Amerika Forum - USA 4 ALL - Informatie

Amerika forum door USA4ALL!

Amerika Vakantie Routes en hulp bij uw planning. Uiteraard kunt u hier ook terecht voor andere Amerikaans gerelateerde vragen over de Verenigde Staten van Amerika!
Als u zich registreert als lid, ziet u minder advertenties! Bovendien ziet u meer onderwerpen, zoals bijv. voorgestelde routeopties en krijgt u toegang tot de veel gestelde vragen. Bij aanmelding heeft u geen last meer van dit bericht.

Ervaring gevraagd

Discussie gestart

TondeG

Ja deze zit er bij mij ook op, met de transculentmaakt hij 12 foto's per seconde, voor steen heb je deze zeker niet nodig  :)
De panorama functie is ideaal, de camera berekend en zet deze gelijk achter elkaar.  
#166 - 23-06-2012, 11:27 uur
« Laatst bewerkt op: 23-06-2012, 11:47 uur door TondeG »

allard

Citaat
Ja ik heb alleen de 100- 300 lens.
Dat meen je niet........

Waar woon je ongeveer? Ik heb nog een KonicaMinolta 17-35 /2.8-4.0 Zelfde vatting als Sony DSLR. Redelijk lichtsterk en kan zelfs op FullFrame. Overcompleet, niet voor de handel maar ik gebruik hem als reserve. Indien je er net zo zuinig op bent als op je eigen spullen mag je hem wel lenen zolang je reis duurt..... Eerlijk waar, met alleen een 100-300 doe je niet veel. Het wordt zelfs 150-450 mm op het APS-C sensorformaat van je camera.
#167 - 23-06-2012, 14:30 uur

petravv

ik kom momenteel met de standaard 18-55 lens goed uit de voeten hier.
Wel gebruik ik regelmatig de panorama optie van mijn samsung nx-11 die erg goed werkt!

Heb ik ook maar gelijk een camera vraag ;-)
Mijn dochter heeft een pentax K-r aangeschaft, daarbij zitten een 18-55 en een 50-200 lens. Welke lens zou nu echt nog slim zijn om erbij te halen. Ik denk bijv aan de mogelijkheid om van heel ver weg dichterbij te halen, of zoveel mogelijk van het mooie landschap op 1 foto te krijgen (ik heb er echt geen kaas van gegeten, zelf ben ik degene die filmt)

Petra
#168 - 23-06-2012, 15:07 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

allard

Citaat
Heb ik ook maar gelijk een camera vraag ;-) ....  Welke lens zou nu echt nog slim zijn om erbij te halen.

Zoek je soms een kadoo optie? ;)   Vanaf 18 tot 200 mm heb je een bereik dat alle "normale" foto behoeftes ruim voldoende afdekt. Doet je dochter graag aan natuurfotografie (bijv. vogels) dan is een tele prime (d.w.z. vast brandpunt) objectief een goede mogelijkheid. Bedenk dat een goed tele objectief nooit goedkoop is. Doet je dochter graag aan macro fotografie (kleine voorwerpen, bijv. insect op bloem) dan is een speciaal macro objectief een goede keuze. Ook goede macro objectieven zijn nooit goedkoop. Blijft over een super groothoek zoom. Zoals 10-18 mm. Deze zijn beter betaalbaar maar nog steeds niet goedkoop. Die super groothoek is handig indien je de Glen Canyon Dam er helemaal op wilt krijgen. Of de Horsehoe Bend. Of voor special effects fotografie zoals bijv. hier onder Sipapu Bridge. Omdat dit soort objectieven bij het niet strikt vlak houden van de optische as nogal sterk vertekent valt het aantal toepassingen in de praktijk nogal tegen.

Echt slim is het misschien dus wel om er helemaal geen objectief bij te halen ;)
#169 - 23-06-2012, 15:55 uur

TondeG

Citaat
Ja ik heb alleen de 100- 300 lens.
Dat meen je niet........

Nee sorry misschien ben ik niet duidelijk geweest ik heb ook de standaard 3.5-5.6/18-55.
Hartstikke tof dat ik deze mag lenen, ik woon in Vlaardingen maar met de standaard zal het toch ook wel lukken. De panorama functie is fantastisch, hiermee krijg ik de Horsehoe Bend wel op. 

Gr Ton
#170 - 23-06-2012, 16:12 uur

allard

@ TondeG:  Mooi! Ik maakte me al en beetje zorgen. Met die lens moet het wel gaan lukken denk ik. Vlaardingen? Wij logeren wel eens in het Deltahotel maar hebben vooralsnog geen plannen in die richting. Nogmaals goede reis en ik ben, bij je terugkomst, zeer benieuwd naar die fantastische panorama's.
#171 - 23-06-2012, 16:45 uur

petravv

Nee hoor, als ze het met die twee prima redt dan houden we het er voorlopig bij..ze is beginnend, dus eerst zich hier maar eens mij uitleven.

Goh Vlaardingen, ik woon aan de overkant van het water, man komt uit Vlaardingen en ik heb er zelf twee jaar gewoond, klein wereldje ;-)

Ik heb trouwens genoten van je foto's Allard, zal de link zo naar m'n dochter doorzenden kan ze ideetjes opdoen!
#172 - 23-06-2012, 17:00 uur
http://amerika--2009.blogspot.com/   let niet op de typefouten haha  Het Zuid Westen

http://vanvliet-amerika2010.blogspot.com/

De Zuidelijke staten

Amerika/Canada 2012 http://amerikavanvliet2012.blogspot.nl/

Dirc

Ik zou inderdaad naast de 18-55 nog wel een 70-300 o.i.d. kunnen gebruiken. Aan de andere kant moet je dan ook 2 lenzen meenemen en ter plekke wisselen of vooraf beslissen wat je gaat doen.

Een grote telelens vind ik eerder voor echte fotografie of professionals. Je zet dingen op de foto die je zelf eigenlijk nooit zo ziet. Dus mooi is het zeker, realistisch zeker niet.
#173 - 24-06-2012, 01:03 uur

TondeG

man komt uit Vlaardingen en ik heb er zelf twee jaar gewoond, klein wereldje ;-)
Ik heb trouwens genoten van je foto's Allard

Ja dat is inderdaad toevallig.

Ik nu ook, erg mooi :afro:
#174 - 24-06-2012, 10:32 uur

allard

@ Dirc: Is het nog steeds erg heet daar? Hier is het grijs, winderig en hooguit zo'n 14 graden. Dat is dus ook niet alles.

Citaat
Een grote telelens vind ik eerder voor echte fotografie of professionals. Je zet dingen op de foto die je zelf eigenlijk nooit zo ziet. Dus mooi is het zeker, realistisch zeker niet.

Indien een realistische zichthoek je uitgangspunt is dan moet je je lens instellen op pakweg 35 mm (op een APS-C kamera) en daar niet meer aankomen. Alles daarbuiten levert een perspectivische vertekening op t.o.v. de "normale" zichthoek van het menselijk oog. Gelukkig blijkt dat in de praktijk wel mee te vallen. Beoordeel je bijvoorbeeld deze foto als onrealistisch? En , indien je er toch naar gekeken hebt, denk je dat je daar onlangs nog ergens in de buurt geweest bent?

Ander voorbeeld. Meteor Crater hebben jullie niet gedaan. Daar kan je dus onbevooroordeeld naar kijken. Realistisch of niet?

Wat betreft het werken met meerdere objectieven. Het is te doen. Dat meesjouwen en dat wisselen. Zeker bij landschapsfotografie. Alleen bij soorten fotografie waar je snel moet toeslaan, zoals straatfotografie is het vervelend dat je op het juiste moment niet de juiste lens op je camera hebt.

Tenslotte nog, een telelens zul je maar weinig gebruiken in het zuidwesten van de VS. Halverwege onze laatste trip in 2010 ging de lens kapot. We hebben hem niet echt gemist. Toch neem ik hem een volgende keer weer mee. Voor het geval dat.
#175 - 24-06-2012, 14:24 uur
« Laatst bewerkt op: 24-06-2012, 14:34 uur door allard »

Dirc

Yep ergens tussen de 30 en 40 graden. Geloof 37 verwacht in zion vandaag. :o
#176 - 24-06-2012, 15:56 uur

Marianne

Dat is heet.  :(  Mijn dochter is gestrand in Hurricane gisteren en wil vandaag proberen in Zion te komen zonder auto. Is sowieso al niet prettig maar met 37 graden helemaal niet.

Marianne
#177 - 24-06-2012, 18:43 uur

allard

Ik dacht even te lezen dat je dochter in de Hurricane "Debby" gestrand was maar dit is ook heel vervelend. Pech op reis, daar zit niemand op te wachten. En dan ook nog die hitte. Heeft ze een huurauto? En kan die niet vervangen worden?
#178 - 25-06-2012, 18:49 uur

Marianne

Mijn dochter heeft een jaar in Riverside gestudeerd en wilde haar verblijf afsluiten met een rondreis. Ze reist met een vriendin, in een oude Toyota die ze vorige week in Kingman heeft gekocht omdat daar hun Ford Taurus het begaf.  :o
Ze hadden het hele jaar met die auto rondgereden maar op de eerste dag van hun reis hield hij het voor gezien. Ze wilden toen wel huren maar ze zijn beide 19 dus dat lukt dan niet. In Springdale ging de rem moeilijk doen en daar werden ze naar Hurricane verwezen. Vandaag zou de auto gemaakt worden maar net bleek dat het onderdeel er niet is en dat het morgen wordt. En ze zijn al zo veel tijd verloren, heel sneu.
Het goede nieuws was dat ze bij de garage zeiden dat de Toyata verder in goede staat verkeerde.

Ze hebben het rusitg aan gedaan gisteren, geen Angel's Landing of Obsevation Point zoals gepland, maar Pa'rus Trail en Watchman.

Sorry voor het off topic gaan. :)

Marianne
#179 - 25-06-2012, 20:31 uur

Dirc

Dan heeft ze wel geluk dat ze niets vooruit gepland heeft qua boekingen!
Morgen op naar Vegas!
#180 - 26-06-2012, 00:41 uur

leden:

Sitemap 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15