Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ervaring gevraagd

Discussie gestart

TondeG

Ja baseball wedstrijd staat ook op program maar nog te vroeg voor bestellen en fiets ga ik zeker doen. thx.
#76 - 30-09-2011, 09:38 uur

Dirc

Ik vond zelf San Francisco leuker dan LA. Leukere sfeer, veel te voet te doen. Nog iets wat je echt moet doen is een fiets huren en over de Golden Gate fietsen en terug met de boot (fiets onderin de boot) langs Alcatraz vaar je dan. Erg mooi. In LA zijn we nog naar een baseball wedstrijd van de LA Angels geweeest. Echt een happening en super om mee te maken. De kaartjes kan je thuis al bestellen. Ik geloof via ticketmaster.com

Succes!

Precies dezelfde mening hier. Ik vond LA toch het minste van onze reis (en daarmee bedoel ik niet dat ik het niet leuk vond, maar de rest was gewoon zoveel leuker en mooier). Wij zijn dan niet bij Disney geweest maar wel op de grifith, bell air, walk of fame etc..
San Francisco vond ik zelf ook veel indrukwekkender met de trip naar alcatraz en de fietstocht over de golden gate!
#77 - 30-09-2011, 09:39 uur

leendert en maria

Zoek je nog een hotel in Page? Wij hebben overnacht in BW Arizona Inn. Geen overdreven luxe maar wel met zwembad en incl. vrij uitgebreid ontbijt. Je eet er wel van piepschuimen wegwerpbordjes. De kamer was schoon, het uitzicht mooi.
SF: met de fiets over de GG is zeker leuk. Wij vonden het fietsen zo leuk dat we er voor kozen terug ook met de fiets over de brug te gaan. We waren precies binnen de 3 uur weer terug (is goedkoper dan een dag huren). O ja, bereidt je zoon vast voor dat 'ie een helm op moet, onze kinderen vonden het  >:( Maar ja, alles went... Overigens: als je naar Alcatraz gaat zit je ook op de boot.
Maria
#78 - 30-09-2011, 22:17 uur

TondeG

Ja fietsen ga ik zeker doen, gisteren besproken betreft helm, was even schrikken maar hij zou zich vermannen. En Alcatrez willen we met de boot lijkt me geweldig.

Ik heb net Lake Powell resort geboekt, prijzen onderling lagen dicht bij elkaar en dit hotel zag er goed uit, weer een  overnachting aangevuld. ;D
Nu nog Kingman, Lee Vining, SF liefst omgeving Fisherman's Warf met free parking en LA moet ik me nog in verdiepen.

Ton
#79 - 01-10-2011, 11:03 uur
« Laatst bewerkt op: 01-10-2011, 12:14 uur door TdeG »

Dirc

Hier ook Lake Powell resort :-)

Trouwens Alcatraz ga je met de boot naartoe (veerboot) en dan krijg je daar als je wilt ene audio tour. Ik raad deze zeker aan!
#80 - 01-10-2011, 13:35 uur

TondeG

Ook San Simeon Lodge geboekt, laatste kamer met zeezicht voor een redelijke prijs.

Ja ga ik zeker doen, bedankt voor de tip. Zal ook snel boeken voor de ochtend denk ik.  Moet even afstand nemen, het beheerst mijn leven, heb jij al wat geboekt in Lee Vining ?

Ton
#81 - 01-10-2011, 13:46 uur

TondeG

Ik ben aan het twijfelen betreft de route van Las Vegas naar Lee Vining.

Optie 1:

Las Vegas-  Furnace Creek
Furnace Creek-  Lee Vining
Lee Vining – Bodie- Yosemity

Optie2:

Las Vegas- Lone Pine ( of iets verder)
Lone Pine – Lee Vining – Bodie- Lee Vining
Lee Vining – Yosemity

Optie 2  spreekt me meer aan, ik kan na twee dagen LV een eind rijden en de andere dag  richting Lee Vining doorrijden naar Bobie en terug. Dan kan ik de andere dag inde  ochtend direct naar Yosimety.    

Wie kan me advies geven.
#82 - 03-10-2011, 11:25 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2011, 11:52 uur door TdeG »

Dirc

Ook San Simeon Lodge geboekt, laatste kamer met zeezicht voor een redelijke prijs.

Ja ga ik zeker doen, bedankt voor de tip. Zal ook snel boeken voor de ochtend denk ik.  Moet even afstand nemen, het beheerst mijn leven, heb jij al wat geboekt in Lee Vining ?

Ton

Nope....nog geen idee wat eigenlijk.
#83 - 03-10-2011, 12:09 uur

Dirc

Ik ben aan het twijfelen betreft de route van Las Vegas naar Lee Vining.

Optie 1:

Las Vegas-  Furnace Creek
Furnace Creek-  Lee Vining
Lee Vining – Bodie- Yosemity

Optie2:

Las Vegas- Lone Pine ( of iets verder)
Lone Pine – Lee Vining – Bodie- Lee Vining
Lee Vining – Yosemity

Optie 2  spreekt me meer aan, ik kan na twee dagen LV een eind rijden en de andere dag  richting Lee Vining doorrijden naar Bobie en terug. Dan kan ik de andere dag inde  ochtend direct naar Yosimety.    

Wie kan me advies geven.

Bodie en Tioga Pass op 1 dag is zonde. Of je moet vroeg bij Bodie zijn. Bodie kost al snel 2 uur zonder reistijd. De Tioga wil je ook wel tijd voor nemen.
#84 - 03-10-2011, 12:11 uur

Marianne

Ik vind het een heel lastige keuze omdat ik zo gecharmeerd ben van overnachten in Death Valley. Het park is namelijk aan het einde en begin van de dag veel mooier dan midden op de dag. Ik heb half september de zon langzaam zien opkomen bij Zabriskie Point en dat was een geweldige ervaring - niet de zon zelf, we keken de andere kant, maar het verkleuren van de bergen aan de overkant, en de veranderende schaduwen; prachtig!
Je zou in Stovepipe Wells kunnen overnachten - is al weer iets dichter bij de 395 - en dan naar Bodie en Lee Vining rijden. Moet kunnen in 1 dag. Aan de andere kant is Bodie misschien in de vroege ochtend wel zo plezierig, het kan daar aardig warm worden. Kijk ook eens naar de openingstijden voor de periode dat jullie er zijn.
Het hangt er allemaal ook van af wat je allemaal wilt doen onderweg en in Death Valley en in Yosemite.
Wij hebben (zonder Bodie) dit stuk in 2004 en 2008 gedaan, misschien heb je iets aan mijn reisverslagen (zien er nog niet goed uit dankzij de migratie bij weblog).

Ik heb de link naar mijn 2011-verslag ook toegevoegd nu. Het verslag is nog niet helemaal af, maar er staan al aardig wat foto's in.

Marianne
#85 - 03-10-2011, 13:10 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2011, 13:16 uur door Marianne »

TondeG

Mooie foto's van je reis 2011, wordt weer een mooi verslag. Ik wil onderweg de volgende punten graag zien: , Dantes View, Badwater, Zabriskie Point. Misschien is een overnachting in Stovepipe Wells een goed  idee dan kan ik de andere dag richting Bodie en dan Lee Vining. Dan heb ik 1 1/2 dag in Yosemity park. Moeilijk !
#86 - 03-10-2011, 14:01 uur
« Laatst bewerkt op: 03-10-2011, 14:03 uur door TdeG »

Dirc

In mijn verslag zie je dan dat we Bodie juist wel (in de ochtend) meegepakt hebben. We zijn toen direct doorgereden naar de Tioga, waar we naar mijn idee te weinig tijd voor hadden.
#87 - 03-10-2011, 15:08 uur

Steson

Wij hebben LV - Furnace Creek - Lee Vining - Tioga Pass/Yosemite gedaan.
Er goed te doen. Dachten dat we geen tijd meer hadden voor Bodie, maar toen we aankwamen in Lee Vining zijn we eigenlijk meteen doorgegaan naar Bodie.
We hebben op de terugweg nog een blik geworpen op Mono Lake ook  ;)
En de volgende ochtend op ons gemak de Tioga Pass gereden, tijd genoeg !

Overnachting in Furnace Creek geeft je de mogelijkheid om in ieder geval rustig Artist Drive te rijden en bij Badwater te kijken (die wij vanuit de auto ook wel mooi vonden, je rijdt er een heel stuk langs). Voor Dantes View weet ik niet......
#88 - 03-10-2011, 16:13 uur
september 2010 en 2015: West en Hawaii (Maui en Kauai)
mei 2011 en juni 2014: Florida
september 2012: Mid-West en Hawaii (Big Island en Oahu)

TondeG

Jij bent een vroege vogel zie ik in je verslag. Misschien ook een idee, dan rij ik de tweede dag ik gewoon veel, ontkom ik toch niet aan. Allen bedankt voor de info!

Voorlopig wordt het dan:

6 Juli. Las Vegas- Furnace Creek ( Bezoek Zabriskie Point, Dantes view, Badwater)
7 Juli. Furnace Creek- Bodie- Lee Vining
8 Juli. Lee Vining - Tioga Pass- Yosemity Park

#89 - 03-10-2011, 16:34 uur

Dirc

Goede keuze!

Bij ons wordt het:

Dag 16 (30 juni): Death valley (Furnace creek) – Lee Vining
Dag 17 (1 juli): Lee Vining - Bodie – Yosemite (El Portal)   

De reden is dat we dag 16 van Death Valley naar Lee Vining ook nog een paar keer zullen stoppen (bijv. Mono Lake of diverse plekken in death Valley). De route zelf is al bijna 6 uur rijden, laat staan met stops dan zit je snel aan 7 - 8 uur. Om dan ook Bodie nog mee te pakken betekent het dat je 1 uur heen en terug moet rijden plus 2 uur daar.
Al met al ben je zonder dat je gegeten hebt dus 12 uur onderweg.

Mocht je toch beslissen het deze dag te doen, dan zou ik op zoek gaan naar een overnachting dichter bij Bodie zodat je ook nog tijd hebt voor je avondeten.

#90 - 03-10-2011, 16:54 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15