vanuit de bank klinkt het allemaal wel aardig maar daar met de hitte, ik denk 4 tandjes terug.   
#149 - 25-02-2012, 10:10 uur

Sus

Om even het topic te misbruiken een vraag over de combinatie Horseshoe Bend en Lower Antelope Canyon.
Is het te doen om in de ochtend naar de Horseshoe bend te gaan en dan rond 10:30 bij de Lower Antelope Canyon te zijn?

Qua reisafstand is het wel te doen en horseshoe bend lijkt me niet een plek waar je uren blijft?

Ik dacht zelf bijvoorbeeld:
9:00-10:00 horseshoe
10:00-10:30 rijden naar Antelope
10:30-12:00 Antelope Canyon

Vervolgens onze reis volgen door Monument Valley naar Mexican Hat waar we overnachten

Wij rijden andersom, van monument valley naar Page, ik dacht van rond een uur of 9 in MV te vertrekken om dan tegen 11.00 of 11.30 aan de lower canyon te zijn en daarna naar Horseshoe bend e rijden, en als het kan de stuwdam nog bezichtigen. Zou dat lukken? Of kan ik beter de dag nadien op weg naar Bryce aan de de dam stoppen?

Sus
#150 - 25-02-2012, 15:16 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15