Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ervaring gevraagd

Discussie gestart

Old Faithful

Lee Vining naar Yosemite is inderdaad goed te doen. Maar van Las Vegas naar Lee Vining via Death Valley is 600km en ruim 8 uur rijden, zonder pauzes voor tanken, lunch en eventueel oponthoud door wegwerkzaamheden. Death Valley komt er dan wel heel bekaaid af.
#61 - 19-09-2011, 22:30 uur
Groet,

Old Faithful

TondeG

Ja ik weet het, het leven is een groot compromis. Ik zie niet waar ik een dag van af kan snoepen als de steden blijven. MV laten vallen of een nacht Zion minder ?  :-\

Gr,

Ton..

Via google maps en dan via Bishop geeft GM 6 uur 30 min aan ( 330 mile) is 8 uur inclusief stops ?
#62 - 19-09-2011, 22:38 uur
« Laatst bewerkt op: 19-09-2011, 22:48 uur door TdeG »

Steson

Even een tijdsindicatie vanuit ons reisdagboek. Wij vertrekken meestal zo rond 08:00 uur........

LV - Death Valley: aankomst 12:30 uur in Furnace Creek

Death Valley - Lee Vining: aankomst 14:00 uur

Dus zo uitgerekend (en wij hebben het echt heeeeeel relaxed gedaan !!) ben je van LV naar Lee Vining wel heel lang onderweg......

Lees anders maar eens terug:
http://steson-goes-usa.reismee.nl/reisverhaal/134803/dag-9-las-vegas-death-valley/
http://steson-goes-usa.reismee.nl/reisverhaal/134804/dag-10-death-valley-lee-vining/

Moeilijk om keuzes te maken..... Wij waren niet erg gecharmeerd van SF (maar dat is gewoon heel persoonlijk), wij vonden het koud, mistig en overal waren sportevenementen dus veel wegen afgezet.
LV kon ons ook niet bekoren, maar wij waren er in een weekend en echt verschrikkelijk druk ! Na 2 nachten gingen wij gillend weg.....
We zijn zelf geen hikers, dus 1 nacht Zion was voor ons echt voldoende.......

Ben benieuwd wat je gaat doen.

ps. wij vonden Bodie erg mooi en waren blij dat we het hebben bezocht.... Het is toch even wat anders dan drukke steden of alleen woeste natuur, een beetje het 'oude westen', heerlijk !
#63 - 19-09-2011, 23:08 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

TondeG

Bedankt. Ik ga weer overleggen met mijn zoon van 15, we gaan voor het eerst samen, daarom oa de steden met een dag US en en een honkbal wedstrijd in LA of SF.. In een keer van LV maar Lee Vining is wel heel lang via DV , misschien buitenom ongeveer 6 uur ?  Ik ben ook benieuwd wat we gaan doen, wordt vervolgd.   >:D
#64 - 19-09-2011, 23:52 uur
« Laatst bewerkt op: 20-09-2011, 08:54 uur door TdeG »

TondeG

Bedankt. Ik ga weer overleggen met mijn zoon van 15, we gaan voor het eerst samen, daarom oa de steden met een dag US en en een honkbal wedstrijd in LA of SF.. In een keer van LV maar Lee Vining is wel heel lang via DV , misschien buitenom ongeveer 6 uur ?  Ik ben ook benieuwd wat we gaan doen, wordt vervolgd.   >:D

Ik ben er bijna uit !

Ik heb MV geschrapt, nu heb ik meer tijd om van Las Vegas naar Lee Vining te reizen met een stop in de DV welke me meer waard is dan een bezoek aan de MV. Eventueel zelfs vanuit Lee Vining in de ochtend op weg naar Yosemite Bodie mee te pakken om op tijd de Tioga pass over te steken.

Ik ben van plan een dag in YM park te cancelen ik denk de derde dag, maar daar heb ik nog wel even de tijd voor.
De vraagtekens staan nog open en blijven misschien open en zie ik daar wel en beslis ik na Las Vegas wat te doen, misschien zelfs nog een dag in Llijven ten koste van SF of LA of twee nachten kustweg ?

Het geeft wel wat rust en dit te bedenken dat het pas voor volgend jaar is. 

A DAM - LA                                  Los Angeles      
LA -Kingman - Kingman                Kingman    
Kingman-GC                                 Bright A Lodge    
GC- Page                                      Page    
Page- Bryce                                 Best Western    
Bryce- Zion                                   Desert Palm Inn    
Zion                                              Desert Palm Inn    
Zion- LV                                        Las Vegas    
LV  s                                             Las Vegas    
LV                                                 Las Vegas     
LV-  Furnace creek                              ?    
Furnace creek- Lee Vining                   ?   
Lee Vining -  Yosemite                  Curry Village  (eventueel cancelen)        
Yosemite                                       Curry Village   
Yosemite- SF                                 Curry Village (eventueel cancelen)       
SF                                                       ?     
SF                                                       ?
SF- San Simeon                                  ?    
SS-LA                                                 ?    
LA                                                      ?    
LA                                                      ?    
LA- A DAM                                                 

#65 - 20-09-2011, 22:05 uur

TondeG

Ook Furnace Creek geboekt tot 9 juli staat zo goed als vast en heb nog een optie op een derde dag Yosimety maar dan moet ik verderop schrappen. Ik denk dat de belangrijkste locaties nu wel  zijn geboekt, alleen Page nog! ;D

#66 - 22-09-2011, 22:09 uur
« Laatst bewerkt op: 23-09-2011, 23:24 uur door TdeG »

Steson

Had je al een tip gehad voor Page ??
Anders heb ik er nog wel 1:
Days Inn !!

Super hotel met mooie gerenoveerde kamers, lekker ontbijtje erbij en WiFi op de kamer.
En op een goede lokatie langs doorgaande wegen. Voor 1 nachtje ook goed van prijs (er zijn regelmatig aanbiedingen)
#67 - 29-09-2011, 19:41 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

TondeG

Ook Furnace Creek geboekt tot 9 juli staat zo goed als vast en heb nog een optie op een derde dag Yosimety maar dan moet ik verderop schrappen. Ik denk dat de belangrijkste locaties nu wel  zijn geboekt, alleen Page nog! ;D

Fijn om te horen , al die positive verhalen om te overnachten in de DV en dit hotel  was de reden om de route te wijzigen!  De voorlopige route en overnachtingen !

DatumRouteOvernachting
Tuesday 26/6/2012A dam - LALos Angeles ?
Wednesday 27/6/2012LA -KingmanKingman ?
Thursday 6/28/2012Kingman-GCBright Angel Lodge & Cabins
Friday 6/29/2012GC- PagePage ?
Saterday 6/30/2012Page- BryceBest Western
Sunday 7/1/2012Bryce- ZionDesert Pearl Inn
Monday 7/2/2012ZionDesert Pearl Inn
Tuesday 7/3/2012Zion-Las VegasLV ?
Wednesday7/4/2012Las VegasLV ?
Thursday 7/5/2012Las VegasLV ?
Friday 7/6/2012Las Vegas-DVFurnace Creek inn
Saterday 7/7/2012DV-Lee ViningLee Vining
Sunday 7/8/2012LV-YosemiteCurry Village Inn
Monday 7/90/2012YosemiteCurry Village Inn
Tuesday 7/10/2012Yosemite- SFSF ?
Wednesday 7/11/2012San FranciscoSF ?
Thursday 7/12/2012San FranciscoSF ?
Friday 7/13/2012San FranciscoSF ?
Saterday 7/14/2012SF-San SimeonSan Simeon ?
Sunday 15/2012SS- LA Los Angeles ?
Monday 7/16/2012LALA ?
Thursday 7/17/2012LA-A DAM
#68 - 29-09-2011, 20:03 uur
« Laatst bewerkt op: 29-09-2011, 21:58 uur door TdeG »

TondeG

Days Inn gecheckt maar is verreweg van goedkoop 240 dollar, ik heb gekeken bij Days Inn and Suites Page/ Lake Powell, als dit de juiste is wordt het tot nu toe het duurste hotel.
#69 - 29-09-2011, 20:50 uur

Marianne

Ik heb er 2 weken geleden gezeten, voor veel minder geld. Misschien is het in het hoogseizoen veel duurder.
Je zou de Super8 kunnen proberen, dat zijn prima motels.

Desert Palm moet Desert Pearl zijn denk ik.  ;)

Marianne
#70 - 29-09-2011, 21:51 uur

TondeG

Ja is Deser Pearl Inn, foutje. Bedankt zal bij Super 8 kijken.
#71 - 29-09-2011, 22:00 uur

Kelly

2 jaar geleden zaten wij in het Holiday Inn in Page. Goed hotel met ontbijt en zwembad. Volgens mij was dit goed betaalbaar.
Langs de kustweg hebben we in Pismo Beach overnacht in het Best Western Shore Cliff hotel. Dit ligt ongeveer halverweg LA en San Francisco. Leuk hotel met uitzicht op zwembad en de oceaan. Voor het hotel hebben we toen nog dolfijnen gezien. Heel mooi!!

Succes verder met plannen.
#72 - 30-09-2011, 09:08 uur

Kelly

Ik heb het nog even nagekeken en we hadden tussen LA en SF 2 keer een overnachting. Ook nog in Monterey, in Monterey Bay Lodge. Je kan overigens ook goed de kustweg met 1 overnachting doen.

Groetjes Kelly
#73 - 30-09-2011, 09:17 uur

TondeG

Bedankt voor de tip, had ook naar H Inn zitten kijken, maar een positieve ervaring zegt meer. Betreft de kustweg staat de plaats van overnachting nog open. Ik weet ook niet of ik drie overnachtingen maak in LA of SF. In LA gaat er een dag af voor de Universal Studio's.

#74 - 30-09-2011, 09:27 uur

Kelly

Ik vond zelf San Francisco leuker dan LA. Leukere sfeer, veel te voet te doen. Nog iets wat je echt moet doen is een fiets huren en over de Golden Gate fietsen en terug met de boot (fiets onderin de boot) langs Alcatraz vaar je dan. Erg mooi. In LA zijn we nog naar een baseball wedstrijd van de LA Angels geweeest. Echt een happening en super om mee te maken. De kaartjes kan je thuis al bestellen. Ik geloof via ticketmaster.com

Succes!
#75 - 30-09-2011, 09:33 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15